Nyt just vituttaa!

  • 2 576 330
  • 12 174
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Ehdotan nyt rohkeasti, että annetaan kenkää seuraavasti:

- Timo Everi
- Tom Nybondas
- Markus Lindström
- Roland Carlsson
- Tobias Salmelainen
- Ville Peltonen ja muu valmennus, paitsi Lundell

Ja sitten uudet jaot. Etsikööt uudet henkilöt omanlaisensa balanssin ja käykööt tarvittavat valtataistelunsa keskenään, mutta wanhat luurangot voisi nyt luutia samalla luudalla kerralla vittuun.

Minä en aio katsomosta edelleenkään poistua mihinkään, koska minä en käy siellä listaamieni henkilöiden vuoksi, vaan ihan muista syistä.
Loppujen lopuksi tämä on kilpaurheilua, joten kääntäisin listan tylysti ylösalaisin. Ensin peltonen ja valmennuksen pari hattiwattia, Jannea lukuunottamatta ulos. Mieluiten jo huomenna. Tämän jälkeen salmelainen voi tyhjentää pöytänsä, voittamansa pokaalit saa pitää.

Muihin seuran epäkohtiin voidaan puuttua siinä kohtaa, kun nämä akuutit mätäpaiseet ovat kaikonneet Nordikselta kauas. Kevääksi pitää saada uskottava tuote taas kaukaloon tai muuten tämän illan tyhjät katsomot ilmaislipuista huolimatta ovat vasta alkusoittoa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tuli oikein liikutuksen kyynel vanhan rouvan @BOL viesteistä. Se oli merkki ylemmältä taholta, että nyt ollaan ylitetty lakipiste, jossa on laitettava kovat pippuun. Itsekin tosin kyllä lähtisin ihan heti liikkeelle sillä Salmelainen & valmennus (pl. Lunkka) uusiksi -taktiikalla.

Voitaisiin jopa pyytää Jatkiksen emeritusprofessori, viinikonossööri sekä vaivaisten kiduttaja @FASlapsi antamaan ulkopuolista ja puolueetonta konsultaatiota, mikäli herra vaan pippelinnäpläilyltään joutaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mietin vain, että voiko yhdellä pelaajalla olla oikeasti näin helvetin suuri merkitys? Tarkoitan siis Johan Motinia. Hän oli kauden ensimmäisestä kuudesta ottelusta pois ja niistä HIFK voitti vain kaksi ja pelasi yhden hyvän pelin. Nyt Motin on ollut kolme ottelua sivussa ja HIFK ei ole voittanut peliäkään ja tuntui ainakin tänään toisessa erässä, että koko sakki oli unohtanut ihan perusasiatkin jääkiekosta.

Ja vittu, että vituttaa että maakuntien päävalmentajat suorastaan vittuilee pressissä IFK:lle. Jokinen sanoi tänään, että puolella teholla mentiin, mutta pääasia että voitettiin. Siis Jukurit voitti IFK:n Helsingissä puolella teholla, voi vittu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli oikein liikutuksen kyynel vanhan rouvan @BOL viesteistä. Se oli merkki ylemmältä taholta, että nyt ollaan ylitetty lakipiste, jossa on laitettava kovat pippuun. Itsekin tosin kyllä lähtisin ihan heti liikkeelle sillä Salmelainen & valmennus (pl. Lunkka) uusiksi -taktiikalla.

Voitaisiin jopa pyytää Jatkiksen emeritusprofessori, viinikonossööri sekä vaivaisten kiduttaja @FASlapsi antamaan ulkopuolista ja puolueetonta konsultaatiota, mikäli herra vaan pippelinnäpläilyltään joutaa.
Miksi Lunkka on huomion ulkopuolella? Viaton kysymys.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toteat, että jonkun on johdettava tätä laivaa myös huonoina hetkinä. Arvostan, että et syytä ketään. Mutta kuka johtaa huonoina tai näinä hetkinä? Minulla on se tunne ettei kukaan. Ja siksi kukaan ei vastaakaan mistään. Vai onko tämä hyvä hetki? Kateprosentti loistava?

Se onkin hyvä kysymys, kuka tuota laivaa johtaa. Näkisin, että juuri nyt kukaan ei johda, vaan ihan jokainen vastuullinen henkilö pyrkii pitämään mahdollisimman matalaa profiilia. Ja se on huonoa johtamista. Seura voisi vaikeina hetkinä marssittaa vaikka yksi kerrallaan johtohenkilöt esille ja kysellä yleisön mieltä askarruttavia kysymyksiä ja nämä sitten vastaisivat kysymyksiin. Tokihan ne vastaukset tulevat aina omasta näkökulmasta, mutta en koe, että siitä olisi mitään haittaakaan, jos jokainen kertoisi vähän esimerkiksi siitä, millaisten asioiden kanssa tällä hetkellä juuri hän painii ja mitä työnkuvaan kuuluu muutenkin. Kyllä se ainakin minun luottamustani kasvattaisi, vaikka kaikki vastaukset eivät minua varmasti tyydyttäisikään, että kukaan ei ainakaan välttelisi julkisuutta.

Tästä ja seuraavasta viestistäsi täysin samaa mieltä. Tiedät vaan sen itsekin, että tuo listaamasi porukka (pl. 2 viimeistä positiota) ei tule poistumaan kuin kasvamalla heinää Honkanummella niin silloin on pakko tyytyä alkuun Salmelaisen potkuihin. Meillä on kuitenkin todisteita, että tarpeeksi vittumainen ja osaava kaveri saa kyllä tämän homeisen seuran putsattua vaikka siellä tuo saasta edelleen mukana roikkuu. Itse haluan lapsenuskoisesti uskoa, että Jussi Tapola olisi tällainen henkilö. Valmentamisen lisäksi hänellä on näyttöjä seurajohtamisesta, joten hän olisi ideaalikorvaaja Salmelaiselle alkaen ensi kaudesta. En toki tiedä hänen omista ambitioistaan, mutta IFK olisi se ultimaattinen haaste, jossa onnistuessaan kaikki ovet ovat auki. Itse en jostain syystä poissulkisi VPtä Tapolan kanssa jossain roolissa samanaikaisesti IFKssa.

Muutoksen on tapahduttava ja itse alottaisin Salmelaisesta.

Toki tiedän. Mutta niin kauan, kun Salmelaisesta tehdään yksin syntipukki, mikään ei tule oikeasti muuttumaan. Jos sitä muutosta oikeasti haluttaisiin, organisaatio voisi muuttua jo nyt. Täällä moni haaveilee Tapolasta. Jos joku luulee, että kaikki muuttuu kullaksi vain sillä, että Tapola tulee taloon ja sanoo, että nyt tehdään näin, koska hänellä on lihaksia ja menestystä Tapparassa, ei tunne HIFK:ta edes vähää alusta. HIFK ei ole sellainen organisaatio, joka antaa uusille toimijoille tuosta noin vain vapaat kädet toimia. Ensin pitää pestä sata selkää ja jos ei pese, tulee löytämään hiekkaa rattaistaan aika nopeasti. Ja koska kenenkään aika ei riitä sadan selän pesemiseen, se on huonompi homma, Toki sieltä voi joku arvostettu johtohenkilö murahdella, että "Tapolalla" on täysi tuki ja jättäkää hänet rauhaan, mutta se ei yksin riitä. Jonkun pitää haluta siivota sitä hiekkaa joka ikinen päivä. Kuka haluaa ja kenen aika riittää? Sekään ei tässä seurassa ole hyve, että tulet ulkopuolelta kuin korkeintaan ensimmäisen viikon. Todennäköisesti ei sitäkään. Mutta sisältäkään et saisi tulla, koska sisäisiä klikkejäkin on. Konsensusta ei todennäköisesti tulla koskaan löytämään niin kauan, kun henki ukkeleissa pihisee. Ainoastaan nopea menestys ja mestaruus voisi asiaa muuttaa, mutta tuskin silloinkaan kaikkien kohdalla. Jotkut HIFK:ta lähellä olevat tahothan eivät vieläkään pidä Kari Jalosta minään muuna kuin pitkäkalsarisena ja isonenäisenä junttina ja tälle porukalle mestaruus oli Villen ja Nybondaksen ansiota.

Ennen kuin iso luuta siivoaa, kukaan ei pääse oikeasti aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Nyt ollaan ilmeisesti upottu Mariaanien hautaan kun sinultakin tulee tällainen näkemys. On kyllä kovat ajat. Ja saatanan syvä monttu.

Niin, minun näkemyksenihän ei ole ihan hirveästi ole muuttunut tässä vuosien varrella. Se, että olen profiloitunut täällä Salmelaisen sinisilmäiseksi puolestapuhujaksi, osin vastoin omaa tahtoanikin, tietynlainen harha ja siksi varmaan suurin osa kirjoitusteni pointeista menee ohi. Asiaa ei auta sekään, että kirjoitan pitkiä tekstejä, koska ihmiset eivät nykyisin jaksa lukea pitkiä tekstejä. En ole missään vaiheessa pitänyt Salmelaista täydellisenä tai kokenut, etteikö hänkin voisi tehdä virheitä, mutta minä en saa kicksejä ihmisten syyttelystä, koska itsekin teen elämässä virheitä. Tästä monelle on kai jäänyt kuva, että minun mielestäni HIFK:ssa olisi kaikki kunnossa, vaikka niin ei suinkaan ole asiain laita. Minähän olen kaikki nämä vuodet arvostellut täällä erilaisia asioita. Mutta esim. Valtasen arvosteluni ei ole tuottanut palstalle vilkasta keskustelua, koska suurimmalle osalle Valtanen oli suurinpiirtein Jeesuksesta seuraava, kun pelasti HIFK:n konkalta. Sillä sai paljon anteeksi. Monta vuotta. Totuus on kuitenkin se, että melkeinpä kuka tahansa vähänkään taloudesta ymmärtävä olisi tehnyt saman. Olisin itse tehnyt saman. Mutta, kun rima oli niin alhaalla kuin se Matikaisen jälkeen oli, sillä sai kaiken anteeksi lähes 15 vuotta. Monelta unohtuu, että Valtasen aikakaudella HIFK ei hirveästi toimintaansa kehittänyt ja nyt siitä maksetaan hintaa. Mutta oli Valtsussa paljon hyviäkin puolia ja hänen arvonsa saattaa näkyä erityisen hyvin juuri nyt, kun asiat ovat sekaisin.

Siinä mielessä "puolustelen" edelleen HIFK:n urheilujohtajaa (joka nyt sattuu olemaan Salmelainen), että hän ei joukkuetta ole omiin tarpeisiinsa ja oman mielensä mukaan kasannut, vaan joukkue on kasattu niillä spekseillä, mitä valmennus on antanut. Valmentajilla on aina myös mahdollisuus hankkia itse pelaajia. Niin teki Jalonen ja niin teki esim. Selin. Jos Peltonen ei ole tyytyväinen Salmelaisen duuniin, hän hankkisi pelaajia itse ohi Salmelaisen. Tällaisesta ei ole kuitenkaan edes huhuttu, joten ei ole syytä epäillä, etteikö joukkue olisi koottu yhdessä UJ:n ja valmennuksen kesken. Ei Peltonen ole mikään pimennossa oleva käsinukke, joka kaivetaan aina penkin taakse peli-iltoina, vaan hänellä on paljon Salmelaistakin suurempi vastuu, mitä tulee pelillisiin asioihin ja joukkueen suorittamiseen.

HIFK:ssa UJ:n ja päävalmentajan potkuista päättää hallitus. Onko hallituksella osaamista arvioida näitä asioita oikeasti? Siis ihan käytännön tasolla. Mitä on tehty oikein ja mitä väärin ja mitä olisi pitänyt tehdä ja olisiko niin edes voinut tehdä? Sanoisin, että ei ole. Onko edes halua? Vai onko monot jollekin vain se helpoin ratkaisu? Mielipiteitä on varmasti kaikilla hallituksessakin, mutta minkä arvoinen lopulta jonkun mielipide? Ja jos hallituksessa ei ole oikeaa kompetenssia, millä perusteella päätökset tehdään? Tämä asia "huolestuttaa" minua isossa kuvassa ehkä kaikkein eniten. Lotto pyörähtää käyntiin aina uudestaan ja uudestaan ja kaikki vain toivovat, että kyllä se oikea rivi vielä joskus osuu. Tuurilla. Ja se on aina huono lähtökohta.

Näiden seikkojen vuoksi HIFK tarvitsisi aivan todella ison tuuletuksen, ihan joka saralla. Mutta, jos vain Salmelainen vaihdetaan, mikä oikeasti muuttuu? Tai jos vain Peltonen vaihdetaan? Tai Salmelainen ja Peltonen? Kaikki muu pysyy samana. Ja se kaikki muu oli oikeastaan paikalla jo ennen kumpaakaan eikä menestys ollut silloinkaan mitään kaksista. Ehkä olisi siis aika vaihtaa kaikki muut?
 

F#21

Jäsen
HIFKn otteet pitäisi vituttaa. Frendien vittuilut niistä pitäisi vituttaa.

Mutta ei.

Olen huomannut ettei enää jaksa pelejä täysin katsoa taikka olen jo luovuttanut ajatuksissani tämän kauden. Etsin mielelläni muuta tekemistä samalle ajalle.

Luovuttaminen kuitenkin vituttaa. Herää jo, IFK!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Näiden seikkojen vuoksi HIFK tarvitsisi aivan todella ison tuuletuksen, ihan joka saralla. Mutta, jos vain Salmelainen vaihdetaan, mikä oikeasti muuttuu? Tai jos vain Peltonen vaihdetaan? Tai Salmelainen ja Peltonen? Kaikki muu pysyy samana. Ja se kaikki muu oli oikeastaan paikalla jo ennen kumpaakaan eikä menestys ollut silloinkaan mitään kaksista. Ehkä olisi siis aika vaihtaa kaikki muut?
Kuten sanoin sinulle jo aiemmin niin olen kanssasi pääsääntöisesti samoilla linjoilla. Tässä kuitenkin yksinkertaistat asioita, sillä olet sen itsekin myöntänyt ettei Salmelainen ole Liigan parhaita urheiluntoimenjohtajia, eikä Peltonen valmentajia. Mitä jos tähän tulisi muutos ja haettaisiin taustaan katsomatta parhaat mahdolliset näihin rooleihin? Tai edes toiseen näin aluksi? Etkö tosiaan usko paremmalla UTJllä ja paremmalla valmentajalla olevan suurempi todennäköisyys menestykseen? Joo, ei se poista suhmurointia taustalta, mutta eivät nämä debiilit lopulta osallistu jokapäiväiseen tekemiseen samalla tavalla kuin Salmelainen ja Peltonen. Olen tämän useasti toistanut, mutta viimeksi kun täällä oli valmentaja, jolla oli jotain oikeita näyttöjä niin lopputuloksena oli kolmesta kaudesta hopea ja TOP4. Ensimmäinen kausi meni tässäkin aiemman kuonan poistamiseen joukkueesta. Viimeksi, kun täällä oli osaava UTJ 90-luvun lopulla niin oli menestys myös kiitettävää ja silloin johdossa oli kuitenkin pahimman luokan idiootit a’la Moppe, Kiffe ja Koffe. Siksi pidän sitä ensiarvoisen tärkeänä, että seuraava rekrytointi tämän seuran urheilujohdon puolelle, johon lasken tässä yhteydessä päävalmentajan pestin, on erittäin meritoitunut henkilö, eikä mikään kokematon aloittelija a’la Salmelainen ja VP. Jos saataisiin Tapola jommankumman Salmelaisen tai Peltosen tilalle niin en poissulje toisen jatkoa, sillä heistä molemmista (VP & Salmelainen) lienee mahdollista saada enemmän irti, kun sparraajana on henkilö, joka tietää miten tässä sarjassa menestytään. Nyt kumpikaan ei tunnu osaavan hommiaan ja se on kestämätön yhtälö. Summasumarum, itse uskon, että rekrytoimalla tänne alansa kiistattomia huippuja, eikä TET-miehiä (Sorry, oli pakko), pystytään saamaan urheilullista menestystä CC-osastosta huolimatta. Tätähän ei ole liikaa kokeiltu varsinkaan UTJn osalta niin on mielestäni kova väite, ettei tule onnistumaan.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ansiokasta pohdintaa seuran tilanteesta, käännän katseeni kuitenkin joukkueen esityksiin, jotka todellakin vituttavat. Huolimatta selvistä puutteista mitä joukkueessa on, ei se nyt niin paskasti tälläkään hetkellä ole koottu mitä peliesitykset näyttävät. Pelihän on yhtä aivan saatanan paskaa tällä hetkellä ja ketkä siitä vastaavat? Kyllä, valmennus Peltosen johdolla! Se että pyöritään kulmissa ja vastustaja menee meidän maalille kuin Stockan ovista ei ole suoranaisesti Tobbarin vika vaan se on valmennuksen vastuulla. Olisi jo aika tehdä jotain akuuteille asioille, kengitään muu organisaatio ulos myöhemmin. Pelkään vaan että Ville on ajanut joukkueen kanssa umpikujaan mutta toivoa tietysti on vielä. Vituttaa kuitenkin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä kaudella olisi pitänyt ottaa rytinällä pelikenttä haltuun, kun HIFK on koko pääkaupunkiseudulla ainoa pääsarjatason miesjoukkue. Nyt olisi ollut se hetki näyttää, että Nordiksella rytisee ja sireenit ulvoo, joten unohtakaa muut viritykset.

Mutta paskat, mitä tekee IFK? On sellaisessa lamaannuksessa, että pian vanhatkaan fanit eivät viitsi paikalle, vaikka olisi pitänyt saada niitä uusia.

Ja hankinnat sitten? Pitäisi saada kädellinen sentteri, niin hankitaan laitaan maalintekijä joka ei tee maaleja. Ja kun tarvitaan kiekollista pakkia, niin roudataan kehiin peruspakki ilman mitään vahvuuksia ja vielä jostain jääkiekon kehitysmaasta. Eniten ihmetyttää, että Salmelainen on ollut kaveriin aikaisemminkin yhteyksissä. Minkähän helvetin takia? Kyllä eurooppalaisen suurseuran (sic!) pitäisi uittaa troolejaan jossain ihan muualla kuin Norjanmeressä.

Jokereilla on sentään se vahva etu puolellaan tällä hetkellä, että eivät ota selkäänsä ilta toisensa perään.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ville ja Toope, vaikka kenkää saisivatkin nykyisistä pesteistään, ovat sen verran syvällä seurassa että samalla lailla jäisivät kummittelemaan kuin Karavaanarikin. Näitä kun palkkaa, joilla kytköksiä seuraan jo faijojensa kautta, jäävät sitten ikuisiksi ajoiksi sinne, ja niistä saa sitten aikanaan hyviä dinojen korvaajia. Se vasta vituttaakin, vaikka Villeä ja hänen hienoa peliuraa arvostankin, niin nyt on mies väärissä hommissa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Erinomainen kirjoitus Röngältä Elmossa. Loppuu sanoihin viimeinen sammuttaa valot. Se on fiilis siitä, mitä HIFK tekee, kukaan ei tunnu välittävän tai ketään ei edes kiinnosta seuran sisällä. Osallistutaan sarjaan ja aliarvioidaan kannattajia sekä sponsoreita, medialle lähinnä ylimielisiä vastauksia. Voiko joku rehellisesti väittää, että esim. Tapparassa, Kärpissä tai Lukossa toimittaisiin näin resurssien ollessa sarjan kärkeä. Huonoja jaksoja on kaikilla, mutta HIFK:lla ne kestävät sen 20 vuotta aina.

Jos oli Nybondas täysi tunari roolissaan, niin Salmelainen on vielä heikompi, kumpaakin yhdistää arrogantti käyttäytyminen, johon fanit eivät pysty samaistumaan. Tulee ikävä Matikaista, jolla oli sentään edes yritystä, vaikka se ei mihinkään johtanutkaan.

HIFK:n hallitus lymyilee tällä hetkellä piilossa, koska vastuuta kukaan ei tässä seurassa uskalla kantaa. Tärkeintä on saada pitää omat etunsa, jotka on pienellä panoksella hankittu. Seura tarvitsisi muutosjohtajan, joka heivaisi ison osan taustoista ulos hallista ja alkaisi rakentaa seuraa HIFK:n perinteiden pohjalle. Joku voi sanoa, että nythän me nähdään jo ne perinteet. Ei pidä paikkaansa. Aiemmin vierasjoukkueet pelkäsivät peliä HIFK:ta vastaan, joukkue oli sekoitus taitoa ja kovuutta, se on itselleni jäänyt mieleen.

Nyt vain vituttaa tuo kaikki osaamattomuus, välinpitämättömyys ja ketään ei kohta todellakaan kiinnosta. Vituttaa jo sekin, että erehdyin kutsumaan 5 vierasta viikon päästä hallille, hävettää jo tällä hetkellä ja pitänee kai harkita heille Lukon pipojen ostamista. Hyvää Itsenäisyyspäivää faneille.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse luovuin kausareista jo useampi kausi sitten, vaikka saisin ne firman piikkiin. Yksittäisissä peleissä olen toki käynyt viemällä yhteistyökumppaneita sinne myös syömään. Sitäkin vähenevissä määrin, kun vaikea saada jengiä lähtemään niihin. TV:stä olen katsonut pelejä, mutta tämän kauden alussa en sitä liigapassia enää ottanut, kun tiedostin sen että niiden pelien katsominen yleensä pilaa vain illan ja siitä tuli myös puolisoltakin kommenttia. No erehdyin sen liigapassin lokakuun lopulla tylsänä hetkenä taas ottamaan, mutta nyt sanoin sen taas irti.
Olen huomannut, että ainoa tapa päästä eroon siitä toistuvien pettymysten aiheuttamasta vituksesta jonka HIFK kaudesta toiseen aiheuttaa, on vaan yksinkertaisesti lopettaa pelien seuraaminen. Aina ei voi voittaa, mutta onhan niiden pelien viihdearvo voitetuissakin peleissä vähissä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tuntuu se kausi kaudelta vain huononevan, kun peleissäkään ei ole tunnetta enää.

Sen sanon vielä näin loppuun, että HIFK:ssa ei tule mikään olennaisesti muuttumaan niin tekemisen kuin johtohenkilöidenkään suhteen niin kauan kun rahaa virtaa kassaan katsomotuloina sekä yrityksiltä. Ainoa keino hankkiutua loisista eroon on lopettaa niiden ruokkiminen. Sisäsiittoisuus on ja elää vahvana HIFK:ssa, pitävät sitä itse hyvänä asiana. Muutosta ei tule, koska kakkua halutaan vain jakaa eikä kasvattaa tai tuoda siihen mitään uutta. Halutaan vain päästä mahdollisimman helpolla.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja kuka vittu tämä uusi toimitusjohtaja edes on? Ei puhettakaan edestä johtamisesta vaan ukko lymyilee piilossa täydessä mediahiljaisuudessa enkä tottapuhuen edes muista minkänäköinen heppu tuota pestiä tällä hetkellä toimittaa. IFK:ssa vallitsee täysin ummehtunut Breznevin aikainen yrityskulttuuri, joka vaatisi täydellisen atomeiksi räjäyttämisen ja uudelleen organisoitumisen siirtyäkseen nykyaikaan.

En käytä euroakaan tähän pyramidihuijaukseen ennen kuin merkittäviä muutoksia tapahtuu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten sanoin sinulle jo aiemmin niin olen kanssasi pääsääntöisesti samoilla linjoilla. Tässä kuitenkin yksinkertaistat asioita, sillä olet sen itsekin myöntänyt ettei Salmelainen ole Liigan parhaita urheiluntoimenjohtajia, eikä Peltonen valmentajia. Mitä jos tähän tulisi muutos ja haettaisiin taustaan katsomatta parhaat mahdolliset näihin rooleihin? Tai edes toiseen näin aluksi? Etkö tosiaan usko paremmalla UTJllä ja paremmalla valmentajalla olevan suurempi todennäköisyys menestykseen? Joo, ei se poista suhmurointia taustalta, mutta eivät nämä debiilit lopulta osallistu jokapäiväiseen tekemiseen samalla tavalla kuin Salmelainen ja Peltonen. Olen tämän useasti toistanut, mutta viimeksi kun täällä oli valmentaja, jolla oli jotain oikeita näyttöjä niin lopputuloksena oli kolmesta kaudesta hopea ja TOP4. Ensimmäinen kausi meni tässäkin aiemman kuonan poistamiseen joukkueesta. Viimeksi, kun täällä oli osaava UTJ 90-luvun lopulla niin oli menestys myös kiitettävää ja silloin johdossa oli kuitenkin pahimman luokan idiootit a’la Moppe, Kiffe ja Koffe. Siksi pidän sitä ensiarvoisen tärkeänä, että seuraava rekrytointi tämän seuran urheilujohdon puolelle, johon lasken tässä yhteydessä päävalmentajan pestin, on erittäin meritoitunut henkilö, eikä mikään kokematon aloittelija a’la Salmelainen ja VP. Jos saataisiin Tapola jommankumman Salmelaisen tai Peltosen tilalle niin en poissulje toisen jatkoa, sillä heistä molemmista (VP & Salmelainen) lienee mahdollista saada enemmän irti, kun sparraajana on henkilö, joka tietää miten tässä sarjassa menestytään. Nyt kumpikaan ei tunnu osaavan hommiaan ja se on kestämätön yhtälö. Summasumarum, itse uskon, että rekrytoimalla tänne alansa kiistattomia huippuja, eikä TET-miehiä (Sorry, oli pakko), pystytään saamaan urheilullista menestystä CC-osastosta huolimatta. Tätähän ei ole liikaa kokeiltu varsinkaan UTJn osalta niin on mielestäni kova väite, ettei tule onnistumaan.

En usko, että olen koskaan laittanut urheilutoimenjohtajia mihinkään järjestykseen, koska arvioiminen on oikeasti ihan mahdotonta. Tai mä en sellaista harrasta. Ja sama koskee valmentajia. Muuttujia on liikaa.

En tietenkään vastusta, että HIFK:ssa ihan jokaisella osa-alueella suoritetaan paremmin. Sehän on ihan perusedellytys sille, että asiat muuttuvat paremmaksi. Mutta, kuten sanottua, mä en osta sitäkään, että kuka tahansa ulkopuolelta tullut olisi automaattisesti parempi kuin Salmelainen tai Peltonen, vaikka ovat muualla suorittaneet näitä kahta paremmin. Itse olen ollut koronan takia kärsivällinen Salmelaisen kanssa eikä se muuksi muutu, koska ei niitä vuosia voi pois laskuistakaan jättää ja elää jossain vaihtoehtoistodellisuudessa, etteikö se olisi vaikuttanut joukkueen peliesityksiin. Ilman koronaa, HIFK:lla olisi todennäköisesti vähintään se yksi finaalipaikka, ehkä jopa mestaruus. Ja tunnelma olisi ihan erilainen, ihan joka tasolla.

Sekä Peltosen että Salmelaisen pestit ovat sellaisia, ettei niissä voi joka vuosi vaihtaa ukkoa. Tai varmaan voisi, mutta en usko sen johtavaan mihinkään positiiviseen eikä usko ilmeisesti seuratkaan, koska sellaista ei juurikaan harrasteta. Mulla ei ole mitään henkilökohtaista agendaa ketään henkilöä kohtaan, jolloin mulle kenenkään potkut eivät ole mikään itseisarvo. Itse mietin aina, kuka tilalle? Ja koska edelleenkään ei ole mitään työttömien ja voittavien urheilujohtajien poolia, mistä nostaa urheilujohtajuuden rautainen ammattilainen aina edellisen tilalle, suhtaudun varauksella siihen, että sieltä automaattisesti tulisi Salmelaista parempi ukko tilalle. Voi tulla, mutta voi sieltä tulla paljon huonompikin. Vaikka joku sellainen, joka haluaa fiksata mieleisekseen myös ne hyvin toimivat asiat, koska hän uskoo, että niin ne tehdään paremmin ja vuosien päästä huomataan, että sehän veti ihan päin vittua ja se ainoa ehjäkin asia on rikki. Emme voi etukäteen tietää. Tämän(kin) takia isot päätökset pitää perustaa isommalle kuvalle kuin vain yhdelle pelillisesti ankealle ja tuloksellisesti huonolle kaudelle. En pidä myöskään siitä, että vain yksi henkilö kerää kaikki kiitokset tai haukut, kun toiminta riippuu usean henkilön ja asian toimivuudesta.

Toki voidaan toimia niinkin, että vaihdetaan Salmelainen ja annetaan seuraajalle vähän riskilläkin aivan perkeleesti rahaa ja täysin vapaat kädet toimia, kuten parhaaksi näkee ja luotetaan siihen, että mestaruus tulee heti. Mutta onko se kestävää toimintaa? Toimittiinko niin Salmelaisen kanssa? Vai kuohittiinko hänet lopulta hiljaisesti seuran sisällä ja toivottiin, että itse vetäisi johtopäätökset ja lähtisi vetämään? Millainen organisaatio ja työyhteisö toimii niin? Onko Salmelaiselle annettu täysi tuki talon sisältä? Jos on, ei se ainakaan tällaiselle heavy user-fanille ole näkynyt mitenkään. Oikeastaan päinvastoin.

En mäkään saa HIFK:sta enää sellaisia kicksejä kuin ennen. Mutta se on varmaan ihan luonnollista, kun kilsoja on mittarissa joka vuosi enemmän, eikä vauhtikaan varsinaisesti näytä mulla kiihtyvän. HIFK:n peli on paskaa, mutta rehellisyyden nimissä, niin on monen muunkin jengin pelit. Silloin tällöin tulee joku huikea peli, mutta pääasiassa vain pyritään viimeiseen asti estämään vastustajaa tekemään maali, roikutaan, kahvataan ja estetään ja lopulta tuomari antaa täysin linjaan kuulumattoman jäähyn. Sitten, kun joku vihdoin taklaa, liian usein osuu jotain päähän, eikä kyse edes ole sikailusta. Matsit ovat nykyään hyvin epäviihdyttäviä ihan yleisesti. Tämä on isompi ongelma ja tähän Liigan pitäisi oikeasti puuttua. Mutta joo, ei poista sitä, että HIFK pelaa huonoa jääkiekkoa just nyt.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En käytä euroakaan tähän pyramidihuijaukseen ennen kuin merkittäviä muutoksia tapahtuu.
Kryptovaluuttoja tarjoavat yrityksetkin toimivat avoimemmin kuin HIFK-mafia. Ja muistetaan, että mafia-järjestöissäkin päät alkavat putoilemaan yleensä siinä vaiheessa kun bisnekset kärsii.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ollut koronan takia kärsivällinen Salmelaisen kanssa eikä se muuksi muutu, koska ei niitä vuosia voi pois laskuistakaan jättää ja elää jossain vaihtoehtoistodellisuudessa, etteikö se olisi vaikuttanut joukkueen peliesityksiin. Ilman koronaa, HIFK:lla olisi todennäköisesti vähintään se yksi finaalipaikka, ehkä jopa mestaruus. Ja tunnelma olisi ihan erilainen, ihan joka tasolla.
Kaikella rakkaudella, mutta tuon perusteella se olet sinä joka elää siinä vaihtoehtoistodellisuudessa. Ethän sä nyt hyvä ihminen voi alkaa puhumaan finaalipaikoista ja mestaruuksista, kun sellaista ei ole tapahtunut. Olisi voinut, sitä emme saa koskaan tietää, mutta se on varmaa että tässä reaalimaailmassa sitä ei tapahtunut. Olisi se sitten ollut todennäköistä tai ei. Puhutaan kuitenkin pitkistä ottelusarjoista eikä yhdestä tai kahdesta pompusta. Onhan tuo itsensä huijaamista, jos sen taakse menee.
Boldaukset omiani.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kaikella rakkaudella, mutta tuon perusteella se olet sinä joka elää siinä vaihtoehtoistodellisuudessa. Ethän sä nyt hyvä ihminen voi alkaa puhumaan finaalipaikoista ja mestaruuksista, kun sellaista ei ole tapahtunut. Olisi voinut, sitä emme saa koskaan tietää, mutta se on varmaa että tässä reaalimaailmassa sitä ei tapahtunut. Olisi se sitten ollut todennäköistä tai ei. Puhutaan kuitenkin pitkistä ottelusarjoista eikä yhdestä tai kahdesta pompusta. Onhan tuo itsensä huijaamista, jos sen taakse menee.
Boldaukset omiani.
Ehkä BOL:illa ajatukset menevät vähän sekaisin. En usko, että hänkään kuvittelee, että me olisimme saaneet mestaruuden ilman koronaa. On vain pakko yrittää löytää jotain positiivista tässä kaikessa pimeydessä.
Tai sitten olen väärässä ihan täysin.
Mutta ei millään pahalla kuitenkaan, sillä kaikki haluaisimme parempaa huomista, sekä Ukrainalle, Suomen sähköä käyttäville, jotka ovat sähköfirmojen rahanhimon armoilla että HIFK:lle jääkiekossa ja muissa lajeissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikella rakkaudella, mutta tuon perusteella se olet sinä joka elää siinä vaihtoehtoistodellisuudessa. Ethän sä nyt hyvä ihminen voi alkaa puhumaan finaalipaikoista ja mestaruuksista, kun sellaista ei ole tapahtunut. Olisi voinut, sitä emme saa koskaan tietää, mutta se on varmaa että tässä reaalimaailmassa sitä ei tapahtunut. Olisi se sitten ollut todennäköistä tai ei. Puhutaan kuitenkin pitkistä ottelusarjoista eikä yhdestä tai kahdesta pompusta. Onhan tuo itsensä huijaamista, jos sen taakse menee.
Boldaukset omiani.

On ihan faktaa, katso vaikka tuloksista, jos et muista enää sinne asti, että HIFK oli aivan huipputikissä ja pelasi hyvää ja viihdyttävää lätkää. Joukkueen oli kasannut Salmelainen ja joukkuetta valmensi Pikkarainen, jonka Salmelainen oli itse saanut valita. Sitten joukkue sairastui kollektiivisesti koronaan ja joutui jopa luovuttamaan ottelun, kun eivät saaneet tervettä kokoonpanoa kasaan. Saivat puolivälierissä rivit kuntoon huikean neloskentän ansiosta ja tiputtivat Kärpät suoraan kolmessa pelissä 3-0. Välierissä vastaan asettui TPS ja ihan kaikesta näki, että ei vain riitä, vaikka kuinka yrittivät. Kondis ei kestänyt, mutta miehekkäästi taistelivat silti yhden voiton ja kaksi peliä jatkoille, mutta TPS finaaliin voitoin 3-1. Hyvänä esimerkkinä rammasta ankasta toimikoot Anton Lundell, joka oli kaukana saman kauden parhaastaan. Myöhemmin keväällä MM-kisoissa olikin sitten taas omalla tasollaan. Pronssiottelussa voittivat sitten Tapparan 7-1 ja pronssit kaulaan. Siis voittivat Tapparan tekemällä itse seitsemän maalia. Kolmen viikon tauko sairastamisen vuoksi nyt vain oli liikaa. Vastustajillahan ei ollut vastaavaa. Jos olisi ollut, niin tilanne olisi ollut hyvin erilainen.

Kyllä mun kirjoissani HIFK olisi ilman koronaa voittanut TPS:n välierissä, kun pisti rampanakin sen tosi tiukoille ja sen jälkeen haastanut Lukon finaalissa ihan tosissaan. Itse uskon, että HIFK:lla olisi aidosti ollut mahdollisuudet jopa voittaa täysin suvereenina pidetty Lukko ilman koronapaskaa. Mutta niin ei nyt käynyt. Mutta hyvän jengin Salmelainen oli sille kaudelle kasannut ja valmennus sai revittyä siitä tuloksellisesti paljon irti.

Mutta voidaan sopia, jos se sinua nyt jotenkin helpottaa, että minä olen näiden ajatusteni kanssa nyt täysin harhainen. Kyseisellä kaudella HIFK vain oikeasti oli ihan helvetin hyvä. Ja jos edes sinne finaaliin olisi päästy, uskon, että ilmapiiri olisi ollut pitkään aika erilainen eikä jokainen ketju olisi tälläkin palstalla ollut vuoden päivät pelkkää Salmelaiselle kenkää-lätinää aamusta iltaan ja päivästä toiseen. Olisi edes hauskaa läppää, mutta kun ei ole edes sitä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten tässä huolestuttaa se kun tämä paska kausi vaikuttaa pidemmällekkin. Kuinka monella kärkiäijillä haluja tehdä jatkoja? Saako liigan kärkimiehiä houkuteltua tänne muulla kun isolla rahalla? Ylihintaa kun lyödään pöytään se vaikuttaa joukkueen tasoon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten tässä huolestuttaa se kun tämä paska kausi vaikuttaa pidemmällekkin. Kuinka monella kärkiäijillä haluja tehdä jatkoja? Saako liigan kärkimiehiä houkuteltua tänne muulla kun isolla rahalla? Ylihintaa kun lyödään pöytään se vaikuttaa joukkueen tasoon.
Tässä ollaan Soppa/Sumo tasolla . 1) Milloin seuraava projekti alkaa ? 2) Duon sopparista riippuen seuraava kausi alkaa 24 tai 25
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös