Lainaan palstatoveria ja arvaan Villen sanovan: "Okei Toope!"Olisin halunnut nähdä Villen ilmeen kun Tobberi ilmoitti löydöstään. Voin melkein nähdä sen silmissäni. Ville rypistää otsaansa, ja silmät on suurina ja vastaa "Okei Tobias".
Lainaan palstatoveria ja arvaan Villen sanovan: "Okei Toope!"Olisin halunnut nähdä Villen ilmeen kun Tobberi ilmoitti löydöstään. Voin melkein nähdä sen silmissäni. Ville rypistää otsaansa, ja silmät on suurina ja vastaa "Okei Tobias".
Olisin halunnut nähdä Villen ilmeen kun Tobberi ilmoitti löydöstään. Voin melkein nähdä sen silmissäni. Ville rypistää otsaansa, ja silmät on suurina ja vastaa "Okei Tobias".
Mitäs vittua, Tapparan Thomasille 2 ottelun pelikielto päähän kohdistuneesta taklauksesta. Joo, ei tuo taklaus ollut kovin kummoinen, mutta mistä lähtien liiga on alkanut jakaa näitä välimallin tuomioita ja minkä takia ne ei koske ikinä HIFK:n pelaajia. Meidän pelaajille kyllä löydetään koventamisperusteet, vaikka suurennuslasilla pitäisi etsiä jostain kaukaa historiasta.
Onhan se asteikko ollut koko ajan käytössä. Tosin ei IFK:n pelaajien kohdalla. Tai sitten kurinpito saanut kunnolla paskaa Motinin pelikiellon jäljiltä kun tuossa aiemmin samasta piti palopuhetta maajoukkueen päävalmentaja.
Karjalainen istui yhdestä päähänkohdistuneestaan IFK:ssa ainoastaan yhden matsin.
Ja ainakin minua tässä vituttaa se, että ensimmäisenä tuolta pistetään kuitenkin Ville Peltosen pää pölkylle, vaikka ongelmat ovat todella paljon syvemmällä. Toki Villessä on myös isoja ongelmia ja hänenkin soppari pitää lopettaa, mutta IFK:n tuntien hän on ainoa kuka lähtee, jos lähtee.HIFK sijalla 10. Jypiin eroa 1, Kookoohon 2 ja Sportiin sekä HPK:hon 3 pinnaa, Saipa on sentään kymmenen perässä. Ei ole paljon odotettavissa tältä kaudelta ja todennäköisesti kohta ollaan toiseksi viimeisenä. Luulisi ettei Stadin ainoa Liiga-jengi voi olla oikeasti näin paska, mutta pelejä katsomalla syykin tuohon pistemäärään selviää. Olihan tossa tuloksellisesti se parempikin jakso, mutta todellisuudessa samaa paskaa tää on pääasiassa ollut koko syksyn ja pinnoja ollaan saatu lähinnä Taposen ansiosta.
Ehdotan nyt rohkeasti, että annetaan kenkää seuraavasti:
- Timo Everi
- Tom Nybondas
- Markus Lindström
- Roland Carlsson
- Tobias Salmelainen
- Ville Peltonen ja muu valmennus, paitsi Lundell
Siinähän se oikea lähtökohta olisi. Ei tähän oikeata muutosta saada vaihtamalla yhtä tai kahta miestä, vaan se pitäisi tehdä koko organisaatiotasolla. "Hieman" vaan olen skeptinen tämän kaltaisiin liikkeisiin, sillä niin sementoituja siellä monet positiot tuntuvat olevan.Ehdotan nyt rohkeasti, että annetaan kenkää seuraavasti:
- Timo Everi
- Tom Nybondas
- Markus Lindström
- Roland Carlsson
- Tobias Salmelainen
Ja sitten uudet jaot. Etsikööt uudet henkilöt omanlaisensa balanssin ja käykööt tarvittavat valtataistelunsa keskenään, mutta wanhat luurangot voisi nyt luutia samalla luudalla kerralla vittuun.
Se on juuri näin. Karavaanari toki ensimmäisenä. Muuten järjestys oikea.Siinähän se oikea lähtökohta olisi. Ei tähän oikeata muutosta saada vaihtamalla yhtä tai kahta miestä, vaan se pitäisi tehdä koko organisaatiotasolla. "Hieman" vaan olen skeptinen tämän kaltaisiin liikkeisiin, sillä niin sementoituja siellä monet positiot tuntuvat olevan.
siis huono! Yksinkertaisesti surkeaa. Ei jestas sentään. Junnut on mahtavia kaikin puolin mutta ei Halttunen (eikä kyllä Jukureiden 16v myöskään) kuulu liigaan. Ei HIFK junnun kaatunut, vaan ihan surkeaan ketjujen peliin mutta Herätys Liiga! Liikaa junnuja, liian aikaisin.
Siinähän se oikea lähtökohta olisi. Ei tähän oikeata muutosta saada vaihtamalla yhtä tai kahta miestä, vaan se pitäisi tehdä koko organisaatiotasolla. "Hieman" vaan olen skeptinen tämän kaltaisiin liikkeisiin, sillä niin sementoituja siellä monet positiot tuntuvat olevan.
Toteat, että jonkun on johdettava tätä laivaa myös huonoina hetkinä. Arvostan, että et syytä ketään. Mutta kuka johtaa huonoina tai näinä hetkinä? Minulla on se tunne ettei kukaan. Ja siksi kukaan ei vastaakaan mistään. Vai onko tämä hyvä hetki? Kateprosentti loistava?Kukaan ei seurassa tee mitään ratkaisuja yksin. Ei toimari, ei Salmelainen, ei Peltonen, ei Everi. Kysymys on johtamisesta ja tiimitoiminnasta. Kaikki eivät hoida kaikkea, eikä kaikki "osaa" kaikkea, siksi siellä on erilaisiin pesteihin palkattu eri osaamisen omaavia ihmisiä.
Kaikkein eniten perseestä on syyttää tästä vain yhtä henkilöä tai toimenkuvaa. Tämä on paljon isompi juttu. Ja nyt HIFK on monella osa-alueella ihan helvetin aneeminen. Jonkun on johdettava tätä laivaa myös huonoina hetkinä ja sen johtamisen pitää näkyä siinä, että paskan osuessa tuulettimeen ei lamaannuta. Nyt HIFK on näyttänyt viime keväästä asti juuri siltä. Minä en syytä tästä tilanteesta ketään yksittäistä henkilöä, vaan kaikki ovat vastuussa. Ihan samalla tavalla minä en syytä yhtä pelaajaa. En kapteeni-Tallbergia, en Koivistoista, en Nättistä, en Melartia, en Pakarista, en Halosta, en Rantakaria, en Paajasta, jne. Kukaan ei pelaa tahallaan huonosti. Toi jengi nousee yhdessä tekemällä. Tällä hetkellä siellä on monella pakilla aivan liian isot saappaat täytettävänä, mutta kaikkensa he antavat jokaisessa vaihdossa. Antavatko nämä kokeneet pelaajat? Ihan kaiken ja ihan joka vaihdossa? Jos antavat, se ei nyt oikein näy. Kokeneet pelaajat eivät voi mennä joka toinen viikko lukkoon, jos onnistumisia ei tule. Eivät vain voi.
Tästä ja seuraavasta viestistäsi täysin samaa mieltä. Tiedät vaan sen itsekin, että tuo listaamasi porukka (pl. 2 viimeistä positiota) ei tule poistumaan kuin kasvamalla heinää Honkanummella niin silloin on pakko tyytyä alkuun Salmelaisen potkuihin. Meillä on kuitenkin todisteita, että tarpeeksi vittumainen ja osaava kaveri saa kyllä tämän homeisen seuran putsattua vaikka siellä tuo saasta edelleen mukana roikkuu. Itse haluan lapsenuskoisesti uskoa, että Jussi Tapola olisi tällainen henkilö. Valmentamisen lisäksi hänellä on näyttöjä seurajohtamisesta, joten hän olisi ideaalikorvaaja Salmelaiselle alkaen ensi kaudesta. En toki tiedä hänen omista ambitioistaan, mutta IFK olisi se ultimaattinen haaste, jossa onnistuessaan kaikki ovet ovat auki. Itse en jostain syystä poissulkisi VPtä Tapolan kanssa jossain roolissa samanaikaisesti IFKssa.Kyllähän tuo seuran kokovartaloaneemisuus vituttaa. Aivan kipsissä kaikki. Surullista ja vituttavaa. Kokeneita pelaajia joukkue täynnä ja he näyttävät olevan ensimmäisiä, joilla maila alkaa studata.
Vaihtopenkki on kuin hautajaisista. Ihan hirveetä. Joukkue tarvitsee jonkun kainalopierumiehen sinne nyt heti! Pelaamisen pitää olla hauskaa, ei tuollaista saattohoidon omaista toimintaa ja jatkuvaa virheiden välttelyä. Pyydän anteeksi sanavalintaani, mutta siltä tuo nyt näyttää. Ollaan elossa, kun silmät kerran vielä liikkuu, mutta siinäpä se.
Joukkue tarvitsee nyt jonkun kainalopierumiehen keventämään tunnelmaa! Se, että on hauskaa ei tarkoita, etteikö voisi olla tosissaan. Katsokaa nyt jumalauta JMA:takin
- Timo Everi
- Tom Nybondas
- Markus Lindström
- Roland Carlsson
- Tobias Salmelainen
Ja sitten uudet jaot. Etsikööt uudet henkilöt omanlaisensa balanssin ja käykööt tarvittavat valtataistelunsa keskenään, mutta wanhat luurangot voisi nyt luutia samalla luudalla kerralla vittuun.
Minä en aio katsomosta edelleenkään poistua mihinkään, koska minä en käy siellä listaamieni henkilöiden vuoksi, vaan ihan muista syistä.
Nyt ollaan ilmeisesti upottu Mariaanien hautaan kun sinultakin tulee tällainen näkemys. On kyllä kovat ajat. Ja saatanan syvä monttu.Kyllähän tuo seuran kokovartaloaneemisuus vituttaa. Aivan kipsissä kaikki. Surullista ja vituttavaa. Kokeneita pelaajia joukkue täynnä ja he näyttävät olevan ensimmäisiä, joilla maila alkaa studata.
Vaihtopenkki on kuin hautajaisista. Ihan hirveetä. Joukkue tarvitsee jonkun kainalopierumiehen sinne nyt heti! Pelaamisen pitää olla hauskaa, ei tuollaista saattohoidon omaista toimintaa ja jatkuvaa virheiden välttelyä. Pyydän anteeksi sanavalintaani, mutta siltä tuo nyt näyttää. Ollaan elossa, kun silmät kerran vielä liikkuu, mutta siinäpä se.
Joukkue tarvitsee nyt jonkun kainalopierumiehen keventämään tunnelmaa! Se, että on hauskaa ei tarkoita, etteikö voisi olla tosissaan. Katsokaa nyt jumalauta JMA:takin
- Timo Everi
- Tom Nybondas
- Markus Lindström
- Roland Carlsson
- Tobias Salmelainen
Minä en aio katsomosta edelleenkään poistua mihinkään, koska minä en käy siellä listaamieni henkilöiden vuoksi, vaan ihan muista syistä.