Kannattaisiko yrittää ottaa etäisyyttä, jos ottaa noin lujille?
Joko sun läppä alkaa olla väsynyttä tai sitten sulla oikeesti ei ole enää kaikki hyvin.
Tässähän on nimenomaan ensimmäistä kertaa piiiitkään aikaan jotain jatkuvuutta tässä touhussa. Mua ketuttaa lähinnä tollaset sun kaltaiset tuulimyllyt, jotka kokoajan ovat antamassa potkut kaikille. Niitähän tässä lähinnä on kuunneltu aika kauan ja tulokset lyhytjänteisestä työstä ovat aika surkeat. Kaikki maakuntien jypit ja kalpat tulevat ohitse rakentamalla. Suomalainen jääkiekkojoukkue ei menesty ilman pitkäjänteistä työtä. Ei edes meitä rikkaammat seurat, koska kaikkien resurssit ovat isossa kuvassa absoluuttisesti pienet.
Osaatkohan sä edes lukea kunnolla, tuskin. Missä kohtaa meikäläisestä saa tuulimyllyn? Siinä että odotan organisaatiosta edes häivähdyksiä ammattimaisesta toiminnasta? Nimenomaan pitkäjänteisen työn perään kai minä olen täällä huutanut, mutta sitä ei ole vaan näkynyt. Ennen viime kautta oli puheita siihen suuntaan, jotka sitten kauden aikana osoittautuivat täysin tuulesta temmatuiksi, ja sama jatkuu tällä kaudella.
Mutta ennenkuin päästään sille pitkäjänteiselle uralle ja jatkuvuuden alkulähteille, KAIKKI menneisyyden CC-haamut ja niiden kamut pitää saada firmasta ulos. Ihan jokainen, ja viimeistä myöten, vaikka menisi sitten pesuveden mukanakin joku väärä tyyppi pihalle.
Sitten kun HIFK:ssa halutaan juuriaan myöten olla huippu-urheiluseura, voidaan jotain alkaa odottaa.
Viime kauden aikana en paljon huudellut mihinkään mitään, ajattelin että odotetaan nyt rauhassa kausi loppuun. Taas kerran. Odotin, ja petyin, kuten aina. Ajattelin antaa aikaa vielä joukkueen julkistukseen saakka, sitten vasta todella nähdään missä mennään. Nyt en enää odota, nyt on nähty taas kerran missä todellakin mennään. Viimeinen niitti oli muuperin kommentti huippuseurasta. Silloin viimeistään olisi pitänyt valjeta urpommallekin tyypille missä edelleen, puheista huolimatta, mennään.
Mua taas ketuttaa sinunlaiset tyypit, jotka aina yrittävät hyssytellä ongelmat piiloon ja vakuutella että "kyllä siellä kulisseissa sitä ja tätä". Niin kauan kuin teitä riittää edes kourallinen, niin kai tämä Hifkin CC-touhukin pyörii. Yritetään pelata fantasialätkää, "jos vielä tulis Malkin, Crosby ja Brodeur ja Lidström, niin sitten alkaisi näyttää jo aika hyvältä". Ja sitten lisäksi kehuskellaan miten ne perinteiset 2-4 kenttien hankinnat ovat "ihan hyviä tyyppejä". Joo. Jonni Vauhkonenkin oli hyvä hankinta, ja hyvä tyyppi. Tosin ei liigajoukkueeseen, mutta kuitenkin, olihan se hyvä tyyppi. Miksi siitäkin joku jaksoi itkeä.
Mutta joo, eipä mulla Hifkin suuntaan muuta, olennaiset on tullut varmaan jo toistettua riittävän monta kertaa. Paska organisaatio, ja paskana pysyy ainakin lähitulevaisuuden, ei se siitä muuksi muutu vaikka miten nokkaani louskutan.
Yritän pitää jatkossa tänne kommentoinnin minimissä, kaikki te CC-fani-urpot voitte jatkaa fantasiointianne ilman ikäviä soraääniä. Muistakaa ryypätä kunnolla, se on se HIFK:n kulmakivi nyt ja aina. Ellei sitten Jere tule takaisin geimeihin järjestämään parempia mömmöjä tietty.