Osaatkohan sä edes lukea kunnolla, tuskin. Missä kohtaa meikäläisestä saa tuulimyllyn?
Sun juttujen perusteella. Tai sen yhden jutun, jota sä toistat ja vähän varioit koko ajan :)
Sori mua tollanen vikinä, jota sä harrastat ei vain vakuuta. Oli sille sitten perusteet tai ei, niin mä en ole vain ikinä jaksanut valittajia ja tuulimyllynä tyhjää jauhavia jätkiä. Sen takia näitäkin viitsiin käydä katsomassa vain pieninä annoksina, kun alkaa valittaminen ketuttaan. Nimittäin sitten kun tappiomieliala, paniikki, ihan miksi sitä nyt haluaa kutsua saa yliotteen, niin siitä tulee juuri tuollaista uikutusta. Se uikutus taas ei mahdu mun HIFKiin tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan. Ei sellaisen pitäisi mahtua kenenkään sellaisen mieleen, joka oikeasti aikoo vielä voittaa. Uikuttamisella voittaminen - ei kuulosta opilta, joka johtaisi tuloksiin.
Voi olla, että tulee taas turpaan, on viime aikoina tullutkin. Mutta eihän nyt fanin täydy menettää itsekunnioitustaan ja tehdä itsestään pelleä sen takia niinkuin sä teet. Läpät on erikseen. Mitenhän sen nyt kiteyttäisi. Varmaan niin, että olen omieni takana pää pystyssä paskoinakin aikoina. Juhlitaan sitten yhdessä mestaruutta vuonna X. Hyvää kannattaa odottaa :)
Sitten vielä tästä mitä Nybäri on saanut aikaan ja mitä ei ole saanut. Ei ole mennyt hyvin ei ensimmäinen reilu vuosi. Mutta se on vain niin että vuosi on lätkäjengissä lyhyt aika, Kekäläisen aloitus oli monella tapaa vielä pahempaa haparointia alussa. Sitten kun on nimitetty uusi jätkä ja sellainen Nybäri vielä on, niin pitäähän sille antaa mahdollisuus. Olisi aika urpoa nimetä edes koko jätkää, jossei anna tilaisuutta näyttää. Se potkujen vaatiminen tässä vaiheessa on juuri sitä tuulimyllynä olemista. Siivet vain halkoo tuulta ja viuhtoo mennessään tällä potkuradalla.
Etenkin kun uusi jätkä aloittaa hommiensa tekemisen ja ensimmäisen jengin tekemisen, joka on oikeasti sen käsialaa. Ensimmäiseksi julkaistaan kaksi jannua, jotka kumpikin hyvinkin potentiaalista TOP 5 kamaa ensi kauden liigassa. Kaupan päälle tulee hyvä haku nuoresta jannusta, niin mitä ihmettä tapahtuu. Alkaa hirveä valitus ettei Nybäri lunasta odotuksia. Missä ihmeessä vielä on hävitty tai mitä tässä on tehty huonosti? Rauhallisesti vain, ei me olla vielä hävitty tätä kautta. Kun mä katson noita jätkiä Clarkea, Haatajaa ja Töykkälää, mä näen juuri sellaisia kundeja, joilla voidaan voittaa jotain. Mä en näe siinä joukossa yhtään hutia. Silti alkaa kauhia kitinä. Ei kannata tulla väittämään ettei näyttäisi paremmalta. Huhtikuuksi näyttää ihan helvetin hyvältä nuo hankinnat.
Granlundin tuleminen on vähintäänkin epävarmaa tai meni jo, muttei voi väittää sitäkään kovin huonoksi hauksi. Saattaa olla tähden lento tai sitten kyseessä voi hyvin olla paras suomalainen pelaaja ikinä.
Pääviestihän täällä on, että ei riitä vielä. Ja mä olen samaa mieltä, jos haetaan kolme neljää jannua, niin laatuunhan siinä kannattaa panostaa.
Kaksi-kolme hyökkääjää, pakki, ehkä maalivahti. Nieminen voi hyvinkin riittää. Jos katsoo Tuokkolaa toissa kaudella, niin sehän hävisi melkein yksin pleijarit Tapparalle imuroinnillaan. Kun taas oli kovan puolustuksen takana jäätävä tänä vuonna Kärppiä vastaan. Samoin Koskinen kasvoi ihan miehen mittoihin täksi kaudeksi. Ei ole mitään syytä miksei Nieminen voi kasvaa samalla tavalla. On vain yksi keino saada tietää. Silti Oksa ei olisi välttämättä kaikkein paskoin haku Niemisen pariksi. Mutta mä laittaisin itse rahat yhteen pakkiin ja kahteen hyökkääjään. Sitten katsoisin ensimmäisen kierroksen, mitä tarvitaan lisää ja ottaisin vasta sitten sen neljännen pelaajan. Pari viime kautista kävisi osalle näistä paikoille hyvin. Tärkeintä on, että Nokka on tyytyväinen tulijoihin.
Joo, voi olla turhaa toivoa, mutta ei tuo paketti nyt oikeasti vaan huonolta näytä. Pelaaja pelaajaa vastaan vertailu on joukkuelajissa vähän hölmöä, ei se toimi niin käytännössä. Edelleen junnut kasvaa ja loukkaantumisista toivutaan. Sekin nostaa tasoa.
HIFKillä ei oikeastaan ole mitään muuta kuin vähän pseudo-ongelmia, jotka johtuu yhdestä ainoasta ongelmasta, menestyksen puutteesta. Niin toimisto kuin rakenteilla oleva jengi näyttää siltä, että ne voi menestyä. On tuossa paljon sellaista porukkaa, joka on aiemmin menestynyt. Musta näyttää oikeesti siltä, että me voidaan menestyä ensi kaudella. Mä ainakin katsoisin vielä loput ennen kuin alkaisin uikuttaa. Tai no, ehkä se uikuttaminen voisi jäädä kokonaan väliin tuli mitä tuli. Jos ei kelpaa, niin ei ole pakko olla mukana.