...Kuitenkin odotukset kaudelta ovat ylioptimistisia ja mestaruus vähintään on tulossa...
...Nybarin puheet 4 pelaajan vajeesta kuullostavat aika osuvilta minusta. 2 hyökkääjää, 1 pakki ja ehkä veska. Tämän jälkeen olisi pelaajia kahteen hyökkäävään ketjuun ja näiden taakse pelimiespakit.
HIFK-fanin odotusten on kyllä ihan aiheellista ollakin vitun kovia joka vuosi. Seuran budjettia vilkaisten niinhän se menee, no? Eipä nuo ilmalan naapurit ole kauheasti mestaruuksia juhlineet mutta silti siellä lähdetään hakemaan mestaruutta joka vuosi. Ja näin se pitääkin olla. Blues on nykyään samassa 'uraputkessa', niillä homma vain on ammattimaisempaa ja se todellakin toimii(no viimeistä silausta vailla, veikkaan blegin juhlivan mestaruutta seuraavan 3 kauden aikana).
Nybarin 'massiivisessa' ei ollut periaatteessa mitään vikaa. Wärnin+Liiviikin jatkot, nice. Hank vittuun isolla veellä, supergreat. Haataja, very good. Töykkälä, ok. Clarke, well done.
Mutta kun homma on se, että kyllä meillä pitäis olla jengi jo kasassa niin, että ne KOVIMMAT starat/hankinnat on signattu. Eli meillä pitäis olla jo esim. Salmelainen+Karalahti rosterissa, Majeskyn kanssa pitäis neuvotella(tosin mistä mä tiedän vaikka näin tapahtuu) ja lopuksi pitäis olla ne 1-2 paikkaa auki, mitä haetaan kevään+kesän aikana.
Nyt kun katot pakistoa(mun favorite kyyläyskohde ja HIFK:n akilleen kantapää missä veska on se piste IIN päällä), niin:
- Meillä on neljä liigapakiksi ja varmaksi merkattua: Söde, Bono, Clarke ja Kanki
- Meillä on neljä epävarmaa suorittajaa joiden varaan ei voi laskea: Have, Lädä, Purolinna ja Ahonen.
Siksi mä olen pettynyt da massiiviseen. Koska siellä olis pitäny ilmottaa joko a) Turusen jatko b) Karalahti/Majesky/Lupaschuk tasoinen pakki vielä.
Uskokaa pois, HIFK ei kaadu puukätisyyteen tai hyökkäystehojen heikkouteen ens kaudella. Samaan vitun miinaan joka vuosi me mällätään eli pakiston kapeuteen ja liigatasolla riittämättömyyteen.
Ja onhan se niin, että lähtijät on korvattava samantasoisilla eikä millään ikiprospekteilla tai 'omilla jäbillä jotka ei oo saanu vuoroaan vielä'. Turunen ja Holmberg lähtee mutta niitä ei korvata millään Purolinnalla ja Melartilla. Tämä esim. vaan.
Märkä unelma: Jos me saatas vielä Jere ja Majesky niin mun puolesta voidaan lähteä vaikka tolla jengillä kauteen. Takalinjojen pitäessä veskan peli paranee, itsevarmuus lisääntyy koko jengissä ja sitäkautta hyökkääjillä on enemmän rauhaa kasata peliä. Ei tarvi joka vitun vaihdossa puristaa stagaa koska 'kohta noi kuitenkin tekee maalin ku meiän pakisto on niin saatanan puhkiluisteltu paska'.
Mutta lähdetäänpä kesälomille tällä jengillä hakien neljää tekijää vielä. Miliisihän voisi soittaa divarikaverinsa läpi ja sitä kautta hankkia ne vahvistukset. Siihen päälle sitten änärikauden alkaessa joku ilman sopimusta jäänyt tappelija niin Nordis on taas valmis.
Miksei alettas jo vaatia laatua tämän jokavuotisen skeidan sijaan? Vai onko jengi tosissaan valmis ottamaan keskikastin viitan harteilleen? Tulosten puolestahan me ollaan jo siellä, mutta kyllä HIFK on vielä sen verran kova taloudellisesti ja nimellisesti, että
osaavan Utj:n tehtävä ei ole mahdoton kun halutaan oikein rakennettu joukkue missä on nimipelaajia ja liigajyriä+muutama junnu tulevaisuutta ajatellen.
KJ:n diili loppuu aikanaan ja taitaa äijä kärsiä lähdön aiemmin jossei syksy mene putkeen. Mutta nybarillahan on 'toistaiseksi'(eikös? korjatkaa jos olen väärässä) oleva soppari ja se pelottaa mua helvetin paljon enemmän kuin kolme nenällistä porovalkkua.