Nuuska- ja tupakkaketju

Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Pittsburgh Penguins
Kertokaa mulle miten makunuuskan kuuluu maistua? 5v oon nuuska käyttäny ja kokeillu eri makuisia nuuskia mut lopputulos on se että kaikki maistuu ihan samalta (eli ei miltään) oli huulessa sitten melooni, lakritsi tai perus white dry. Se makuaistihan on kielessä eikä ylähuulessa :D ja kun alkaa valuttaa nii kurkkuu tulee ikävä kirvely eikä mitkää meloonit sillonkaa hyvältä maistu.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Kertokaa mulle miten makunuuskan kuuluu maistua? 5v oon nuuska käyttäny ja kokeillu eri makuisia nuuskia mut lopputulos on se että kaikki maistuu ihan samalta (eli ei miltään) oli huulessa sitten melooni, lakritsi tai perus white dry. Se makuaistihan on kielessä eikä ylähuulessa :D ja kun alkaa valuttaa nii kurkkuu tulee ikävä kirvely eikä mitkää meloonit sillonkaa hyvältä maistu.
No omana kokemuksena on, että kyllä se maku sieltä tulee esiin aina. Jos et itse tuota huomaa, niin ihmettelen kovasti. Pääsääntöisesti varmaan alle minuutissa huomaa, kun maku hiipii suuhun.

Nigi

Jäsen
Tässä tapauksessa ei muuta kuin Odensin white dry coldia vaan huuleen!

Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Pittsburgh Penguins
No omana kokemuksena on, että kyllä se maku sieltä tulee esiin aina. Jos et itse tuota huomaa, niin ihmettelen kovasti. Pääsääntöisesti varmaan alle minuutissa huomaa, kun maku hiipii suuhun.
Itse en huomaa mitään makua. Aina oon miettiny että käytänkö sitä väärin mut jos sen maun pitäis vaa itestään tulla nii kai se on tyydyttävä perus odenssiin

Nigi

Jäsen
Itse en huomaa mitään makua. Aina oon miettiny että käytänkö sitä väärin mut jos sen maun pitäis vaa itestään tulla nii kai se on tyydyttävä perus odenssiin
Kyllä se maku viimeistään valumasta tulee, jos ei aiemmin sitä maista.

WildCore

Jäsen
Nyt laivalta saatava Siperia nuuska on sitten naaman valkaisevaa tavaraa. Aamulla kun laittaa tuplat, niin pääsee niihin samoihin tunnelmiin, kun 15 vuotiaana ensimmäisen kerran kokeili nuuskaa. Ja käyttöä on takana se 21 vuotta. Suosittelen silloin tällöin kokeiltavaksi.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt laivalta saatava Siperia nuuska on sitten naaman valkaisevaa tavaraa.
Yhden purkin ostin viimeksi ihan piruuttani kun muistin, että siinä on "järjetön" määrä nikotiinia. Pakko oli testata, eikä kyllä ole mun juttu. Tai potkihan se mukavasti, mutta tuollaiseen myrkkyyn ei passaa itseään koukuttaa. Snus24 (linkki lopussa) kertoo, että "Siberia -80 Degrees White Dry Portion Extremely Strong is the worlds strongest snus with 43mg/g nicotine!!", eli joku tuplat (?) joihinkin Odenseihin ja R42:iin verrattuna.

Sorruin viime reissulta muutaman R42 -tornin tuomaan. Sen spearmintin (vai mikä green mint olikaan) jätin suosiolla rauhaan, mutta muutaman tornin toin pepperminttiä ja cool minttiä. Näistä tuo cool mint on mielestäni huomattavasti parempaa. R42 on käsittääkseni jotain Odensin vahvuusluokkaa, eli jotain 20+ mg/g nikotiinia. Kun vertaa "arkinuuskaani" LD Whiteen, jossa taitaa olla jotain 7 mg/g, niin ero on jo sitä luokkaa, että montaa purkkia ei varmaankaan tarvitsisi putkeen käyttää, kun LD ei riittäisi enää mihinkään. Nyttenkin jo sitä useammin kuin harvoin tulee heitettyä stereona huuleen.

Siberia white dry extremely strong. Buy the worlds strongest snus!

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsellä tulee noista vahvoista Odensminttuhirvityksistä poikkeuksetta hirveä jysäri ja paska olo. Mikä järki koukuttaa itsensä noihin myrkkyihin,ei sen nuuskan kuulu päristäkkään samalla tavalla kuin joskus ekaa kertaa kokeillessa.Muutama kaveri jotka ovat lopettaneet tupakin vetämisen ja siirtyneet nuuskaan ovat kyllä sanoneet ettei norminuuskasta saa sitä samaa tunnetta kuin tupakista.

WildCore

Jäsen
Jaa, no itse tykkään välillä siitä, että nuuskaa tuntuu hupussa asti. Itse taas vihaan sitä hajutonta, mautonta valkoista pussia, mikä ei anna mitään signaalia, että on jotain huulessa. Mutta kaikki omalla tavallaan, ei ole oikeaa ja väärää.

Edit: Nuppe se hinta on muistaakseni 25-27€ torni.

Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko jollain tietoa Odensin tämän hetkisestä hinnasta Baltic Princessillä?
Ihan varmaksi en sano, mutta olisikohan 26,90 euroa/torni ja sitten se perustarjous, että 200 (vai 199,90) eurolla kymmenen tolppaa.

*e* Joo, ainakin syyskuisen hinnaston mukaan hinta on juuri tuo. Linkki syyskuun alussa ketjuun postaamaani hinnastoon.

Tukaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. yli 30 vuotta olen käyttänyt. Viisi vuotta sitten aloitin käytön rajoittamisen ihan taloudellista säästöä saadakseni, kiirepäivänä meni purkki lössiä, ja aski valkoista mallua (+puolitoista litraa kahvia). Nykyään ihan normikäyttöä, pussinuuskapurkki (yleensä Granit tai knox sininen nykyään) kestää sen 2-4 päivää, parit ulkomaanreissut on nyt tullut säästöllä heitettyä. Pussinuuska on ylipäätään kuin nussisi kaden kortsun kanssa, kyllä siinä oikeita asioita tapahtuu mutta ei se samalta tunnu kuin aito asia paljaaltaan.

Olen tuota Siberiaa kokeillut ja ihan lasten tavaraa se nikotiini siinä on. Se menthol/minttu kyllä toki döfää niin että silmät vuotaa. Ihan oikeasti jos haluat että hupussa tuntuu niin jostain paskanuuskaa, kuten Mustang-lössiä tai Odenssia/Thunderia irtoversiona huuleen, ilman mitään tykillä mehujen pois puserruksia. Toki kuten sanoitkin, tyylinsä kullakin.

Omalla kohdalla olen huomannut, menee kuten viskeissäkin, jos se vahvuus on se myyntivaltti, maku/suutuntuma ei ehkä ole mikään viettelevä.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan oikeasti jos haluat että hupussa tuntuu niin jostain paskanuuskaa, kuten Mustang-lössiä tai Odenssia/Thunderia irtoversiona huuleen, ilman mitään tykillä mehujen pois puserruksia.
Allekirjoitan. Lisäksi tästä tuli mieleen ainakin wanhan liiton nuuskaajien hyvin muistama Skärgårdssnus, josta aikoinaan on tässäkin ketjussa juteltu. Varsinaisesti se ei kyllä mielestäni ollut sellaista ns. paskanuuskaksi luettavaa. Hupussa heilui kuitenkin tottuneemmallakin käyttäjällä ja "nuuskapaikka" huulessa suurin piirtein valui verta kahden tykillisen jälkeen.

Tukaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistan tuota joskus käyttäneeni, asiallista tavaraa (siis kyllä vahva nuuska voi olla hyvää, mutta harvoin, onhan noita Cask Strength-viskejäkin). Purkin loppupuolella kyllä tiesi että on oltu jännän äärellä.

Näkeekö netistä jostain Haaparannan kauppojen hintoja ja valikoimia? Tai osaisko joku asian tunteva kertoa lisäinfoa? Erityisesti Thunderin saatavuus kiinnostaisi.

Suosikkijoukkue
HIFK, #87
Näkeekö netistä jostain Haaparannan kauppojen hintoja ja valikoimia? Tai osaisko joku asian tunteva kertoa lisäinfoa? Erityisesti Thunderin saatavuus kiinnostaisi.
https://nuuskaaja.com/

Sieltä löytyy hintoja eri kaupoissa.

Mitään hajua ei ole siitä kuinka usein noita hintoja päivitellään tai onko edes valikoimissa, mutta tuo nyt taitaa olla se "paras" sivu saada edes jotain infoa.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Thunderia saat Nuuskakairan tukusta, jossa se on halvinta. Nuo nuuskaaja.comin hintatiedot on sitä itseään, joku voi pitää paikkaansa toinen taas ihan persiillään.

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Sj Sharks
Itse kun yleensä laivalta nuuskani saan, niin pistää mietityttämään Odensin "halpa" hinta. Ok, kymmenen tornia, maksaa 200€ ja paino 1kg. Itse olen mieltynyt LD:n pusseihin, neljä tornia, maksaa reilut 80€ ja paino sama 1kg eli saman verran tavaraa. No joo... Onhan toki niksan määrä 3-4 kertainen, mutta omalla kohdallani testatut odens pussit laittaa pääasiassa olon huonoksi. Siberiaa tarjottu, kieltäydyin kun tiesin ennalta odensin vaikutuksen. Olen tyytyväinen kun tämä mieto riittää tappamaan nikotiinin tarpeet.

Tuli käytyä hammaslääkärissäkin, kysyi kauanko olen käyttänyt. Kerroin rehellisesti että 16-vuotta. Ei ollut muuta näkemisen arvoista kuin hitusen "norsunnahkaa". Lääkäri oli sitä mieltä että jos tuosta ottaa koepalan niin voi aina jotain löytyä. Oli sitten pakko todeta, että olen sen verran skeptinen ihminen että jos jokaisesta ihmisestä otettaisiin koepala niin jokaisesta löytyisi varmaan "jotain". Tiedän useampia ihmisiä joilla joku läheinen on kuollut tupakasta johtuneeseen keuhkosyöpään. Sitä vastoin en tiedä, enkä ole kuullut kenestäkään joka olisi nuuskasta saanut suusyövän ja kuollut siihen? Lopettaahan tämä pitäisi tottakai.

Suomi lienee muuten yksi ainoista EU-maista joissa nuuskaa ei myydä jossain chewing bags tai muissa kusetus muodoissa. =)

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Itse kun yleensä laivalta nuuskani saan, niin pistää mietityttämään Odensin "halpa" hinta. Ok, kymmenen tornia, maksaa 200€ ja paino 1kg. Itse olen mieltynyt LD:n pusseihin, neljä tornia, maksaa reilut 80€ ja paino sama 1kg eli saman verran tavaraa. No joo... Onhan toki niksan määrä 3-4 kertainen, mutta omalla kohdallani testatut odens pussit laittaa pääasiassa olon huonoksi. Siberiaa tarjottu, kieltäydyin kun tiesin ennalta odensin vaikutuksen. Olen tyytyväinen kun tämä mieto riittää tappamaan nikotiinin tarpeet.

Tuli käytyä hammaslääkärissäkin, kysyi kauanko olen käyttänyt. Kerroin rehellisesti että 16-vuotta. Ei ollut muuta näkemisen arvoista kuin hitusen "norsunnahkaa". Lääkäri oli sitä mieltä että jos tuosta ottaa koepalan niin voi aina jotain löytyä. Oli sitten pakko todeta, että olen sen verran skeptinen ihminen että jos jokaisesta ihmisestä otettaisiin koepala niin jokaisesta löytyisi varmaan "jotain". Tiedän useampia ihmisiä joilla joku läheinen on kuollut tupakasta johtuneeseen keuhkosyöpään. Sitä vastoin en tiedä, enkä ole kuullut kenestäkään joka olisi nuuskasta saanut suusyövän ja kuollut siihen? Lopettaahan tämä pitäisi tottakai.

Suomi lienee muuten yksi ainoista EU-maista joissa nuuskaa ei myydä jossain chewing bags tai muissa kusetus muodoissa. =)
Tuo Odensin "halpa" hinta on mielikuva, purkki kun on samankokoinen muiden kanssa. Pusseja LD pötkylässä on enemmän kuin kahdessa Odensin vastaavassa.
Tuo Siberia aiheuttaa itseasiassa vähemmän noita päänsärkyjä, ilmeisesti tuo makuaine ei saa nikotiinia limakalvojen kautta verenkiertoon "kerralla" niin kuin Odensin Cold Dryssa.
Tuli Ruotsissa vastaan uusi GR Rape One, whitepussi jossa vahvuus normi Rapeen verrattuna vissiin tuplat. Erittäin hyvää ja halpaakin oli, kun painetaan uutta tuotetta markkinoille. Karvan alta kolmekymppiä oli tornilla hintaa. Sama One versio oli normi Genusta, UFC ottelija Gustafssonin "maun mukaan" kehitettyjä.

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Kokeillaanpa täältä jos apua olisi saatavilla.

Ihan itse kävin laivalla ja ihan itse ostin nuuskani. Epähuomiossa ostin vahingossa väärää kamaa, eikä itselleni antamani rahat todennäköisesti riittäneet. En kuitenkaan halua kertoa itselleni paljonko nuuskat maksoivat, koska väärän ostaminen hieman hävettää.

Ei kukaan olisi käymässä/käynyt Mariellalla lähiaikoina ja viitsisi kertoa paljonko Rapé-torni (ei XR) maksaa siellä?

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Miksi julkisuudessa paheksutaan nuorison siirtymisestä savukkeista nuuskaan mutta kiskurihintaisista nikotiinia sisältävistä ”lääkkeistä” kukaan ei sano halaistua sanaa?

Onko nikotiini suositeltavampaa lääketehtaiden kusetuksessa kuin perinteisessä nautintoaineessa?

Haitoissa ei liene mainittavaa eroa.

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Onko nikotiini suositeltavampaa lääketehtaiden kusetuksessa kuin perinteisessä nautintoaineessa?

Haitoissa ei liene mainittavaa eroa.
Jos puhutaan nikotiinista, niin eroa ei ole kuin sen määrä per annos. Siinä mielessä nuuska on pahempi kuin esimerkiksi suuontelopussi vai mitä ne kusetukset ovatkaan. Nuuskassa toki on muitakin haitallisia aineita, minkä takia sitä pidetään pahana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös Pohja