Jos tarkoitat fysiikalla yleiskuntoa, voimaa jne niin olet oikeassa. Sen sijaan jos fysiikalla tarkoitetaan motoriikkaa niin se kehittyy nuorena.
Tarkoitan fysiikalla kestävyyttä ja voimaa, taidolla mm. motoriikkaa.
Jos tarkoitat fysiikalla yleiskuntoa, voimaa jne niin olet oikeassa. Sen sijaan jos fysiikalla tarkoitetaan motoriikkaa niin se kehittyy nuorena.
Maailmalla nuoret uimarit ovat nousseet uinnissa olympiavoittajiksi sen takia, että heidän systemaattinen, tavoitteellinen uinnin harjoittelu on aloitettu 4-vuotiaina.
Kari Ormo muistutti siitä, että, vaikka systemaattinen uinnin harjoittelu on aloitettava hyvin nuorena, niin kaikki tapahtuu kuin leikkien. Leikkiähän lapsi jaksaa vaikka kuinka kauan. Leikkimään ei lasta tarvitse pakottaa.
... Seuroissa on sitten mahdollistettava näille tavoitteellisten perheiden lapsille riittävät toistomäärät.
Kyllä järjettömiltä kuulostavat jutut 4-6 vuotiaana aloitettavasta systemaattisesta treenistä. Jos Suomi menettää muutaman olympiamitalin sillä että näin ei tehdä, niin kelpaa minulle.
Täällä useat nimimerkit eivät halua kansainvälistä huippumenestystä suomalaiselta urheilulta.
Täällä useat nimimerkit eivät halua kansainvälistä huippumenestystä suomalaiselta urheilulta.
Jotta tämä lause ei jäisi räikeäksi tahalliseksi provoamiseksi, näytä yksinkin viesti jossa näin halutaan. Kun kerran kyse on useista nimimerkeistä, jään odottamaan pitkää listaa näistä viesteistä.
Kun tosiasia on se, että määrätyissä urheilulajeissa, kuten uinnissa, on systemaattinen harjoittelu aloitettava lapsena maailman huipulle noustaakseen, niin se tosiasia on joko hyväksyttävä tai olla hyväksymättä. Uinti ei ole ainoa urheilulaji, jonka kansainvälinen huippukilpailukyky vaatii lajin aloittamisen jo lapsena. Jääkiekko tulee kovaa vauhtia perässä, vaikka siinäkin Suomessa muutamat perheet ovat tilanteen tajunneet jo vuosikymmeniä sitten.
... Ormo alan huippuasiantuntijana kertoi, että yhdestäkään Lontoossa kilpailleesta suomalaisesta uimarista ei tule enää kansainvälistä huippua...
Ei ole missään nimessä minkäänlainen provo. Olen tehnyt johtopäätökseni tuohon lauseeseen täällä käydyn keskustelun pohjalta.
Jauhat siis vain paskaa tältä osin ja laitat raakasti sanoja toisten suuhun.
Tämä on juuri se syy, miksi en jaksa enää tähän viestiketjuun kirjoittaa. Kysymyksiin ei vastata ja toisen kirjoittamaksi keksitään milloin mitäkin. Jatkakaa te jaksavammat.
Ormon tärkein viesti minulle oli se, että Lontoon uinnin olympiakisoissa nuoret ja menestyneet uimarit ovat aloittaneet systemaattisen uinnin harjoittelun 3-4 vuotiaina...
Jauhat siis vain paskaa tältä osin ja laitat raakasti sanoja toisten suuhun. Toivottavasti jatkossa jätät nämä johtopäätökset tekemättä kun menevät näin pahasti metsään ja kirjoitat vain miten itse näet asiat.
Eli systemaattinen harjoittelu on aloitettava ja lajin valinta on tehtävä 3-4 vuoden iässä, jotta päästään huippumenestykseen olympiakisoissa.
Nyt pitäisi kaikkien muistaa, että tämä(kin) ketju on yhtä nimimerkkiä isompi ja täällä on nyt hiljattainkin aivan loistavia kirjoituksia monipuolisen harjoittelun puolesta. Minä ainakin junnusysteemistä huolestuneena luen mielelläni näitä oikeasti hyvin kirjoitettuja pointteja - ja aggressiivisesta toistostakin sen ekan viestin tosissani.
Meillä länsimaissa on omat menelmämme ja ne perustuvat intohimoon ja rakkauteen sitä lajia kohtaan, mitä harjoitellaan. Pakottamalla ei synny läsimaisissa kulttuureissa yhtään mitään.
Edelleen keskustelu sinun kanssasi on turhaa, koska toistat samaa viestiä kuin rikkinäinen levy, joka pyörii paikallaan. Sinulle on turha perustella mielipidettään, koska vastauksena on saman toistaminen. En tässä asiassa samaa mieltä sinun kanssasi, mutta jätän keskustelun, koska et suostu keskustelemaan.
Ormohan kertoi johtavien uintimaiden menetelmistä, joissa johtavana ajatuksena oli se, että niissä uinnin systemaattinen harjoittelu aloitetaan 3-4 vuoden iässä.