Minä olen ollut valmentaja.
Tehdäänkö treffit, minä laitan valkoisen orkidean rintataskuun?
Tuota, olen ollut kohtuullisen kohtelias, mutta ymmärtäisin että sinä olet jonkinlainen mediahahmo, jonka ainoana päämääränä on myydä itseään. Tässä suhteessa olisi järkevä suhtautua kaikkeen mitä sanot mitä suurimmalla skeptisyydellä, koska kaikki mitä sanot on tarkoitushakuista. Et siinä mielessä ole good faith -keskustelija.
No, en edelleenkään ole kiinnostunut jakaamaan yksityiselämääni kanssasi, tai auktoriteettiani tai sen puutetta, mutta jonkin verran olisin kiinnostunut siitä, että jos edes alussa yrittäisit keskustella tästä asiasta älyllisesti rehellisesti, ihan kuin olisit aidosti kiinnostunut siitä, mikä suomalaisessa juniorituotannossa on oikeasti vikana ja miten voisimme korjata tilanteen, kuten esimerkiksi Ruotsissa on tehty - etkä siis käyttäisi asiaa vain jonain halvan mediakampanjan keppihevosena.
Nyt on niin, että oletan - jos olisi pakko vetää jokin luku hihasta - että NS:n vaikutus suomalaisen huippupelaajatuotannon ongelmiin on luokkaa 1-3%. Ja jos lyö läpi sellainen tulkinta, että tässä onkin kyseessä, miten se meni, "
mittaamaton tuho" niin sehän tarkoittaa sitä, että kaikki
todelliset ongelmat lakaistaan maton alle eikä ratkaista mitään vaan höristään jostain inhasta ituhippeydestä, että kaikki pelaa, mikä onneksi nyt on historiaa. Eli ratkaisu on jo löytynyt.
Sanoisin aika lailla vakavasti, että mikä minua ja sinua erottaa tässä keskustelussa ei ole se, että sinä olet joskus ollut valmentaja ja minä - ehkä - en, vaan se että minä olen oikeasti huolissani siitä, että miksi meillä ei suuresta massasta junioreita kehity enemmän huippulahjakkuuksia. Anteeksi nyt vain, Johtava.