Niklas Bäckström – paluu Nordikselle

  • 201 585
  • 937

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Eikös se ollut juuri noin vuosi sitten, kun Nikke vaihdettiin pois ifkn maalilta, kun koko kesän treenatut jalat eivät kestäneet hallin kuumuutta?
Sama on oma muistikuva. Nythän hän kertoi Aamulehdelle lähtevänsä taka-alalta aivan kuten loukkaantunut pelaaja tms.?! Mitähän tuosta pitäisi ajatella esim. Tappara-fanina? *

*saleen pelaa nollan
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsekin ihmettelin kovasti tätä hankintaa Tapparalle. Toisaalta on kova luotto organisaatioon viime vuosilta. Kauden jälkeen nähdään sitten nähdään oliko kannattava vai ei.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä tavalla rakenteelliset ongelmat näyttävät jatkuvan? Nybarin uusi rooli on ihan bullshittiä, mutta koska täällä palstalla mennään aina negan kautta niin siitä maalaillaan nyt jotain piruja seinille että mikään ei ole muuttunut.

No mutta etkös sä just vastannut itse siihen, miten rakenteelliset ongelmat jatkuvat? Uusi rooli on ON bullshittiä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
No mutta etkös sä just vastannut itse siihen, miten rakenteelliset ongelmat jatkuvat? Uusi rooli on ON bullshittiä.

:D

No vähänniinku meinasin että sillä roolilla ei ole mitään käytännön virkaa oikeassa maailmassa. Oli ehkä vaan helpoin tapa saada rutto ulos talosta rakentamalla sille oma leikkimökki takapihalle.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Jos Bäckström olisi jokin seuraikoni, vois edes olla jotkut värilasit mutkun ei. Romahti täysin ja lähti Forssaan kokoilemaan itseään. Ja sitten Ouluun ja pikemminkin siellä seuraikoniksi.

Ottamatta mitenkään kantaa Minnesotan tilanteisiin, meikäläisessä liigassa ei joudu vilttiin jos pelaa edes lähellä NHL-tasoa. Edes meillä. Riittävän hyvällä pelillä saa taatusti pelata.

Nyt ollaan sitten Engren-Ruusu-Halonen -tilanteessa. Vaihtaisin ilman tätä julkisuusperseilyä Ruusun Bäcksiin, tietenkin. Mutta kivaa olis varmaan olla tilanteessa Bäckström-Ruusu-Halonen?

Minun täysi luottamukseni on asiassa Seliniin ja Tobiakseen. Enkä näe Nybarinkaan toiminnassa mitään moitittavaa. Senkin jälkeen kun Bäcksille selvisi, (5kk myöhemmin kuin faneille,) että Engrenillä on vuoden soppari, pelipaikan olis saanut hyvillä esityksillä harjoituksissa ja peleissä. Ei julkisuudessa avautumisilla.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Vaihtaisin ilman tätä julkisuusperseilyä Ruusun Bäcksiin, tietenkin.

Mä en kyllä vaihtaisi. Bäckströmin ura on loppumassa ja hän on muutenkin koko ajan rikki, joka tekee hänestä epäluotettavan tuuraajan. Siihen päälle sitten ilmeiset henkiset ongelmat..

Mielestäni on hyvä juttu että meillä on kakkosena nuori ja kehityskelpoinen kassari, jota Lunkka pääsee työstämään rauhassa kohti huippua. Kovalla rekordilla on Lunkka näiden kanssa toiminut tähänkin mennessä. Näin toimimalla meillä on mahdollisesti Engrenin korvaaja jo valmiiksi jengissä, kun sen aika koittaa.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itseä ei ainakaan harmita, että ei pelaa meillä. Viime kaudella oli niin hazardi, että ei yksinkertaisesti voinut laittaa maaliin. En usko että tulevallakaan kaudella pystyy paljon pelaamaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ai ettien että. Tässä se taas nähdään, että IFK osaa pilata lahjakkuudet ja kusta kyvyt viemäriin. Muualla kulkee, ennen ja jälkeen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ai ettien että. Tässä se taas nähdään, että IFK osaa pilata lahjakkuudet ja kusta kyvyt viemäriin. Muualla kulkee, ennen ja jälkeen.

Olisiko IFK voinut viime kauden tilanteessa tehdä jonkun muun ratkaisun? Vaikka Bäckström nyt Tapparassa pelaakin niin minun mielestäni syksyisten vaikeuksien keskellä olisi ollut valmennukselta kohtalaisen utopistinen teko laittaa Engren takaisin kiertoon. IFK:n peli oli viime syksynä sekaisin kuin seinäkello ja kaikkien vaikeuksien keskellä edes yksi asia oli kunnossa ja se oli Atte Engrenin panos joukkueelle.

Samaan aikaan oli myös täysin selvää, että Lankinen tulee kuntoon ja Lankinen oli keväällä varmaan Liigan paras veskari. Kohta tänne tulee joku Kärppäfani huutamaan minulle, kuinka väärässä olen, mutta Lankinen oli viime keväänä todella kovalla tasolla. Jos ajatellaan tulosta niin IFK:n ratkaisu ei vaikuta JÄRKYTTÄVÄLTÄ vääryydeltä, vaikka asian hoitaminen Bäckströmin kanssa jättikin varmasti toivomisen varaa.

Jos itse olisin valmentaja ja joukkueessa oli syksyn paras veskari Engren ja kevääksi toipuva Lankinen niin miten ihmeessä tuossa olisi voinut tehdä ratkaisun, joka miellyttää kaikkia osapuolia? Bäckströmin otan silti toki mielellään Tapparaan ja oli hienoa nähdä, miten eilen pelasi Tapparan väreissä. En minä silti osaa oikein IFK:ta sormella osoittaa. Joskus tällainen ns. *aska tilanne tulee eteen ja joku siinä aina häviää.

Tapparassahan tilanne on optimaalisempi, kun Bäckström tulee sellaiseen roolin, johon Tapparaan nyt veskaria aivan 100 %:sti tarvitaan ja Bäckström juuri sopiva tuohon rooliin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos ajatellaan tulosta niin IFK:n ratkaisu ei vaikuta JÄRKYTTÄVÄLTÄ vääryydeltä, vaikka asian hoitaminen Bäckströmin kanssa jättikin varmasti toivomisen varaa.

Ei kai kukaan olekaan tuota mieltä sinänsä, että itse asia olisi pelillisessä mielessä jotenkin hoidettu väärin. Mutta, kun se hoidettiin päin vittua noin muuten ja sitä ei voi hyväksyä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai kukaan olekaan tuota mieltä sinänsä, että itse asia olisi pelillisessä mielessä jotenkin hoidettu väärin. Mutta, kun se hoidettiin päin vittua noin muuten ja sitä ei voi hyväksyä.

Hoidettiinko? tästä meillä on vain Bäckströmin sana. Vaikka HIFK kiistäisikin niin äänekäs vähemmistö / enemmistö ei tätä kuitenkaan usko. HIFK on voinut hoitaa asian aivan ok mutta kun hän kokee kärsineensä asiassa niin hän on sitten kärsinyt kaikkien mielestä niinkö? Toden näköisesti HIFK on hoitanut hommansa ihan oikein Bäcks vain itse ei tätä halua uskoa. Vaan hänen olisi pitänyt saada pelata enemmän ratkaisu paikoissa koska hän oli paras omasta mielestään.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä on tietysti täysin totta. Tämä on asia IFK:n historiassa mikä muistetaan vielä 25 vuoden päästä, mutta mikä lienee totuus.

Puolustin itse aikanaan Nikkeä aika kovastikin, kun tämä avautuminen tuli ensimmäisen kerran. Jos Nikkeä on uskominen, niin IFK hoiti asian huonosti, mutta siitä huolimatta nyt voisi antaa jo olla. En tosin ihmettele, jos itkee vielä uudestaan kauden edetessä, vaikka ensimmäisen Tappara-IFK-pelin alla ( siis runkosarjassa). Nikke sai pienimuotoisen kostonsa nyt nollaamalla IFK:n, toivottavasti se auttoi niin paljon, että pitäisi tästä asiasta suunsa kiinni jatkossa. Kerran kun asiasta sanoo, niin Ok, mutta jatkuva itkeminen menee jo pahasti uhrautumisen puolelle.

IFK toimi viime kaudella täysin oikein. Kaksi parasta veskaria pelaa ja sillä selvä. Bäcks olisi voinut välttää koko paskan pelaamalla paremmin. Ei Engreniä olisi edes hankittu, jos luottoa Bäcksiin olisi ollut.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
IFK toimi viime kaudella täysin oikein. Kaksi parasta veskaria pelaa ja sillä selvä. Bäcks olisi voinut välttää koko paskan pelaamalla paremmin. Ei Engreniä olisi edes hankittu, jos luottoa Bäcksiin olisi ollut.

Tää on totta. Jos Engreniä ei olisi viime kauden alussa hankittu, pleijarit olisi aloitettu sääleistä. Niin paljon pisteitä Atte HIFK:lle pelasi syyskaudella, kun HIFK:n peli oli aika sekaisin.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Tää on totta. Jos Engreniä ei olisi viime kauden alussa hankittu, pleijarit olisi aloitettu sääleistä. Niin paljon pisteitä Atte HIFK:lle pelasi syyskaudella, kun HIFK:n peli oli aika sekaisin.
Ollaanpa nyt rehellisiä. Jos kauteen olisi lähdetty Bäckström - Halonen-kaksikolla olisi jopa pleijarit tehny tiukkaa. Atte piti jengiä pystyssä lähes yksinään välillä.Aten 2.15 GAA oli täyden kauden pelanneista veskoista kolmanneksi paras. En muista kuinka monta maalin voittoa varsinaisella joukkue otti mutta tasapelejä oli 17 joista olisi useampi voinut kääntyä suoriksi tappioiksi ilman Attea.
 

Luckycharm

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crystal Palace ,
Linkissä juttu tapauksesta. Mielestäni hyvä kirjoitus.
Päänavaus: Tapaus Niklas Bäckström | Blogit | Faneille.com

Kieltämättä koko homman yhteen punoava kirjoitus. Eipä juuri sanottavaa enempää koko tapauksesta, joten voitaisiin jo siirtyä eteenpäin.

Offtopiccina: Tietääkö muuten kukaan onko toi faneille.com affi, vai toimiiko Suomessa oikeasti noinkin laadukas pieni urheilumedia? Ainakin tää päänavaus-tyyppi osaa kirjoittaa, jota ei kaikista toimittajista voi sanoa.
 

444

Jäsen
Tää on totta. Jos Engreniä ei olisi viime kauden alussa hankittu, pleijarit olisi aloitettu sääleistä. Niin paljon pisteitä Atte HIFK:lle pelasi syyskaudella, kun HIFK:n peli oli aika sekaisin.
Engrenin voittoprosentti runkosarjassa 52,6 % ja Bäckströmin 50 %. Onhan siinä hurja ero.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Kieltämättä koko homman yhteen punoava kirjoitus. Eipä juuri sanottavaa enempää koko tapauksesta, joten voitaisiin jo siirtyä eteenpäin.

Offtopiccina: Tietääkö muuten kukaan onko toi faneille.com affi, vai toimiiko Suomessa oikeasti noinkin laadukas pieni urheilumedia? Ainakin tää päänavaus-tyyppi osaa kirjoittaa, jota ei kaikista toimittajista voi sanoa.

Aika puhtaasti täältä kopioitua tekstiä mun mielestä. Asiaa toki alusta loppuun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aika puhtaasti täältä kopioitua tekstiä mun mielestä. Asiaa toki alusta loppuun.

Tuollaista voisiko tällä tienata, jos perustaisi blogin. Ihan hyvää tekstiä toki.

Perussettiä millä joko pääsee mainosmyynnillä rahoille tai ei pääse.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Engrenin voittoprosentti runkosarjassa 52,6 % ja Bäckströmin 50 %. Onhan siinä hurja ero.

Atte oli roimasti edellä Niklasta niin torjuntaprosentin (91,37 - 89,43) kuin päästetyt-per-ottelu osalta (Atte 4. paras koko liigassa yli 20 matsia torjuneista). Ja Jakke76 painotti nimenomaan syksyn pelejä ennen kuin Engrenin taantuminen alkoi eli syksyn statsien on pakko olla nähdyn perusteella vieläkin selvemmin Aten hyväksi myös voittoprossien osalta.

Muutenkin tilastovertailu on vaikeaa, kun toinen pelaa 41 ja toinen 7 peliä. Lukon Ylösellä oli parempi voittoprossa kuin Kähkösellä, mutta harva tuon perusteella nostaa häntä lähes samanveroiseksi kuin Kähkönen oli. Onneksi Bäckström ei ollut torjuntavastuussa Engrenin sijaan viime syksynä.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Engrenin voittoprosentti runkosarjassa 52,6 % ja Bäckströmin 50 %. Onhan siinä hurja ero.
Nikke sai pelata ne mahdollisimman helpot pelit ja Atelle jäi kaikki kovat vastustajat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös