Siis mun käsittääkseni kyse on siitä, että yleisö tuli suurimmaksi osaksi katsomaan pelaajia. Ok, peliä, mutta siinäkin tuomareita, kenttää ja kiekkoa lukuunottamatta pelaajat sen pelin tekee. Eli, kunnia/rahat sille/niille, joille se kuuluu. Mua ainakin ottais pannuun jos mulla olis joku sopimus et minä teen työt ja kaveri saa esim. 95% tuloista. Jos ne tulot on 10€, niin olkoon. Jos ne tulot on 10M€ niin olkoon, suhteessa nuo on jaettava.
Kannattaa ottaa asioista selvää, mistään sellaisesta että pelaajille jäisi 5% tuloista ei ole ollut puhetta vaan tuo prosentti luku minkä liiga ilmeisesti haluaa on 54 tai siinä main. Eli ei nyt todellakaan puhuta mistään kohtuuttomasta pelaajien riistosta.
Omistajillahan voi olla muita bisneksiä ja rahaa vaikka miten paljon mutta ei se mitenkään velvoita heitä pyörittämään nhl joukkueita tappiolla vain sen takia että pelaajille voitaisiin maksaa paljon.
Mietihän tuota 38M$ suhteessa. Moniko joukkue on 2000-luvulla pelannut alle 40M$ pelaajapalkkabudjetilla kauden? Henkilökohtaisesti veikkaan, ettei kovin moni. Milloin viimeksi tuollaisen budjetin joukkue on voittanut Stanley Cupin?
Sillä nyt ei ole juurikaan merkitystä mitä budjetit ovat ennen olleet vaan nhl haluaa nyt niille katon. Jos katto on 38M$ niin silloin joku tuon palkkatason joukkue voittaa, vai yritätkö väittää että silloin ei voita kukaan koska ennen tarvittiin yli 40M$ palkkabudjetteja voittamiseen.
Mitä tulee Jokisen kommentteihin niin toki hänellä on kaikki oikeus arvostella oman liittonsa toimintaa johon hän on ilmeisen tyytymätön. Olisiko hänellä ollut mahdollisuutta vaikuttaa asioihin ja onko hän ollut aktiivisesti mukana liiton toiminnassa tai siihen pyrkinyt sitä en tiedä. Varmasti hän on siinä oikeassa että aikaisemmalla neuvottelulla olisi saatu sama diili aikaiseksi ilman yhden kauden menetystä, mutta oliko sitten tätä mieltä silloinkin vain jälkiviisasteleeko nyt vain. Kaikenkaikkiaan tuo PA militantti suhtautuminen kattoon työsulun alussa oli aika merkillinen strategia mutta ilmeisesti Goodenow ja pelaajat katsoivat sen parhaaksi. Oliko Jokinen sitten syksyllä tai pari vuotta sitten sitä mieltä että kattoon pitäisi suostua sitä en tiedä mutta en ainakaan muista mitään tämän suuntaisia kommentteja medioissa.