Viestin lähetti pp33
AHL:een pelaajat pudotettiin ennen työsulun alkua. Viimeisenä päivänä ennen sulkua asetettiinkin suuret määrät pelaajia farmijuokkueisiin, joissa pelaaminen ei esty, koska kyseessä on eri liiga. Käsittääkseni nämä pelaajat saavat edelleen palkkansa NHL-joukkueilta, kuten normaalistikin farmissa pelatessaan.
Juu, tätä juuri tarkoitinkin. Eikö ole jotenkin ristiriitaista, että NHL-joukkueet laittavat NHL-soppareiden, jotka ovat itse "työsulkeneet", perusteella pelaajat farmiliigaan ja maksavat siellä heille NHL-sopimukseen, jota eivät itse kunnioita, kirjattua palkkaa?
Ymmärrän kyllä sen, että seuroilla oli oikeus ennen työsulkua laittaa kahdensuunnan kaverit farmiin, mutta sitä en ymmärrä, että miksi heidän pitäisi farmissa pelata, jos sopimus, joka heidät sinne siirtää, ei ole voimassa? Ja vielä kun sopimuksen kieltävä taho on itse työnantaja.
Onko ns. tavallisessa elämässä mahdollista että työnantaja laittaa työsulun päälle ja sitten siirtää työntekijänsä pienemmällä palkalla pelaamaan ison firman sisarfirmaan? Jotenkin tuntuu, että