Näen tuoreimman, Mikko Koivua käsittelevän tekstin hieman heikosti kirjoitettuna. Muutama kohta, jotka ottivat silmiin.
Otsikossa pohditaan: Kaikkien aikojen kapteeni? No ei sitten lähelläkään samaa kastia Messierin, Bergeronin, Toewsin, Yzermanin, Sakickin ja kumppaneiden kanssa. Jos haetaan suomalaiskapteenia, niin kyllä se pitäisi otsikossa lukea. Pitäkää kuinka pilkunviilaajana tahansa, niin nyt tuo otsikko on tahallisen provosoiva.
Jutun alkupuolella nostetaan myös esiin, että Koivu oli jopa paikoin pelätty kapteeni. Koska kukaan meistä ei ole Wildin kopissa aikaa viettänyt, niin nämä ovat mielikuva-asioita, mutta itselleni ei ainakaan koskaan jäänyt Mikosta kuvaa pelottavana kapteenina, vaan enemän Barkovin tyylisenä hiljaisempana kaverina, joka johtaa rautaisella esimerkillään. Toki enemmän äänessä, kuin Sasha, mutta hieman samanhenkinen johtaja.
Jutussa Mikkoa kuvaillaan pelaajaksi, jonka oli rakennettava uransa Saku Koivun vähemmän lahjakkaana pikkuveljenä. En osta tätäkään. Siis henkilökohtaisesti. Itse olen varausiästä lähtien nähnyt, että Saku ja Mikko ovat pelaajaprofiililtaan (ja tietenkin fysiikaltaan) erilaisia pelaajia, vaikka toki yhteneväisyyksiäkin on. Karrikoidusti Saku oli enemmän playmaker, ja Mikko Selke-tyylinen sentteri. En tunnista kuvausta siitä, että Mikko olisi ollut vähemmän lahjakas. Outo väite myös siinä valossa, että Mikko varattiin NHL:ään numerolla 6, Saku numerolla 21. Joo joo, Saku oli pieni ja aika eri, mutta kertoo tuokin jotain.
Kaiken kaikkiaan teksti haisee minulle nuoren toimittajan aavistuksen provosoivalta ja sensaatiohakuiselta kirjoitukselta.