NHL:n maaliennätyksen metsästys

• 736 286
  • 2 652

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuntuu olevan aika lailla pelkästään suomalainen ilmiö tämä anti-Ovechkin-spesifi hyvesignalointi. Muualla miestä tunnutaan aika puhtaasti arvostettavan, jääkiekkoilullisten ansioidensa vuoksi.
Näin on, esim. Ukrainan pommisuojissa ja sairaaloissa on paljon jengiä Capitalsin numero kasin fanipaidat päällä.

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Näin on, esim. Ukrainan pommisuojissa ja sairaaloissa on paljon jengiä Capitalsin numero kasin fanipaidat päällä.

Jokainen tekee kuten haluaa, en halua tuomita tai moralisoida ketään siitä, mutta yhtä hyvin se voisi olla Suomi jonka kimppuun Venäjä olisi hyökännyt. Maaliennätyksen seuraaminen ei varmaan silloin kävisi mielessä.

JuiWSH

Jäsen
Jokainen tekee kuten haluaa, en halua tuomita tai moralisoida ketään siitä, mutta yhtä hyvin se voisi olla Suomi jonka kimppuun Venäjä olisi hyökännyt. Maaliennätyksen seuraaminen ei varmaan silloin kävisi mielessä.
Onko sulla käynyt mielessä, että tämän ennätyksen seuraaminen saattaa kiinnostaa joitakin NHL:ää seuraavia aivan puhtaasti jääkiekollisista ja/tai NHL-historiallisista syistä? Itseäni, vaikka Capitalsia kannatankin, ei kiinnosta itse maalintekijä. Tarkemmin sanottuna, se ei ole kiinnostanut vuoden 2022 helmikuun jälkeen.

Jos voisin kirjoittaa maailmankaikkeuden kanssa sopimuksen, että olen täällä vaikka 15, 20 tai 30 vuoden päästä todistamassa, kun joku rikkoo Gretzkyn rikkomattomana pidetyn maaliennätyksen, ja samalla ketjun päähenkilö jäisi vaikka 893 maaliin omalla urallaan, rustaisin nimen alle välittömästi.

En millään tavalla kannata kyseistä pelaajaa, mutta tiedostan että tässä eletään NHL-kiekon kannalta äärimmäisen historiallisia hetkiä. Sen takia minä, ja veikkaan että aika moni muukin, haluaa seurata tätä ennätysjahtia. Ainoa syy miksi minä, ja toden näköisesti moni muu, haluaa seurata tätä maalijahtia ja ehkäpä jopa nähdä ennätyksen rikkoutuvan, on todistaa tuollaista historiallista hetkeä NHL-kaukalossa omana elinaikanaan. Tekisi myös itse NHL:lle ja lajille hyvää, jos sarjan (ja samalla lajin) suurimpia ennätyksiä eivät pitäisi vain jotkut historian haamut.

miksi jotkut osa-alueet pitää sulkea pois keskustelun ytimestä tai edes siirtää syrjään
Olen yleensä sitä mieltä, että asioita ei pitäisi irrotella liikaa toisistaan. Mielestäni on kuitenkin erittäin hyvä ratkaisu jakaa kyseisen pelaajan kohdalla aihe kahteen eri ketjuun, osittain yllä esittämieni (ja itse oman aiemman viestisi loppupuolella esittämiesi) syiden vuoksi.

En ainakaan itse jaksaisi lukea samaa poliittista tuubaa ja trollausta jota samat nimimerkit toistavat täällä yhä uudelleen ja uudelleen. Aivan kuin tätä ketjua seuraavat henkilöt eivät olisi lukeneet näitä samoja kommentteja jo riittävän monta kertaa. Mielestäni @tyoton summasi ongelman erittäin hyvin.

Naurettavaa tässä on ainoastaan se, että nuo kaikki hassuttelut ja politiikkajutut on sanottu ääneen jo aikoja sitten ja silti niitä pitää tulla toistamaan tasaisin väliajoin. Pelkästään henkilöön kohdistuva kritiikki ja lapsellinen haukkumanimien keksiminen ei tuo keskusteluun mitään uutta. Täällä on tarkoitus seurata otsikon mukaista ennätysjahtia eikä purkaa omaa pahaa oloaan.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Palstapoliiseille tiedoksi, että täällä on monta muutakin ketjua, jossa puhutaan muustakin kuin pelaajan pelillisestä tekemisestä. Menkää myös niihin valvomaan ja vahtimaan ja kertomaan mitä saa kirjoittaa.

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voivoi. Jos täällä tosiaan kuvitellaan, että Ukrainan pommisuojissa ensimmäinen mielessä oleva asia on Alexander Ovechkin. Tätäkö tarkoittaa 'facepalm moment'?

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Moderaattoreille kysymys miksi teitä ei hevon helvettiäkään kiinnosta tämän ketjun lukukelpoisuus? Sieltä tullu taas hieno maali tilastoon lisään. Veikkaan että tämän kun menis kirjoittaa sinne toiseen ketjuun niin varmasti tulis jäähyä mutta kaikenlaista suoranaista turhaa paskaa saa väitellä tässä ketjussa siinä määrin että tekee mieli lähteä itse rintamalle ihan vaan rentoutumaan koska tämän ketjun seuraaminen saa sekoamaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tuollainen rähisijä on kaukana normaalista jääkiekon seuraajasta. Oikeaan ketjuun ei näköjään kiinnosta kirjoittaa, koska siellä ei saa samalla tavalla haastettua riitaa.
No siis. Kyllähän jokainen normaali jääkiekon seuraaja on sitä mieltä, että tämän ketjun otsikossa oleva persereikä ei pelaisi sekuntiakaan enää missään. Jos joku muuta väittää, niin mörökölli hänet vieköön.

Seiskakerros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kovaan vireeseen Ovetskin on noussut ja on johdattamassa joukkojaan kovaa vauhtia pudotuspeleihin. Olisikohan kuitenkin mahdollista, että Washington lepuuttaisi häntä pudotuspelien ajan välttääkseen loukkaantumisia, jotka saattaisivat hidastaa ennätysjahtia?

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Olisikohan kuitenkin mahdollista, että Washington lepuuttaisi häntä pudotuspelien ajan välttääkseen loukkaantumisia, jotka saattaisivat hidastaa ennätysjahtia?
En itsekään pidä Capitalsin, jos pudotuspeleihin venyvät, mahdollisuuksia 1. kierroksella kummoisina. Mutta pakko varmistaa, että ihanko tosissasi spekuloit tuollaisen asian kanssa?

(1)
  • Tykkää
Reactions: M10

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Voisikohan @Moderaattorit harkita sitä, että muuttaisivat ketjun nimen esim. muotoon ”Gretzkyn maaliennätys historiallisen suuressa vaarassa” ja sillä tavoin rajata keskustelun NHL:n maaliennätykseen eikä osoittaa valoa todennäköiseen ennätyksen rikkojaan? Toisaalla oleva henkilöarviointiketju saisi sitten elää omaa elämäänsä.

Viimeksi muokattu:

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkaa Ovien meno olemaan jo niin hurjaa, että puhutaan yhdestä parhaista kausista 38-vuotiaalle pelaajalle NHL:ssä. Tämä on erittäin hyvä asia ennätysjahdin kannalta. Seuraava linkki listaa pelaajat juurikin sillä kaudella, kun ikää oli tasan 38. Sieltä voi sitten toki klikata erikseen vaikka 39 tai 40. Palataan niihin sitten tulevilla kausilla kasin osalta. Mutta näyttäisi olevan tasan 38 vuotisten pelaajien listalla tällä hetkellä historian kymmenenneksi eniten maaleja jo koossa. Ihan haarukassa on historian kakkossija tuolla listalla, eli Bucykin 31. Brett Hull veti 37.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tämän kauden pistepörssissä on edellä Crosby, Marchand, Kopitar, Pavelski ja Giroux 35 vuotta täyttäneistä. Mutta kuuden parhaan joukosta löytyy.
Kaikkien muiden kohdalla ei tunnu missään mutta maitokasvoinen Slovenian ihme jo niin vanha? Tulee itsellekin vanha olo

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jotkut pidättelevät hengitystä, jotkut oksennusta. Tiedän missä joukossa itse seison, mutta kukin tyylillään.

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosi hienoa ja esimerkillistä, peukkuja vaan täältä teille "normaaleille" tämän tyypin ihailijoille.
Taisit nyt ymmärtää väärin sanan normaali merkityksen. Tai, jos sinulle 'normaali jääkiekon seuraaja' tarkoittaa Ovetskinin ihailijaa, niin se on toki oma asiasi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy