Jokainen tekee kuten haluaa, en halua tuomita tai moralisoida ketään siitä, mutta yhtä hyvin se voisi olla Suomi jonka kimppuun Venäjä olisi hyökännyt. Maaliennätyksen seuraaminen ei varmaan silloin kävisi mielessä.
Onko sulla käynyt mielessä, että tämän ennätyksen seuraaminen saattaa kiinnostaa joitakin NHL:ää seuraavia aivan
puhtaasti jääkiekollisista ja/tai NHL-historiallisista syistä? Itseäni, vaikka Capitalsia kannatankin, ei kiinnosta itse maalintekijä. Tarkemmin sanottuna, se ei ole kiinnostanut vuoden 2022 helmikuun jälkeen.
Jos voisin kirjoittaa maailmankaikkeuden kanssa sopimuksen, että olen täällä vaikka 15, 20 tai 30 vuoden päästä todistamassa, kun joku rikkoo Gretzkyn rikkomattomana pidetyn maaliennätyksen, ja samalla ketjun päähenkilö jäisi vaikka 893 maaliin omalla urallaan, rustaisin nimen alle välittömästi.
En millään tavalla kannata kyseistä pelaajaa, mutta tiedostan että tässä eletään NHL-kiekon kannalta äärimmäisen historiallisia hetkiä. Sen takia minä, ja veikkaan että aika moni muukin, haluaa seurata tätä ennätysjahtia. Ainoa syy miksi minä, ja toden näköisesti moni muu, haluaa seurata tätä maalijahtia ja ehkäpä jopa nähdä ennätyksen rikkoutuvan, on todistaa tuollaista historiallista hetkeä NHL-kaukalossa omana elinaikanaan. Tekisi myös itse NHL:lle ja lajille hyvää, jos sarjan (ja samalla lajin) suurimpia ennätyksiä eivät pitäisi vain jotkut historian haamut.
miksi jotkut osa-alueet pitää sulkea pois keskustelun ytimestä tai edes siirtää syrjään
Olen yleensä sitä mieltä, että asioita ei pitäisi irrotella liikaa toisistaan. Mielestäni on kuitenkin erittäin hyvä ratkaisu jakaa kyseisen pelaajan kohdalla aihe kahteen eri ketjuun, osittain yllä esittämieni (ja itse oman aiemman viestisi loppupuolella esittämiesi) syiden vuoksi.
En ainakaan itse jaksaisi lukea samaa poliittista tuubaa ja trollausta jota samat nimimerkit toistavat täällä yhä uudelleen ja uudelleen. Aivan kuin tätä ketjua seuraavat henkilöt eivät olisi lukeneet näitä samoja kommentteja jo riittävän monta kertaa. Mielestäni
@tyoton summasi ongelman erittäin hyvin.
Naurettavaa tässä on ainoastaan se, että nuo kaikki hassuttelut ja politiikkajutut on sanottu ääneen jo aikoja sitten ja silti niitä pitää tulla toistamaan tasaisin väliajoin. Pelkästään henkilöön kohdistuva kritiikki ja lapsellinen haukkumanimien keksiminen ei tuo keskusteluun mitään uutta. Täällä on tarkoitus seurata otsikon mukaista ennätysjahtia eikä purkaa omaa pahaa oloaan.