Onpahan ylhäällä kunnon NuoriSuomi-viesti!
En tiedä oletko trolli (sellaisen kuvan olet kirjoituksillasi jättänyt), mutta näytä kohta tuosta kirjoituksesta mikä on NuoreaSuomea puolustavaa-viestiä ja kerro myös mitä tarkoitat sillä tässä yhteydessä.
Yhtään minun kirjoituksiani lukeneena olen aina ollut vastaan kaikenlaista tasapäistämistä (jollaisena pääasiassa NuorenSuomen olen nähnyt) ja tämä Marjamaäen pelikirja oli osoitus juuri siitä tasapäistävästä, robottimaisesta, kaikki pelaa samanverran, kommunistisesta paskakiekosta, jota olen täällä varmaan kymmenen vuotta kritisoinut. Eli kirjoitukseni oli siis ennemminkin täysin NuoriSuomi-ajattelua vastaan.
Eli jos nyt oikein ymmärsin, niin oli Marjamäen vika, ettei siirtänyt joukkueen parasta maalintekijää eri ketjuun, joka kuitenkaan ei ole tehnyt yhtään maalia turnauksessa n. kymmenestä tuhannen taalan paikasta? Tottakai tämä turnaus tiputtaa Armian suurella todennäköisyydellä ulos ensimmäiseltä kierrokselta.
Kyllä olen, se on valmentajan tehtävä saada pelaajista paras irti ja hän ei sitä parhaista pelaajistamme saanut (Vatanen, Armia ja jossain määrin Pulkkinen) Mielestäni se oli siis virhe, koska kakkosketjuhan ei selkeesti ketjuna toiminut ollenkaan koko kisoissa ja jos ykkösketju on saatu toimimaan, niin seuraavaksi pitäisi koittaa korjata kakkosketju, muiden ketjujenkin kustannuksella. Näitä ketjumuutoksia kuuluu tehdä alkusarjassa ja etsiä ne parhaat koostumukset.
Erinomaisena esimerkkinä 3. ketju joka toimi ennen Tuomisen loukkaantumista hyvin, mutta kun Salomäki tuli siihen paikalle, niin sen jälkeen se toimi loistavasti. Jos Tuominen ei olisi loukkaantunut, niin me emme ehkä olisi koskaan saaneet tietää tätä ja Salomäki olisi istunut 13. hyökkääjänä.
Tässä Marjamäki siis ajettiin ketjumuutoksiin väkisin, mutta USA ottelun jälkeisissä 3 ottelussa olisi todellakin voitu kokeilla erilaisia koostumuksia, ei siis rikkoen kaikki kentät, mutta parin pelaajan vaihtaminen päittäin kentissä olisi kannattanut.
Pakko kysyä sinulta, missä on ongelma silloin jos joukkueessa pelaava pelaaja, joka on tehnyt eniten maaleja SM-liigassa, ei yhtäkkiä saakaan tehtyä maaleja? Et kai kuvittele, että kaveri ei nyt enää osaakaan tehdä maaleja, tähän siis loppui Armian ura??? Huh, huh!
Toki syitä on monia, mutta itse lähtisin etsimään ensimmäiseksi ketjuvaihdoksilla niitä tärkeitä maaleja sieltä, se ei ole mitenkään iso muutos, mutta voisi tuoda suuren edun. Tätä mahdollisuutta ei nyt käytetty ja se oli iso virhe!
Pierre McGuirre totesi, että ei kyllä näe jannua ykköskierroksen varauksena, kun on joillain osa-alueilla sen verran isoja puutteita, vaikka lahjakkuuttakin on.
Missä Pierre McGuire on näin sanonut (
LÄHDE)? Jos kuitenkin on sanonut näin, niin se on vaan yksi mielipide vaikka kompetenssi siis on ihan eriluokkaa kuin minun tai sinun, niin silti väitän, että nyt Pierre kyllä veti lyhyen tikun ja Armia ei varmasti tule tippumaan ensimmäiseltä kierrokselta. Itse väitän, että pysyy lopullisessa draftissa top10 joukossa, jos jatkaa vähintään yhtä kovien tehojen tekemistä SM-liigassa kuin tähän asti ja vaikka ei jatkaisikaan, niin vähintään 1. kierroksella tulee menemään. Väitän myös, että aika moni scoutti on silti erimieltä Pierren kanssa tässä asiassa, mutta se nähdään sitten aikaisintaan seuraavissa listauksissa.
Larsson pelasi hyvät kisat, vaikka loukkaantuminen nyt vaivaakiin ja ei ole varmaa jatkaako. Voidaan verrata Vatasen suoritukseen ja kuitenkin melkein pari vuotta nuorempi jannu kyseessä. Landerskogin meno junnuissa oli jo sen verran vakuuttavaa, että on varmasti kärjessä. Ryan Nugent-Hopkinssin saumat noisivat taas hyvin, kun ei kärkimiehet, jotka kisoissa pyörivät eivät onnistuneet ihan niinkuin piti - ainakaan tässä vaiheessa.
Landerskogiinhan en ottanut kantaa, koska ei pystynyt pelaamaan (tosin jos on pitkä loukkaantuminen tai muuten vaikea, se voi vaikuttaa draft sijoituksiin), Ryan Nugent-Hopkins pyörii siellä top5 hujakoilla niin kuin ennenkin, kisoilla tai ilman. Mitäköhän tässä ajat takaa?
Itse ajoin takaa tuolla muiden varattavien pelaajien pisteillä sitä, että jos arvostellaan Armiaa pisteihin liittyen, niin mennään pahasti metsään, koska ei siellä kukaan muukaan ole mitään saanut aikaan, siis pisteet ei ole kenelläkään hääppösiä.
Sinun mielestäsi Larsson on pelannut hyvät kisat, minun mielestäni odotuksiin nähden todella huonot ja hänen kausi Ruotsissakin on mennyt odotuksiin nähden penkin alle, en siis tarkoita, että olisi huono vaan sitä, että ei ehkä sittenkään niin hyvä kuin moni on hehkuttanut.