ozo kirjoitti:
Ensimmäinen askel sulle voisi olla se, että kokeilisit muitakin lätkäpelejä. Esim. ESPN-sarjan jääkiekkoa, joka on todella viihdyttävä kokonaisuus ja on ehdottomasti paljon realistisempi.
Olen pelannut noita ESPN:n jääkiekkosarjan pelejä, ja ne ei sen kummoisempia kun ea:n vastaavat ole.
Ja tämä on vain minun mielipide. Turha ruveta erittelemään, mikä on missäkin parempaa, kun samaa paskaa eri paketissa ne kuitenkin on minun mielestäni.
ozo kirjoitti:
Lätkäpeleihin pitäisi painostaa enemmän. Esim. jalkapallopeli PES on paljon kehittyneempi kaikessa. Oletko samaa mieltä?
Mitenkä jalkapalloa voi edes verrata jääkiekkoon? Jalkapallo on huomattavan paljon hidastempoisempi peli, joten kait ne pc/konsoli pelitkin sille on erilaisia.
Siitä olen samaa mieltä, että pessiä on kiva pelata, mutta realistisuudessaan täysin samaa tasoa yllä mainittujen lätkäpelin kanssa.
Se on peli. Sitä ohjataan ristiohjaimella, näppäimistöllä tai jollain muulla.
Ja onpa siinä paljon realistisuutta, kun Vanuatulla voittaa Brazilian, vaikkeimmalla tasolla, kun vain pelaa tarpeeksi peliä.
ozo kirjoitti:
Koska vuosi vuodelta pelit kehittyy. EA:llä tämä kehitys näyttää pysähtyneen.
Just. Peleissä kehittyy vain grafiikka nykyään. Ei se paljon kehuttu espn lätkäsarja ole sen uraauurtavampi, kuin ea:n vastaava.
ozo kirjoitti:
Vertaa EA:n jääkiekkoa esim. PESiin.
Mitenkäs vertaat jääkiekkoa jalkapalloon? Liukutaklaus on kuitenkin jääkiekossa vähän vaikeampi suorittaa. Tai miten ois vaparit jääkiekkoon, ja 20 metristä kierteinen yläpesään?
Tai montakos kertaa on jalkapallossa annettu koukkaamis jäähyjä?
Pelisarjoja ei voi verrata toisiinsa, koska kyseessä on kaksi täysin erilaista lajia.
Jääkiekko on huomattavasti nopeampi tempoinen laji, jossa on huomattavasti pienempi kenttä. Sillon siellä pelialueella tuppaa tapahtumaan enemmän.
Missä tahansa futispelissä on oikeasti aikaa rakennella hyökkäyksiä kunnolla, mutta jääkiekossa tähän harvemmin on mahdollisuus. No ea antoi tänä tähänkin mahdollisuuden maailman passiivisimmalla tekoälyllä.
Overall kyseessä on peli. Jos peli olisi oikeasti esim viime vuoden sm-liigan näköistä, niin ensimmäisen pelin jälkeen pelaamiset jäisi. Pelaamisesta on pakko tehdä helppoa ja hauskaa, että pelit menevät kaupauksi.
Pelejä myydään kuitenkin pääsääntöisesti lapsille.
X-pox on ainoa joka on tietoisesti ottanu sen linjan, että pelit tehdään aikuisille, ja se näkyy just esim tässä espn sarjassa. Onhan se huikeasti haastavampi, kun ea:n vastaava, mutta ei kyllä juurikaan realistisempi.
Jatkossa pysyn tämän ketjun tiimoilta itse nhl06:ssa.