Nhl 2006

  • 127 283
  • 726

Oglethorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres, IFK
Apassi kirjoitti:
Vastustajan yleisin maali on sellainen, että pelaaja syöttää poikittaissyötön takatolpalle ja veskari heittää pötkölleen jäihin ja takatolppa-apina tuikkaa maalin kattoon. Se ei auta, että seisoo siinä vieressä, mutta enpä ole keksinyt keinoa sitoa pelaajaa. Ajella sitä kyllä voi, mutta se on jo sekunnin sisään pystyssä uudelleen. Se on pelissä viimeinen virhe, että lähtee pakilla ajelemaan kulmiin vastustajan kiekollista miestä. Taklaus ei yleensä onnistu ja sen jälkeen lähtee välitön napakka syöttö takatolpalle ja Bang. Tietokoneen ohjaamat puolustajat seikkailevat yleensä selkä hyökkääjään päin maalin takana?

Kannattaa kokeilla viilata hook efficiencyä johonkin 4-5 tienoille, jolloin koukkimisesta on oikeasti jotakin hyötyä. Heh, kuulostaa aika hirveältä sanoa, mutta muuten kuin koukulla on vaikea pysäyttää vastustajan pelaajaa. Mutta ei tämän mikään realistinen peli pitänytkään olla.

Takatolppa-apinan tehot saa laskettua asettamalla pass interceptionin lähes maksimiin, itse pidän 6:sella. Ja AI pass frequencyä kannattaa laskea jonnekkin 3:seen, tämä vähentää juuri takatolpan one-timer maalien määrää.

Ja minulla toimii äänet ja koko peli aivan normaalisti vaikka Areacenterin roster ja facepackin asensin.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ea:n äijät sitten sanoivat, että GameCube-versioon eivät pistäneet lainkaan suomalaista selostusta+valikkoja. Aika perseestä, vaikkei Jutin ja Anun selostuksia niin kaipaisikaan. Seuraava konsolini tuskin on Nintendon, kun moni asia tuntuu tökkivän. Eikä Cuben urheilupelit kuulemma edes mene kaupaksi yleensäkään, joten EA:kaan ei viitsi niihin panostaa samalla lailla.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tässä on tullut pelattua peliä muutama päivä, eikä jaksa nyt tehdä tarkempia analyysejä. Mutta yksi silmään pistävä homma on se, miten hyvin Hartwall Areena on jaksettu toteuttaa. Silver Star Cafe (nimeä ei tietenkään näy, mutta 'syvennys' on katsomossa) on paikallaan ja jopa jumbo on oikean näköinen. :) Myös kattorakenteet ovat näkyvissä.

EDIT: Yksi hauska juttu on Areenalla myös, kun jumbolla jengien nimet on F I N ja sitten toisesta en ainakaan minä saa mitään selvää ja luulen vahvasti, että se on pelkkää sotkua vain. Ainiin, ja äsken tuli Saukkosen sanomana "Läheltä ylös, niinku Jari sanoo." :-D
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Apassi kirjoitti:
Itselläni käy rosteripäivityksen jälkeen myös niin, että Dynasty Modessa Sidney Crosby häviää rosterista, kun pelistä lähtee pois ja lataa saman dynastyn uudellee. Kyllähän se vähän miestä syö.
Mulla on kans sama ongelma, itseasiassa huomasin että toi johtunee siitä, että editoidut pelaajat palautuu alkuperäisiksi jossain vaiheessa, kun taas kokonaan itse luodut pysyy oikeina.

Onkos joku tehnyt / löytänyt jo SM-liigan päivitettyjä rostereita? Olis kiva saada, kun ei toi NHL-joukkueilla hakkaaminen oikein kiinnosta.
 

Puusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche ja Manu
Ei voi muuta sanoa ku, että on hyvä peli. Ainaki mä tykkään.
Ei ole vielä tullu yhtään sellasta hommaa mikä jurppis pahasti, 05:sessa niitä oli paljon.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tuolla Arenacenterin sivuilla rostereiden tekijä kertoo tuosta Dynastyn havittämistä pelaajista:

It is a bug in the game and not the roster.
The temp fix is
If you load your Dynasty then quit to main menu then load Dynasty again it fixes that problem.


Eli uudelleen lataus toisi ratkaisun, en tiedä koittakaa.

Tuosta grafiikan häviämisestä ei osattu auttaa, kuulemma rostereiden ei pitäisi olla missään tekemeisissä grafiikoiden kanssa.

EA on lisäksi julkaissut patchin peliin: Patch
Kyseessä on pohjoisamerikan patchi, ei hajuakaan onko oleellista merkitystä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
InSideHockey kirjoitti:
Ja nyt on tuonne parhaimpaan rosteripaikkaankin ilmestynyt päivitetyt rosterit!
http://rosters.arenacenter.net/index.php?page=downloads
On kyllä niin epävakaat kuin olla ja voi nämä, peli kaatuu pelkissä valikoiden selailuissa...
Vai teinkö jotain väärin? Haittaisiko tuo EA:n patchi jotain vai mikä on..?

edit:Samaa kaatuilua muillakin rostereilla, missä oikein vika?
 
Viimeksi muokattu:

midnightflyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Detroit Red Wings
Vihdoinkin sain Logitech Dual Action padin toimimaan

Sandokan kirjoitti:
Kolmas padi menossa, mutta eipä niissä aikasemmissakaan välttämättä mitään vikaa ollut, vaikka palautinkin ne mielestäni rikkinäisenä. Tämäkin oli jo lähdössä takuuvaihtoon, kunnes löytyi ratkaisu.

http://www.logitech.com/index.cfm/d...ID=1784,contentid=7307,OSID=1,softwareid=5484

Tuon kun ajoi, niin tatti alkoi toimimaan normaalisti

Kiitos, 1,5 vuotta taistelin tämän padin kanssa parit olen jo palauttanut. Ongelmana oli se että oikean puoleista tattia ei saannut kalibroitua. Monta peliä ei tällä padilla pystynyt pelaamaan olenkaan. Tämän vuoden NHL'ssä se teki sen että aina kun sai kiekon ukkeli alko pyöriä ja kiekko karkas. Meinas padi jo lentää roskikseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Asensin peliin smliiga päivitykset ja grafiikkapäivitykset. Aloitin kauden pelaamisen HIFK:llä. Kolme peliä meni mukavasti kunnes piti pelata Ässiä vastaan. Yllättäen joukkueina oli Ässät vs. Ässät. Ei auttanut vaikka yritit tehdä vaikka minkälaisia muutoksia. Hermot menee tän pelin kanssa.
Ea:n sivuilla olevaa patchia en ole saanut asennettua. Mikä lie pohjois-amerikkalainen versio.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
pieni bugi, jota emme saaneet toistettua, tuli PS2-versiossa vastaan: kaveri syötti hyökkäysalueellaan kiekon pakille, joka ei saanuut kiekkoa viivalla kiinni, vaan kiekko tuli aina omaan päätyyn asti. No minä juoksin jollain pikkumiehellä kiekon perään ja kun sain kiekon kiinni päädyssä, niin molemmat oltiin huuli pyöreinä, kun tuli pitkän kiekon vihellys. Molemmat oli samaa mieltä, että omaan päätyynhän siinä syötettiin ja tilanne myös tarkistettiin hidastuksesta. Ihmetys oli vielä suurempi kun aloitus tulikin siihen päähän, jossa kiekon sain kiinni.

Onkos tuo nyt sitten joku sääntöuudistus tälle kaudelle? Omaankin päähän voi siis tehdä pitkän kiekon...
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JZZ kirjoitti:
Onkos joku tehnyt / löytänyt jo SM-liigan päivitettyjä rostereita? Olis kiva saada, kun ei toi NHL-joukkueilla hakkaaminen oikein kiinnosta.
Uusi versio Kolin varsin pätevistä rostereista (toimii): http://www.ehmcenter.com/nhl06/smrosters_v1.3.zip

Tietääkseni vain SM-Liiga päivitetty, ja sekin ihan ajantasalle.

Hox! Jos haluaa pelata 14 joukkueen SM-Liigakautta, niin aloittaa DELin ja korvaa joukkueet kotoisen liigan vastaavilla. Pistelaskujärjestelmäkin taitaa olla oikea..
 
Viimeksi muokattu:

Puusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche ja Manu
Tuota noinnii. Mun näyttis on radeon 9200 ja on uusimmat ajurit asennettu. Mutta silti änäri vähäsen pätkii. Varsinki sillo ku saan jäähyn pelis hmm? Oisko mitään kikkaa millä sais tuon pätkinnän loppumaan? Vai onko mun näyttis sit vaan niin schaissee?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Helvetinmoinen pettymys peli on kyllä, vaikka en hirveästi EA:lta enää odottanutkaan. Todella rutkasti peliin saa säätöjä tehdä ennen kuin siitä tulee edes vähän pelattava. Eniten vituttaa maalivahtien hyppiminen, tietokoneen tekemät ansaitsemattomat maalit sekä puolustuksen vaikeus.

Maalivahdit meneväy ihan epärealistisen paljon maihin ja heittävät Hasek-elkeitä. Tosin näitä poikittaissyöttöjäkin tulee liikaa, koska syöttöä on vaikea katkoa.
Pelin vaikeinta tasoa, jolla pelaan, on vaikeuttu keinotekoisesti. Tietokone tekee helposti maaleja eikä niin, että pelaisi hienosti ja hallitsisi tapahtumia. Yleensä veskarini torjunta prosentti on luokkaa 60-70%.
Vituttaa myös puolustamisen vaikeus. Toki taklaten hyvällä kaverilla tai oikein kunnolla mailaa huitomalla voi kiekon tuurilla saada pois. Mutta. Kaipaisin samanlaista "räsynukke" efektiä kuin esimerkiksi ProEvolutionSoccer sarjassa. Vaikkei efekti tässäkään ole täydellinen, mutta mikäli pääset puolustajan kanssa iholle, niin se myös vaikeuttaa hyökkääjän etenemistä. NHL:ssä ei voi edes päästä, vaan pakit luistelevat usein ohi.

Peli kaatuileekin kaiken lisäksi.

Paska mikä paska.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Damn, nää rosteripäivitykset ei oikein enää sytytä. Ensinnäkin, joka kerta menee omat asetukset pilalle. Kaiken lisäksi mulla hävisivät nyt kaikki joukkueiden logot ja paidat menusta.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Poro24 kirjoitti:
Sm-liigalla kun koettaa aloittaa kauden, niin joukkueen valitsemisen jälkeen peli heittää takaisin windowssiin, entisen kauden voi kyllä ladata, 1.2 version kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Edit. Ei pysty pelaamaankaan, 1.2 version tökkäsin takaisin, ja nyt peli ei edes käynnisty :peukku
 
Viimeksi muokattu:

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mjitääh?! Asensittekohan oikein nyt, lukekaa readme. Itse asensin suomiversion asennettuani suoraan escin sm-liigapäivityksen ja nämä rosterit - toimii täydellisesti.

Pelin kaatumiset todennäköisesti korjaantuvat ajamalla tämän: http://www.doubleminor.net/dmdownlo...ENGINEsessID=2e511d04fbf1b9ddebcdc60560561182

Apassi kirjoitti:
Tätä ei varmaankaan voi laittaa rinnakkain NHL roster centerin päivityksen kanssa, että saisi sekä NHL ja SM-liigan päivitykset kuntoon samanaikaisesti.
Eipä voi laittaa.. Eli NHL rosterisi muuttuvat takaisin vanhoiksi tämän asennettuasi.
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Säätämisen jälkeen löytyi yksi rosteri, joka päivittää suhteellisen hyvin kaikki liigat + maajoukkueet. Kyllä, mä ainakin haluan nähdä oikeat pelaajat Japaninkin maajoukkueessa.

http://www.doubleminor.net/dmdownlo...ENGINEsessID=2e511d04fbf1b9ddebcdc60560561182

Osaako joku kertoa mitä nämä lihavoitut tiedostot tekee?

1. fapt.viv to: Program/EA Sports/NHL 2005/preload
2. db.viv and db.bh to: Program/EA Sports/NHL 2005/db
3. Copy "exhibition.exh" and "exhibition.exha.tdb".

Asensin nimittäin ainoastaan tämän exhinition.exh-tiedoston ja rosterit näyttäisi pelittävän.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
ozo kirjoitti:
Säätämisen jälkeen löytyi yksi rosteri, joka päivittää suhteellisen hyvin kaikki liigat + maajoukkueet. Kyllä, mä ainakin haluan nähdä oikeat pelaajat Japaninkin maajoukkueessa.

http://www.doubleminor.net/dmdownlo...ENGINEsessID=2e511d04fbf1b9ddebcdc60560561182

Osaako joku kertoa mitä nämä lihavoitut tiedostot tekee?

1. fapt.viv to: Program/EA Sports/NHL 2005/preload
2. db.viv and db.bh to: Program/EA Sports/NHL 2005/db
3. Copy "exhibition.exh" and "exhibition.exha.tdb".

Asensin nimittäin ainoastaan tämän exhinition.exh-tiedoston ja rosterit näyttäisi pelittävän.

db-tiedostot määräävät pelaajien arvot, fapt.vivistä sitten en osaa sanoa, oliskohan joku arvomäärite sekin.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten porukoilla toimii tuo kaverin kanssa pelaaminen? Minulla tuntuu jäätävän aika lahjakkaasti, pätkii ja nykii.

Pystyykö muuten pelaamaan samalla puolella tietokonetta vastaan?

Edit: niin siis tuo online-peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös