Nhl 2006

  • 127 283
  • 726

Kazka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Andrei kirjoitti:
Miten porukoilla toimii tuo kaverin kanssa pelaaminen? Minulla tuntuu jäätävän aika lahjakkaasti, pätkii ja nykii.

Pystyykö muuten pelaamaan samalla puolella tietokonetta vastaan?

Edit: niin siis tuo online-peli.

Oletko koittanut säätää resoluutiota ja/tai grafiikka-asetuksia pienemmälle?
Minulla ainakin auttoi nämä toimenpiteet. Mutta ainahan joku löytyy jota vastaan pätkii.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En jaksa selata ketjua läpi tai hakea tietoa omatoimisesti, joten kysyn seuraavaa: onko tässä uusimmassa versiossa managerointimahdollisuutta tai oman pelaajan luomista? Viimeksi olen mättänyt versiota 2003, onko peli oleellisesti erilainen?

En tosin tiedä, uskallanko peliä edes ostaa, koska mopo on karannut aina käsistä. Olikohan se NHL 2000, jota mätimme veljen kanssa läpi yötäpäivää lähes nörttimeiningillä, eikä kauaksi jää 2003 version paukuttaminen muutaman vuoden takaa. Taisin pelata täyden kauden pleikkareineen kolmessa viikossa lävitse, ja se on paljon miehelle, jolla oli tuolloin kontollaan myös vaimo, opiskelu ja viikonlopputyöt. Myös aikoinaan 98 vei paljon aikaa.

Haukuttiinpa peliä kuinka paljon tahansa, mutta jostain syystä se imaisee aina mukaansa. Parasta on tilastojen seuraaminen silloin, kun ne pysyvät suht realistisina.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulihan se Gamecube-versio sieltä vihdoin. Hyvä peli on tälläkin alustalla. Kokoonpanojen säätämiseen vaan menee helkkaristi aikaa. Muistipaikkojakin peli syö enemmän kuin ennen. Ostinpa Rgb-kaapelinkin samalla, parantaa kyllä kuvanlaatua todella paljon.

Noita slidereitä kun säätää, mistään maalijuhlista ei ainakaan minulla ole tietoakaan. Ja puolustuspelikin toimii ihan hyvin. Sanoisin, että paras Nhl pitkään aikaan.
 

Sylwester

Jäsen
Oon nyt pelannu peliä semmotteen viikon. Pelaan vaikeimmalla ja tuntuu että vastustaja yrittää pelkkiä suoraan-syötöstä ja maalivahdit hyppivät maassa kuin mitkäkin pellet. Odotan jo 2k6:sta ja sitä kuinka paljon parempi se tulee olemaan.
 

OwnGoal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On tässä nyt tullut pari päivää peliä hakattua, ja hyvältähän tuo vaikuttaa.
Ainut ongelma oikeastaan on tuo täällä jo moneen kertaan mainittu maalivahtien täysin liiallinen heittäytyminen joka prkl:n poikittaissyöttöön, muuta suurempaa vikaa pelissä ei oikeastaan ole.

Onko kukaan päässyt sm-liigassa jo pleijareihin? Tuli vain mieleen, että onko tässä otettu säälipleijarit huomioon, vai pääseekö vain 8 parasta jatkoon??
Itse olen niinkin surkea pelaaja että väännän kertsillä jossain sijalla 9, olisi vaan kiva tietää että onko tippumassa. Sentään ainakin voitosta tulevat 3 pistettä on tajuttu ottaa vihdoin mukaan.
 

OwnGoal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
kotsa kirjoitti:
Onko kukaan löytänyt xboxille päivitettyjä rostereita? Ei jaksais alkaa säätään...

Meinaat varmaan livestä?? Mun tietääkseni ei sieltä mitään sm-liigan päivitettyjä rostereita ole saatavilla, taas suositaan jenkkejä stn!!
Ei ainakaan mulla muu auttanut kun vääntää rosterit itse oikeiksi. Eikä mennyt kun 3 tuntia...

Kaiken lisäksi jossain vaiheessa kun olin saanut ne suurin piirtein oikeiksi, yhtäkkiä xboxin kovalevyltä hävisi kaikki uudet pelaajatiedot ja luodut pelaajat. En tiedä onko mitään yhteistä mutta hävisi samassa yhteydessä kun kokeilin aloittaa dynasty modea ja tulin sieltä takaisin niin kaikki hävisi itsestään. Ja arvatkaa vituttiko??
Onko muilla kenties vastaavia kokemuksia?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
PS2 versiossa on muutama aiak v-mäinen homma:

Vaikeimmalla tasolla 5 min erillä vastustaja tekee 7-13 maalia sellaisella 35% osumatarkkuudella, samaan aikaan voit itse mätkiä 25 kutia kohti maalia joista takatolpalta 15 ja voit tuurilla saada sellaisen 0-4 maalia...

ns. kikkatatti on totaalisen hanurista, joka pelissä voi työntää pari veivausmaalia...

ja vastustaja tekee suorilla vedoilla, harhauttamalla, reboundeista, one-timereistä maaleja ja osumaprosentti on tosiaan ihan tolkuton.

Muuten kyseessä on kyllä parempi versio kuin viimesyksyinen 05.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OwnGoal kirjoitti:
On tässä nyt tullut pari päivää peliä hakattua, ja hyvältähän tuo vaikuttaa.
Ainut ongelma oikeastaan on tuo täällä jo moneen kertaan mainittu maalivahtien täysin liiallinen heittäytyminen joka prkl:n poikittaissyöttöön, muuta suurempaa vikaa pelissä ei oikeastaan ole.

Onko kukaan päässyt sm-liigassa jo pleijareihin? Tuli vain mieleen, että onko tässä otettu säälipleijarit huomioon, vai pääseekö vain 8 parasta jatkoon??
Itse olen niinkin surkea pelaaja että väännän kertsillä jossain sijalla 9, olisi vaan kiva tietää että onko tippumassa. Sentään ainakin voitosta tulevat 3 pistettä on tajuttu ottaa vihdoin mukaan.

On säälipleijarit mukana. Sen 3 pistettä saa tosin myös, vaikka voittaisi vasta jatkoajalla tai rankkareissa. Hävinnyt saa silloin yhden säälipisteen. Taas joukkueen kultaisesta kypärästä en ole täysin varma onko se yhä vain parhaalla maalintekijällä, eikä välttämättä parhaalla pistemiehellä. Selänne oli minun joukkueestani samalla paras maalintekijä ja pistemies. Veikkaisin kuitenkin, että yhä paras maalintekijä on kultapotta.

Nyt kun vähän pudotin pelin vauhtia (joka muuten on oletuksena on järjettömän nopea) muistuttaa peli enemmän jo jääkiekkoa, eikä maalejakaan tule ihan joka hyökkäyksestä. Kyllä siltikin on erittäin vaikea estää vastustajaa tekemästä niistä poikittaissyötöistä maaleja. Lisäksi pakitkaan eivät siivoa vastustajan hyökkääjiä pois maalin edestä, vaan lähtevät ryntäämään niiden perään maalin taakse(!). Järjetöntä säntäilyä, 2005:ssa pakit sentään pitivät paikkansa. Nyt on palattu 2004:sen pakkien suuntaan, mutta ei onneksi vielä lähellekään sitä. On tämä selvästi parempi kuin 2005, mutta kyllä siltikin kyrsii vuodesta toiseen aina joku juttu.
 

Matsku

Jäsen
sampio kirjoitti:
En jaksa selata ketjua läpi tai hakea tietoa omatoimisesti, joten kysyn seuraavaa: onko tässä uusimmassa versiossa managerointimahdollisuutta tai oman pelaajan luomista? Viimeksi olen mättänyt versiota 2003, onko peli oleellisesti erilainen?

Uusimmassa versiossa on tämä dynasty-mode, jossa voit toimia joukkueen tj:nä ja samalla pelata itse kauden otteluita. Ja oman pelaajan luominen tuli paljon parempana takaisin vuoden tauon jälkeen.

NHL-pelien kehitys mielestäni:
02 -> 03 Ei mitään radikaalia muutosta
03 -> 04 Todella suuri muutos lähinnä grafiikan ja pelattavuuden perusteella. Dynasty tuli uutena muotona mukaan.
04 -> 05 Mielestäni pelattavuus huononi hieman.
05 -> 06 Lähes samaa settiä. Pienet muutokset tekevät kuitenkin 06:sta puolet paremman.

Uusille pelaajille:
Älkää hermostuko, jos alussa tietokone pyörittää teitä jopa helpolla tasolla. Tämä peli vaatii paljon totuttelua, jonka jälkeen pelaaminen on miellyttävää.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Matsku kirjoitti:
Älkää hermostuko, jos alussa tietokone pyörittää teitä jopa helpolla tasolla. Tämä peli vaatii paljon totuttelua, jonka jälkeen pelaaminen on miellyttävää.

Varsinkin alivoimalla! :) Vaikeimmalla tasolla ja omilla asetuksilla kone rankaisee todella tehokkaasti ylivoimalla. Klap-klap-maalivahti kiemurtelee-maali.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Korvasin del-liigan jengit kotimaisilla joukkueilla.Laitoin kauden käyntiin pelaten HIFK:llä. Kaikki toimi moitteettomasti, kunnes tuli peli Ässiä vastaan Porissa. Alkuvalikossa näkyi Ässät vs. HIFK. Jäälle luisteli Ässät ja Hifk, joilla oli Anaheimin valkoiset paidat päällä. Parempaa oli vielä tulossa. Välillä Ässät pelasi 4 kenttäpelaajalla ja 2 maalivahdilla. Yritä siinä sitten maaleja tehdä.
Jäähyt tuntuvat tulevan tosi usein kampituksesta. Taklaatpa miten rumasti tahansa niin niistä ei jäähyjä tule. Kone ei paljon alivoimaa joudu pelaamaan. Hammasta purren vedän kyllä kauden läpi. Tällä hetkellä olen sialla 13. Hei täähän on aika realistista.
 

Hack

Jäsen
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Korvasin del-liigan jengit kotimaisilla joukkueilla.Laitoin kauden käyntiin pelaten HIFK:llä. Kaikki toimi moitteettomasti, kunnes tuli peli Ässiä vastaan Porissa. Alkuvalikossa näkyi Ässät vs. HIFK. Jäälle luisteli Ässät ja Hifk, joilla oli Anaheimin valkoiset paidat päällä. Parempaa oli vielä tulossa. Välillä Ässät pelasi 4 kenttäpelaajalla ja 2 maalivahdilla. Yritä siinä sitten maaleja tehdä.
Jäähyt tuntuvat tulevan tosi usein kampituksesta. Taklaatpa miten rumasti tahansa niin niistä ei jäähyjä tule. Kone ei paljon alivoimaa joudu pelaamaan. Hammasta purren vedän kyllä kauden läpi. Tällä hetkellä olen sialla 13. Hei täähän on aika realistista.

FHR:ssä tuntuu olevan minullakin se ongelma (pelaan JYP:llä), että aina, kun on peli Ässiä vastaan, niin JYP korvaantuukin Anaheimilla. Minulla ei ole mitään hajua, mistä ko. juttu johtuu.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Onko kukaan keksinyt rartkaisua ongelmaan, jossa 1.3 rostereiden asentamisen jälkeen peli ei enää käynnisty? Olen koittanut vanhempia rostereita, korjaustiedostoja, ja selannut kaikki foorumit läpi, mutta vastausta ei löydy mistään.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vielä yksi vinkki pelaajille, jotka vasta aloittelevat pelin kanssa tappelua.
Ottakaa hevon vittuun automaatti kentän vaihdot. On niin perkeleen hienoa, kun pakit lähtevät vaihtoon kesken vastustajan hyökkäyksen.
Eikä ole ihan tavatonta, että vastustaja pääsee kahdella nollaa vastaan hyökkäyksiin pakkien loistavasti ajoitettujen vaihtojen takia.

Sitten vaikka täällä on jauhettu kyllästymiseen asti, että koukkaamisen tehokkuutta pitää nostaa, niin tehkää päinvastoin. Koukkaamisesta ei tule ikinä jäähyjä, joten se on tietokoneille ilmainen tapa, pitää oma alue kurissa.
Pelistä saa sm-liigan näköistä, kun heittää koukkaamistehokkuuden täysille, ja pistää rangaistukset myös täysille. Koukkia saa niin paljon, kuin sielu sietää, mutta meneppäs taklaamaan, niin jäähyjä sataa.
Koukuista saa satunnaisesti jäähyjä, mutta nekin tulee korkeastamailasta.

Sitten ea:lle yksi toive. Tehkää helvetti ensi vuodeksi vielä vähän vaikeammin toimivat valikot pc:lle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkein suurin ongelma tuossa pelissä on se, että maalivahdit on tehty ihan pelleiksi. Olen nyt oppinut puolustamaan pelissä jollain tavalla, eli päästän vaikeimmalla tasolla n. 3 maalia/ottelu, mutta hassuahan siinä on se, että itse teen noin 10 maalia, ellen ala pelleilemään.

Maalivahdit menevät jäihin todella helposti esim. poikittaissyötöstä tai luistelemalla maalin edestä ja sitten vaan laukaistessa muistaa ohjata tattia alaspäin, että pelaajat laukovat ylös. Aina soi, jos pelaaja on sen tasoinen, että osuu maaliin. Päivitystä tuolle maalivahtiasialle lienee turha odotella.

Kokonaisuudessaan tämä on sitä samaa sontaa, kuin muutama muukin edellinen NHL-sarjan tekele.

Mikäköhän se paras änäri ikinä onkaan? Hommaan sen ja siihen rosteripäivitykset.
 
Suosikkijoukkue
Ässät,Tappara
uusista rostereista

Latasin sen 1.3 mutta esim. Ässien kokoonpanosta puuttuu pelaajia. Osaisko joku sanoo mistä löytäsin vähä paremmat rosterit?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Viikon tahkoamisen jälkeen lyhyesti:

-huono,-keskeneräinen,-pettymys...
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Itse latasin rosterit (v1.3), sm-liiga päivitys (0.9 -> 1.0) ja tuomari-päivityksen.

Tämän jälkeen kun koittaa aloittaa minkä tahansa ottelun, koko paska kaatuu. Ehdotuksia?

Ennen päivityksiä toimi hyvin.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Onko kukaan kokeillut seuraavaa NHL 06 eu-patchia? Itse en ole ladannut yhtäkään roster-päivitystä, joten minkäänlaisia ongelmia en ole pelin kanssa vielä kokenut...

List of Issues Fixed in the NHL 06 PC patch

This patch fixes the Roster Update problem found in the NHL06 PC version.
It was discovered that any new roster updates were being overwritten by the
default rosters from the game disc. Thus, this patch was created to allow
proper Roster Updates to take place

.:: download file ftp://ftp.ea.com/pub/easports/patches/nhl06/en-uk/nhl06patch-eu.exe
 

Maxwell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, #14, Pens
Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia? Elikkäs olen asentanut rosterit ja sm-liiga päivityksen, muuten peli toimii hienosti, mutta pelaajien muokkaus ominaisuutta käytettäessä kaatuu samantien.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös