Nhl 2006

  • 127 261
  • 726

Tep

Jäsen
Juuri sain pelin asennettua, mutta pelaaminen taitaa jäädä joksikin aikaa: Rosterit pitää saada ajan tasalle, muuten pelaaminen on tuskaa. Näyttää tulevan kyllä aika urakka päivitellä, mutta on siinäkin jonkin asteista hupia.
 

eman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
miki kirjoitti:

Latasin tuolta nuo uusimmat kokoonpanot, mutta en tiedä minne tuo tiedosto pitää purkaa, että ne kokoonpanot saa toimimaan. Eli voisiko joku ystävällisesti kertoa, kun olen ladannut nuo kokoonpanot niin minne puran sen tiedoston sen jälkeen. Kiitos!

EDIT: Löysinkin sen paikan, kun luin "readme" tiedostosta paikan minne tallentaa. Ja nyt toimii päivitetyt kokoonpanot.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tep kirjoitti:
Juuri sain pelin asennettua, mutta pelaaminen taitaa jäädä joksikin aikaa: Rosterit pitää saada ajan tasalle, muuten pelaaminen on tuskaa. Näyttää tulevan kyllä aika urakka päivitellä, mutta on siinäkin jonkin asteista hupia.

Muiden valmiiksi tekemät ajan tasalla olevat huippurosterit ei kelpaa?

Ja nyt on tuonne parhaimpaan rosteripaikkaankin ilmestynyt päivitetyt rosterit!
http://rosters.arenacenter.net/index.php?page=downloads
 
Viimeksi muokattu:

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Muutama peli on tullut tahkottua, ja kyllä maistuu. Vastustajan alueellekkin pääsee jo, ilman, että taklattu jo kulmaan. Parannusta viime vuotiseen ehdottomasti.
 

Tep

Jäsen
Tänks InSideHockeylle. Pelaajien arvoja pitää kyllä hieman rukata, jotta saan mieleisen pelistä. Huomenna pelaamaan kunnolla, tänään vain kolme vääntöä Buffalolla Calgarya, Bostonia ja Islandersia vastaan. Aika helpolta tuntui keskivaikealla, huomenna pitää kokeilla vaikeimmalla tasolla.

Näin äkkiä en muuta valittamista keksi kuin että valikot ovat saatanasta.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Nyt tuli pelattua kyseistä peliä. Muutama peli on takana.

- Ehdottomasti pelin parasta antia on sen ulkonäkö
- Realistisuus edelleen aika huonollo tasolla, jos vertaa ESPN-sarjaan. (Sama juttu kuin FIFA06 vs. PES5)
* eniten vaivaa tällä hetkellä uskomattoman tarkat syötöt ja näin hyvät vedot
* taklaukset ovat turhan yksinkertaiset
* pelin vauhti aivan liian nopea (mediumilla)
- Arenan kokoonpanot aika perseestä, pelaajia on laitettu ketjuihin miten sattuu. Aika usein sentterit pelaa jostain syystä laidalla.
- SM-liiga Pack (uudet pelipaidat) on loistava
- Asetukset on säädettävä itse aika paljon, jos hakee realistista peliä. Onko missään valmiita vinkkejä miten asetukset kannattaisi laittaa?

Jatketaan huomenna tutustumisen peliin.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
hätrikki || kirjoitti:
Onko tuossa uusimmassa jo Crosbyt & kumppanit? Vai tarvinneeko odottaa lokakuulle?

Mikset Crosbya voi tehdä itse? Odotat mieluummin kuukauden?

Itse ainakin päivittelin rossuja ja heitin kaikki turhat Wu:t ja Wangit saksan-liigaan, mukavampi aloittaa dynasty-kausikin...
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Pakkohan se oli eilen uusin NHL 06 hankkia. Ihan hyvältähän peli vaikuttaa. Tuntuu noita valmiita rostereita löytyvän netistä. Tämähän on tietty makuasia, mutta mistä löytyisi parhaat rosterit?
Mikähän mun koneessa mättää kun en saa selostuksia toimimaan? äänet kyllä pelittää muuten ts. Linkku kuuluttaa maalintekijät,yleisöäänetkin kuuluu ja selostusäänetkin on täysillä.
 

garrett

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Panthers, TPS
Minä en ainakaan antaisi 06:lle millään hyviä papereita. Pelihän on kuin melkein suora kopio viime vuoden tekeleestä. Onhan sitä jaksettu päivittää grafiikkaan taas sen piirun verran. Ensinnäkin koukkimisella ei ole oikeastaan mitään vaikutusta, joukkueiden tähtipelaajat ovat yli-ihmisten tasolla ja One-timer on kyllä pistetty liian tehokkaaksi. Onhan se tietysti ihan kiva olla sarjassa eniten maaleja tehnyt, mutta samalla myös eniten päästänyt. On tässä "muutaman" kerran pelit päättynyt 7-5, 8-4, 9-3 kaltaisiin tuloksiin ja kyllä, pelaan vaikeimmalla.

"Odotellessa Espn:n versiota"
 

Maxwell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, #14, Pens
Nurmijärven peto

Sinulla on todennäköisesti On ice (tai samantyylinen en nyt muista varmaksi) asetus päällä äänivalikosta. ota se pois niin selostus kuuluu.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Jos pelaatte vaikealla vaikeustasolla (10 min erillä), niin kokeilkaa vaikka seur. asetuksia. Olen pelaillut näillä jo jonkun aikaa ja ainakin ottelun lopputulokset ovat aika realistisia. Kaks edellistä ottelua on päättynyt 1-3 ja 4-2 (viimenen tyhjiin) ja kerran on muistaakseni sama joukkue tehnyt 6 maalia samassa ottelussa. Näillä asetuksilla tosin pakeilla ei pahemmin maaleja tehdä...

BASIC

* game speed: 0
* puck control: 0
* fight difficulty: ihan sama
* fatigue effect: maksimi eli 7 pykälää (lyhyitä vaihtoja, neloskenttäkin saa jääaikaa)
* injuries: mulla on tällä hetkellä 6, mutta silti loukkaantumisia ei ole pahemmin tullut

SKATING

* speed burst: 1
* fatigue recovery: 2
* player acceleration: 1

CHECKING

* hitting power: maksimi
* hitting difficulty: 0
* aggression: maksimi (jäähyt ykköselle! muuten tulee ihan liikaa erikoistilanteita)
* poke efficiency: maksimi

PASSING

* pass assist: 0
* pass speed: 1
* saucer pass speed: 1
* pass interceptions: maksimi
* AI pass frequency: 2 tai 3 (tietokone laukoo enemmän eikä syöttele ristiin rastiin niitä raivostuttavia syöttöjä, joita ei voi mitenkään katkoa)
* goalie passing: 0 (silti syötöt on millimetrin tarkkoja)

SHOOTING

* shot accuracy: 1 (jos laittaa nollille, tietokone saattaa tehdä hyvinkin 10 maalia ottelussa. en tiedä, mikä logiikka tässä on)
* shot power: 0
* loppuihin en ole juuri koskenut

DEFENCE

* shot blocking: maksimi
* hook efficiency: tätä kannattaa nostaa, niin saa nostettua pelaajia laidoille. mulla on 4 tai 5 tällä hetkellä
* penalty shot frequency: 1
* goalie cover puck frequency: 0 (tämä on kuulemma tärkeää laittaa minimiin. se tarkoittaa sitä, että kiekko elää maalivahdin lähettyvillä eikä veskari magneetin lailla ime lähellään olevia kiekkoja, kuten jossain aiemmissa versioissa.)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
miki kirjoitti:
CHECKING
* aggression: maksimi (jäähyt ykköselle! muuten tulee ihan liikaa erikoistilanteita)

Aha, että liikaa erikoistilanteita. Mulla on jäähyt toisiks korkeimmalla. Kaudesta olen pelannut 3 peliä, ja kaksi jäähyä on tullut yhteensä. Aggression on maksimi, mutta jäähyt tosiaan toisiksi korkeimmalla.

Muuten nuo sinut säädökset tuntui oudolta. Tappaa nyt pelistä kaikki ilo, kun luistelu vastustajan alueelle, kestää sen 10 minuutin erän.


Itse olen tosiaan jo peräti tykästynyt peliin. Olen nyt pelannut viime aikoina sitä ihan tattiohjaimella, ja vaikka en siitä tykkääkkään, niin se alkaa jo tuntua käteen hyvältä.
Mutta onpahan tässäkin nhl:ssä taas viivettä välillä nappien painalluksessa. Joskus äijät pätkii kiekkoa päätyyn, kun on edellisessä tilanteessa painunut laukaisu nappia syystä tai toisesta.
Ja sitten tietenkään aina peli ei ota nappia tasapainottaakseen tätä edellistä. Kyllä se välillä meinaa sylettää, kun poikittais syöttö maalille, tyhjä maali ja mies ei viitsi laukoa. Melkosia Raipeja välillä joukkueessa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jokeriarska kirjoitti:
Missäs vedossa on selostajakaksikkomme Jutila & Saukkonen? Ilmeisesti aika huonossa, kun ei mitään mainintaa ole tullut.

Luehan ketjua vähän taaksekinpäin.. olihan noista puhetta ja klippejäkin.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
DAF kirjoitti:
Luehan ketjua vähän taaksekinpäin.. olihan noista puhetta ja klippejäkin.

Oolrait.

Juti: "Tästä tulee mielenkiintoinen matsi. Molemmat joukkueet ottaa paljon jäähyjä".

Saukkonen: "Mitä luulet, kumpi istuu boksissa enemmän?"

Juti: "No, vaikee sanoo, mutta se kumpi istuu enemmän, tulee varmasti hävimään"

"Selostus" oli täynnä bubismeja. Oikeastaan kävi niin kuin pelkäsin. Harmaata, suoraan englanninkielisestä selostuksesta käännettyä. Minkä takia Juti ja Anu eivät voineet olla omina itsenään kertomassa "läheltä ylös", "kis-kis" ym?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
repe_joke kirjoitti:
Muuten nuo sinut säädökset tuntui oudolta. Tappaa nyt pelistä kaikki ilo, kun luistelu vastustajan alueelle, kestää sen 10 minuutin erän.

Come on. Pakkohan tässä pelissä on säätää asetuksia, koska muuten tää peli on yhtä epärealistista shittiä missä kukaan ei väsy ja kaikki harhauttavat Datsjukin lailla. Tämän pelin luistelunopeus on käsittämätön.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Jokeriarska kirjoitti:
"Selostus" oli täynnä bubismeja. Oikeastaan kävi niin kuin pelkäsin. Harmaata, suoraan englanninkielisestä selostuksesta käännettyä. Minkä takia Juti ja Anu eivät voineet olla omina itsenään kertomassa "läheltä ylös", "kis-kis" ym?

Onneksi mulla puuttuu tuo selostus. English/Francois-versio, jee!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ozo kirjoitti:
Come on. Pakkohan tässä pelissä on säätää asetuksia, koska muuten tää peli on yhtä epärealistista shittiä missä kukaan ei väsy ja kaikki harhauttavat Datsjukin lailla. Tämän pelin luistelunopeus on käsittämätön.

Kyllähän väsymystä kuuluukiin säätää, ja etenkin kiekon hallussa pitoa. Itse en vain tykkää pelata peliä, jossa ukot luistelee kuin hidastetussa filmissä.
Aina olen pitänyt pelinopeutta lähes täysillä, ja tulen jatkossakin pitämään, koska itse tykkään siitä.
Ja tämä peli on epärealistista shittiä, vaikka kuinka säädät kaikkea. Ensimmäinen askel oikeaan suuntaan on vain yhden pelaajan ohjaaminen pelaajan silmin (tiedän, että pelaaja paikan voi lukittaa).
Ja tässä pelissä toinen askel oikeaan suuntaan olisi, että tietokone tekisi jotain, kun vastustajalla on kiekko. Nythän ne käy päälle vasta, kun olet heidän maalin edessä pyörimässä (ja aggression on täysillä).
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miksi TIETOKONEPELIN pitää olla realistinen, miksei PELI saa olla PELI?

Mikään muukaan tietokonepeli maailmassa ei ole hitusenkaan vertaa realistinen, miksi tämänkään pitäisi olla. EA:n NHL-sarja on hyvää viihdettä ja se riittää mulle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
InSideHockey kirjoitti:
Miksi TIETOKONEPELIN pitää olla realistinen, miksei PELI saa olla PELI?

Mikään muukaan tietokonepeli maailmassa ei ole hitusenkaan vertaa realistinen, miksi tämänkään pitäisi olla. EA:n NHL-sarja on hyvää viihdettä ja se riittää mulle.

No äläs nyt, kun täällä ammattilaiset vääntää pelejä täydet varusteet päällä, että pääsee tunnelmaan.
Hyppivät varmaan vielä pitkin seiniäkin taklauset osuessa, että tuntuu aidolta.

Ehkä pelaaminen pitäisi lailla kieltää yli 15 vuotiailta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös