NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 381
  • 1 349

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EASHL tuntuu haastavalta ainakin näin alkuun ja tarkkana saa olla ettei pelaa itseään pakkina ulos. Äijä tuntuu tosi tahmaiselta osittain tuon uuden luistelumoottorin takia ja tietty onhan siinä eroa kun NHL12:n 90 arvoilla oleva Legend3 pelaaja vaihtuu 66 arvon EiVittu1:een.
Puolustaminen on kyllä aivan saatanan vaikeaa näin alkuun, tuli huomattua. Ekat 5 peliä pelasin sentterinä/laiturina, ja pistekeskiarvolla 3,5/peli kiitos bottiveskojen, jotka imevät etukulmasta sisään kaiken mahdollisen. Pakkina onkin sitten vähän vaikeampaa, hyökkäysalueella olisi kiva auttaa omia ja pitää viiva, mutta vastustajan hyökkääjät polkevat ohi noin sekunnissa kiekon saatuaan. Ainoa varma tapa puolustaa tuntuukin olevan päämäärätön keskialueella seilailu, ainakin kunnes oma ukko oppii luistelemaan. Erityisesti raivoa herättää se, että tuo pakki kääntyy kun joka valtamerialus, nopeasti pitäisi päästä puolustukseen niin ukolla kestää joku 2 sekuntia kääntää rintamasuunta omaa maalia kohti ja lähteä polkemaan. Ja tässä vaiheessa ollaan toki jo noin 10 metriä jäljessä, eikä asiaa auta ollenkaan aina niin ihanat hyökkäyssinisellä kärkkyvät vastustajan hyökkääjät.

Lisäksi tuo select-nappia painamalla tapahtuva kuvakulman tarkennus ei tunnu toimivan kovin hyvin. Pakilla pelatessa pidän mielelläni fokuksen kiekon sijaan omassa pelaajassani, mutta välillä tuo ei toimi ollenkaan tai kytkeytyy päälle ihme viiveellä. Lisäksi laidassa on kauhean mukavaa vääntää, kun kameramies ei käytä yhtään pelisilmää ja puolet ruudusta kuvaa katsomoa. Koita siinä sitten seurata peliä.

No ihan mukavalta peliltä tämä oikeasti vaikuttaa, pikkujutut vaan vituttaa. Suurimpana ongelmana sysipaskat maalivahdit, jotka kuitenkin poikittaisliikkeessä nappaavat ihan mitä tahansa kiinni.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Te jotka pelaatte Be a GM modea normaalisti AI:ta vastaan, käytättekö default slidereita vai onko tullut itse tuunattua? Jos joku löytänyt tai tehnyt hyvät, suhteellisen realistiset sliderit niin postailkaa tänne.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Sivulta 23 löytyy sliderit, mitkä itselleni säätelin. Tähän asti ovat ajaneet asiansa ilman suurempia päänsärkyjä.

Osaatko sanoa toimiiko nämä sliderit muillakin vaikeustasoilla kuin superstarilla?
 

Teloch

Jäsen
Osaatko sanoa toimiiko nämä sliderit muillakin vaikeustasoilla kuin superstarilla?

Ei mitään käsitystä, koska itse olen pelannut vain superstarilla. Teoriassahan ainakin pelikokemuksen pitäisi pysyä suht samana vaikeustasosta riippumatta. Koittamalla se selviää. En ainakaan usko että suurempia säätöjä tarvitsee tehdä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Noniin nyt pelattu n. 15 peliä Be A GM:ää ja saldona on se että kone saanut 10-12 jäähyä noissa otteluissa. Aikamoista paskaa. Piti kokeilla nostaa koneen aggrea, ei tullut enempää jäähyjä vaikka pisti aggren täyteen. Sen sijaan avaaminen muuttui lähes mahdottomaksi kun kone pystyi repimään ja koukkimaan minkä ehti.

Taidan nyt kyllä olla pelailematta, liiemmin ainakaan, ennenkuin saavat tuon koneen jäähyjen saannin korjattua.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos

Jep, tuttua kauraa! Ja aina olet vierasjoukkue. Kavereita vastaan en itse onnistunut pelaamaan (haastoivat joko he, tai minä) kun aina jotain yhteysvirhettä pukkasi. Heivasin moisen turhakkeen pois ja siirryin wanhaan kunnon telewelliin ja johan rupesi paremmin toimimaan.. Muissa verkkopeleissä ei samaa ongelmaa ollut (Battlefield, Cod MW3 yms).

Niin ja tuo koti-tv digiboksi yms on vähän ylimääräsenä tässä taloudessa.





Kiitos tästä todella paljon!

On pikkasen ollut hermo kireällä kun ei kavereiden kanssa ole pelit onnistuneet, mutta nyt kun on telewell kehissä, niin johan pelaa. Miksi en aiemmin tajunnut kokeilla... KIITOS!
 

Lämpö

Jäsen
Onko jossain sivustoa mistä pystyis kattoon siirrot kätevästi, kun siellä tulokkaat ei ole vielä oikeissa joukkueissa, eikä vissiin muitakaan siirtoja ole laitettu kuntoon?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

Chipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura ja New York Rangers
Onko jollakin toisella PS3-pelaajalla samaa ongelmaa, että tuon uusimman änärin tultua kone jäätyy epätavallisen useasti? Tapahtunut nyt torstaista lähtien kerran päivässä ja aina kun käynnistää uudelleen niin näytölle ilmestyy, ettei järjestelmää sammutettu oikein jne...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tullut pelattua Be a Pro:ta nyt noin 15 peliä ja on hyvä meininki. Todella hyvä fiilis on pitkästä aikaa tätäkin pelimuotoa pelata. Nyt on mahdollista päästä jopa läpiajoon muutenkin kuin vain luistelemalla itse kiekon kanssa pakkien ohi. Pari kertaa olen haistellut vastustajan vaihdon olevan kesken ja spurtannut keskeltä karkuun samalla kun oma botti antaa hienon avaussyötön omasta päästä. Nyt myös omat pelaajat tuntuvat tekevän enemmän kiekon kanssa. Viime änäreissä heitä kiinnosti vain viedä kiekko vastustajan siniviivalle ja roiskaista se pois, jonka jälkeen kukaan ei mennyt karvaamaan.

Ainoa mikä ärsyttää on jatkuva penkillä istuminen. Pelaan ykköskentässä ja jokaisella pelikatkolla minut taas heitätään vaihtoon. Simuloin seuraavaan vaihtoon parin minuutin päähän, hyppään jäälle ja kerkeän olla pari sekuntia ennen pelikatkoa. Taas minut on laitettu vaihtoon ja jouduin simuloimaan seuraavaan. Käytännössä jokaisella pelikatkolla joudut vaihtoon riippumatta kauanko olet kentällä ollut.
Ylivoima alkaa. Kerkeän olla jäällä muutaman sekunnin, kunnes tulee aloitus. Jälleen olen vaihdossa ja simuloin seuraavaan vaihtoon, jolloin ylivoima on päättynyt. Valmentajan tehtävän mukaan pitäisi ylivoimaa pyörittää laidoilta, mutta minkäs teet kun joukkueen ykköspyssynä istut penkillä kokoajan.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Oman painokseni sain julkaisupäivänä VPD:stä ja pitihän tuota testata heti, vaikka ei kovin paljoa ole vielä ehtinyt pelaamaan. Kyllähän tämän vuoden versio on selkeä parannus pariin aiempaan versioon nähden. Luistelumoottorista tykkään todella paljon. Suurempia bugeja/ärsyttävyyksiä ei ole tullut vielä vastaan. Aluksi tosin ihmetytti hieman tuo, että AI ei tuntunut saavan juuri mistään jäähyjä parissa ekassa pelissä, mutta myöhemmin konekkin rupesi niitä saamaan.

Onko tähän versioon uudistettu aloituksia jotenkin? Häviän aloitukset nykyään ihan järjestäen. En tosin ole pelaillut edes NHL12:sta pitkiin aikoihin, joten voi olla, että olen vain ruosteessa. Ei kai tässä auta kuin treenailla, että pääsee sisään tuohon systeemiin.

Be a GM modia on tullut pelattua sellaiset noin 15 peliä. Täytyy kehua tuota treidien haastavuutta. AI ei enää suostu mihinkään älyttömiin treideihin vaan nyt joutuu oikeasti hivenen miettimään, että mitä antaa haluamistaan pelaajista vastineeksi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tähän versioon uudistettu aloituksia jotenkin? Häviän aloitukset nykyään ihan järjestäen. En tosin ole pelaillut edes NHL12:sta pitkiin aikoihin, joten voi olla, että olen vain ruosteessa. Ei kai tässä auta kuin treenailla, että pääsee sisään tuohon systeemiin.

Sama homma...varsinkin online peleissä häviän varmaan 80% aloituksista. Konetta vastaan olen pelannut niin vähän, että en osaa sanoa miten niissä on mennyt.
 

Teloch

Jäsen
Onko jossain sivustoa mistä pystyis kattoon siirrot kätevästi, kun siellä tulokkaat ei ole vielä oikeissa joukkueissa, eikä vissiin muitakaan siirtoja ole laitettu kuntoon?

PetrPuck's NHL 13 CAPs+

Tuolta löytyy pitkät listat, ketä pitää siirtää, mistä ja minne. Toivon mukaan ainakin boksille tulossa tänäkin vuonna usbilla siirrettävät rosterit. Ovat nimittäin aina vähintään valovuoden EA:n vastaavia edellä.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tähän versioon uudistettu aloituksia jotenkin? Häviän aloitukset nykyään ihan järjestäen. En tosin ole pelaillut edes NHL12:sta pitkiin aikoihin, joten voi olla, että olen vain ruosteessa. Ei kai tässä auta kuin treenailla, että pääsee sisään tuohon systeemiin.

Jep, sama juttu myös meikäläiselle. Kaksi peliä takana, toinen ihan normimatsi Penguinsilla Flyersia vastaan ja hävisin aloitukset 16-0 ja sen jälkeen pelasin Be A Prota, jossa aloitin uran keskushyökkääjänä, eikä ensimmäistä aloitusvoittoa tullut vielä urani ensimmäisessäkään ottelussa.

Tähän jotain vinkkejä olisi kiva tietää, tai sitten olen vai muuten aivan paska...
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ostin tuon pelin lauantaina ja tänään ensimmäistä kertaa vähän enemmän tuota olen tutkinut. PS3 versio siis kyseessä ja aloitin be a gm:n pelaamisen. Tuo simulointi on aivan järkyttävän hidasta. Valehtelematta kahden päivän (jossa ei ole omia otteluita) simulointi vie n. 60 sekunttia. Samoin joku helvetin latausympyrä pyörii jatkuvasti vasemmassa yläkulmassa.

Ilmeisesti tämä on PS3 version "ominaisuus"? Löytyykö samaa vikaa myös XBOX versiosta vai onko vika vain PS3:ssa (ja onko muilla PS3 omistajilla tätä vikaa)?

Pelejä ei yleensä oteta takaisin kauppaan, mutta itse vien pelin takaisin jos tämä on ps3 ominaisuus. Nimim. kauhulla odotan miten helvetin pitkään simuloinnissa menee kesäkuukausien aikana. Jos XBOX versio toimii paremmin, vaihdan sen tähän. Tuotteessa on selkeä virhe jota ei demon aikana pystynyt huomaamaan..

Samoin pelin käynnistys on tolkuttoman hidasta.

*edit* Myökään kolmion painaminen simuloinnin aikana ei tee oikeasti yhtään mitään. Eli simulointia ei voi keskeyttää sen alettua..hienoa. Avasinpa piruuttani EA:lle tästä tukipyynnön, tästä on nautinto kaukana kun ehtii käymään kahvitauolla pelien välissä..
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ilmeisesti tämä on PS3 version "ominaisuus"? Löytyykö samaa vikaa myös XBOX versiosta vai onko vika vain PS3:ssa (ja onko muilla PS3 omistajilla tätä vikaa)?

Ainakin omalla XBOX:illa simulointi on nopeata ja pelin käynnistäminen myös.

Pelistä sen verran, että jotenkin tuntuu ettei muiden joukkueiden GM:ät ole yhtään sen järkevämpiä kuin ennen, mutta sinua vastaan ovat saaneet hieman järkeä. Esim. itse koitin kosiskella Ryania minun joukkueeseeni Penguinsiin, mutta en saanut koska hinta oli liian kova mikä on hyvä ettei pelaajista luovuta helpolla, mutta jatkuvasti muut joukkueet käyvät keskenään aivan tajuttoman tyhmiä kauppoja esim. Columbus antoi pari nuorta pakkia, Murrayn ja Erixonin Calgarylle ja sai itse vain 2013 ykköskierroksen varauksen. Joukkueiden kasvoja myydään vähän väliä esim. Ottawa myi Alfredssonin Buffaloon ja sai itse ykköskierroksen varauksen.

Myös se pitää mainita ettei joukkueiden pelitavoissa tunnu olevan juurikaan mitään eroa, esim Flyersia vastaan pelatessa ei ole yhtän sen fyysisempää peli kuin Tampaa vastaan.

Junnut eivät saa peliaikaa kokonaisuuksistaan johtuen.

Taklaukset menneet hieman eteenpäin, mutta vieläkin näkee liikaa bugisia taklauksia.

Luistelu on ihmeellistä, pelaajat tekevät ihme piruetteja vähän väliä, myöskin kääntyminen kovassa vauhdissa on vaikeaa ja pelaaja kaartaa todella kaukaa. Ei oikeassa elämässä NHL-pelaajalta vie noin paljon tilaa ja aikaa kääntyä täydestä vauhdista.

Karvauspelaamisesta plussaa, se on mennyt eteenpäin ja nykyään omaheittämään rännikiekkoon voi ehtiä ja päästä taklaamaan vastustajan pakkeja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kyllä tätä saa korjata jollain pachilla jonkin verran.

-Kokoonpanot ja arvot tietysti tässä vaiheessa kautta on vielä päin helvettiä, tulokkaita ei ole vielä ennen ensimmäistä NHL-peliä rostereissa. Eikä tietenkään tulekkaan ennen kuin liiga alkaa.

-Jäähyt, ainoastaan huitomisesta näyttää tulevan jäähyjä jollain tapaa normaalisti. Missä ne 5 min jäähyt ja pelikiellot on?

-Nykii ja pykii ihme paikoissa, kuvakulmat ei vaihdu sulavasti jne.

-Katkon jälkeen menee liian nopeasti broadcast-kuvakulmaan eikä kähinöitä saa aikaseksi

-Veskat nappaa aika kiitettävästi one-timerit, saa pelata ihan pihalle veskan että menee.
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ei kellään ois heittää tuota 48h koodia että pääsis huttia pelailee? aiempi liveaika pääs loppuun, uudenkin tilasin mutta joutuu odottaan toimitusta tiistaille..
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei kellään ois heittää tuota 48h koodia että pääsis huttia pelailee? aiempi liveaika pääs loppuun, uudenkin tilasin mutta joutuu odottaan toimitusta tiistaille..

Mistäs tilasit ja mihin hintaan?

Jos luottokortti löytyy, niin suosittelen liveaikaa jokaiselle täältä:

Electronic First - Fast and Secure Email Delivery of Gaming Cards (Linkki vie nettikaupan sivuille, josta voi ostaa XBOX-liveaikaa ja pisteitä liveen.)

Paypalilla voi maksaa ja liveaika-koodi/pistekoodi tulee hetkessä sähköpostiin, menee yleensä tosin roskapostiin ekana, jos ei ole asettanut lähetysosoitetta noilta turvallisiin posteihin.
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten tässä pelissä voittaa alotuksia? Be a Prota nyt muutamat pelit pelannu ja 0 alotusvoittoa. Sentterinä kun koittaa kuitenkin pelata ni ois edes muutama hyvä ottaa sillontällön. Mulla on leftin jätkä ni oon koittanu sitä ensin tattia vasemmalle ja sitten alas. Ja sitten myös pelkästään alas mutta kaveri vie 100-0 jokakerta poikkeuksetta. Milloin siihen pitäis ajottaa?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Enpä voita aloituksia itsekään. Ihan järkyttävää pelata, kun kaikki aloitukset häviää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös