NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 724
  • 1 349

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
No niin, nyt on tahkottu NHL13:a muutama matsi ihmistäkin vastaan. Tuntuukin, että tämä on selvästi enempi suunnattu ihmispelaajaa vastaan pelattavaksi, kuin AI:tä.

+ Karvaus toimii paremmin
+ Pelaajat, varsinkin pakit osaavat hakeutua hyvin laukaisu paikkaan hyökkäysalueella
+ Pitää todellakin katsoa tarkasti miten ja missä syöttää
+ Yllättävät pomput ja pelitilanteen muutokset
+ Päästäkseen hyvään laukaisupaikkaan, joutuu todella tekemään töitä sen eteen (ihmispelaajaa vastaan). Edellisessä versiossa se oli helpompaa
+ Luistelu. Etenkin se, että seisovilta lähtevän pakin ja vauhdissa olevan hyökkääjän ero on selvä
+ Maalivahdit. Enpä olisi uskonut, että tämä tulee plussaksi. Jatkuvat one-timer/lörömaalit ärsytti 12:ssa. Toki tässäkin näitä löröjä tulee, muttei niin useasti.
+ Ahtauden tuntu kaukalossa
+ Enempi säätövaraa taktiikoissa

- Luistelu. Näyttää hivenen tönköltä, kun muutat suuntaa
- Jotkut animaatiot, kuten lämäri, on minusta huonompi kuin edellisessä
- Vaikka tosi hyviä uudistuksia monia, niin jostain syystä ei silti saanut vielä samanlaista fiilistä, kuin mitä 12:ssa oli heti alussa. Ehkäpä johtuu tuosta, kun on vielä aika opettelua tämä luisteleminen ja se, miten syöttöjä katkotaan

Kaiken kaikkiaan tuntuu kyllä lupaavalta tämä. Kunhan saa muutaman kymmenen peliä lisää alle, niin eiköhän NHL12 jää unholaan.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Voihan sen siirtää sinne Wildiin ihan itsekin, tai toinen vaihtoehto on odottaa ekaa rosteripäivitystä.

Sitä saakin sitten odotella, sillä jos NHL:ssä ei pelata ei EA voi Mikkeäkään siirtää Wildiin. Sopimus NHLPA:n kanssa muistaakseni estää tämän. Jos Granlund pelailee AHL:ssä, voi hänet sinne toki siirtää. Eri asia on missä päivityksessä EA jaksaa AHL:än kiemurat korjailla.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Meikäläinen ei tosta GM Connected:sta tajua yhtään mitään. Be a GM oli paljon selkeämpi mielestäni jos pelasi yksin peliä. Onko sielä edes kalenteriä mistä voi pelejä kattoa? Lisäksi tein treidin Christenssen > Hartikainen niin Christenssen vaan jatkaa mun kokoonpanossa eikä häviä mihinkää?
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Mikäköhän häiritsevä "kärpänen" pelaajien ympärillä välillä pörrää?

Omasta mielestä tuo pelaajien luistelu on paljon realistisempi kuin edellisessä. Taso lähtee kyllä EASHL:ssä todella alhaalta.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäköhän häiritsevä "kärpänen" pelaajien ympärillä välillä pörrää?

Jaa a, saman asian huomasin. Minusta se näyttää vain joltain grafiikkavirheeltä tms. Huomasin muuten samanlaisen(?) sutun tekstinsyötössä, eli kun esim. HUT joukkuetta nimeää, niin siinä näppäimistössä näkyi tuo suttu aina kun liikkui merkistä toiseen.

Ensinnäkin, heti aloituspakassa tuli liikaa änärimiehiä. Ei toki mitään tähtiä, mutta näitä 80-83ovr pelaajia joku 5-6kpl.

Itselle tuli kanssa ainakin tuo määrä. Kaiken huippu oli se, että kyseisitä pelaajista suurin osa oli siitä joukkueesta jonka valitsin pelin ensimmäistä kertaa käynnistäessäni suosikkijoukkueeksi. Aika naurettavaa jos tuollakin tapaa voi vaikuttaa siihen mitä pelaajia aloituspakasta saa, tosin voihan tuo olla vain sattumaakin...

Kummallista, musta tuntuu että one-timerit uppoaa ihan hyvin ainakin nettipeleissä kunhan ne tekee melko lähellä maalia ja pelaajan saa osumaan kiekkoon, joka onkin aika hankalaa. Syötöt tuntuvat menevän aina väärälle puolelle pelaajaa. Eteen,taakse,vasemmalle,oikealle. Ei lapaan.

Jep, ja lisäksi ainakin ensituntuman perusteella pakit katkoo aika murhaavan tehokkaasti poikittaissyöttöjä maalin edessä jos ovat vähänkin siinä hollilla. Lisäksi tuossa vaikuttaa hyvältä se, että kiekko ei maagisesti liimaudu pakkien haltuun vaan yleensä kiekko ottaa kimmokkeen pompaten siten esim. takatolpalla odottavan hyökkääjän lavan yli / minne sattuu. Lätyt ehkä menee paremmin perille, ei tullut vielä juurikaan kokeiltua.


Tämmönen sähköposti oli tullut Verkkokaupan toimesta tänä aamuna:

Tarjoamme yhdessä EA Sportsin kanssa NHL 13:n nopeimmille ennakkotilaajille mahtavan edun: Gold Hockey Ultimate Team -paketti (uusi joka viikko 16 viikon ajan syyskuu-joulukuu) ja Reebok 20K paketin (sisältää pelin sisäisiä tavaroita: hanskat, mailan, luistimet ja Be a Pro ja EASHL -pelaajaboostauksen).

Lopussa oli sitten ohjeet ja koodit.
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Itselle tuli kanssa ainakin tuo määrä. Kaiken huippu oli se, että kyseisitä pelaajista suurin osa oli siitä joukkueesta jonka valitsin pelin ensimmäistä kertaa käynnistäessäni suosikkijoukkueeksi. Aika naurettavaa jos tuollakin tapaa voi vaikuttaa siihen mitä pelaajia aloituspakasta saa, tosin voihan tuo olla vain sattumaakin...

Joo-o ei kyllä ollut sattumaa. Minä valitsin Wildin suosikki jengiksini niin yllätysyllätys mulle tuli Wildin paidat, jonka lisäksi tuli, Foster, Kassian, Brodziak, Ortmyer. Mutia änäri miehiä oli Detroitin Emmerton Pittsburghin Park, Engelland sekä Sullivan, Philadelphian Betts, Rangersin/Columbuksen Erixon.

Ihan saatanasti liikaa änäri miehiä ja kaikki aloituspakasta. Sen lisäks sain näitä ilmais paketteja mistä tuli kultanen Gretzky sekä 5 Devilsin ja 5 LA Kingsin pelaajaa. Ei mitään järkeä koko vitun HUT on tehty ihan päin persettä!
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Joo-o ei kyllä ollut sattumaa. Minä valitsin Wildin suosikki jengiksini niin yllätysyllätys mulle tuli Wildin paidat, jonka lisäksi tuli, Foster, Kassian, Brodziak, Ortmyer.

Minulla Devils suosikkina.
Heti kun aloitin niin siinä luki suunnilleen sillain että avaa lahjapakka jossa suosikkijoukkueen paidat+logo ja vähintään yks suosikki joukkueen pelaaja.
Ei kovin hyvä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Omat koodini sain juuri, nuo ennakkotilaus-koodit siis.

Nyt sitten joka saatanan raaja ristiin että peli on postiluukun alla kun menen töistä kotio.

HUT joidenkin mukaan siis pilattu? Harmittaa tuo ettei kortteja enää tarvitse hommata urien takia, mutta itse otan suureksi targetiksi nyt keräämisen. Kerään koko sm-liigan täyteen + mahdollisimman paljon muuta, mitä pusseista tulee.
 

Jesyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Pittsburgh Penguins, Mestis, NHL
Eilen tätä tuli viitisen peliä kokeiltua. Alkukankeuden jälkeen tulin kyllä siihen tulokseen, että kyseessä on erinomainen jääkiekkopeli! Huomattavasti realistisempaa kuin aijemmat 11- ja 12-versiot. Välillä esim. takaperinluistelu näyttää hivenen oudolta ja veskarit tuntuu olevan läpiajoissa aivan jäätäviä.

Illan erikoisin maali taisi olla se, jossa Cooke iski persuksillaan kiekon Flyersin häkkiin.. :D

Veskareita ei ilmeisesti pysty enää ajelemaan ainakaan entiseen tapaan. Aika jännä, että hehkuttivat sitä vuosi sitten suurena uudistuksena ja seuraavaan peliin koko ominaisuus on poistettu.

Moments-pelimuoto on hauska, ehkäpä suurin osa haasteista tuntuu realistisemmalta toteuttaa kun on päässyt peliin paremmin sisään.

Kyllä tässä on eteenpäin menty aika reilusti! Joitakin arveluttavia glitchejä esiintyy silloin tällöin, mutta jospa nekin korjaantuvat tulevissa päivityksissä.

E: Lisäillääs vähän vielä kun nyt ''inspiraatio'' iski.

Pelattavuuden lisäksi peli kyllä näyttää todella hyvältä. Sinne on lisäilty pikkujuttuja, esim. maalivahdit käyvät pelikatkojen aikana kulmassa pyörähtämässä ja erän päätyttyä näkyy pelikuvakulmassakin kun veskarit luistelevat pukuhuoneisiin. Maalien jälkeen kuvakulman vaihto on suhteellisen sulava. Pleksit ehkä hajoilevat vähän turhan usein pikkutöytäisyistä.

Tuomarin käsikään ei nouse samantien jos erehdyt hipaisemaan kiekotonta vastustajaa.

Onkos tässä muuten enää edes videotarkistuksia mukana? Eilen tuli enemmän tai vähemmän epäselviä maaleja, joita ei kuitenkaan videolta katseltu.
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toimiiko muilla HUTin verkkopeli? Yrittääpä pelata yksittäistä verkkopeliä tai verkkoturnausta niin herjaa aina, että "tietojen siirrossa vastustajalle tapahtui virhe" tai sitten tulee suoraan, että "peli-istunto on päättynyt". Kuitenkin normi online-peli toimii, joten ei luulisi silloin minun verkkoyhteydestä tuon johtuvan?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Onko sielä edes kalenteriä mistä voi pelejä kattoa? Lisäksi tein treidin Christenssen > Hartikainen niin Christenssen vaan jatkaa mun kokoonpanossa eikä häviä mihinkää?

En minäkään löytänyt kalenteria. Xboxin GM connected- ketjussa joku sanoi, että kuulemma menee 4-7- peliä kunnes vaihdot tulevat.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
En minäkään löytänyt kalenteria. Xboxin GM connected- ketjussa joku sanoi, että kuulemma menee 4-7- peliä kunnes vaihdot tulevat.

Joo, kaikenkaikkeaan aika epäselvä ainakin toistaiseksi, kun oli tottunut tuttuun ja turvalliseen. En silti dumaa vielä sillä en ole tutustunut tarpeeksi.

Osaako, joku sanoa minkä takia siinä menee toi 4-7 peliä. Joku sääntö änärissä?
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Toimiiko muilla HUTin verkkopeli? Yrittääpä pelata yksittäistä verkkopeliä tai verkkoturnausta niin herjaa aina, että "tietojen siirrossa vastustajalle tapahtui virhe" tai sitten tulee suoraan, että "peli-istunto on päättynyt". Kuitenkin normi online-peli toimii, joten ei luulisi silloin minun verkkoyhteydestä tuon johtuvan?

Et kai ole Soneran koti-tv -liittymän asiakas? Mulla teki Thomsonin boksi tollasta jo aiemmassa (NHL 12), joskus harvoin sattui peliin pääsemään.. Eikä tuohon oikein ole muuta ratkaisua kun vaihtaa koko modeemi. Monta muutakin "tyytyväistä" asiakasta soneralla :)

Boksia kun ei voi konffata juuri lainkaan, kun on niin rajoitettu.
 

AaJee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim Ducks, Miami Heat
Onko porukalla toiminut EASHL ilman lagaamista? Eilen illalla tahkottiin jenginkaa joku kymmenisen peliä ja näistä melkein jokainen oli todella huono yhteydeltään. Ja tämä siis jokaisella joukkueen jäsenellä.

Hauskaahan se silti oli, vaikka hermoja koeteltiin, kun koitti pyöriä sillä overall 58 äijällä. Noh, senan paikalla noihin peleihin sai naputeltua ihan mukavat 6+6=12 tehot lagaamisesta huolimatta. Heittäkäähän haasteita, HC Keitto on jengin nimi ja record tähän asti 4-6-1, eli saattaa olla helppoja pinnoja tarjolla. :D
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et kai ole Soneran koti-tv -liittymän asiakas? Mulla teki Thomsonin boksi tollasta jo aiemmassa (NHL 12), joskus harvoin sattui peliin pääsemään.. Eikä tuohon oikein ole muuta ratkaisua kun vaihtaa koko modeemi. Monta muutakin "tyytyväistä" asiakasta soneralla :)

Boksia kun ei voi konffata juuri lainkaan, kun on niin rajoitettu.

Onko tällainen uhka olemassa? Itse olen kovinkin riippuvainen verkkopeleistä, eikä eilisen päivän aikana ollut minkäänlaista ongelmaa EASHL:n, eikä HUTin puolella.

Pelailen nimenomaan tuolla Koti-TV:n mukana tulleen Thomsonin vehkeen kautta langattomana.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Et kai ole Soneran koti-tv -liittymän asiakas? Mulla teki Thomsonin boksi tollasta jo aiemmassa (NHL 12), joskus harvoin sattui peliin pääsemään.. Eikä tuohon oikein ole muuta ratkaisua kun vaihtaa koko modeemi. Monta muutakin "tyytyväistä" asiakasta soneralla :)

Boksia kun ei voi konffata juuri lainkaan, kun on niin rajoitettu.
Kyllä olen KotiTV:n käyttäjä ja nimenomaan Thomsonin boxilla. Jaa se johtuu siis kuitenkin minun päästä. Tosin äsken tarjosi ladattavaksi uutta asetussarjaa ja sen kun latasi niin sen jälkeen pääsin verkkopeliäkin pelaamaan HUTissa. Ehkä n. kymmenes yritys tuotti lopulta tulosta.
 

Schadowan

Jäsen
Onko porukalla toiminut EASHL ilman lagaamista? Eilen illalla tahkottiin jenginkaa joku kymmenisen peliä ja näistä melkein jokainen oli todella huono yhteydeltään. Ja tämä siis jokaisella joukkueen jäsenellä.

Hauskaahan se silti oli, vaikka hermoja koeteltiin, kun koitti pyöriä sillä overall 58 äijällä. Noh, senan paikalla noihin peleihin sai naputeltua ihan mukavat 6+6=12 tehot lagaamisesta huolimatta. Heittäkäähän haasteita, HC Keitto on jengin nimi ja record tähän asti 4-6-1, eli saattaa olla helppoja pinnoja tarjolla. :D

Mites, onkos HC Keitolla ja muilla EASHL nipuilla jo joku GM Connected sarja menossa? Olisi nimittäin erittäin jees, jos saisi tällaisen liigan pystyyn. Itse voisin olla mukana liigan perustamisessa, 3-6 pelaajaa per jengi. Näin ollen saisi pelattua laadukkaita pelejä ilman lagiongelmaa.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Mites kun itse tilasin pelin keskiviikkona, ja jostain olin lukevinani, että peli toimitetaan 1-2:ssa päivässä. Onko siis mahdollista, että tulee vielä tämän päivänä aikana, kun joillain huomattavasti aiemmin tilanneillakaan ei ole vielä tullut? Kovasti himottaisi viikonlopun kunniaksi päästä rälläämään uutta änäriä.

Kiitos ja anteeksi.
 

Dängleri

Jäsen
Itse ennakkotilasin perinteisesti Verkkokauppa.comista, vaikka viime vuonna peli tulikin pari päivää "myöhässä". Peli+kuljetus+Gold yhteensä 43,40€, ei ole mielestäni paha hinta - voi vaikka sen pari extra päivää taas odotella.

Osaako joku sanoa, miten tuo Gold-paketti lunastetaan?
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Onkos tässä muuten enää edes videotarkistuksia mukana? Eilen tuli enemmän tai vähemmän epäselviä maaleja, joita ei kuitenkaan videolta katseltu.
On mukana. Kertaalleen on vastustajan maalia tarkastettu videolta ja maaliksihan se hyväksyttiin. Jalalla oli tehty, mutta eipä siinä potkua näyttänyt olevan.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites kun itse tilasin pelin keskiviikkona, ja jostain olin lukevinani, että peli toimitetaan 1-2:ssa päivässä. Onko siis mahdollista, että tulee vielä tämän päivänä aikana, kun joillain huomattavasti aiemmin tilanneillakaan ei ole vielä tullut? Kovasti himottaisi viikonlopun kunniaksi päästä rälläämään uutta änäriä.

Kiitos ja anteeksi.

Jos sinulle on tullut vahvistusviesti keskiviikon aikana, niin voit elätellä toiveita pelin saapumisesta. Muussa tapauksessa saat odottaa ensi viikkoon.

Voin väittää, että Etelä-Suomen ulkopuolelle ei peli ainakaan Ahvenanmaalta yhdessä päivässä tule.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Voin väittää, että Etelä-Suomen ulkopuolelle ei peli ainakaan Ahvenanmaalta yhdessä päivässä tule.

Mulle ainakin tuli Ouluun peli eilen ja keskiviikkona klo 13 aikaan tuli viesti että ovat lähettäneet pelin. Verkkokaupan Ahvenanmaan varastosta tämä.
EDIT: Ja tilasin pelin elokuun lopulla eli reilut 2 viikkoa ennen julkaisua.

Mutta kommentteja pelistä yhden illan pelailun jälkeen. Demossa tuntui, että jäähyjä ei oikeen taklauksista tule ja pari ekaa peliä keskityinkin ajelemaan kaikkea mahdollista joka tilanteessa. Yhden 5 minuutin jäähyn sain laitataklauksesta ja muutama kaksiminuuttinen, kuitenkin ihan liian usein sai ajaa myös kiekotonta miestä laitaa vasten ilman jäähyä, sekä edestä että selästä päin. Välillä taas törmäyksestä joutui jäähylle, oisko tämä sitten sitä realistisuutta kun seassa on huonoja tuomareita ;) Ja jäähyjen määrä oli sekä tekoälyn osalta että säännöistä toiseksi suurimmalla asetuksella. Muut syyt (huitominen, kamppaaminen yms) ok.

Maalinteon osalta on mielestäni selkeää kehitystä aiempiin versioihin. Onetimerit ovat vaikeampia, isolla prosentilla joko pakki katkoo syötön tai maalivahti ottaa kiinni, muutamia maaleja kuitenkin näinkin saanut. Toki maalivahdit ovat välillä liiankin hyviä varsinkin nuissa suoraan syötöistä vedoissa mutta toisaalta tykkään enemmän tästä kuin aiemmista versioista kun nuo menivät lähes aina. Muutenkaan varmoja maalikikkoja ei ole ainakaan vielä löytynyt ja tämä on vain hyvä asia. Monien mainitsemat suorat vedot ei oo kyllä mulla menneet mitenkään hirveän helposti, laukaisutarkkuutta olen vähentänyt oletusarvoista niin aika paljon ne menevät ohi ja näin ei niitä maaleja hirveästi tule. Yksi maali tuli kun lämyssä maila katkesi ja kiekko lipui hitaasti moken längistä maaliin :D Laukaus lähti b-pisteen kohdilta.

Muutamia bugeja ainakin tullut vastaan. Kerran pelaajalta puuttui kasvot ja päästä näkyi vain läpi. Varsinkin perstaklin jälkeen taklattavan pelaajan fysiikanmallinnus on suht usein mitä sattuu, pelaajat pomppii laidasta/jäästä oudosti. Ainakin yhden maalin tein huitomalla mailalla (olikohan nyt oikea ylänappi) sinnepäin, hidastuksesta näkyy selvästi että maila menee yli lavanmitan päästä (ei siis osu kiekkoon missään vaiheessa) kiekosta mutta niin vain kiekko muuttaa suuntaa ja menee maaliin.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin tykkään tästä enemmän kuin aiemmista, taklauksista tuleviin jäähymääriin ja nuihin muutamiin bugeihin korjausta odotellessa :)
 
Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Kyllä olen KotiTV:n käyttäjä ja nimenomaan Thomsonin boxilla. Jaa se johtuu siis kuitenkin minun päästä. Tosin äsken tarjosi ladattavaksi uutta asetussarjaa ja sen kun latasi niin sen jälkeen pääsin verkkopeliäkin pelaamaan HUTissa. Ehkä n. kymmenes yritys tuotti lopulta tulosta.

Jep, tuttua kauraa! Ja aina olet vierasjoukkue. Kavereita vastaan en itse onnistunut pelaamaan (haastoivat joko he, tai minä) kun aina jotain yhteysvirhettä pukkasi. Heivasin moisen turhakkeen pois ja siirryin wanhaan kunnon telewelliin ja johan rupesi paremmin toimimaan.. Muissa verkkopeleissä ei samaa ongelmaa ollut (Battlefield, Cod MW3 yms).

Niin ja tuo koti-tv digiboksi yms on vähän ylimääräsenä tässä taloudessa.

Sry offtopic.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Mulle ainakin tuli Ouluun peli eilen ja keskiviikkona klo 13 aikaan tuli viesti että ovat lähettäneet pelin. Verkkokaupan Ahvenanmaan varastosta tämä.
Itse tilasin pelin jo kuukausi sitten, tiistaina tuli viesti että peli on postitettu. Yleensä postit tullut 12-13, mutta eipä vieläkään ole peliä postiluukussa. Venaillaan nyt vielä tämä viimonen tunti, jos ei tänään tule niin tuskinpa jatkossa tarvii Verkkokauppa.comista tilailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös