NHL 13: FULL REVIEW - YouTube
Siitä hyvä video, joka kannattaa katsoa. Linkki vie youtubeen ja otsikko kertonee, mistä on kyse. Tuohon on selkeästi käytetty paljon aikaa ja nähty paljon vaivaa, joten pakko mainostaa täällä. Jotain voi kiinnostaakin.
Hyvä video ja harvoin näkee näin hyvin perusteltuja arvosteluja mistään asiasta netissä.
Tartutaampa muutamiin kohtiin.
- Alussa mainittu luistelun kehittyminen satakertaisesti ja tuon toimiminen pelissä loistavasti. Kyllä, kehittyi selvästi parempaan suuntaan ja hyvä näin, mutta! tuota käytettiin aivan liikaa hyväkseen nettipeleissä ja todella montaa gmc-peliä pilasi, kun vastustaja ei hakenut mitään muuta kuin laidalta nopeimmilla ukoilla läpi ja maalille sitä hiton etukulmaa / vasenoikea syöttö-harhautus-bugimaalia. Näitä kun kehitetään, hyvä tulee.
- Mainittu itsensä telominen laitaa vastaan tosiaan takaisin, tuo oli a: hauskaa b: realistisempaa.
- GM Connectedin latausajat vituttivat aivan kaikkia, itselleni silti ei ollut mikään este pelaamiselle, toivottavasti tämä on muuttunut NHL14-pelissä.
- HUT-haussa edelleen parannettavaa, liian pienet hakukriteerit, kun haluaa pelata jotain tiettyä. Itselle tosin sinänsä sama, kun HUT pilattiin EA:n toimesta. Itse olin täysin fani tuolle alkuperäiselle HUT:lle, lopettamisineen kaikkineen. Hyvin tuo esille tuon mikä tappoi mielenkiinnon HUT:n lähes täysin, pelaajien kehittäminen omassa joukkueessa pysyvästi. Rahastus mikä rahastus. Hyviä pointteja myös areenasta, pelaajanumeroista yms.
- Be a GM:ssä treidaaminen helppoa, liian helppoa. Tämä pilasi tuon lähes täysin. Simuloitua silti tuli täälläkin monia tunteja, pelattua itse pelejä vähemmän. Aivan liian hyviä rostereita sai kyllä ajan kanssa kasattua, koneen ollessa pässi treideissä. Hiton hyvä pointti nuo valkoiset värit trade blogissa.
Vapaiden pelaajien kieltäytymiset mm. joukkueen takia olisivat tervetullut lisä, joten hyvä ehdotus tuokin. Latausajat tosiaan olivat hitollisen rasittavat ja PS:llä näemmä vieläkin rasittavammat, huh huh.
- Loukkaantumiset tosiaan olivat NHL13-pelin syöpä. Loukkaantuminen ei ole ehto, se on sattuma. Sattumia tulee joskus usein, joskus ei. NHL13-pelissä piti olla aina joka kausi jokaisella joukkueella vähintään yksi isompi loukkaantuminen ja jatkumona pari pelaajaa rikki, ei näin.
- Lopettamiset ja pelaajien huomauttelut myös hitollisen hyvä pointti Fifasta, enemmän kuin toivottava lisä niin Be a GM:n, kuin myös GMC-pelimuotoon.
- Tiettyjen arvojen kehittymättömyydet ärsyttivät myös täällä, lisänä ärsytti se, että sait pistää kenet tahansa mille tahansa paikalle ja tuo ei vaikuttanut niin mitenkään arvoihin. Ehdottomasti lisänä, että kun pistät vaikka Crosbyn pakiksi, Crosbyn arvot yksinkertaisesti huononevat, piste. Pelaaja-arvot saisivat kehittyä paremmin sen mukaan mikä pelaajan rooli on, esim. huonot aloitukset omaava pelaaja pelaa kolmosen keskellä ja ta daa! mies kehittyy aloituksissa uransa aikana. Toimii.
- NBA2k13-peliin verrattuna kyllä Be a Pro-moodi näytti naurettavan huonolta, ei sillä että itse olen tuota pelannut kuin korkeintaan EASHL-ukon arvopaikkojen ja arvojen vapauttamiseksi sen muutaman hassun pelin.
- Harjoittelu-moodistakin hyviä pointteja, etenkin nuo aloitukset ja vertaus Fifaan. Itse tosin turhan laiska harjoittelun suhteen, joten eipä tuosta sen enempää.
- Rankkarit. Tuossakin huomaa EA:n yksinvaltiaisuuden, pelkkä rankkaristatsien esille tuominen / pelaaja olisi hyvin lisännyt intoa jo tuohon. Nyt rankkarit tulee aina läpsyteltyä vain läpi hoh hoijaa-tyyliin, paitsi jos on GMC:ssä sijoitusratkaisut menossa tai joukkue huutaa voittoja, jotta voisin edes kuvitella pelaavani playoffeissa.
- EASHL:stä saa tulla kertomaan mielipiteensä joku joka tuota enemmän pelannut.
All and all, NHL 13 oli hyvä idea, hyvä peli jopa, MUTTA.
- Pelin botti oli aivan liian raivostuttava, onnetonta puolustamista, vieläkin samoja kuvioita yv:llä mitä jo kun Be a pro tuli. Edelleen mokkena pelaaminen tuossa moodissa on puhdasta tuskaa. Puolustaminen oli kehittynyt, mutta silti vieläkin aivan liian helppo voittaa vaikeinkin konetaso. Lisänä nuo helvetin kusettamiset, konehan sitten myös voitti, kun halusi voittaa.
- Nopeushuoraaminen nettipeleissä. Raivostuttaa. Itse mahdollisimman realistisen ja myös fyysisen kiekkopelin ystävänä vihasin tätä ja paljon. Lisäharmina tuo pelin bugien hyödyntäminen ja sitten perusteluina tuosta mainitsemiseen pelin jälkeen aina samat: Olen itkijä ja pitäis vaan pelata tilanteet pois. Joo, liiallinen marmatus on itkemistä ja paremmin puolustaminen tappaa noita tilanteita, MUTTA se ei tapa sitä tosiasiaa että tuo jatkuva saman hakeminen tappaa ainakin oman peli-iloni aikalailla lähes täysin.
- Magneettilavat, magneettitaklaukset. Kone päätti koska syöttö menee aina perille, ihan sama onko välissä 10 lapaa vai 2. Kone päätti myös taklaustilanteissa / kulmavääntö-tilanteissa aivan liian usein, kummalla kiekko pysyy ja tämän takia taklaaja mm. jäi kiinni taklattuun tai lennähti pinballmaisesti ulos tilanteesta, ei näin.
- Edelleen näkyy aivan liiaa EA:n yksinvaltiaisuus. Liikaa sama peli, mutta tämä nyt ei yllätä.
- Maalivahdit. Hyviä väärällä tavalla, aivan liikaa "aamulehti-torjuntoja", aivan liian hyviä suoraan syötöstä vedoissa. Lisä-ärsytystä toi tuo aivan yli viety kiekon vastaantulo, ei näin, ei näin, ei ei ei näin.
- Suoraan syötöstä vedot. Tapettiin lähes täysin pelistä, lisänä edelleen kun syötät vasemmalta oikealle, oikean ukon pelaaja huitaisee kiekosta ohi. Tää bugi tais olla jo NHL07-pelissä vikana? Haloo nyt saatana jo oikeasti.
- Pelin hitaus oli järkyttävä. Pelin rahastus sama homma. Pelkästään jo 20e maksavasta season ticketistä tuon näkee, silti meikä ostaa joka vuosi sen hiton muutaman päivän pelaamisen takia, niin fifassa, kuin NHL:ssä. Voi voi.
- Lisää tähän kun jos mieleen tulee.
Lopputulemana peli ei nouse todellakaan NHL-pelihistorian kärkeen, puutteellisuuksiensa ja ärsyttävyyksiensä takia se laskee enemmin alempaan kastiin. Pelin idea on huikea, toteutus kusee pahasti ainakin vielä. GMC aivan huumetta, joten tuo takaa että NHL14 täältä löytyy. Lisänä tuo leikkiminen Be a GM:ssä on hauskaa ja EASHL edelleen loistava pelimuoto.
Nähtäväksi jää miten erilaisempi NHL14 tulee olemaan, kun itse peli ilmestyy. Demo parani peli peliltä, mutta kuten mainitsin jo pelin ketjussa, edelleen liikaa NHL13-kopio/upgrade.
NHL13-peliä ei tule jäämään ikävä, mutta se oli suuri askel eteenpäin silti EA-hokihistoriassa.