Mun mielestä tää peli on vähän buginen, ainakin ensivaikutelma on sellainen.
Yleishuomioita ja kritiikin siemeniä:
Suomennokset teksteissä kaipaavat omiin silmiini vähän viilausta, esimerkiksi kun tuosta luisteluominaisuudesta kirjoitetaan, niin suomeksi lukee jotenkin (en ole tänään pelannut niin ei ehkä tasan tarkkaan näin, mutta) että pelaajien luistelu pelissä jäljittelee aitoa luistelua uskollisesti, kun mielestäni uskottavasti voisi olla parempi sana tuohon väliin. Tuollainen nyt hyppi silmille ensalkuun, kielipoliisit voivat tulla nuhtelemaan minua jos tuo uskollisesti tuohon väliin sittenkin sopii muka paremmin.
Sitten mua jurppii grafiikka. Pelikatkoilla pelaajat ovat lähes ilmeettömiä. Ok, on ihan hyvä että jälkipelaaminen on jätetty taka-alalle ja koitettu mallintaa aitoja broadcastien pelikatko-kamerakulmia kun lähikuvataan jotain pelaajaa tilanteen jälkeen, mutta kun niillä ei edes melkein silmät liikahdakaan niin meno on kuin jossain zombie-pelissä. Tuo nyt vaan on yksi esimerkki, mutta ainakin yhden päivän pelaamisen perusteella uskaltaa heittää kritiikkiä tuosta.
Seuraavaksi eniten vituttaa maalijuhlinta. Missä on se aito tapa, jossa muut pelaajat tulevat onnittelemaan? Ainakaan eilen yhteensä tekemissäni 12 maaleissa kukaan ei tullut, vaan kaverit luistelee sellaista ihmeellisen näköistä ympyrää siinä vieressä ennen kuin mennään antamaan vaihtopenkille jonossa femmat. Erittäin perseestä.
Pelattavuudesta esiin nousee nyt ainakin yksi asia.
Ihmettelen suuresti, että jotkut laukaus-tavat edelleen kummittelevat tässä uusimmassa versiossa. Jos syöttö tulee taakse, niin joku 57-taitoindeksillä varustettu Tuomas Suominenkin onnistuu kaapimaan onetimer-muodossa kiekon ensin takaata täydellisesti haltuun, ja samalla sekunnilla vetämään huikeasti yläkulmaan. Ei sen niin kuulu olla, ja tuo rannelaukaiseminen taaksetulevaan syöttöön pitäisi poistaa suoraan vetovalikoimasta, niin häiritsevän epäaito liike se on.
Muuten tykkään uudistuksista, ja esimerkiksi tuo pelikatko-seuraaminen on ihan toimiva, poislukien pelaajien ilmeet. Luistelu-uudistus on pitkään aikaan paras uudistus, tosin siinäkin vituttaa se että koneen kaverit kelaavat jatkuvasti itsensä huikeaan vauhtiin ja itse ei toistaiseksi osaa maksimaalisesti tuota vauhti-aspektia vielä hyödyntää.