New York City

  • 279 571
  • 994

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et vain ole kunnon paikoissa ollut. Tuon se maksaa esim Rockefeller Centerin luisteluradan viereisessä baarissa ja sen saman ne maksoivat jossain 45-50 kadun tietämillä olevassa hienommassa ravintola/yökerhossa. Jostain syystä on jäänyt muistikuva, että paikan nimi olisi ollut Olive Garden, mutta voi olla että sotken sen eri paikaan.
En minä sano etteikö olutta Manhattaniltä halvemmalla löytäisi, mutta totean vain että tuon verran se maksaa paikoissa joissa ei olla köyhiä eikä kipeitä.

Olive Garden on kohtuuhintainen ravintolaketju. Näitä paikkoja on jopa Madison, Wisconsinissa :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Entä yleensä New Yorkissa, kun ajattelin johonkin musikaaliin tms. varata liput, millaista pukeutumista vaaditaan? Saako noihin musikaaleihin helposti lippuja paikanpäältä vai kannattaako yrittää ostaa netin kautta etukäteen?

Päivän näytöksiin myydään myymättömät paikat alennuksella TKTS-kopeista, joita taitaa olla kolme Manhattanilla. Joskus myynnissä on enemmän, joskus vähemmän. Munkista se kai on kiinni. Alet kai ihan tuntuvia.

http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56 (Linkki vie koppi-infoon)
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olen nyt viime vuodet aloittanut kesät viikon matkalla Nykissä. Tänä vuonna en ehtinyt, mutta tarkoitus olisi joulukuussa palata Nörkkilään, jotta vuositahti ei hiljene. Samoihin aikoihin loppuperheeni menee Miamiin, joten kysymykseni kuuluukin:

- Onko kukaan vuokrannut autoa Nörkkilästä? Onko miten vaikea toimenpide? Entä ajaminen tuolla päin?

New York-Miami -välillä on hienoja pikkupaikkoja, joissa voisi autolla käydä.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
- Onko kukaan vuokrannut autoa Nörkkilästä? Onko miten vaikea toimenpide? Entä ajaminen tuolla päin?

New York-Miami -välillä on hienoja pikkupaikkoja, joissa voisi autolla käydä.

Auton vuokraaminen on aarettoman vaivatonta Yhdysvalloissa ja hintatasokin huomattavasti alempi kuin kotosuomessa. Autonvuokra taitaa olla peruskottelosta n. $30 paivalta plus vakuutukset. En valitettavasti osaa sanoa mita vakuutukset maksavat koska olen aina itse saanut laitettua vuokra-auton vakuutukset oman vakkuutussopimuksen yhteyteen. Muistaakseni taisi olla saman verran ellei hieman vahemman mita itse autonvuokra. Voin olla vaarassa. Kunhan olet yli 25-vuotias niin ongelmaa ei pitaisi olla.

Ajamisen suhteen ei pitaisi olla ongelmaa, kunhan muistaa paikallisiin liikennesaantoihin tutustua ennen rattiin hyppaamista. Yksisuuntaisellehan saa kaantya punaisia pain mikali autoja ei tule tielle (psl NYC-alue). Alussa varmaan saattaa hirvittaa mutta akkia siihen tottuu. Kysymyksessa ei kuitenkaan ole yhta alyvapaa liikennekulttuuri mita esmes Espanjassa on.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yokerhoissahan pullo-oluet onkin sitten jo kahdeksasta taalasta ylospain.
Ja jos oikein on tarkka rahoistaan, niin esim budweiserit ovat vain 275 ml:n pulloissa eli niitä pitää kitata normaalia enempi.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entä yleensä New Yorkissa, kun ajattelin johonkin musikaaliin tms. varata liput, millaista pukeutumista vaaditaan? Saako noihin musikaaleihin helposti lippuja paikanpäältä vai kannattaako yrittää ostaa netin kautta etukäteen?


Saa helposti paikanpäältä, harva näytös on kokonaan loppuunmyyty. Saa suoraan teatterista, Times Squarella pörrääviltä virallisilta myyjiltä tai sitten tuolta mendietan mainitsemista tkst-kopeista.

Mitä pukeutumiseen tulee, niin mitään pukukoodia ei ole. Itse olin kattomassa West Side Storyn lokakuussa ja olin vähän paremmin kuin yleensä pukeutunut, eli farkkujen sijaan tummat housut jne. No, aivan turhaa. Jenkit itse olivat perusasussaan, eli farkuissa lenkkareissa ja huppareissa. Eli eivät todellakaan olleet laittautuneet.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Musikaaleihin on todella helppo saada piljettejä, kuten yllä pn jo mainittukin. Olimme viime viikon lopulla katsomassa Jersey Boys musikaalia ja liput löytyi neljälle helpolla. Parvekkeelta jonne musiikki ja laulut kuuluivat loistavasti, liput olivat kaikkineen 55$/kipale. Välillä saa halvemmallakin.

Ja sitten on joinain päivinä edullisia päivänäytöksiä, joita kannattaa tarkkailla.
Itse teatterissa/ musikaalissa käynti on ihan mukava kokemus. On tullut tehtyä nyt jotain viisi-kuusi kertaa eri reissuilla.

Pukeutumiskoodi viime viikon kerralla vaihteli naisten iltamekoista nuorison farkkuihin ja varvastossuihin tai sortseihin. Eli liki pitäen laidasta laitaan.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Olen nyt viime vuodet aloittanut kesät viikon matkalla Nykissä. Tänä vuonna en ehtinyt, mutta tarkoitus olisi joulukuussa palata Nörkkilään, jotta vuositahti ei hiljene. Samoihin aikoihin loppuperheeni menee Miamiin, joten kysymykseni kuuluukin:

- Onko kukaan vuokrannut autoa Nörkkilästä? Onko miten vaikea toimenpide? Entä ajaminen tuolla päin?

New York-Miami -välillä on hienoja pikkupaikkoja, joissa voisi autolla käydä.

Oma kokemukseni on ollut, että Suomesta E-bookers/Matkapörssi saa halvemmalla vuokra-auton kuin vaikkapa Expediasta tai vuokraamojen sivuiltaa. Jos siis suinkin haluaa ne perustarpeet, eri normivakuutukset ja muut mukaan. Myös esim. Finnairin sivuilta linkitetty Cartrawler löytänee samat diilit.

Kannattaa myös ottaa huomioon nuo ikärajat sekä lisäkuskien hinnat. Joissain vuokraamoissa saa vaimon mukaan apukuskiksi ilman lisärahaa, muissa saattaa maksaa esim. 10$/päivä. Muutenkin jenkit tykkäävät pistää hidden feetä toisensa perään joten siinäkin mielessä suomesta ostettu voucher on kivuttomampi tapa hoitaa autonvuokraus.

EDIT:

Tuota ajopätkää varten kannattaa vilkaista huomenna sunnuntaina klo 10-11 Travel Channelin ohjelma "World's Greatest Motorcycle Rides". Jakson etappi on DC:stä Key Westiin.
 
Viimeksi muokattu:

cheesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, KK-81, IPK, Petroskoi Puls
No niin... Marraskuun 17 lähdetään kaverin kanssa tutustumaan NY:n kiekko- ja musiikkikulttuuriin. Kuuden yön reissu; hotelliksi löytyi Newarkin lentokentän kupeessa oleva Ramada inn. Lennot Luftwaffella Frankfurtin kautta. Hintaa reissulle tuli järkyttävät 520€ !! Samalla hinnalla tuskin päässyt Sunny Beachille Bulgariaan...
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
No niin... Marraskuun 17 lähdetään kaverin kanssa tutustumaan NY:n kiekko- ja musiikkikulttuuriin. Kuuden yön reissu; hotelliksi löytyi Newarkin lentokentän kupeessa oleva Ramada inn.

Kannattaa liikkua Newarkista junalla Manhattanille. On huomattavan paljon halvempaa mitä taksilla ajelu, taksihan lisää hinnan päälle tietullimaksut ja sitä paitsi taksille pitää antaa tippiä. Hyvänä asiana vielä juna ei kärsi liikenne ruuhkista eli on nopeampikin mitä taksi. Ainakin itse mitä viimeksi Newarkin kentältä Manhattanille menin niin käytin junaa. Juna lähti lentoaseman kupeesta ja meni suoraan Pennsylvanian asemalle joka sijaitsee ihan Madison square gardenin vieressä.
 

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kellään tietoa, minkälainen politiikka lentoyhtiöillä on noiden matlaukkujen ja kassien kanssa. Meinasin, että jos tulee esim. tuolla Woodburyssä käytyä ja ostaisi yhden ylimääräisen matkalaukun pelkästään ostoksille. "Sakotetaanko" ylimääräisistä laukuista aina vai onko lentoyhtiöillä omat säädöksensä asiassa. Lentoyhtiönä toimii Atlantin ylityksessä Delta Airlines.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Onko kellään tietoa, minkälainen politiikka lentoyhtiöillä on noiden matlaukkujen ja kassien kanssa. Meinasin, että jos tulee esim. tuolla Woodburyssä käytyä ja ostaisi yhden ylimääräisen matkalaukun pelkästään ostoksille. "Sakotetaanko" ylimääräisistä laukuista aina vai onko lentoyhtiöillä omat säädöksensä asiassa. Lentoyhtiönä toimii Atlantin ylityksessä Delta Airlines.

Mä olen ainakin tullut jenkeistä ylimääräisen laukun kanssa ilman mitään extrakuluja. Veikkaan/muistelen kuitenkin, että on tapauskohtaista. Luulisi lentoyhtiön sivuilla olevan infoa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kellään tietoa, minkälainen politiikka lentoyhtiöillä on noiden matlaukkujen ja kassien kanssa. Meinasin, että jos tulee esim. tuolla Woodburyssä käytyä ja ostaisi yhden ylimääräisen matkalaukun pelkästään ostoksille. "Sakotetaanko" ylimääräisistä laukuista aina vai onko lentoyhtiöillä omat säädöksensä asiassa. Lentoyhtiönä toimii Atlantin ylityksessä Delta Airlines.

Itse lennän KLM:llä Nykiin ja takaisin ja KLM on Deltan kanssa samassa alliansissa, niin KLM:n sääntöjen mukaan se laukkumaksu pitää maksaa meno-paluusuunnalta, pelkästään toista ei kuulemma pysty. Tai ainakin tälläiset terveiset sain torstaina KLM:n puhelinpalvelusta.

Itse laukkumaksu tapahtuu joko online check innissä tai sitten viimeistään siellä kentällä check innissä.

Toki jos omistat jonkun Deltan superhypermegagold-kortin niin saat kantaa laukkuja takaisin niin paljon kuin mieli tekee.

Vielä ennen vuotta 2010 sieltä sai normaalistikin tuoda Eurooppaan 2 laukkua myös economypuolella.

t. nimimerkillä täysin samaa miettinyt

edit. ja siis tuo oma vastaukseni oli siis KLM:ltä, ei Deltalta
 
Onko kellään tietoa, minkälainen politiikka lentoyhtiöillä on noiden matlaukkujen ja kassien kanssa. Meinasin, että jos tulee esim. tuolla Woodburyssä käytyä ja ostaisi yhden ylimääräisen matkalaukun pelkästään ostoksille. "Sakotetaanko" ylimääräisistä laukuista aina vai onko lentoyhtiöillä omat säädöksensä asiassa. Lentoyhtiönä toimii Atlantin ylityksessä Delta Airlines.

Deltalla lennettiin vaimon kanssa Honolulusta Tokioon pari viikkoa sitten. Molemmilla sai olla yksi laukku joka painaa 50 lbs. Tämän lisäksi koneeseen sai viedä läppärilaukun/käsilaukun, sekä käsimatkatavaran jonka painoa ei määritellä ! Eli minulla oli ja vaimolla oli käsimatkatavarana hyvänkokoiset putkikassit, jotka mätettiin täyteen reissusta ostettuja vaatteita. Painoa ehkä n.10kg/kassi. Lisäksi läppärilaukun sulloin täyteen kirjoja yms. lennon aikana "oikeasti" tarvittavia tavaroita...

Täältä löytyy vielä nämä Deltan säännöt, jos et ole niihin jo tutustunut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään tietoa, minkälainen politiikka lentoyhtiöillä on noiden matlaukkujen ja kassien kanssa. Meinasin, että jos tulee esim. tuolla Woodburyssä käytyä ja ostaisi yhden ylimääräisen matkalaukun pelkästään ostoksille. "Sakotetaanko" ylimääräisistä laukuista aina vai onko lentoyhtiöillä omat säädöksensä asiassa. Lentoyhtiönä toimii Atlantin ylityksessä Delta Airlines.

Yleisesti ottaen kannattaa lähteä siitä, että sakotetaan. Jos sitten saakin toisen matkalaukun maksutta, olkoon se positiivinen yllätys. Mutta etukäteen kannattaa selvittää kaikki ja mielellään vaikka pitää mahdolliset meilit yms. mukana, jotta mahdollisissa epäselvyyksissä voi todistaa toimineensa saamiensa ohjeiden mukaisesti.

Suosittelen, että lähdet ihan minimivarustuksin liikkeelle. Jos olet aikeissa ostaa kengät Nykistä, ei kannata turhaan pakata täältä vaihtokenkiä mukaan. Matkalla hyvät lenkkarit, voi jopa olla sellaiset, jotka voi surutta heittää perillä menemään. Ketään ei kiinnosta, millaisissa kengissä matkalaukkujasi raahaat. Näin sulla menee yhdet kengät suoraan jalkaan, eikä rasita matkalaukkua. Lisäksi käsimatkatavaroihin kannattaa pakata ihan surutta painavia vaatteita, kuten farkkuja. Myös yhdet vaihtokengät pystyy sitomaan esim. reppuun kiinni. Lanteille kannattaa sitoa takki, painava college/huppari tai vaikka molemmat. Sitten kun turvatarkastus on ohitettu, ketään ei enää kiinnosta, montako muovikassia yms. sulla on.

Kannattaa varautua siihen, että rahaa palaa oikeasti paljon eikä Nykki todellakaan ole mikään halpa paikka.

Millaisilla budjeteilla ostosmatkailijat ovat ylipäänsä lähdössä? Jos sopii kysyä.
 

scholl

Jäsen
Perseestä se, että Jenkkien lennoilla on nykyään niin tiukat rajat. Ennen oli tyyliin 2 laukkua à 32kg. Se oli sopiva määrä. Iso matkalaukku mennessä ja sitten kohteessa saattoi ostaa toisen laukun.

Suosittelen, että lähdet ihan minimivarustuksin liikkeelle.

Mielestäni tuo on täysin väärä toimintatapa. Silloin on pakko ostaa sellaista, mistä ei pidä. Parempi on lähteä mukanaan riittävästi tavaroita, jotta voi shoppailla niinä päivinä, kun haluaa (vaikka loman loppupuolella) ja ostaa juuri sitä, mihin ns. ihastuu, eikä vain sen takia, että on pakko ostaa jotakin.

Nykyään pyrin matkustamaan selvästi suuremmalla varustuksella kuin mitä koen tarvitsevani, jotta olisi valinnanvaraa sen suhteen, minkätyyppisiä asuja pukisi päällensä. Lisäksi jos matka pidentyykin niin ei ole niin hankala tilanne. Viime vuonna jouduin kaksi kertaa käymään ostamassa Italiassa lisää vaatteita, kun matka venähti, enkä ollut varautunut siihen.

Puheet yksistä kengistä ovat muuten täysin epärealistisia. Itselläni ainakin joku minimivarustus on 4-5 kengät.

Millaisilla budjeteilla ostosmatkailijat ovat ylipäänsä lähdössä? Jos sopii kysyä.

Kummallinen käsite tuo ostosmatkailija/-matkailu. Itse en yleensä ikinä lähde minnekään ostosmatkailemaan, vaan matkailen normaalisti ja shoppailen ihan samalla tavalla kuin kotimaassakin. Jos näen jotain, mistä pidän niin ostan sen. Toki jossain USA:ssa tulee ostettua ehkä enemmän kuin Helsingissä ja shoppailuun allokoituja päiviä tulee enemmän, mutta ikinä en osta (ellei matkalaukku ole kateissa) mitään, mitä en halua tai budjetoi mitään. Toki Amerikasta on yleensä aina tullut ostettua yksi ylimääräinen laukku. Se johtuu jo siitäkin, että jos on lämmin keli niin tapanani on ollut kerätä likaiset vaatteet toiseen laukkuun muovipusseihin pakattuna.
 

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Millaisilla budjeteilla ostosmatkailijat ovat ylipäänsä lähdössä? Jos sopii kysyä.

Mulla ei periaatteessa mitään tiukkaa budjettia ole mietittynä, kun harvoin ne kuitenkaan pitävät kutinsa. Jos lomalla ollaan, nii ei hirveästi jaksa kitsastella ja jos sopivaa krääsää löytyy järki hinnoin, niin ostetaan pois kuleksimasta. Matkan pääpainona ei ole kauppojen kiertely, vaan ihan näin ensikertalaisena Nykissä tulee todennäköisesti koluttua kaikki vähänkin tunnetummat nähtävyydet ja ihmetellessä paikallista meininkiä.

Kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä, vielä kun ei tiedä kuinka paljon tulee ostettua tavaraa. Yhdet kengät on ainakin kiikarissa, joten kannattanee varmaan ottaa vain se yksi pari mukaan. Siellähän sitä sitten näkee, kuinka sitä innostuu törsäämään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, mitäänhän ei ole pakko ostaa, jos ei halua tai löydä mieleistä. Mun mielestäni vain on erikoista, että kun käytössä on tiukka painorajoitus, miten paljon tavaraa saa tuoda, että käyttäisi tätä arvokasta tilaa siihen, roudatakseen himasta käyttövaatteita edestakaisin. Itse en ainakaan näin tehnyt. Kaapin perukoilta löytyi esim. alusvaatteita ja paitoja, joita ei ole mitään järkeä enää säästää, kun ostaa uusia. Eli olivat roskis-jonossa ns. seuraavia. Ihan jees kledjuja noin niin kuin muuten, mutta kun kaikkea ei voi säilyttää, oli hyvä sauma luopua niistä. Sinne ne hotellihuoneen roskikseen sujahti. Saattoi olla, että joku siivooja sai itselleen "uuden"paidan pesemällä. Sellaisen, mitä ei jokaisella vastaantulijalla ole. Alusvaatteet tietysti jemmattiin huolellisesti pussin perukoille.

Mulle ei tuota mitään vaikeuksia löytää mieluisia vaatteita, ainakaan Nykistä. Mulla on ne omat mestat, missä käyn ja koskaan en tyhjin käsin ole kaupasta poistunut, vaikka olisinkin mennyt vähän "tutkimaan valoimaa ja ostan seuraavana päivänä"-tyylillä. Mähän en periaatteessa aina edes lähde Nykissäkään shoppailemaan, mutta matkalla paikasta A paikkaan B matkan varrelle on ujutettu liikkeitä, joissa on tavaroita, mitä ei Suomesta saa.

Matkabudjetista kyselin lähinnä siksi, että puhutaanko satasista, tonneista vai rajattomasta budjetista. Jos budjetti on rajaton, ei sillä ole hirveästi väliä, mitä joku matkalaukku ja sen ylipaino maksaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Yleisesti ottaen kannattaa lähteä siitä, että sakotetaan. Jos sitten saakin toisen matkalaukun maksutta, olkoon se positiivinen yllätys.

Tämä on ihan hyvä periaate. Delta kuitenkin laskuttaa noista laukuista. Itse tulin toukokuussa Suomeen, jolloin piti maksaa toisesta laukusta 55 dollaria maksuja. Nyt kun lensin KLM:llä Jenkkeihin muutama päivä sitten, ei mitään maksua peritty.

Eli vaikka kuuluvatkin samaan allianssiin, niin eroja on. Deltan uskon kuitenkin laukusta laskuttavan. Kyseessä on muutenkin, ainakin itselleni, varsin epämiellyttävä lentoyhtiö.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Nuo lentoyhtiöiden matkatavarasäännöt ovat parasta aikaa muuttumassa. Aiemmin Eurooppa-USA välillä sai olla economy luokassa yleensä kaksi laukkua a 23 kg/50 lbs. Monilla yhtiöillä 1.7.2010 ostettujen lippujen sääntö on yksi laukku 23 kg/50 lbs. Lisäksi yksi käsimatkatavara eli tietokonelaukku tai laukku, joka sopii mittoihin 56cm*36cm*23cm .

Nuo säännöt ovat aika lailla tiukemmat kuin ennen ja nyt niitä myös vahditaan tiukasti. Tulimme heinäkuun puolivälissä SAS:lla Newarksita Tukholmaan ja sain kultakrtilla laittaa vielä kolme matkalaukkua ruumaan, koska lippu oli jankittu keväällä economyyn. Nyt uusilla säännöillä saan sisään kaksi laukua, mutta maksimi paino/laukku tuo 23 kg/50 lbs.

Näistä linkeistä pääsette noita uusia juttuja imehtelemään:

http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/checked/index.jsp
http://www.flysas.com/en/Travel_info/Baggage/Checked_baggage/
http://www.finnair.fi/finnaircom/wp...News/Com_News_100809_Baggage_Rules_fi#7_U_7AJ

Ja kannatta varautua ainakin seuraavien kuukausien aikana siihen, että noita lisämaksuja veloitetaan koska kenttähenkilöstölle on kuitenkin asiaa moneen kertaan teroitettu.
 
Lisäksi yksi käsimatkatavara eli tietokonelaukku tai laukku, joka sopii mittoihin 56cm*36cm*23cm .

Deltan sivuilta lainattua: "You may carry on one bag and one personal item at no charge. " Elikkäs tuo tietokonelaukku lasketaan juuri tähän "personal item" käsitteeseen, kuten myös naisilla(?) käsilaukku.

Elikkäs ilman lisämaksua: 50lbs ruumaan, läppärilaukku, sekä tuohon 56-36-23 mittaan sopiva, painoltaan määrittelemätön käsimatkatavara.

Kannattaa varautua siihen, että rahaa palaa oikeasti paljon eikä Nykki todellakaan ole mikään halpa paikka.

Rahaa palaa kyllä paljon, mutta ei NYC mielestäni ole missään tapauksessa kallis paikka ostaa esim. vaatteita yms.? Rahaa palaa paljon lähinnä sen takia että valikoimat ja ostosten määrät ovat suuria. Kyllä ainakin minä olen saanut ostamani vaatteet ja kengät merkittävästi halvemmalla New Yorkista kuin Euroopasta... Varsinkin jenkkien "omat" merkit ovat hintaluokassa saippua.
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Ah, New York City.. tuo muistoja mieleen. Kaikki tuoksut ja tuntemukset palaavat mieleeni vuosien takaa. Palaavat koska olen New York Cityssä käynyt. Kävin läpi kaikki mahdolliset nähtävyydet. Nähtävyyksistä suosittelen kaikille vaparia joka on vapauden symboli. Ah New York City.. sua mä kaipaan.

Minulla oli siellä romanssi erään ladyn kanssa! Ei Lady GaGa niin kuin joku vitsiniekka voisi kuvitella. Ehei tämä lady oli todellinen lady. Verhoutui eräänä syksyisenä iltana tyylikkääseen nahkapukuun. Ah.. se näky sinä syksyisenä iltana New York Cityssä. Sitä en unohda koskaan.. ne tuoksut ja tuntemukset!

Oh.. New York City älä mene, tulen pian!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos tavaraa meinaa tuoda oikein kunnolla, niin silloin kannattaa rikkoa matkatavarasäädöksiä myös kunnolla. Minulla oli viimeksi ylimääräisenä matkalaukkuja lätkäkassi, joka oli ylipainoinen (32 kg) ja ylikokoinen (ili 34 tuumaa, vai mikä se maksimikoko olikaan). Voi olla että kyseessä oli joku tietojärjestelmäongelma tai virkailijan moka, mutta jouduin maksamaan siitä vain sen perusmaksun eli 50 dollaria. Kyllähän se virkailijakin sitä ihmetteli ja kokeili moneen kertaan, mutta aina se kone antoi vain tuon 50 taalaa maksuksi. Kelpasi minulle hyppien ja pomppien.

Toista se oli vanhaan hyvään aikaan eli joku viitisen vuotta sitten kun luvan kanssa sai ekonomissa olla kaksi kappaletta 32 kilon laukkuja plus käsimatkatavara. Jollakin reissulla minulla oli ihan maksimit eli 64 kiloa tavaraa ja ylipainoinen reilun 10 kilon käsimatkatavara (näitähän harvemmin punnitaan). Silloin oli vielä itsekin hieman hoikemmassa kunnossa, joten laskin että minulla oli matkatavaraa yli oman painoni.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ainakin vielä maaliskuussa Finnairilla sai olla mukana matkalaukku + lätkäkassi sekä käsimatkatavarat. Eli kaksi kunnon laukkua kuului lipun hintaan.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulle ei tuota mitään vaikeuksia löytää mieluisia vaatteita, ainakaan Nykistä. Mulla on ne omat mestat, missä käyn ja koskaan en tyhjin käsin ole kaupasta poistunut, vaikka olisinkin mennyt vähän "tutkimaan valoimaa ja ostan seuraavana päivänä"-tyylillä. Mähän en periaatteessa aina edes lähde Nykissäkään shoppailemaan, mutta matkalla paikasta A paikkaan B matkan varrelle on ujutettu liikkeitä, joissa on tavaroita, mitä ei Suomesta saa.

Matkabudjetista kyselin lähinnä siksi, että puhutaanko satasista, tonneista vai rajattomasta budjetista. Jos budjetti on rajaton, ei sillä ole hirveästi väliä, mitä joku matkalaukku ja sen ylipaino maksaa.

Itsehän tein kylmästi niin, että menin nykiin käytännössä tyhjän kassin kanssa. Täynnä se oli sitten, kun kotia kohden vaimon kanssa hiivittiin. Vaatteet on käytännössä niin halpoja, että tulin tulokseen ostaa ne paikan päältä, enkä ole valintaa katunut.
Pari tonnia sain poltettua viikossa aika helposti. Ja tuolla rahalla vedin tosiaan vaatekaappini aika uusiin puihin. Eikä tarvinnut pois tullessa miettiä ylipainojen perään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös