No, mitäänhän ei ole pakko ostaa, jos ei halua tai löydä mieleistä. Mun mielestäni vain on erikoista, että kun käytössä on tiukka painorajoitus, miten paljon tavaraa saa tuoda, että käyttäisi tätä arvokasta tilaa siihen, roudatakseen himasta käyttövaatteita edestakaisin. Itse en ainakaan näin tehnyt. Kaapin perukoilta löytyi esim. alusvaatteita ja paitoja, joita ei ole mitään järkeä enää säästää, kun ostaa uusia. Eli olivat roskis-jonossa ns. seuraavia. Ihan jees kledjuja noin niin kuin muuten, mutta kun kaikkea ei voi säilyttää, oli hyvä sauma luopua niistä. Sinne ne hotellihuoneen roskikseen sujahti. Saattoi olla, että joku siivooja sai itselleen "uuden"paidan pesemällä. Sellaisen, mitä ei jokaisella vastaantulijalla ole. Alusvaatteet tietysti jemmattiin huolellisesti pussin perukoille.
Mulle ei tuota mitään vaikeuksia löytää mieluisia vaatteita, ainakaan Nykistä. Mulla on ne omat mestat, missä käyn ja koskaan en tyhjin käsin ole kaupasta poistunut, vaikka olisinkin mennyt vähän "tutkimaan valoimaa ja ostan seuraavana päivänä"-tyylillä. Mähän en periaatteessa aina edes lähde Nykissäkään shoppailemaan, mutta matkalla paikasta A paikkaan B matkan varrelle on ujutettu liikkeitä, joissa on tavaroita, mitä ei Suomesta saa.
Matkabudjetista kyselin lähinnä siksi, että puhutaanko satasista, tonneista vai rajattomasta budjetista. Jos budjetti on rajaton, ei sillä ole hirveästi väliä, mitä joku matkalaukku ja sen ylipaino maksaa.