New York City

• 282 251
  • 993

scholl

Jäsen
Jos jokainen pikkuostos maksettaisiin siellä kortilla (niin kuin Suomessa tehdään)

Kyllähän se Suomessakin on aivan perseestä. En ymmärrä miten kortti on muka kätevämpi kuin käteinen. Siis ymmärrän, jos ostaa vaatteita, elektroniikka tms., mikä maksaa paljon ja mikä ostetaan ex tempore. Silloin lompakossa ei pidetä rahaa mukana ja joku voi haluta rahoittaa sen luotolla tms., mutta sellainen kaiken maksaminen kortilla ja sitä kautta pisteiden kerääminen tai joku muu motiivi on hyvin erikoinen. Mua ainakin vituttaa se kuinka paljon jonoa tulee siitä, kun jengi maksaa parin euron ostoksia jollain electronilla, jossa se varmennus kestää. Jos varaa esim. valmiiksi tasarahan ja antaa sen myyjälle kouraan niin pääsee suoraan eteenpäin. Onhan se naurettavaa, että joku ei voi ostaa jäätelöä, kun kiskalla ei käy kortti, eikä huvita kantaa muka edes paria euroa käteistä mukanaan.

Toinen asia on turvallisuus. Suomalainen on usein sinisilmäinen, mutta monta krt kortti voi tulla kopioiduksi. Eikä se tarvitse olla ambomaassakaan. Broidilla on kopioitu pari krt luottokortti ja samoin faijalla. Joku ihan asiallisen oloinen ravintola Tukholmassa voi tehdä niin. Kortteja tarvitaan kuitenkin hotelleihin ja shoppailuun, joten joskus ryöstetyksi tulleenakin tiedän, kuinka vittumaista niitä kortteja on puhelimessa hankkia uudelleen kesken matkaa. Niinpä mulla on ainakin ihan selkeä matkustusstrategia, jossa käteinen näyttelee selvää roolia. Amerikassa on tietysti huono puoli se, ettei ole kovin isoja seteleitä (siis väärennösten kannalta hyvä, mutta matkustusstrategian kannalta huono), koska Euroopassa pyrin liikkumaan niin, että mulla on toisaalta aika paljon pieniä seteleitä (10-20e) ja sitten toisaalta isoja seteleitä (100-200e yleensä), jotka on piilotettu paremmin.

Käteinen on kätevä tapa maksaa matkoilla kaikki perus päivittäiset menot kuten ruoka, juoma ja liikkuminen. Ehkä olen liian vanha, kun en kertakaikkiaan ymmärrä tuota kokonaan korttien varassa pelaamista. Ihan pimeätä kertakaikkiaan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Aploodeja scholl, aploodeja! Loistavan paska viesti, jolla et taaskaan onnistunut antamaan hevon kukkua palstalle.

Kortti vaan on niin kätevä, siitä ei pääse yli tai ali. Tipit hoituu samalla kortin summaa muuttamalla. Ei tartte kuljettaa ylimääräistä "kääröä" mukana.
Aika yksisilmäinen kommentti, schollin viestin pointti ei ilmeisesti tavoittanut sinua. Minun mielestäni meni maahan kuin maahan, niin aina on syytä olla käteistä mukana. Sillä kun voi hoitaa kätevästi pikkuostokset, tipit jne. Kuka ihme matkustaa pelkän kortin kanssa? Entä jos kortti ei jostain syystä toimi?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka ihme matkustaa pelkän kortin kanssa? Entä jos kortti ei jostain syystä toimi?

Ilmeisesti jotkut. Eihän sellaista voi tapahtua, että kortti ei toimi! Miten niin ei toimi?!? Sitten varmaan huudetaan vittusaatanaa ja eksätiedäkukamäoon jonossa... Voisin kuvitella, että jos ulkomailla tulee joku tietoliikennehäiriö, niin suomalaiset pankit/Luottokunta tuskin ovat ihan ensimmäisten joukossa, joiden hommat alkaa toimia.

Mä olen Suomessakin pitkä tauon jälkeen alkanut pitää lompakossa käteistä. Yleensä mä maksan aina kortilla, koska harvemmin ostan mitään pientä. Viime aikoina olen järkevöitynyt tämän asian suhteen ja ymmärtänyt uudelleen, että käteistä pitää aina olla. Ulkomailla tämä on aina ollut selviö.

scholl

Jäsen
Mä olen Suomessakin pitkä tauon jälkeen alkanut pitää lompakossa käteistä. Yleensä mä maksan aina kortilla, koska harvemmin ostan mitään pientä.

Luulen, että inflaatiokin johtuu osittain ihmisten maksukäyttäytymisestä. Saksassa esim. oluen hinta ei juurikaan muutu. Sen sijaan viimeksi la nähtiin, että jo räkälässä täällä Helsingissä maksaa yli 7 euroa ja lentokentällä oli jo 7,90e. Kun ihmiset maksavat kortilla niin eivät huomaa sitä, mutta kun maksaa käteisellä niin eron huomaa. Parissa vuodessa voi tulla pari euroa per juoma hintaan lisää ikäänkuin huomaamatta. Ihmiset ovat jotenkin antaneet sen vallan mikä kuluttajalla on, itseltään pois vinguttamalla korttia katsomatta, mitä se maksaa.

Sanotaan mitä sanotaan tipeistä niin on se varmasti tarjoilijalle eri asia saada käteistä kuin joku pyöristys korttimaksussa ylöspäin. Entäpä sitten tämä erikseen maksaminen. Et saa ruokaravintolassa laskua tai tarjoilijaa muuten paikalle, kun se palvelee viereisessä pöydässä seuruetta, joka tilaa 10 erillistä laskua. Keski-Euroopassa se on kätevää mennä frendien kanssa safkalle, kun loppusumma lasketaan yhteen, jaetaan mukanaolleiden määrällä ja rahat kerätään keskelle pöytää. Se menee kuitenkin suht tasan, eikä kukaan kärsi mitään isoa vääryyttä ellei joku tarkoituksellisesti käytä tilannetta hyväksi, mutta häntäkin voi silloin ojentaa. Kortti on oikeasti toisissa asioissa ihan sairaan hankala väline.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika yksisilmäinen kommentti, schollin viestin pointti ei ilmeisesti tavoittanut sinua. Minun mielestäni meni maahan kuin maahan, niin aina on syytä olla käteistä mukana. Sillä kun voi hoitaa kätevästi pikkuostokset, tipit jne. Kuka ihme matkustaa pelkän kortin kanssa? Entä jos kortti ei jostain syystä toimi?

Tuskin kukaan? Tarkennetaan sen verran, että paluumatkalla, siis hotellilta lentokentälle jouduin kerran tilanteeseen, ettei ollut yhtään käteistä eikä frendilläkään, kun kaikki käteiset menivät viime hetken shoppailuun enkä ehtinyt etsiä automaattia. Kortti ei käynyt kyseisessä autossa, kun ei ollut lainkaan kortinlukijaa. No, tilanteesta selvitiin sillä, että kyseessä oli hotellin oma limusiini ja laskutus meni hotellin kautta. Viime reissulla sitä käteistä jätin sitten vartavasten taksimatkaa varten.

Suomessa en kyllä pidä ikinä käteistä mukana ihan siitä syystä, että en jaksa käydä automaatilla. Ja jos sitten harvoin tulee automaatille mentyä niin se ei toimi tai sitten edessä on joku jamppa joka yrittää varmaan päästä nettiin tai jotain kun kestää ja kestää. Pankkikortilla saa ihan nopsaan makstettua ostokset. Ja onhan kortti huomattavasti turvallisempi kuin käteinen. Joku jos pöllii kortin, niin ei muuta kuin kortti kiinni, mutta se on sitten moro käteisille, jos joku ne pöllii.

Suosikkijoukkue
Arsenal

Juuri näin! Nämä ovat mystisiä juttuja. Allekirjoittanut ei hirveän paljon matkusta, mutta silti on nämä kortti-jutut aiheuttaneet v*tusta matkoilla. Viikon lomasta kun viettää päivän puhelimessa selvittäen miksei Visa toimikaan ulkomailla, vaikka mitään ongelmaa ei ole kotimaassa ollut, niin ärsyttäähän se. Tai sitten kun tarvitset johonkin käteistä ja käyt hakemassa paikallisesta Otosta tuohta ja havaitset tililtä otetun kivan 10 euron nostopalkkion, niin naurattaako? Itselläni on aiheuttanut ongelmia myös SIM-kortin toimimattomuus ulkomailla, vaikka mitään esteitä ei pitänyt olla. Pari kertaa Tallinnassa kortin vittuiltua ei tajunnut missä vika on, mutta sitten kun olet viikon tai pidempään kauempana, toimimaton puhelin pistää kyrsimään.

Vaikka kotimaassa tulee maksettu 98 % kortilla ja kuunnellen asiakaspalvelijakavereiden vinoilua tyhmästä tavasta, ulkomailla hoidan (lähes) kaiken käteisellä.

Jotta ei menisi täysin ohi aiheen, kehutaan yhtä Manhattanin hotellia mitä en ole tässä ketjussa nähnyt kehuttavan aiemmin. Eli voin suositella hotelli Helmsleytä. Times Squarelle kävelee vartissa, lähin metro n. 100 metrin päässä ovelta jos ei tuo vartin lompsiminen kiinnosta. Palvelu loistavaa, siisti ja hyvä hotelli. Plussaa myös korkeudesta; teki maaseudun kasvattiin vaikutuksen viikon asuminen 42. kerroksessa.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Matkalla pitää meikäläisen näkemyksen mukaan olla mukana luottokortti, luottokortti ja käteistä. Pari kertaa on käynyt sillä tavalla, että Master ei ole yksinkertaisesti jonkin tilapäisen häiriön takia toiminut, joten olen kurmuuttanut Dinersillä. Pelkällä käteisellä ei pärjää, eikä myöskään pelkillä korteilla. Varsinkin jenkeissä moni asia perustuu luottokorttiin, ne on sun henkkarit ja takuut maksusta.

Suosikkijoukkue
Ilves
Hmm, olisi kai ollut parempi kirjoittaa hiukan enemmän edellisellä kerralla. Anyway, itse olen viimeiset 15 vuotta kulkenut työmatkat ja omat lomareissut pääsääntöisesti korttien kanssa. Toki mukana on aina pikkuisen käteistä, mutta kun en vaan tykkää puljata käteisen kanssa.

Vaikka olenkin syntynyt kultaisella 50-luvulla, silti pidän siitä, että voin hoitaa eri asiat siististi ja hygieenisesti korteilla. Tiedän oikein hyvin juu, että USA:ssa on paikkoja joista pääsee notkeasti käteisellä. Onhan siellä tullut käytyä eri pituisilla lomilla yhdeksän kertaa.

Mutta inhoan sitä, kun kohta on taskut täynnä esim 1,5 ja 10 centin kolikoita. SItten joskus on pakko hoitaa maksuja niillä ja silloin ei ole kellään kivaa. Sama juttu Keski-Europassa, jossa on 1 ja 2 sentin kolikot käytössä. Itselle kun tulee näppylöitä 10 sentinkin kolikoista. Tuossa on taas työpöydällä purkki odottamassa pankkiin vientiä täynnä alle euron kolikoita.

No kukin tekee tyylillään. Minulle tämä sopii, osin siitä syystäkin että työreissut suntautuvat kolmena viikkona kuukaudessa maihin joissa ei eurot ole vielä käytössä. Hitto yksi laatikko pursuaa erilaisia lateja, litejä, zlotyja, leitä, baneja jne jne.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Käteinen on niin kasaria, että luulisi jopa schollin suosivan kortteja.

Itsehän en käytä käteistä ollenkaan, ihan poikkeustapauksia lukuunottamatta, ja jos kortti ei jossain käy niin kyllä se pääsääntöisesti on niin, että liike vaihtuu ennenkuin lähden automaattia etsimään.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Keski-Euroopassa se on kätevää mennä frendien kanssa safkalle, kun loppusumma lasketaan yhteen, jaetaan mukanaolleiden määrällä ja rahat kerätään keskelle pöytää. Se menee kuitenkin suht tasan, eikä kukaan kärsi mitään isoa vääryyttä ellei joku tarkoituksellisesti käytä tilannetta hyväksi, mutta häntäkin voi silloin ojentaa.
Ihan asiaa sinänsä, mutta tuosta tulee lähinnä mieleen joku ruoskimissessio.

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ah, New York. Mahtava paikka maan päällä! Itse suosin kyseisessä kohteessa käteistä pienten ostosten ja tippien vuoksi. Suuremmat ostokset maksetaan sitten kortilla.

Helmsley hotel, joka sijaitsee east 42/3 avenue kulmauksessa, on kyllä suositeltava paikka. Näköalat on sieltä loistavat ja onhan se vain niin, että Chrysler building iltavalaistuksessa on siistiä katseltavaa. Chrysler building on siis ihan siinä hotellin vieressä.

Oman kokemukseni mukaan hinta/laatusuhteeltaan parhaita ruokapaikkoja midtownin alueella on 3 ja 2 avenuen varrella olevat ruokapaikat. Niissä käy aika paljon mm YK:n porukkaa ja alueella asuvia rikkaita. Raflojen välillä on kova kisa ja laatuun on pakko satsata. Asiakas voittaa.

Silloin kun olen ollut New Yorkissa lomamatkalla, olen käyttänyt manhattanilla liikkumiseen metroa ja bussia. Bussi on siellä oikeasti tosi kätevä tapa matkustaa siinä mielessä, että siinä näkee kaupungin kivasti. Lisäksi se on looginen. Bussit kulkee Manhattanilla niin, että joka toinen avenue vie pohjoiseen ja joka toinen etelään. Sitten on tietysti poikittaislinjat päälle.

Omia lempipaikkoja chillailuun manhattanilla on Bryant park, varsinkin kesä/syksyaikaan. On nastaa olla vain ja katsella ympärillä kohoavia pilvenpiirtäjiä sekä puistossa olevia ihmisiä. SoHo ja Murray hillin alue miellyttää myös kovasti. Keskuspuisto ei ole meikeläisen makuun, mutta eihän siitä kaikkien tarvitsekaan pitää.

Itse en ole mikään himoshoppailija, mutta täytyy kyllä myöntää, että New Yorkista löytyy esim. vaatteita ihan jokaiselle kropan mallille. Ja toki paljon edullisemmin kuin Euroopasta. Ihan hyviä löytöjä voi tehdä esim, Aeropostalesta, Old Navysta ja TK Swansonilta. Unohtamatta tietysti outlet-mestoja, mutta niihin mentäessä pitää olla asenne kohdallaan. Eli aikaa täytyy varata.

Edellisen kerran kun olin kaupungissa (syksyllä), kuului metrossa, bussissa, kaupoissa, baareissa jne.. todella paljon Suomen kieltä. N.Y.C. taitaa kiehtoa aika monia suomalaisia.

No, tässä jonkunlainen raapustus aiheesta. Jos ette ole käyneet ikinä ennen, niin käykää ihmeessä!

Itse ottaisin hotellin ehdottomasti alaosasta Manhattania, siellä se true action on.

Itse olen käsittänyt asian niin, että nimenomaan Manhattanilla sitä actionia ei liiemmin ole, siksi se itseäni kiinnostaakin eniten, kun Nykiin ekaa kertaa matkaan. Sitä "true actionia" parhaiten löytänee Bronxista, ja seuraava kuva kertoo syynkin tälle paikan toiminnallisuudelle (jota itse kyllä mieluiten välttelen):

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bronxpoverty.JPG

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika erikoisesti sanottu, kun Penn Stationilta on Manhattanin eteläkärkeen noin 3-4 mailia ja pohjoiskärkeen joku 8-9 mailia.
Kyllä, koska oli tarkoitus sanoa leveyssuuntaan. Siis siihen suuntaan mihin ne avenuet kulkee.
Siltikin, turistille keskeiset alueet hotellien ja muiden suhteen on hyvin tavoitettavissa Penn Stationilta. Eli paikka on keskeinen otti sen miten hyvänsä. Mielestäni Manhattan ei ole niin leveä etteikö siitä keskeltä jaksaisi kävellä molemmille rannoille.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä, koska oli tarkoitus sanoa leveyssuuntaan. Siis siihen suuntaan mihin ne avenuet kulkee.
Siltikin, turistille keskeiset alueet hotellien ja muiden suhteen on hyvin tavoitettavissa Penn Stationilta. Eli paikka on keskeinen otti sen miten hyvänsä. Mielestäni Manhattan ei ole niin leveä etteikö siitä keskeltä jaksaisi kävellä molemmille rannoille.

No ei tosiaan ole. Manhattan on vieläpä erinomainen paikka kävelyyn, toissa kesänä taidettiin kävellä yöllä Brooklynistä Manhattanin eteläkärjen kautta ihan sinne 43rdille asti, Times Squaren viereen.

Hieno paikka.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Itse olen käsittänyt asian niin, että nimenomaan Manhattanilla sitä actionia ei liiemmin ole, siksi se itseäni kiinnostaakin eniten, kun Nykiin ekaa kertaa matkaan. Sitä "true actionia" parhaiten löytänee Bronxista, ja seuraava kuva kertoo syynkin tälle paikan toiminnallisuudelle (jota itse kyllä mieluiten välttelen):

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bronxpoverty.JPG

Niin, mitä haluaa ja hakee. Kyllähän Manhattan on se nähtävyyksien ym. kannalta ns. place to be. Moni on kehunut hyvää hotellidiiliä jopa Jerseyn puolelta, mutta kyllä siinä menee aikalailla aikaakin.

Itse olen viettänyt New Yorkissa yhteensä kolmisen viikkoa ja 90% aika on mennyt Manhattanilla. Ja vielä on paljon koluamattakin, vaikka kyllä Brooklynin hipit mestatkin kiinnostaa.

Nähtävyyksien ym. kannalta suosittelen Manhattania ja nimenomaan etelää. Midtown on tylsä. Mutta liikkuuhan sieltäkin suuntaan jos toiseen nopeasti.

Suosikkijoukkue
Ilves

Tuota J-Ko, eihän Manhattanilla sentään katujen suuntia ole vaihdettu? Kyllä Avenuet menee pohjois-etelä suunnassa ja streetit itä-lämnsi suunnassa.

Tai ainakin itse olen erinäiset kerrat niitä tuohon tapaan tallannut.

Niin, mitä haluaa ja hakee. Kyllähän Manhattan on se nähtävyyksien ym. kannalta ns. place to be. Moni on kehunut hyvää hotellidiiliä jopa Jerseyn puolelta, mutta kyllä siinä menee aikalailla aikaakin.

Nimenomaan ne nähtävyydet minua kiinnostavatkin. Tosin hotelli meillä on Queensissa, mutta metro menee hotellin vierestä noin kymmenessä minuutissa 34th streetin ja Herald Squaren metroasemalle, mistä kävelee MSG:lle viitisen minsaa. Paljon syrjäisempiähän ne Manhattanin pohjoisosan hotellit olisivat. Nähtävyyksiä, Rangersin ja Knicksin pelejä (molempiin on liput) ja shoppailumahdollisuuksia en laske varsinaisesti "tosiactioniksi". Se tosiaction tapahtuu kaiketi esim. siellä Bronxin suunnalla, ja siitä pysyn mieluiten erossa. Voisi tulla pikkukaupungin pojalla jännäkakka housuun, jos sitä actionia joutuisi silmästä silmään katsomaan. Toki kakan housuille aiheuttamaa lisäpainoa saattaisi kompensoida se, että housuntaskuista häviäisivät vastaavasti lompakko ja puhelin.

Siltikin, turistille keskeiset alueet hotellien ja muiden suhteen on hyvin tavoitettavissa Penn Stationilta.

Kyllä, siis käsittääkseni turistin kannalta Penn Station on keskellä Manhattania, vaikkei se sitä maantieteellisesti olekaan. Vähän kuten Tampere on käytännössä ihmisasutuksen kannalta Suomen keskipiste, vaikkei se kartalla siltä näytäkään.

Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Vielä olis reilut pari viikkoa reissuun aikaa ja kyllähän tässä matkakuume alkaa nousta. Toivottavasti lumitilanne ei kauheasti pahenisi, niin lennot onnistuisi, eikä koko kaupunki olisi jumissa. Hostelli on kyllä ihan kävelymatkan päässä MSG:sta, mutta olishan sitä kiva jotain muutakin tehdä, vaikka ohjelmassa onkin kolme Rangersin- ja kaksi Knicksin-peliä. Baareja tietysti on koko saari täynnä, mutta edelleen kiinnostaisi vinkit hyvistä musiikki/rock-paikoista, sekä erityisesti paikoista alku-ja jälkipeleille MSG:n läheisyydestä. Viisi matsia kahdeksaan päivään on aika tiukka setti, mutta sinänsähän noi pelit on hyvään aikaan, että ehtii päivät pyöriä jossain ja yöelämään ehtii hienosti pelien jälkeenkin.

Onko kukaan eksynyt matkallaan johonkin paikallisista panimoista? Jos vaan saan aikataulut osumaan, niin Brooklynin puolella olisi kiinnostusta käydä Brooklyn Breweryn kierroksella. Sen lisäksi ainakin Heartland breweryn ja Chelsea brewing companyn tuotteita voisi käydä maistamassa, jos eksyy oikeille kulmille. Jollain jotain lisättävää?

Jos joku kaupungissa asuvista/siellä tällä hetkellä olevista sattuu lukemaan tätä, niin kiinnostaisi myös kuulla vaikuttaako tämän hetkinen sää jotenkin oleellisesti lomalaisen elämään. Puistoissa hengailua nyt ei ehkä pääse harrastamaan, mutta se nyt ei ollut oletuksenakaan helmikuussa lähtiessä...

EDIT: Piti vielä kysyä, että missä on parhaat paikat ostaa Rangersin ja Knicksin fanikamaa? MSG varmaan ainakin kallein?

Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku kaupungissa asuvista/siellä tällä hetkellä olevista sattuu lukemaan tätä, niin kiinnostaisi myös kuulla vaikuttaako tämän hetkinen sää jotenkin oleellisesti lomalaisen elämään. Puistoissa hengailua nyt ei ehkä pääse harrastamaan, mutta se nyt ei ollut oletuksenakaan helmikuussa lähtiessä...

EDIT: Piti vielä kysyä, että missä on parhaat paikat ostaa Rangersin ja Knicksin fanikamaa? MSG varmaan ainakin kallein?

No säästä sen verran, että sehän voi muuttua yhdessä päivässä. Olin tammikuun toisella viikolla Nykissä, edellisellä viikolla kaupunki oli kaaoksessa ja kaikki lentokentät kiinni. Me kun menimme sinne, niin ilma oli mitä mainion ja lumet olivat kadonneet suolan myötä ja aurinko paistoi koko viikon pilvettömältä taivaalta. Pakkasta oli pari astetta. Keskuspuistossa oli lunta ja pyörittiin siellä viitisen tuntia.

NHL-fanikamaa löytyy ainakin NHL Storesta Avenue of Americasin ja 47th Streetin kulmasta. Hinnat olivat aika suolaisia. NBA Storekin oli jossain, en muista missä. Toki MSG:ltä saa myös kamaa.

Itse olin ennen Rangersin peliä safkalla jossain pihipaikassa aivan MSG:n vieressä. Oli ihan mukava mesta, safka oli hyvää ja Rangers-paitaisia ihmisiä oli tupa täys. En tietenkään muista sen mestan nimeä, yritän kaivaa sen jostain.

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kukaan eksynyt matkallaan johonkin paikallisista panimoista? Jos vaan saan aikataulut osumaan, niin Brooklynin puolella olisi kiinnostusta käydä Brooklyn Breweryn kierroksella. Sen lisäksi ainakin Heartland breweryn ja Chelsea brewing companyn tuotteita voisi käydä maistamassa, jos eksyy oikeille kulmille. Jollain jotain lisättävää?

No myöhän käytiin tuolla Brooklyn Brewerissä happy endingeillä, jotka muistaakseni järjestetään aina perjantaisin. Taisi olla että siellä myös jonkun näköistä kierrosta järjestetään, mutta sinne ei ainakaan tolla reissulla eksytty.

Vaikka mainostavatkin tuota happy houriksi, niin "hyvän" hintaisia juomat kuitenkin olivat. Taisi olla neljä dollaria sellainen yksi puinen "pelimerkki", jolla sitten tilailtiin juomia, jotkut yhen merkin ja jotkut kahen merkin arvoisia. Tosin paljousalennuksella sai sitten vähän halvemmalla kappale hinnalla.

Tilat olivat pienet ja porukkaa oli kuin pipoa, eli jos tonne meinaa mennä, niin tarpeeksi ajoissa paikalle, että pääsee pöytään istumaan. Jos paikalle meinaa jäädä pitemmäksikin aikaa, niin mestoille voi tilata ruokaa ja sen sellaista. Jos porukassa on oluen ystäviä, niin mikä ettei tonne jää pitemmäksikin aikaa naatiskelemaan, edellyttäen että saa pöydän jossa voi viettää aikaa. Itelle oli kyllä pettymys ainakin tuo juomien hinta, sillä luulisi että kun suoraan hanoista tulee tavara, niin olisi ollut vähän halvempaa.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Baareja tietysti on koko saari täynnä, mutta edelleen kiinnostaisi vinkit hyvistä musiikki/rock-paikoista, sekä erityisesti paikoista alku-ja jälkipeleille MSG:n läheisyydestä.

Googletus on ystävä tässäkin asiassa. Muistaakseni Lonely Planetissa on myös hyvä listaus mestoista lyhyellä kuvauksella. Aika huono munkki pitää käydä, jos kaupungissa ei ole yhtään mielenkiintoista keikkaa lomasi aikana.

Yhden linkin mestoista löysin nopeasti. Tämä vie laajempaa kokoelmaan kuin pelkät rock-mestat: Music Venues & Clubs in New York City - Citidex New York City

Lipunmyyntisaittejakin kannattaa selailla.

Itse olen käynyt Roseland Ballroomissa aikoinaan tsekkaamassa iskussa olleen Mars Voltan. Oli kyllä mahtava mesta ja keikka. Lisäksi pakolliset bisset on tullut vedettyä jo edesmenneessä CBGB:ssa. Brooklynin puolella on myös tosi paljon paikkoja. Jatkoajallakin olisi varmasti monta asiantuntijaa, mutta eivät löydä tänne ketjuun, mm. Lapanen.

Outsider

Jäsen
Kiitoksia vastanneille. Keikoista löytyy kyllä hyvin tietoa ihan googlettamalla ja mielenkiintoista musiikkia sattuu reissun aikana olemaan ihan MSG:ssakin. Lähinnä siis olis vielä haussa paikkoja missä voi kuunnella hyvää musiikkia ja ottaa muutaman oluen/drinkin. Varmasti noita paikkoja kyllä löytyy muutenkin, mutta jos nyt jollain on joku paikka mitä suositella, niin sillä kyselin. Lonely planetin listaa en tosin ollut vielä katsonut, niin ehkä sieltäkin saa jotain vinkkiä.

Myös NHL- ja NBA-storet on toki tiedossa, mutta jos jostain saa samaa tavaraa halvemmalla, niin sillä kyselin.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
NHL- ja NBA-tavaraa saa yleensä urheilukaupoista, ja yleensä halvemmalla.

Ja tietenkin hinnat tippuu, jos Manhattanin turistipaikoista lähtee kauemmaksi. New Jerseyssäkin on monia paikkoja joista kyseisiä tuotteita löytyy.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy