New York City

  • 279 343
  • 994

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Okei, no onkohan kellään kokemuksia miten nuo hotellien hinnat käyttäytyvät syksyä kohden? Kannattaako odotella lähemmäs matkan ajankohtaa ja kytätä tarjouksia vai pyrkiä varaamaan mahdollisimman pian hotelli?
Tai sitten varaat hotellin NYC:in ulkopuolelta ja menet junalla Manhattanille, jos ei ole pakko yöpyä esim. Manhattanilla. Voi tulla halvemmaksi sillä tavalla. Esim. New Jerseyn puolelta löytynee paikkoja läheltä junarataa paljon halvemmalla. Näin siis itse tein New Yorkin turistimatkallani.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Ehdottomasti kannattaa varata hotelli Jerseyn puolelta, jostain Newarkin lentokentän lähettyviltä. Lähden taas vaihteeksi New Yorkiin elo-syyskuun vaihteessa, ja varasin New Jersey puolelta hotellin hintaan 45 euroa per yö, ja ainakin Hotels.comin mukaan on aika siisti paikka. Hyvät arviot on saanut asiakkailta. Mutta ei noihin asiakkaiden arvioihin kannata liikaa luottaa, monesti huonoakin palautetta saanut hotelli on ihan kelpo paikka asua.
Yleensä noilla Newarkin lentokentän vieressä olevilla hotelleilla on ilmainen kuljetus Newarkin kentälle. Sieltä pääsee junalla suoraan Madison Square gardenin asemalla, oliko se nyt Penn-station nimeltään. Todella helppoa matkustamista.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti kannattaa varata hotelli Jerseyn puolelta, jostain Newarkin lentokentän lähettyviltä.

Olen vahvasti eri mieltä. Kun New Yorkin asti matkustaa, niin onhan se nyt paljon siistimpää herätä hotellista keskeltä Manhattania ja heti herättyään laahustaa ihmisvilinässä vastapäiseen Starbucksiin. Tai nukahtaa yöllä katsellessaan Times Squaren valomainoksia. New Yorkissa menee enivei kaameasti rahaa, joten kyllä sitä mielellään maksaa vähän enemmän, että voi yöpyä ytimessä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo kyllä sitä itsekin suosittelisi että hotellin ottaa suht läheltä kaikkea hälinää, jotenkin se vaan kuuluu siihen hommaan.

Itse olin elokuussa 2008 hostellissa, nyt toukokuussa 2010 hotellissa (Days Inn Broadway) Broadwayn ja 94th streetin kulmassa, josta esim. times squarelle oli n. 25 minuutin kävelymatka. Kyseinen hotelli maksoi 7 yöltä 350 euroa, joten aika halvalla pääsi.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin elokuussa 2008 hostellissa, nyt toukokuussa 2010 hotellissa (Days Inn Broadway) Broadwayn ja 94th streetin kulmassa, josta esim. times squarelle oli n. 25 minuutin kävelymatka. Kyseinen hotelli maksoi 7 yöltä 350 euroa, joten aika halvalla pääsi.

Tuo on jo aika hyvä diili. Mitä kautta varasit hotellin?
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Joo kyllä sitä itsekin suosittelisi että hotellin ottaa suht läheltä kaikkea hälinää, jotenkin se vaan kuuluu siihen hommaan.

Itse olin elokuussa 2008 hostellissa, nyt toukokuussa 2010 hotellissa (Days Inn Broadway) Broadwayn ja 94th streetin kulmassa, josta esim. times squarelle oli n. 25 minuutin kävelymatka. Kyseinen hotelli maksoi 7 yöltä 350 euroa, joten aika halvalla pääsi.

Toi hotelli irtoais tällä hetkellä 550e 7vrk Oliko muuten millainen? Menisitkö itse uudestaan?

Onko kukaan käyttänyt Hotwire.com:a hotellien varaamiseen, ideana siellä on se ettei ennen varausta tiedä tarkkaan mihin hotelliin pääsee, ainoastaan tason ja alueen, mutta hinnat saattavat sitten käsittääkseni olla erittäin halpoja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olen vahvasti eri mieltä. Kun New Yorkin asti matkustaa, niin onhan se nyt paljon siistimpää herätä hotellista keskeltä Manhattania ja heti herättyään laahustaa ihmisvilinässä vastapäiseen Starbucksiin. Tai nukahtaa yöllä katsellessaan Times Squaren valomainoksia. New Yorkissa menee enivei kaameasti rahaa, joten kyllä sitä mielellään maksaa vähän enemmän, että voi yöpyä ytimessä.
Miten sen ottaa. Ensimmäisellä kerralla sitä jaksaa vielä aamusta iltaan kaupungilla olla, jolloin voi tiputtaa ostokset yms hotellille kesken päivää, mutta kymmenennellä vierailukerralla sitä ehdottomasti preferoi rauhallisia yöunia (edullisimmassa hotelleissa on kuitenkin yksinkertaiset ikkunat ja Manhattan ei ole hiljaisin paikka). Samoin jos meinaa auton vuokrata ja käydä kauempana, niin Newark on hyvä vaihtoehto. Ei tuo junamatka keskustaan kuitenkaan kestä kuin jonkun puoli tuntia.

nuorena poikana on joskus tullut mixed dorm-huoneessa yövyttyä 20 dollarilla yö. Hostelli-asumisen kohokohta oli se kun keskeytin kahteen kertaan samassa huoneen yöpyneen nuoren parin seksin harrastamisen saapumalla vahigossa väärään aikaan paikalle. Olivat ujoja nääs.

Mulla olisi myös ollut toinen suositus edullisesta ja viihtyisistä hotellista Hispanian Harlemista (eli upper east sidesta, kuten sitä valehdellaan), mutta kun seuraavalla reissulla koitin sinne mennä uudestaan, niin selvisi että poliisit olivat menneet sen sulkemaan jonkun huume/ammuskelujutun takia. niuhot.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on jo aika hyvä diili. Mitä kautta varasit hotellin?

Kilroy Travelsin kautta! Harmi jos nyt on kalliimpi sitten.

Kyseinen hotelli oli mielestäni perushyvä, siisti, ystävällinen henkilökunta. Ei toki mikään luksushotelli mutta täysin riittävä. Lähtisin ehdottomasti ensi kerralla juuri tuohon hotelliin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun hotelleja etsii, niin kannattaa muitaa että saman hotellinkin hinta voi olla eri riippuen siitä, että mitä kautta sen varaa. Kannattaa siis chekata hotellin omat sivut (mikäli sellaiset on) ja sitten noiden isoimpien palveluiden kuten hotels.comin kautta.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
New Yorkissa menee enivei kaameasti rahaa, joten kyllä sitä mielellään maksaa vähän enemmän, että voi yöpyä ytimessä.

No joo, kyllä sitä rahaa saa palamaan ihan mukavasti, jos siellä ytimessä vaan shoppailee :) Parhaat ostokset tekee kun lähtee pois sieltä ytimestä, tutkailemaan muitakin paikkoja kuin pelkkiä turistirysiä. Ja auton vuokraaminenkin kannattaa, esim Philadelphiaan ajaa alle 2 tunnissa, sekin on ihan tutustumisen arvoinen paikka.
 

Rocco

Jäsen
Itse otin YMCA:n hostellin 3rd Avenuelta, lähetä YK:n päämajaa. Oikeasti, kuka menee New Yorkiin nukkumaan? Itselle riitti mainiosti halpa huone Manhattanilta missä on sänky, ei aamiaista, ei omaa vessaa tai suihkua, mutta so what. Aamulla kun herää niin ei siellä hostelillla kauaa olla, korkeintaan netissä pikana käy ja sitten kaupungille koko päiväksi. Illalla taas takaisin ja sitten onkin jo väsy ja ei muuta kuin nukkumaan, ehkä hetken katsoo teeveetä, ei muuta.

Maksoi n. 50 dollaria yö. Ei todellakaan paha hinta siitä, että on oma huone pari korttelia sivussa metroreitiltä, lähes keskeltä Mahattania.

Vanderbilt YMCA on hostel, jos joku haluaa tutustua. Ja näköjään löytyy toinenkin YMCA:n hostel aivan Central Parkin vierestäkin.
 
Viimeksi muokattu:

SannaS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NY Yankees
Kannatan ehdottomasti yösijan hankkimista Manhattanilta. Vaikka Newark ei sekään ole kaukana, Jersey Citystä puhumattakaan, niin kyllä siihen matkaan vaan tuhrautuu aikaa. Ensin pitää raahautua juna/metro/laiva-asemalla, sitten odotellaan kulkupeliä, joka vie aina siihen samaan paikkaan keskustaa. Varsinkin lyhyemmillä lomilla tuohon turhaan reissaamisen menee ihan suotta aikaa. Yöpaikassa pistäytyminen vaatteiden vaihdossa/ostosten viemisessä ei käykään ihan niin vaan.

Kuten tästä ketjusta käy ilmi, niin minä olen yöpynyt Spanish Harlemissa UES:illa (Lexington/102nd Street), ja sekin oli turistirysiin nähden aika kaukana, vaikka Manhattanilla ja aivan metropysäkin vieressä olikin. Samoin Financial District on kaukana Times Squarelta, vaikka se hassulta tuntuukin. Manhattan on ISO saari, joten kannattaa tosiaan miettiä missä haluaa käydä ja aikaansa lomalla viettää.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
No joo, kyllä sitä rahaa saa palamaan ihan mukavasti, jos siellä ytimessä vaan shoppailee :) Parhaat ostokset tekee kun lähtee pois sieltä ytimestä, tutkailemaan muitakin paikkoja kuin pelkkiä turistirysiä. Ja auton vuokraaminenkin kannattaa, esim Philadelphiaan ajaa alle 2 tunnissa, sekin on ihan tutustumisen arvoinen paikka.

Jos Philadelphiassa haluaa käydä, niin bussi on melkein parempi vaihtoehto kuin auto. Parkkipaikan löytäminen ei aina ole Philadelphiassa ihan helppoa (eikä aina halpaakaan). Bussilla pääsee varsin edullisesti ja nopeasti. Esimerkiksi tässä linkissä oleva firma (https://www.nydcexpress.com/default.aspx) ajaa Chinatownista Philadelphiaan kahdessa tunnissa kymmenellä dollarilla.

Myös monet muut firmat ajavat tuota väliä. JA jos Nykin lisäksi kiinnostaa muut kaupungit, niin bussillahan pääsee esim. Bostoniin tai Washingtoniin käymään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi se itsellekin New Yorkissa ollut iso kynnys ottaa Hotelli jostain syrjäkyliltä. Meillä oli joku pikkuhotelli Times Squaren sivukadulla. Kun astui hotellista ulos, niin ei paljon ihmisiä näkynyt. Käveli 20 metriä sivuun, niin se ihmismassa löi vasten kasvoja ja kaikki oli siinä. Muutenkin oli päivän jälkeen todella väsynyt kaikesta kävelystä ja matkustamisesta.
 

J.Petke

Jäsen
Itse kun olin aikoinani New Yorkissa niin bussin päästyä hotellille ajattelin, jotta onneksi ollaan perillä. Katsoin hotellia, että ihan ok ja sitten vilkaisin tien toiselle puolelle. Siinähän se seisoi kuin aamustondis, Madison Square Garden. Siinä meni härmäpoika hiljaiseksi. Hotelli oli siis aikalailla hyvällä paikalla mutta sitten kun pääsin huoneeseen niin ajattelin katsoa, että mitä näkyy ikkunasta. Noh, joku takakuja helvetin isolla roska-alueella, haju oli aika karmiva. Eli ei se aina se paikkakaan sitä määrää kuinka hyvä itse huone on. Muutenkin ydinkeskustassa oli yöaikaan aikamoinen paskan käry kun kaikki roskikset oli pihalla odottamassa noutoa.

Turhan pikainen oli visiitti tuolloin kun piti jatkaa matkaa jo eteenpäin. Täytyy joskus ottaa pari viikkoa ja mennä katsastamaan paikkoja uudestaan. Itse ottaisin hotellin vieläkin ihan siitä ytimestä sillä siitä on niin paljon helmpompi illalla/yöllä käydä katsastamassa paikkoja ja pubeja. Ei sieltä Newarkista kuitenkaan jaksa enää minnekään lähteä kun on petiin päässyt.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
No maku/haju/näkö jne. asia kai tuo sitten. Joillekin sopii paremmin yöpyä New Jerseyn puolella, reippailla 10-15 minuuttia juna-asemalle, ja tuskin siinä kauaa joutuu junaa odottamaan jollei nyt ihan keskellä yötä ole liikenteessä. Sitten varmaan alle puolen tunnin niin ollaan Manhattanilla. Ja sieltä pääsee eteenpäin melkein minne vaan maanalaisella, tai sitten voi vaan kävellä ympäriinsä. Ja junat kulkee ainakin jonnekin lähemmäs puoli kahteen saakka yöllä.

Toisille sitten sopii paremmin halpa hotelli Manhattanilla roskakasoineen, hajuineen, hälyineen jne. To each his/her own. Minua nyt ei New York/Manhattan tosiaan muutenkaan paljon kiehtonut juurikin noista edellämainituista syistä (hajut, roskakasat, ihmiset pissimässä pitkin katuja jne.) joten ei kannate luottaa mielipiteisiini jos moiset asiat eivät tahtia haittaa.

Yksi toinen tapa tulla Manhattanille on lautta Staten Islandilta jonne voi ajaa vaikka omalla (tai vuokra-) autolla. Olen senkin kai aiemmin tässä ketjussa maininnut. Lautta on käsittääkseni edelleen ilmainen, ja siltä on upeat maisemat Manhattanin eteläkärkeen. Mutta tämä voi olla tosiaan epäkäytännöllinen vaihtoehto useimmille lentokoneella saapuneille turisteille, koska ensin pitäisi päästä Staten Islandille. Muualta USA:sta omalla/vuokra-autolla saapuneelle turistille tuo lienee varteenotettava vaihtoehto, ainakin yhden päivän tutustumisretkelle Manhattanille.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Itse kavaisin reilu viikko sitten 4 paivan reissulla NYC:ssa, ja mukavaa aikaahan siella tuli vietettya. Vaikka tuossa ajassa ei nyt kovin ihmeita ennata tekemaankaan.

Hotelliksi valitsin jo aiemmin mainitun Pennsylvanian, mika kustansi n 500taalaa. Syita tuohon valintaan oli oikeastaan kaksi, sijainti 7th avenuen ja 34 streetin risteyksessa, mista lyhyt matka moneen mielenkiintoiseen paikkaan. Ja toinen oli myos sitten se, etta oli oma kylppari kaytossa. Hotellissa oli ainakin joissakin kerroksissa remontti parhaillaan kaynnissa. Tieda sitten onko "ikuinen remontti" menossa. Silti PALJON pahemmissakin hotelleissa on tullut oltua. Voisin jopa suositella.

Taksilla tuli ajettua ainoastaan yhtena aamuna vapauden patsaan risteilyjen lahtopaikalle, mutta sieltakin tuli sitten kavellen tultua takaisin. Pystyipahan samalla tutustumaan paremmin chinatowniin, sohoon ja muihin kortteleihin. Ja tuolta. Toiseen suuntaan hotellilta onkin sitten taas kateva esim menna Empire state buildingin kautta vaikka 5th avenuelle, ja kappailla sita pitkin Central parkiin niinkuin yhden paivan ohjelmassa oli. Siella puistossa sitten kiertelya ja tulipa kaytya bongailemassa myos "strawberry fields" siella puiston laitamilla. Sielta sitten patikoiden taas Times Squaren kautta hotellille huilailemaan. Kylla tuolla varsin hyvin jalkaisin parjaa, mikali vahankin kuntoa on. Kenkiin tosin kannattaa panostaa ihan jalkapohjien suojelemiseksi.

Ainut asia mika tuolla ottaa paahan, on se etta hyvannakoisia vaatteita yms on niin helvetisti, etta lompakko huutaa leipaa loppuvuoden.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Nyt on hotelli hommattu, Priceline.com:n kautta 3 tähden (East Houston Hotel) hotelli Sohon ja East Villagen kulmalta. Metropysäkki korttelin päässä ja 10min metro matka aivan ytimeen. Hintaa tuli 1070e, että kovat on hinnat, mutta hotels.com:n ja muiden vastaavien kautta tuohon hintaan löytyy tällä hetkellä hädin tuskin 2-tähden hotelleja. (Ja hotellin omien sivujen vastaava hinta yli 2000 dollaria)

Alue vaikuttaisi ihan mukavalta ja kävelymatkan päässä Chinatown ja Little Italy.

Onko kellään kokemuksia Sohosta ja sen lähialueista (East Village, Little Italy, Chinatown) suosituksia ravintoloista jne.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Itse otin YMCA:n hostellin 3rd Avenuelta, lähetä YK:n päämajaa. Oikeasti, kuka menee New Yorkiin nukkumaan?

Pakko mennä, kun Giulianin "siivouskampanjan" jälkeen ei ole ainakaan arkisin ollut mikään edes myöhään auki. Viikonloput ovat sitten asia erikseen. Eli joko katsot Seinfeldia hotellihuoneessa ja juot kadunkulman korealaispuodista ostettua kaljaa tai nukut. Se on arkiöiden kuvio.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Onko kellään kokemuksia Sohosta ja sen lähialueista (East Village, Little Italy, Chinatown) suosituksia ravintoloista jne.
Kuten kirjoitin pari sivua taaksepäin: Vinkkinä suosittelen aamupalan nauttimista Landmark kahvilassa Grand ja Centre st. risteyksessä.

Et kirjoittanut milloin olet menossa, mutta syyskussa Little Italyssa on San Gerrano festarit menossa.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Kuten kirjoitin pari sivua taaksepäin: Vinkkinä suosittelen aamupalan nauttimista Landmark kahvilassa Grand ja Centre st. risteyksessä.

Et kirjoittanut milloin olet menossa, mutta syyskussa Little Italyssa on San Gerrano festarit menossa.

Lokakuussa on viikon reissu tiedossa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään kokemuksia Sohosta ja sen lähialueista (East Village, Little Italy, Chinatown) suosituksia ravintoloista jne.

Juu, on kyllä. Little Italy nyt kovin ihmeellinen ole, mutta aivan mielettömän hyvä rafla on Caffe Napoli osoitteessa 191 Mulberry Street. Viihtyisä ja aito italialainen, jossa tietenkin ystävällinen henkilökunta. Safka oli parasta italialaista mitä olen koskaan syönyt.

Chinatown sitten kivempi kuin Little italy. Hurjasti kiinalaisia ja kiva fiilis. En ole kiinalaisen safkan ystävä, mutta yhdessä raflassa kävimme. Etsimme sellaisen raflan, jossa ei ole turisteja vaan kiinalaisia, mutta petyin silti. Annokset kun ovat omaan makuuni aika pieniä. Vähän se tarjoilija katsois kun minä ja ystäväni, joka hänkin siis nainen, tilasimme kaksi kertaa pääruoan.
 

Rocco

Jäsen
Onko kellään kokemuksia Sohosta ja sen lähialueista (East Village, Little Italy, Chinatown) suosituksia ravintoloista jne.
SoHossa on ravintola La Nueva Conquista. Paikka on todella pieni, mutta sen ei kannata antaa hämätä. Paikka on heti Spring Streetin metroaseman vieressä. Tuo risteysalue on aika täynnä pieniä ravintoloita, joten se ei ehkä ole aivan silmiinpistävin ravintola. Etenkään kun SoHo ei ole tunnettu ruokapaikkana. Ravintola on siis meksikolaistyyppinen ravintola.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös