Matkan pääpainona ei ole kauppojen kiertely, vaan ihan näin ensikertalaisena Nykissä tulee todennäköisesti koluttua kaikki vähänkin tunnetummat nähtävyydet ja ihmetellessä paikallista meininkiä.
Saman huomasin itse viime vuoden toukokuussa. Mennessä kaupunkiin oli +7, ja kolea sadekeli, seuraavana päivänä pilvetön taivas ja +28.New Yorkin ilmastosta ei ainakaan vähään aikaan ole puhuttu tässä ketjussa.
-clip-
En ole tarkemmin perehtynty nykin sääoloihin, mutta käsitykseni mukaan varsinkin keväisin sää voi muuttua paljonkin, eikä tuo ollut mitenkään kovin ihmeellistä.
Eli niille vinkkinä jotka sinne meinaa mennä, kannattaa ehdottomasti suunnitella reittejä ja paikkoja jo etukäteen.
Onpas muuten huimia eroja hotellien hinnoissa eri kuukausina. Tammikuussa hinnat ovat lähes puolet vähemmän kuin vaikka lokakuussa. Houkuttaa kyllä lähteä tammikuussa reissuun.
Nyt on takana yhdeksän reissua USA:han. Kaikki itä-rannikolle ilmaisesta majapaikasta johtuen ja kestot vaihdelleet 8 päivästä 2,5 viikkoon.
NYC:ssä on tullut oltua luokkaa 20 päivää +iltoja päälle ja aina löytyy uutta töllötettävää. Itse tykkäämme suunnitella pari pääkohdetta/käynti mutta muuten vaeltelu kaupungissa on ohjelmanumero sinänsä.
KAupungin ihmiset, hajut, liikenne, kaupat, poliisist, eri etniset ryhmät.... Ihan kaikki yhdessä muodostavat sen jutun ainakin minulle.
Toki meitä on helpottanut se, kun ystävät asuvat Jerseyn puolella ja neuvovat uudet mukavat jutut, hyvät teatterinäytökset jne jne. Auto on käytössä tarvittaessa.
Mutta itse kaupunki on mielestämme ylivoimaisesti paras paikka reissata maailmassa, toki tämä on vain meidän kahden mielipide. Niitähän on yhtä monta kuin per..reikiä kuulemma.
Avoin mieli, hyvät kengät kulkemiseen, sopivasti rahaa, niillä on itse pärjännyt. AI niin, vieläkään ei olla käyty kaupunkikiertoajelulla busseilla...
Oma reissu on siis lokakuussa tulossa. Kun New Yorkin säätiloista oli puhe, niin onko kokemuksia NYC:n säästä lokakuussa, entä onko ruska silloin missä vaiheessa? Central Park ruska-aikaan voisi olla aikamoinen kokemus...
Tammikuussa hinnat ovat lähes puolet vähemmän kuin vaikka lokakuussa. Houkuttaa kyllä lähteä tammikuussa reissuun.
Onko suosituksia siirtymiselle JFK:lta hotellille, joka sijaitsee East Houston streetillä ja koneen pitäisi olla perillä iltakahdeksan paikkeilla.
Taksi taitaa kustantaa sen 45 dollaria + siltamaksut + tipit päälle, eli noin 60 dollaria? Junalla pääsisi varmaankin huomattavasti halvemmalla? Miten matka-aika?
Kannattaako taksilla mennä ja näkeekö matkalla NYC skylinen paremmin kuin junasta?
Madison Square Gardenin kupeessa olevalta Penn Stationilta puskettiin junalla Hempsteadin asemalle Long Islandin puolelle muistaakseni n. 45 minuuttia, sieltä otettiin taksi joka ajeli Nassau Memorial Coliseumille n. vartissa.Osaisiko joku kertoa kuinka kauan kannattaa varata aikaa siihen että siirtyy Manhattanilta tai vaihtoehtoisesti Brooklynistä Nassau Memorialille Islesin matsiin?
No kun näihin kyselyihin on lähdetty niin taksi lienee helpoin tapa päästä JFK:lta Brooklyniin, kutakuinkin Prospect Parkin liepeille?
Osaisiko joku kertoa kuinka kauan kannattaa varata aikaa siihen että siirtyy Manhattanilta tai vaihtoehtoisesti Brooklynistä Nassau Memorialille Islesin matsiin?
Onko suosituksia siirtymiselle JFK:lta hotellille, joka sijaitsee East Houston streetillä ja koneen pitäisi olla perillä iltakahdeksan paikkeilla.
Kuinka paljon, noin suunnilleen, maksaa taksi JFK:lta Manhattanille (Upper West Side)?
Eikös siinä ole kiinteä hinta, muistaakseni 45$? Siis JFK:ltä Manhattanille. En muista pitääkö toi sisällään tipit vai ei...
Juu, vahvistan tuon kiinteän hinnan. Se oikeen lukee jokaisen keltaisen taksin kyljessä. Viimeisen kuukauden aikana olen kaksi kertaa ajanut JFK:lta Manhattanille, ja molemmilla kerroilla on tuohon lisätty tietulli, 5,30 dollaria muistaakseni. Että jos taksikuskille sellaiset 55 dollaria antaa niin tuskin menee kovin pahasti metsään. Toki enempikin varmaan saa tipata mutta tuskin paljon vähempää.Ei pidä sisällään tippejä, eli 45 dollaria taitaa olla
Aploodeja scholl, aploodeja! Loistavan paska viesti, jolla et taaskaan onnistunut antamaan hevon kukkua palstalle.
Kortti vaan on niin kätevä, siitä ei pääse yli tai ali. Tipit hoituu samalla kortin summaa muuttamalla. Ei tartte kuljettaa ylimääräistä "kääröä" mukana.