Netflix Suomi

  • 1 095 918
  • 3 648

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Pitkälti itsellä samat tuntemukset kuin mitä @Flou tuossa yllä kirjoittaa - ennakko-odotus oli vahvaa myötähäpeää, mutta kyllähän tuon katsoi ihan mielellään. Triss on tosiaan huono näyttelijävalinnan osalta (eikä sikäli hirveästi hahmoa pohjustettu muutenkaan), mutta muuten ei valittamista - Yennefer saattaa olla pikkuisen tummempi kuin mitä pelien/kirjojen perusteella osaisi odottaa, ei tuo silti haitannut yhtään.

Pitkälti asetelmien hakua oli ensimmäinen kausi, seuraava on tilattu, sitten päästäneen enemmän asiaan. Mutta ehdottomasti katson seuraavankin kauden, ei tällaista sopivan ilkeää fantasiaa ole ikinä liikaa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Nyt on viimeiset kolme jaksoakin Witcheriä katsottu. Kutosjakso oli kauden heikoin. Melko päättömiä oli juonenkäänteet tuossa. 7 ja 8 sitten taas parempaa. Kokonaisuutena kaudelle annan 7,5/10. Sinänsä siistiä aikakikkailua lukuunottamatta juoni oli aika simppeli. Suurin osa taisteluista oli hyvin toteutettu ja kuten sanottu teknisesti muutenkin oli vahvaa suorittamista. En sitten tiedä miten tämä tarina kirjoihin vertautuu. Käytiinko tässä ykköskirjan tarina läpi ja jäiköhän jotain oleellista pois? 8 jaksoa kuitenkin aika vähän on, vaikka tunnin verran kellottivatkin. Kyllä mielellään aikanaan katson seuraavankin kauden.
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Witcher kirjat meni juuri pari viikkoa sitten kuunteluun. Täytyt sanoa että ei ainakaan ensimmäinen kirja itselle uponnut kerronnallisesti. Täytyy koittaa lisää jos se siitä aukeaisi. Kirjojen suomennoksen lukija on mielestäni ärsyttävä, eli ehkä sekin vaivaa?
Tänään lentokoneessa katselin pari ekaa jaksoa Witcher sarjaa ja kyllähän se hyvin toimi. Tiettyä samankaltaista ohuutta tuntuu tarinassa kuin ensimmäisen kirjan ekalla puoliskolla. Mutta tuotanto on todella hyvällä tasolla ja näyttelijät ovat onnistuneet. Erityiset propsit ansaitsee Henry Cavill. Vahvaa näyttelemistä ja stoalainen puumaisuus toimii tälle hahmolle todella hyvin. Katsojalle tulee käsitys päähahmon kykyjen mahtavuudesta. Mukavasti lisänä on myös röyhkeää ylimielisyyttä joka vain vahvistaa Geraltin persoonaa.

Täytyy katsoa kausi loppuun ennen lopullista tuomioa, mutta hyvältä näyttää!
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pian pääsen myös korkkaamaan Noiturin ykköskauden. Kaikki pelit ja koko kirjasarja on tullut luettua, joten tätähän odottaa kuin pikkupoika jouluaaattoa. Itseasiassa taidan odottaa tämän katsomista enemmän kuin jouluaattoa itseään. Koskaan en ole mitään ohjelmaa odottanut pääseväni katsomaan näin suurella jännityksellä.
Käytiinko tässä ykköskirjan tarina läpi ja jäiköhän jotain oleellista pois?
Jos nyt olen kartalla niin tämä ykköskausi kattaa kirjat viimeinen toivomus, haltiain verta ja halveksunnan aika eli 1&2 ja tuon prequelin tavallaan. Eli jos tätä sarjaa oli nyt suunniteltu se 6 kautta?, niin tämä on ensimmäinen kausihan on tavallaan vähän kuin johdantoa kaikkeen tulevaan, jos sen voi niin järkeillä kirjojen perusteella. En nyt osaa antaa tarkempaa analyysiä miten tämä kirjoihin vertautuu, mutta joskus aikoja sitten olin lukevinani, että ensimmäinen kausi noihin ym. kirjoihin pohjautuu pitkälti.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Pian pääsen myös korkkaamaan Noiturin ykköskauden. Kaikki pelit ja koko kirjasarja on tullut luettua, joten tätähän odottaa kuin pikkupoika jouluaaattoa. Itseasiassa taidan odottaa tämän katsomista enemmän kuin jouluaattoa itseään. Koskaan en ole mitään ohjelmaa odottanut pääseväni katsomaan näin suurella jännityksellä.

Jos nyt olen kartalla niin tämä ykköskausi kattaa kirjat viimeinen toivomus, haltiain verta ja halveksunnan aika eli 1&2 ja tuon prequelin tavallaan. Eli jos tätä sarjaa oli nyt suunniteltu se 6 kautta?, niin tämä on ensimmäinen kausihan on tavallaan vähän kuin johdantoa kaikkeen tulevaan, jos sen voi niin järkeillä kirjojen perusteella. En nyt osaa antaa tarkempaa analyysiä miten tämä kirjoihin vertautuu, mutta joskus aikoja sitten olin lukevinani, että ensimmäinen kausi noihin ym. kirjoihin pohjautuu pitkälti.
Kirjojahan on viisi + kaksi esiosanovellikokoelmaa? Eli tässä olisi yhteen kauteen ympätty melkein puolet kaikesta materiaalista? Kuulostaa kummalta, mutta toisaalta välillä hahmojen tarinat kulkivat vauhdilla eteenpäin. Kerroppa sitten varmistettu analyysi, kun oot kauden katsonut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
@Jarnan Rysty ja @Shardik eipä tässä olla päästy ainakaan ekaan viiteen jaksoon ensimmäistä novellikokoelmaa pidemmälle. Vähän sitten sotketaan osia toisesta kokoelmasta mukaan liittyen Ciriin.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Jarnan Rysty ja @Shardik eipä tässä olla päästy ainakaan ekaan viiteen jaksoon ensimmäistä novellikokoelmaa pidemmälle. Vähän sitten sotketaan osia toisesta kokoelmasta mukaan liittyen Ciriin.
Aivan no voihan se olla että kun onkin tuosta kuudesta kaudesta puhuttu niin on jaettu tarinaa hieman laajemmalle alueelle eli kirja/kausi tyyliin tai vähän limittäin. No sen aika meille sitten näyttää miten se siitä muotoutuu lopulta.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Rick ja Mortyn neloskauden ekat viisi jaksoa on tullut Netflixiin. Witcherin kanssa siis hiukan tekemistä jouluksi, tosin nämä on kyllä viimeistään huomenna jo kaluttu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Uudelle true crime dokkarille Don't F**k With Cats vahva suositus. Vähän making a murderer viboja mutta intensiivisemmällä otteella, kolmetuntinen rykäsy ja putkeenhan se oli katottava. Älkää lukeko mitään ennalta, edes jaksojen kuvauksia.
Viimeistä jaksoa vaille valmis.
Hiukan kaiken mielenkiintoisen jahtauksen jälkeen nyt sellainen fiilis että sarjan päätähti /sen fanit on tilannut tän netflixiltä. :) Sehän nautti julkisuudesta ja tää dokkari nostaa jutun taas framille ja isosti. Odotan vikassa jaksossa jotain Huikea käännettä että saisi multa suuremmat kehut.
Yleisellä tasolla, ihan kiva että tälläisiä tehdään mutta vähän vanha olen nopeatempoisille dokkarille, mä olen sitä hitaasti etenevän Irishmanin sukupolvea:). Ted Bundy dokkari oli muuten ihan ok myös, lähi vuosien parhaita murhadokkareita.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Witcher tuli katsottua läpi kahdella istumalla, tykkäsin melko kovasti. Pieniä muutoksia lähdemateriaaliin nähden oli tehty, jotkut meinasi vähän ärsyttää, mutta aika perusteltuja nuo olivat tarinankerronnan kannalta, mitä nyt Fringillan suurta roolia Nilfgardin nousussa en ymmärrä (vielä).

Cavill Geraltina on loistava, kuin luotu rooliin. Ei puhu paljon eikä ainakaan toisia miellyttääkseen. Dandelion saatu myös juuri sopivan ärsyttäväksi hahmoksi. Muuten aika perusvarmaa tekemistä, seuraavilla kausilla sitten näyttelijöillekin enemmän kuormaa kun aika henkilövetoista tuo tulee olemaan. @Flou ja @hablaa , mikäs Trississä tökkii, omaan makuun näyttelijä veti pienehkön roolinsa varsin hyvin eikä ainakaan mulle osunut silmään mitään isompaa valittamista.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
@Flou mikäs Trississä tökkii, omaan makuun näyttelijä veti pienehkön roolinsa varsin hyvin eikä ainakaan mulle osunut silmään mitään isompaa valittamista.

Näyttelytyössä ei mitään vikaa. Minulle Triss on ylisöpö punapää ja tuo näyttelijä on hyvin kaukana siitä. Yenneferin erilaisuuteen ehdin jo tottua
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
The Witcherista nyt 6 jaksoa takana. Tähän mennessä ollaan kyllä pienen pettymyksen puolella. Melkoista sillisalaattia ollut, tapahtumat hyppivät välillä erikoisesti ja ärsyttävästi vailla kiitettävää johdonmukaisuutta. Hirviöt ovat (paria poikkeusta lukuun ottamatta) olleet kökköjä luomuksia. Roolituksesta en vielä viitsi hirveästi sanoa, kun se on näin kaikki kirjat lukeneelle (ja niistä kovasti pitäneelle) osin myös tottumiskysymys.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näyttelytyössä ei mitään vikaa. Minulle Triss on ylisöpö punapää ja tuo näyttelijä on hyvin kaukana siitä. Yenneferin erilaisuuteen ehdin jo tottua
Ahjoo, peleistä nuo tosiaan. Kirjoissahan Triss on ruskeahiuksinen, en nyt muista miten ulkonäköä on kuvailtu, mutta nättejähän ne kaikki velhottaret on. Yen on mun makuun vähän turhan nuori, tuon ikäisessä velhottaressa pitäisi olla jo vähän iän tuomaa karismaa.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Ahjoo, peleistä nuo tosiaan. Kirjoissahan Triss on ruskeahiuksinen, en nyt muista miten ulkonäköä on kuvailtu, mutta nättejähän ne kaikki velhottaret on. Yen on mun makuun vähän turhan nuori, tuon ikäisessä velhottaressa pitäisi olla jo vähän iän tuomaa karismaa.

Itse en tosiaan ole pelannut, vain lukenut kirjat, ja täytyi oikein tarkistaa, mikä se hiusten väri kirjoissa oli: chestnut(=kastanjanruskea siis ilmeisesti) :)
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
4/8 jaksoa takana noituria ja onhan se aikamoinen sillisalaatti sellaiselle, joka ei ole kirjoja lukenut tai ole yhtään perillä tarinasta ennakkoon. Kun taas jos on kirjat lukenut niin tätä on todella kutkuttava katsella kun vähän väliä tulee niinkuin kohtia jossa miettii että onkohan tämä nyt se tyyppi/tapahtuma/paikka ja sitten kun se on tulee ahaa elämyksiä ja moni on kyllä tähän asti toteutettu oikein hienosti. Ehkä pieni miinus tuosta prinsessa Addan kirous jaksosta, mikä hieman pikakelauksella vietiin läpi, jolla toki ei ole päätarinaan hirveästi arvoa, mutta kauteen olisi helposti saatu 10 jaksoa tuolla lähdemateriaalilla. Jaksot on kyllä hyvin jaoteltu ja ovat ainakin riittävän pitkiä siitä plussaa. Tänään sitten loput katseluun.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Uudelle true crime dokkarille Don't F**k With Cats vahva suositus.

Tuli katsottua tämä eilen läpi, en siis tiennyt etukäteen yhtään taustoja ja oli kyllä vähän mitä vittua -fiilis muutamassakin kohdassa. Ihan mukiinmenevä pläjäys tuollainen kolmetuntinen, itse olisin toivunut dokumentaatioa myös itse oikeudenkäynnistä. Tai no, en tiedä onko hirveästi materiaalia sieltä saatavilla jos on käyty suljettujen ovien takana tmv.

Mutta genressään ihan hyvä dokkari katsottavaksi.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ahjoo, peleistä nuo tosiaan. Kirjoissahan Triss on ruskeahiuksinen, en nyt muista miten ulkonäköä on kuvailtu, mutta nättejähän ne kaikki velhottaret on. Yen on mun makuun vähän turhan nuori, tuon ikäisessä velhottaressa pitäisi olla jo vähän iän tuomaa karismaa.
Mun mielestä Yenin taas pitää olla tuommoinen nuori viettelijätär. Ei ole vielä mielestäni sellainen arvokkaasti vanhentunut kokenut velho.

Trississä voi sanoa enempi sitten toisen kauden jälkeen, kun kuulemma saa enempi roolia. Nyt oli ihan hyvä, että keskityttiin enenpi Geraltiin, Ciriin ja Yeniin
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mun mielestä Yenin taas pitää olla tuommoinen nuori viettelijätär. Ei ole vielä mielestäni sellainen arvokkaasti vanhentunut kokenut velho.
No velhottareksi toki nuori, mutta lähemmäs sata mittarissa kuitenkin tuossa vaiheessa.

Harmittavan pitkään saa odotella seuraavaa kautta, taitaa mennä 2021 asti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös nuo velhot ole ainakin kirjoissa kaikki ulkonäöltään nuoria/juuri sen ikäisen näköisiä kuin haluavat olla?
Tottahan tuo on. Jotenkin vain jäi kaipaamaan sitä Yenneferin uskomatonta karismaa, mikä oli hänen tärkein ominaisuutensa. Menee kyllä tosin sitten enemmän käsikirjoituksen/ohjauksen piikkiin, näyttelijä kyllä hoiti hommansa moitteettomasti. Ja siis ihan pilkun nussimista lopulta muutenkin, eiköhän se siitä kasva tulevilla kausilla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös nuo velhot ole ainakin kirjoissa kaikki ulkonäöltään nuoria/juuri sen ikäisen näköisiä kuin haluavat olla? Saattoi olla jokin jippo että vanhemmat velhot ovat päässeet ikääntymään enemmän ennenkuin vanhenemisen estohoidot tms kehittyivät tarpeeksi pitkälle. Eli periaatteessa noiden velhojen ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä oikean iän kanssa.
Naiset haluavat näyttää nuorilta, sillä seksi myy. Miehet taas haluavat näyttää yleisesti hieman vanhemmilta, sillä kokemus on valttia yleisesti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tämän Witcherin suhteen avautui miten varmaan monesta tuntui katsoa GoT:ia - suhteellisen hyvin ja osin erittäinkin hyvin tehtyä fantasia-viihdettä, jota on leppoisaa katsoa. Kun ei ole lukenut teoksia - ja tiedä sitten miten hyvää kirjallisuutta ne nyt ovatkaan - niin ei voi ärtyä mistään tyhmistä poikkeamisista. Oma fantasia-harrastukseni suurin piirtein kattaa Tolkienin, Le Guinin, Moorcockin ja Martinin notta en ole mikään genreniilo, vähän päinvastoin.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Andrzej Sapkowskin kirjojen lukemisesta on minulla niin kauan aikaa, etteivät juonipoikkeamat häirinneet. Sieltä täältä häivähteli mieleen, että tämähän oli kirjoissa. Ihan kaikkia Witcher-sarjan kirjoja en ole lukenut, jossain 5.-6. kirjan kohdalla Sapkowskilta lähti juonenkuljetus käsistä ja kirjoihin tulvi kaikenlaisia sivuhenkilöitä ja -juonia.

Narrenturm 1 jäi minulta kesken heti alkuunsa, kyllästyin puolalaisten nimien luettelointiin. Kirjassa mainittiin kaikenlaisia henkilöitä sivutolkulla ilman, että he olisivat kuljettaneet juonta mitenkään eteenpäin.

Ensimmäiset 3-4 Witcher-kirjaa ovat ihan luettavia, varsinkin nuortenkirjoina ne toimivat varmaan hyvin.

Sarjasta sen verran, että Cavill on tässä roolissa hyvä, paljon parempi kuin teriksenä. Oli kuulemma reenannut roolia varten itsensä kovaan kuntoon, ja tekee kaikki taistelut ym. itse ilman stuntmiehiä.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
4/8 jaksoa takana noituria ja onhan se aikamoinen sillisalaatti sellaiselle, joka ei ole kirjoja lukenut tai ole yhtään perillä tarinasta ennakkoon. Kun taas jos on kirjat lukenut niin tätä on todella kutkuttava katsella kun vähän väliä tulee niinkuin kohtia jossa miettii että onkohan tämä nyt se tyyppi/tapahtuma/paikka ja sitten kun se on tulee ahaa elämyksiä ja moni on kyllä tähän asti toteutettu oikein hienosti. Ehkä pieni miinus tuosta prinsessa Addan kirous jaksosta, mikä hieman pikakelauksella vietiin läpi, jolla toki ei ole päätarinaan hirveästi arvoa, mutta kauteen olisi helposti saatu 10 jaksoa tuolla lähdemateriaalilla. Jaksot on kyllä hyvin jaoteltu ja ovat ainakin riittävän pitkiä siitä plussaa. Tänään sitten loput katseluun.
sisältää vähäisiä juonipaljastuksia
kausi paketissa. Kouluarvosanaksi 8. Vähän oli semmoista hyppimistä ja pomppimista ja oikeastaan tulevan buildaamista koko kausi ja osa jutuista oli kyllä pikakelauksella vedetty niinkuin jo aiemmin totesin ja oli vain sellaisia pääjuonen kannalta olennaisia asioita painotettu vaikka materiaalia olisi ollut varmasti n. 10 jakson kaudelle. Periaatteessa tämä ensimmäinen kausi on vaan helvetin pitkä traileri ja sarja tavallaan vasta alkaa kaudesta 2. Se on toisaalta hyvä asia että TET-jakso on nyt ohi ja voidaan ottaa oppia. Paljon positiivista oli omaan makuun ja oli myös pelien kautta sarjasta kiinnostuneille tarjolla materiaalia lukuisten otusten ja taisteluiden muodossa, mikä on olennainen osa tuota maailmaa. Eikä mikään henkilöhahmo tai näyttelijä valinta nyt ylisurkea ollut. Ja vaikka Fringilla ei ole ulkomuodoltaan se mitä kirjoissa kuvaillaan, niin ymmärrän kyllä näyttelijä valinnan hyvin. Siinä on semmoista sopivaa julmuutta ja kylmyyttä, mitä hän osaa tuoda esille, joka tuohon roolihahmoon ja sen asemaan tuossa maailmassa kuuluukin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös