Jos nyt olen kartalla niin tämä ykköskausi kattaa kirjat viimeinen toivomus, haltiain verta ja halveksunnan aika eli 1&2 ja tuon prequelin tavallaan. Eli jos tätä sarjaa oli nyt suunniteltu se 6 kautta?, niin tämä on ensimmäinen kausihan on tavallaan vähän kuin johdantoa kaikkeen tulevaan, jos sen voi niin järkeillä kirjojen perusteella. En nyt osaa antaa tarkempaa analyysiä miten tämä kirjoihin vertautuu, mutta joskus aikoja sitten olin lukevinani, että ensimmäinen kausi noihin ym. kirjoihin pohjautuu pitkälti.Käytiinko tässä ykköskirjan tarina läpi ja jäiköhän jotain oleellista pois?
Kirjojahan on viisi + kaksi esiosanovellikokoelmaa? Eli tässä olisi yhteen kauteen ympätty melkein puolet kaikesta materiaalista? Kuulostaa kummalta, mutta toisaalta välillä hahmojen tarinat kulkivat vauhdilla eteenpäin. Kerroppa sitten varmistettu analyysi, kun oot kauden katsonut.Pian pääsen myös korkkaamaan Noiturin ykköskauden. Kaikki pelit ja koko kirjasarja on tullut luettua, joten tätähän odottaa kuin pikkupoika jouluaaattoa. Itseasiassa taidan odottaa tämän katsomista enemmän kuin jouluaattoa itseään. Koskaan en ole mitään ohjelmaa odottanut pääseväni katsomaan näin suurella jännityksellä.
Jos nyt olen kartalla niin tämä ykköskausi kattaa kirjat viimeinen toivomus, haltiain verta ja halveksunnan aika eli 1&2 ja tuon prequelin tavallaan. Eli jos tätä sarjaa oli nyt suunniteltu se 6 kautta?, niin tämä on ensimmäinen kausihan on tavallaan vähän kuin johdantoa kaikkeen tulevaan, jos sen voi niin järkeillä kirjojen perusteella. En nyt osaa antaa tarkempaa analyysiä miten tämä kirjoihin vertautuu, mutta joskus aikoja sitten olin lukevinani, että ensimmäinen kausi noihin ym. kirjoihin pohjautuu pitkälti.
Aivan no voihan se olla että kun onkin tuosta kuudesta kaudesta puhuttu niin on jaettu tarinaa hieman laajemmalle alueelle eli kirja/kausi tyyliin tai vähän limittäin. No sen aika meille sitten näyttää miten se siitä muotoutuu lopulta.@Jarnan Rysty ja @Shardik eipä tässä olla päästy ainakaan ekaan viiteen jaksoon ensimmäistä novellikokoelmaa pidemmälle. Vähän sitten sotketaan osia toisesta kokoelmasta mukaan liittyen Ciriin.
Viimeistä jaksoa vaille valmis.Uudelle true crime dokkarille Don't F**k With Cats vahva suositus. Vähän making a murderer viboja mutta intensiivisemmällä otteella, kolmetuntinen rykäsy ja putkeenhan se oli katottava. Älkää lukeko mitään ennalta, edes jaksojen kuvauksia.
Ted Bundy oli hyvä, siinä mies joka tappoi tappamisen riemusta.Ted Bundy dokkari oli muuten ihan ok myös, lähi vuosien parhaita murhadokkareita.
@Flou mikäs Trississä tökkii, omaan makuun näyttelijä veti pienehkön roolinsa varsin hyvin eikä ainakaan mulle osunut silmään mitään isompaa valittamista.
Ahjoo, peleistä nuo tosiaan. Kirjoissahan Triss on ruskeahiuksinen, en nyt muista miten ulkonäköä on kuvailtu, mutta nättejähän ne kaikki velhottaret on. Yen on mun makuun vähän turhan nuori, tuon ikäisessä velhottaressa pitäisi olla jo vähän iän tuomaa karismaa.Näyttelytyössä ei mitään vikaa. Minulle Triss on ylisöpö punapää ja tuo näyttelijä on hyvin kaukana siitä. Yenneferin erilaisuuteen ehdin jo tottua
Ahjoo, peleistä nuo tosiaan. Kirjoissahan Triss on ruskeahiuksinen, en nyt muista miten ulkonäköä on kuvailtu, mutta nättejähän ne kaikki velhottaret on. Yen on mun makuun vähän turhan nuori, tuon ikäisessä velhottaressa pitäisi olla jo vähän iän tuomaa karismaa.
Uudelle true crime dokkarille Don't F**k With Cats vahva suositus.
Mun mielestä Yenin taas pitää olla tuommoinen nuori viettelijätär. Ei ole vielä mielestäni sellainen arvokkaasti vanhentunut kokenut velho.Ahjoo, peleistä nuo tosiaan. Kirjoissahan Triss on ruskeahiuksinen, en nyt muista miten ulkonäköä on kuvailtu, mutta nättejähän ne kaikki velhottaret on. Yen on mun makuun vähän turhan nuori, tuon ikäisessä velhottaressa pitäisi olla jo vähän iän tuomaa karismaa.
No velhottareksi toki nuori, mutta lähemmäs sata mittarissa kuitenkin tuossa vaiheessa.Mun mielestä Yenin taas pitää olla tuommoinen nuori viettelijätär. Ei ole vielä mielestäni sellainen arvokkaasti vanhentunut kokenut velho.
Tottahan tuo on. Jotenkin vain jäi kaipaamaan sitä Yenneferin uskomatonta karismaa, mikä oli hänen tärkein ominaisuutensa. Menee kyllä tosin sitten enemmän käsikirjoituksen/ohjauksen piikkiin, näyttelijä kyllä hoiti hommansa moitteettomasti. Ja siis ihan pilkun nussimista lopulta muutenkin, eiköhän se siitä kasva tulevilla kausilla.Eikös nuo velhot ole ainakin kirjoissa kaikki ulkonäöltään nuoria/juuri sen ikäisen näköisiä kuin haluavat olla?
Naiset haluavat näyttää nuorilta, sillä seksi myy. Miehet taas haluavat näyttää yleisesti hieman vanhemmilta, sillä kokemus on valttia yleisesti.Eikös nuo velhot ole ainakin kirjoissa kaikki ulkonäöltään nuoria/juuri sen ikäisen näköisiä kuin haluavat olla? Saattoi olla jokin jippo että vanhemmat velhot ovat päässeet ikääntymään enemmän ennenkuin vanhenemisen estohoidot tms kehittyivät tarpeeksi pitkälle. Eli periaatteessa noiden velhojen ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä oikean iän kanssa.
sisältää vähäisiä juonipaljastuksia4/8 jaksoa takana noituria ja onhan se aikamoinen sillisalaatti sellaiselle, joka ei ole kirjoja lukenut tai ole yhtään perillä tarinasta ennakkoon. Kun taas jos on kirjat lukenut niin tätä on todella kutkuttava katsella kun vähän väliä tulee niinkuin kohtia jossa miettii että onkohan tämä nyt se tyyppi/tapahtuma/paikka ja sitten kun se on tulee ahaa elämyksiä ja moni on kyllä tähän asti toteutettu oikein hienosti. Ehkä pieni miinus tuosta prinsessa Addan kirous jaksosta, mikä hieman pikakelauksella vietiin läpi, jolla toki ei ole päätarinaan hirveästi arvoa, mutta kauteen olisi helposti saatu 10 jaksoa tuolla lähdemateriaalilla. Jaksot on kyllä hyvin jaoteltu ja ovat ainakin riittävän pitkiä siitä plussaa. Tänään sitten loput katseluun.