Tuo jälkimmäinen oli kyllä hyvin hämmentävä tapaus. Tyyppi oli mieleltään ihan täysin kahjo ja hyvä niin, muuten ei olisi välttämättä jäänyt niin nopeasti kiinni.Ted Bundy tuli vilkaistua ja tuo Kissantappaja dokkari. Murhaajat tuntuu kiehtovan ku oikeastaan tuon genren dokkarit ja sarjat vaan kiehtoo Netflixis.
Makuasioita tosiaankin. Tosin itselleni hyvä leffa on sellainen jota ei todellakaan voi jättää kesken. En siis voisi aloittaa sitä esim. eilen ja jatkaa katselua tänään, kuten teikäläinen näköjään tekee.Eilen illalla aloittelin The Irishmanin ja nyt jatkan katselua.
En kyllä oikein ymmärrä väitteitä, että elokuva olisi pitkäveteinen, hidas ja tylsä. Viihdyn kyllä ihan pirun hyvin tämän leffan parissa.
Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia. Siinä oli kaikki hyvän leffan tunnusmerkit: Hyvä juoni ja draaman kaari, jossa yllätyskäänteitä, lisäksi päähenkilöiden (2 kpl) persoonia avattiin erittäin hyvin. Bonuksena erikoinen kerrontatapa ja se, että perustui tositapahtumiin. Eikä tuossakaan leffassa ollut räiskettä tai actionia.
Eilen illalla aloittelin The Irishmanin ja nyt jatkan katselua.
En kyllä oikein ymmärrä väitteitä, että elokuva olisi pitkäveteinen, hidas ja tylsä. Viihdyn kyllä ihan pirun hyvin tämän leffan parissa. Toisaalta minä taas en jaksa katsella toimintaleffoja, joissa mennään kokoajan miljoonaa eteenpäin ilman järjen häivääkään. Mutta makuasioitahan nämä.
Makuasioita tosiaankin. Tosin itselleni hyvä leffa on sellainen jota ei todellakaan voi jättää kesken. En siis voisi aloittaa sitä esim. eilen ja jatkaa katselua tänään, kuten teikäläinen näköjään tekee.
Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia. Siinä oli kaikki hyvän leffan tunnusmerkit: Hyvä juoni ja draaman kaari, jossa yllätyskäänteitä, lisäksi päähenkilöiden (2 kpl) persoonia avattiin erittäin hyvin. Bonuksena erikoinen kerrontatapa ja se, että perustui tositapahtumiin. Eikä tuossakaan leffassa ollut räiskettä tai actionia.
Mutta makuasioita tosiaankin. Onhan tuo Netflixin tarjooma pääosin aika paskaa.
Tämä oli kyllä ihan pirun hyvä. Tosin en tuotakaan kerralla ahminut, mutta oli se siitä huolimatta ihan pirun hyvä.Tsekkasin eilen illalla tuon Don't Fuck with the Catsin ja siinä esimerkki leffasta joka oli pakko katsoa yhdellä kertaa, vaikka taisi kestää kolme tuntia.
Sä olet siis napostelija? Itse olen ahmija, valitetttavasti tuo piirre kattaa ei pelkästään leffat vaan myös esim. ruoan ja viinan.Tämä oli kyllä ihan pirun hyvä. Tosin en tuotakaan kerralla ahminut, mutta oli se siitä huolimatta ihan pirun hyvä.
Sä olet siis napostelija? Itse olen ahmija, valitetttavasti tuo piirre kattaa ei pelkästään leffat vaan myös esim. ruoan ja viinan.
Joo siis mulla menee dokumentit ja tositapahtumat sekaisin, sori. Itse en kokenut tuota DFWTC:ta dokumenttina, koska se oli niin hyvin käsikirjoitettu. Mielestäni se, että leffa/dokumentti avataan ja viedään suurelta osin läpi tuon nettihörhön ja -ryhmän kautta on nerokas lähestymistapa. Normaalissa dokumentissa tuon ryhmän toiminta olisi saattanut olla vain yksi anekdoootti. Itse ainakin jäin koukkuun juuri tuon nettisalapoliisityön seuraamiseen, se mitä seurattiin oli pitkän aikaa toissijaista.
HuhHUH kun olikin Don't Fuck with Cats (ei kai tässä jenkkilässä olla niin ei tartte sensuroida) kova. Netflixissä on tosiaan useampi true crime-dokkari (ja HBO:lla myös - Paradise Lost 1-3 kannattaa ehdottomasti katsoa sieltä jos genre kiinnostaa lainkaan), mutta usein noissa on vikana, että vähän liian pitkälle venytetään tarinaa. Tämä oli suorastaan täydellisesti leikattu, ei missään vaiheessa käynyt aika tylsäksi, kesto oli juuri sopiva. Ja olipas kyllä tarina, ei helvetti. Kiitos myös @33720 tuosta - olisin varmaan voinut elää ilman tuota triviaa, mutta hyvä tietää :)
Tämä. Muutama aiempi (esim Madeleine ja joku tuplamurhajuttu) oli venytetty aivan liian pitkäksi ja meni toisella silmällä katseluksi, samoin making a murderer 2 on yhä kesken ja tuskin saankaan sitä enää loppuun. Tämä kissajuttu... spoileri...
koskien Don't F**k with Catsia.Ihan kaikkea ei sen viimeisen videon sisällöstä dokkarissa kerrottu, ymmärrettävästi. Wikipediasta: "Videolla näytetään muun muassa, kuinka Magnotta puukottaa sänkyyn sidottua Liniä ruuvimeisselillä ja veitsellä ja leikkaa elottoman Linin pään irti asettaen sen piironkilaatikkoon. Videon loppupuolella hän myös irrottaa hänen kätensä ja käyttää sitä itsetyydytykseen ja lopulta harrastaa anaaliseksiä silvotun ruumiin kanssa syöttäen palasia siitä koiralle".
Ehkä vähän offtopic, mutta tämmöinen entistäkin suurempi julkisuus ja sarjat yms. luultavasti rohkaisevat uusia psykopaatteja toteuttamaan omat sekopäiset fantasiansa, sillä heistä voi tulla julkkiksia, joita monet muut sekopäät ihailevat ehkä herkemmin kuin pelkästään lehtijuttujen perusteella. Varmaan täälläkin puhuttu murhaaja saa nyt mielettömät määrät ihailijapostia.
Ihan fiksu päätös jättää tuo osio kertomatta videon sisällöstä. Uhrin omaisten ja kavereiden kannalta etenkin, moisten yksityiskohtien julkaiseminen olisi ollut aika julmaa. Jo nyt dokkari kyllä kuvasi Magnottan riittävän psykopaattina, jolloin nuo yksityiskohdat olisivat aiheuttaneet lähinnä pahoinvointia katsojissa. Sikäli harmi, että tyypistä edes kirjoitetaan tai tehdään dokkareita, koska tuotahan hän juurikin halusi.
Tai sitten oli yksinkertaisesti ihan vitun tyhmä rikollinen ja jäi kiinni vain tyhmyyttään. Toivottavasti Kanadan vankilasysteemi käsittelee häntä "sopivan hellästi" ja loppuelämä menee kärsien.
Äh, joo. En ajatellut, että tuo tyyppi ei ole uutisista tuttu kaikille vuosien takaa. Tosin tuohon sun quoteen ei näemmä päivittynyt mun spoileritägit.Voisitko käyttää spoilereita jos et tahallaan yritä spoilata mitä dokkarissa tapahtuu!
Tässä on myös vähän tällainen käänteinen Internet-ilmiö - saattaisi olla tuttu, mutta otsikko klikattu vuosia sitten niin ei enää tosiaan muista, kerta uusia otsikkoja tulee enemmän kuin ehtii klikkaamaan pois. Itselle ainakin oli jokseenkin tuntematon tapaus, tai jos olin lukenut niin olin jo unohtanut.Äh, joo. En ajatellut, että tuo tyyppi ei ole uutisista tuttu kaikille vuosien takaa.
Katsoin itse leffan eilen ja alkupuolella pysäytin toiston muutamaan otteeseen ja tutustuin wikipediasta päähahmoihin tarkemmin. Hoffa ja hänen mysteerinen katoaminen on toki tuttu nuoruudesta asti (olen syntynyt 60-luvulla), mutta muut hahmot olivat uusia tuttavuuksia. En enää 2000-luvun alussa seurannut Hoffan tapauksen käänteitä ja tapahtumia ja siksi nämä muut päähenkilöt eivät olleet ennestään tuttuja. Kun päivitin tietoni hahmoista leffan alkupuolen aikana, niin leffa kokonaisuudessaan oli mielestäni erittäin hyvä, ei todellakaan Scorsesen parhaita, mutta silti todella hyvä.Tänään tuli katsottua tuo The Irishman. Pakko sanoa että aivan käsittämätön kova elokuva. Vaikka elokuva kestää 3h 29min niin jokainen sekuntti on katsomisen arvoinen.
Tässä on myös vähän tällainen käänteinen Internet-ilmiö - saattaisi olla tuttu, mutta otsikko klikattu vuosia sitten niin ei enää tosiaan muista, kerta uusia otsikkoja tulee enemmän kuin ehtii klikkaamaan pois. Itselle ainakin oli jokseenkin tuntematon tapaus, tai jos olin lukenut niin olin jo unohtanut.