Netflix Suomi

  • 1 105 464
  • 3 655

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pääsee vasta töiden jälkeen tutkimaan tarkemmin tätä. Jos katson PS3:lla elokuvia onko mahdoton hyötyä tästä tarjonnan laajenemisesta? Onko lisätarjonta suomiteksteillä varustettua?

Tuossapa nuo pari pikkuvikaa tulikin, mitä tuohon lisäosaan liittyy. Eli joutuu taas läppäriä telkkuun liittämään, kun pelikonsolin kautta ei saa koko tarjontaa käyttöön. Ja toisekseen pitää selvitä enkkuteksteillä, mikä ei suuri ongelma mulle onneksi ole.

Isoin haittapuoli on sitten jos tuo lisäosa lakkaa jossain vaiheesta toimimasta, niin tarjonta tuntuu erittäin köyhältä sen jälkeen. Kiitos Kihaukselle loistavasta linkkivinkistä, nyt Rescue Me:ta jatkamaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuossapa nuo pari pikkuvikaa tulikin, mitä tuohon lisäosaan liittyy. Eli joutuu taas läppäriä telkkuun liittämään, kun pelikonsolin kautta ei saa koko tarjontaa käyttöön. Ja toisekseen pitää selvitä enkkuteksteillä, mikä ei suuri ongelma mulle onneksi ole.

Kyllähän tulikin mahtava määrä tarjontaa lisää, mutta tosiaankin enkkuteksteillä ja mulle se nyt on jonkinlainen ongelma.
Vituttaa, kun uuden LG:n telkkarin appseista ei löydu Netlixiä, joten piuhahommiin joutuu. Viaplay toimii taas hienosti telkkarin appseista, mutta onhan se tarjonta todella vaatimaton verrattuna Nettflixiin tuon lisäosan jälkeen.

Onkohan tuota Netflixin tarjontaa kuinka laajalti tarkoitus tuoda Suomeen kotimaisilla teksteillä? Onko kellään tietoa? Oishan se niin upeaa katsella esim. Resistorin mainitsema Rescue Me alusta loppuun.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Pääsee vasta töiden jälkeen tutkimaan tarkemmin tätä. Jos katson PS3:lla elokuvia onko mahdoton hyötyä tästä tarjonnan laajenemisesta? Onko lisätarjonta suomiteksteillä varustettua?

Tavallaan kyllä koska tuo nimenomainen ratkaisu on selaimeen asennettava lisäpalikka. Mutta samaan periaatteeseen perustuvia, mutta laajempia, palveluita on netti piukassa. Esim. Unblock-Us on sangen hyvä ja toimivaksi havaittu ratkaisu, jota olen itse nyt käytellyt pari viikkoa. Haittapuolena maksullinen, 4,99 Kanadan taalaa kuukaudessa, mutta toimii nopeasti ja luotettavasti. Bonuspuolella taas firma antaa vapaasti käyttöön kaksi DNS-palvelinta, joiden kautta voi feikata olevansa vaikka missä, ja koska kyse on ihan IP-osoitteilla tunnistettavista palvelimista, niitä voi käyttää ongelmitta PS3:llakin.

Googlella löytää muitakin vastaavia mutta niiden toiminnasta ei ole tietoa.

Eikä toki löydy suomenkielisiä tekstejä jenkki-Netflixistä.

Onkohan tuota Netflixin tarjontaa kuinka laajalti tarkoitus tuoda Suomeen kotimaisilla teksteillä? Onko kellään tietoa? Oishan se niin upeaa katsella esim. Resistorin mainitsema Rescue Me alusta loppuun.

On laajenemassa, mutta aikatauluista ei ole tietoa. Kuuluisan mainoslauseen mukaan brittien Netflixin tarjonta tuplaantui aika lyhyellä aikavälillä. Tuskin koskaan tulee Suomessa olemaan yhtä kattava kuin jenkeissä, koska täällä oikeudet ovat levällään ja niiden kanssa saa säheltää enemmän. Plus muut rasitteet.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Onkos muilla sama ongelma tuossa unblokatussa Netflixissä? Eli leffoja/sarjoja kyllä löytyy, mutta kuvanlaatu ei päätä huimaa. Ja tuota laatua ei pysty mistään muuttamaan paremmaksi. En tosin kokeillut kuin paria leffaa, eli ehkäpä ne olivat vain heikkolaatuisia.

Tuoltahan löytyy myös muutamia erinomaisia anime-sarjoja, mutta ne on toki jenkkityyliin pilattu täysin dubbaamalla. Afro samurait kannattaa kuitenkin käydä katsomassa, kun ne on alunperinkin tehty Shakespearen kielellä. Samuel L. Jackson siellä pääosassa porhaltaa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkos muilla sama ongelma tuossa unblokatussa Netflixissä? Eli leffoja/sarjoja kyllä löytyy, mutta kuvanlaatu ei päätä huimaa. Ja tuota laatua ei pysty mistään muuttamaan paremmaksi. En tosin kokeillut kuin paria leffaa, eli ehkäpä ne olivat vain heikkolaatuisia.

Tein saman huomion, eli melko jäätävää pikselimössöä tuli tölläiltyä. Olen nyt katsellut Dexteriä tuolta ja koko sarja poistui kun tein tuon lisäosan asennuksen. En tiedä sitten, kävikö näin muiden ohjelmien kohdalla, mutta poistin tuon lisäosan käytöstä toistaiseksi.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Top Gearia on Netflixissä kaudet 9-10, 12-15. Kaikki kaudet olisi tietysti hyvä olla olemassa, mutta miksi tiputtaa juuri kausi 11 pois ohjelmistosta.

Sillä kaudella on muutama jakso mitä en ole ennen nähnyt, joten laittaa harmittamaan.
 

MikV

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, NHL
Tein saman huomion, eli melko jäätävää pikselimössöä tuli tölläiltyä. Olen nyt katsellut Dexteriä tuolta ja koko sarja poistui kun tein tuon lisäosan asennuksen. En tiedä sitten, kävikö näin muiden ohjelmien kohdalla, mutta poistin tuon lisäosan käytöstä toistaiseksi.

Tuo lisäosahan tuo vain USA:n(?) tarjonnan esiin. Samalla pelkästään skandinaaveihin tarkoitettu sisältö jää pois. Tämän sisällönhän saa takaisin kytkemällä lisäosan pois päältä, kun taas USA:n puolen tarjonta enkkusubeilla houkuttelee kytkee lisäosan takaisin päälle.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Nyt netflix ei toimi lisäosan kanssa ollenkaan mutta kun otin sen pois käytöstä niin taas pelittää.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ihan loistava palvelu. Vaikka nyt Suomessa ei vielä tarjonta osaltaan kovin kattava olekaan kaltaiselleni klassikkofriikille on löytynyt Pikku-Britanniasta ja westerneistä lähtien ihan kelpoa katseltavaa.

Pahoittelut paikalliselle videovuokraamolle.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Onko jollain ollut samaa ongelmaa kun mulla? Lupasivat Spotify-asiakkaana mulle tammikuuhun asti ilmaista katseluaikaa n. 3 viikkoa sitten. Vieläkään ei ole tietoihini päivittynyt kuitenkaan. Kuukauden koejakso päättyy sunnuntaina ja olisi kiva tietää, että päivittyykö se ennen sitä, ettei mene sitä 8 euroa sitten.
Koitin asiakaspalveluun soittaa, mutta numero ei kuulema ole käytössä. Way to go.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko jollain ollut samaa ongelmaa kun mulla? Lupasivat Spotify-asiakkaana mulle tammikuuhun asti ilmaista katseluaikaa n. 3 viikkoa sitten. Vieläkään ei ole tietoihini päivittynyt kuitenkaan. Kuukauden koejakso päättyy sunnuntaina ja olisi kiva tietää, että päivittyykö se ennen sitä, ettei mene sitä 8 euroa sitten.
Koitin asiakaspalveluun soittaa, mutta numero ei kuulema ole käytössä. Way to go.

Enpä olisi huolissani. Minullakin näyttää että 18.11. olisi 7,99€ menossa, mutta lähettivät kyllä silloin rekisteröityessäni ja helppi-chätissä keskusteltuani sähköpostin jossa sanotaan, että

"Hyvä, benicio

This email confirms 3 free months of Netflix have been applied to your account. No further actions are necessary on your part. Welcome to Netflix"

Ja ainahan voit sitä tsättiä kokeilla ja kysyä sieltä:Netflix: Ohjekeskus
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Enpä olisi huolissani. Minullakin näyttää että 18.11. olisi 7,99€ menossa, mutta lähettivät kyllä silloin rekisteröityessäni ja helppi-chätissä keskusteltuani sähköpostin

Otin yhteyttä chatin kautta ja tosiaan on mulle laitettu se tammikuuhun asti kestävä ilmainen sopimus. Vahvistussähköpostia en itse saanut, koska en rekisteröitynyt Spotify:ta käyttäen vaan alunperinkin otin asian esille heidän chatissaan.

Taas on tullut aimo läjä uusia leffoja, hieno palvelu!
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Yhden jakson katselin eilen Netflixistä Archer-sarjaa. Kyseessä siis agentti-elokuvia parodioiva piirretty. Suosittelen, piristävä ja hieman erillainen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kovasti on nyt tätä Netflixiä mainostettu ja kait sitä pitäisi testata. Vähän epäilen että tämä maaginen 8€/kk maksu tulee vähintään tuplaantumaan kun saavat käyttäjämäärän kasvamaan. Työkamu jaksaa kyllä kehua sitä ja kuulemma pleikan kautta käyttää.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Onko joku jaksanut vertailla, että löytyykö pleikkarilta kaikki se sama tarjonta mikä PC:ltä löytyy? Itse mielelläni käytän pleikkarin kautta, joten jää vähän hampaankoloon jos sinne ei kaikkea samaa settiä ole laitettu. Miten usein noita ohjelmistoja päivitellään ihan ilman lisäosia? Kieli pitkällä odotellaan lisää dokkareita..
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko joku jaksanut vertailla, että löytyykö pleikkarilta kaikki se sama tarjonta mikä PC:ltä löytyy? Itse mielelläni käytän pleikkarin kautta, joten jää vähän hampaankoloon jos sinne ei kaikkea samaa settiä ole laitettu. Miten usein noita ohjelmistoja päivitellään ihan ilman lisäosia? Kieli pitkällä odotellaan lisää dokkareita..

Ainakin minä olen mielestäni löytänyt kaikki samat PS3:lta kuin läppäriltäkin. Ja tosiaan PS3 kautta katselen. Jotain kummallisuuksia siellä kyllä on. Annoin aikani kuluksi tähtiä parillekolmelle sadalle leffalle ja muistan kiven kovaan että The winter´s bone leffa tuli moneen otteeseen tyrkylle arvosteltavaksi ja muistin että sitä on kehuttu ja katsoin IMDB:stä tiedot siitä ja ajattelin samana iltana katsoa sen (Pe ilta). Yllätys olikin sitten iso kun en millään haulla löytänyt sitä enää, en näyttelijöiden, en ohjaajan enkä leffan nimellä. Kadonnut tyystin. Olisiko ollut niin että leffan VOD oikeudet olisivat olleetkin jollain muulla kuin kys. leffan toimittaneella firmalla ja oikeuksien omistaja vaatinut pois.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. Jotain kummallisuuksia siellä kyllä on. Annoin aikani kuluksi tähtiä parillekolmelle sadalle leffalle ja muistan kiven kovaan että The winter´s bone leffa tuli moneen otteeseen tyrkylle arvosteltavaksi ja muistin että sitä on kehuttu ja katsoin IMDB:stä tiedot siitä ja ajattelin samana iltana katsoa sen (Pe ilta). Yllätys olikin sitten iso kun en millään haulla löytänyt sitä enää, en näyttelijöiden, en ohjaajan enkä leffan nimellä. Kadonnut tyystin.

Törmäsin samaan ilmiöön kun arvosteltavien joukossa vilahti joku Stargate-sarjoista, mutta kun myöhemmin yritin sitä etsiä, niin eipä löytynyt mistään. Olisiko niin, että arvosteltavien joukossa vilahtelee myöhemmin valikoimaan tulevaa sisältöä.

Itse palveluhan on loistava ja helposti kahdeksan euron arvoinen kuussa. Harvoin minkään vanhemmankaan TV-sarjan tuotantokautta saa kahdeksalla eurolla ja tuolla riittää esim. noissa vanhemmissa sarjoissa kyllä katsottavaa pitkäksi aikaa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kovasti on nyt tätä Netflixiä mainostettu ja kait sitä pitäisi testata. Vähän epäilen että tämä maaginen 8€/kk maksu tulee vähintään tuplaantumaan kun saavat käyttäjämäärän kasvamaan.

Mutta onhan esim. Spotifyssa premium- käyttäjille hinta 9,99€/kk, joten siinä mielessä tuo 8€ ei ole mitenkään ihan älyttömän epärealistisen kuuloinen.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Kolmisen viikkoa takana käyttöä XBOXin kautta ja mielestäni on ollut ihan hyvä palvelu, jossa kuvan laatukin on yllättävän ok. Monta näkemätöntä leffaa on tullut katsottua, viimeisinä Eastwoodin pari länkkäriä (70- ja 80-luvun), jotka jostain syystä oli jäänyt aikaisemmin unholaan. Vaikka tuolla ei ole kaikista uusimpia leffoja ja sarjoja, löytyy sieltä silti paljon matskua omaan makuun. Olen myös katsonut vanhoja kasarileffoja fiilistellen, joita katsoin viimeksi skidinä. Palvelussa eniten pidän sen helppokäyttöisyydestä XBOXin kanssa: pelaat ensin jotain peliä sohvan pohjalla, lopetat sen ja parilla painalluksella katsot jo leffaa. Aion jatkaa palvelua, ainakin toistaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yhtenä parhaista Netflixin ominaisuuksista pidän tuota HD:n toteutusta, eli katselu alkaa yhteyden nopeuden mukaan usein heikkolaatuisena, mutta HD-laatua kerätään jotenkin puskuriin, ja jo parissa minuutissa mokkulayhteydelläkin saa katsoa hd-tasoista, pätkimätöntä kuvaa. Pesee viaplayt yms tässä suhteessa 100-0.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Törmäsin samaan ilmiöön kun arvosteltavien joukossa vilahti joku Stargate-sarjoista, mutta kun myöhemmin yritin sitä etsiä, niin eipä löytynyt mistään. Olisiko niin, että arvosteltavien joukossa vilahtelee myöhemmin valikoimaan tulevaa sisältöä.

Itse palveluhan on loistava ja helposti kahdeksan euron arvoinen kuussa. Harvoin minkään vanhemmankaan TV-sarjan tuotantokautta saa kahdeksalla eurolla ja tuolla riittää esim. noissa vanhemmissa sarjoissa kyllä katsottavaa pitkäksi aikaa.

En usko että pystyvät näyttämään tulevia, ellei ole jo nimet paperissa VOD oikeuksista. Tuo leffojen jakeluoikeus on sellainen viidakko että virheitä usein tapahtuu, on myynti- vuokra- elokuvateatteri- oikeuksia, on VOD, SVOD, TVOD, EVOD oikeuksia jne.
Palvelusta pidän itsekin, kunhan vain saadaan vielä enemmän uudempaa sisältöä. Ainoa miinus on oikestaan etten ole löytänyt muuta tapaa merkata kiinnostavia filmejä myöhemmin katsottavaksi kuin aloittaa ja lopettaa heti, jolloin jäävät "Viimeksi katsotut" kategoriaan. Jonkinlainen korvamerkkaus olisi erittäin tervetullut.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minäkin annoin joskus selaillessani tähtiä ja silloin annoin Californication-sarjallekin. Katsottavissa tuo sarja ei ole, mutta sarjojen kohdalla näyttää tiettyjä ehdotuksia, koska olen tykännyt Californicationista. Luulisi, että on tulossa tai jotain koska näkyy tykätyissä.

Ja kehuttakoon todellakin kuvan ja äänen laatua. HD-tasoista kuvaa 5.1 äänellä Sonyn BR-soittimen kautta täysin ongelmitta. Viaplay jää todellakin toiseksi ja itse irtisanoin eilen kyseisen palvelun. Netflixin kanssa on tarkoitus jatkaa vuodenvaihteenkin jälkeen, kun ilmainen katseluaika päättyy.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Minäkin annoin joskus selaillessani tähtiä ja silloin annoin Californication-sarjallekin. Katsottavissa tuo sarja ei ole, mutta sarjojen kohdalla näyttää tiettyjä ehdotuksia, koska olen tykännyt Californicationista. Luulisi, että on tulossa tai jotain koska näkyy tykätyissä.

Mä olen päätellyt, että arvosteltavissa leffoissa ja profiilia päivittäessä pyörii leffoja johon Netflixillä on ylipäätään oikeudet. Niitä kaikkia ei vaan pysty katsomaan johtuen paikallisista jakelusopimuksista johtuen. En tiedä pitääkö tuo paikkaansa, mutta näin ajattelen sen menevän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös