It´s been done
Kaikkia vaihtoehtoja punnittuani ja tarjouksia seurattuani olen tehnyt ratkaisun omalta kohdaltani. Olen Elisa Viihde -asiakas, joten jouduin odottelemaan tietoja tilanteesta tuskastuttavan kauan. Minua kyrsi aluksi tuo Elisan töykeä asenne asiakasta kohtaan, jolla oli täysi oikeus irtisanoa säälittäväksi muuttunut kanavapaketti (ViaSat Sport). Et vaihda. Sinulla ei ole oikeutta. Olet vähäöpätöinen.
No, siitä selvittyäni sain kun sainkin irtisanottua paketin, juuri ennen nelosen esilletuloa asiasta. Soitin asiakaspalveluun ja "mitätöivät" tuon määräaikaisen ViaSatin ja muuttivat paketin Nelonen proksi plus tämä nelonen extra -hommeliksi. Ja koska NHL-ää seuraan aktiivisesti, otin myös uudem NHL/KHL-paketin ViaqSat sportin HD-kanavineen. Mikään muu tummien immeisten pallonsiirtely kuin lätkä ei kiinnosta, mutta paketti oli houkuttelerva.
Ensin oli tarkoituksena ottaa tuo edullinen Ruutu+pro -systeemi, jossa netissä näkyisi edullisesti kaikki matsit. No, Full HD -tasoa on turha odottaa ja jos yhtään epäilykseni toteutuvat, tätä ruutuhommaa ei ole kuitenkaan testattu tarpeeksi. Aivan varmasti jossain vaiheessa paketti oikkuilee. Kaapelissa kulkee tavara kuin VR:n junissa. Puhumattakaan muista netti/koneongelmista, jotka takuulla pilaavat odottamasi kiihkeän matsin .
Eli, vaihdoin siis vanhan Viasat sport -paketin nelonen proineen ja muutamine matseineen viikossa (19,95/kk)Nelosen pakettiin, nelosen pro -juttuun ja viasatin laajaan NHL/KHL(no, ketä tämä viimeinen kiinnostaa) tarjontaan. 19,95/kuussa vaihtui 39,90/kuussa hintaan. 20e:n lisämaksulla näen varmuudella kaikki Ilveksen koti- ja vieraspelit muutaman valitun matsin sijasta, näen finaalit sun muut huippulaadulla varmoin toimituksin, ja viikonloppuni vietä tasokkaita nhl-matseja katsoen.
Tulipahan hinnannousu, mutta jos lupaukset pitävät paikkansa, on ensi kaudesta tuleva mukava näin tv-katsojan näkökulmasta. Senkin voi operaattori kusta.
Mielestäni olen tehnyt hyvät kaupat. Itse olen ainakin tyytyväinen. katsotaan sitten kauden alettua, miten käy. pilaako Nelnen pakettinsa huonoilla selostajilla tms.
Aika näyttää.