Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 365
  • 6 673

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Muakin kiinnostaisi tietää keitä ne "muut" selostajat ovat?

Pitääkö nelonen itsestäänselvyytenä, että kaikki asiakkaat ovat entisiä urhon tilaajia? Olis nyt ollu kohteliasta esitellä koko tiimi tuossa tiedotustilaisuudessa, kun kerran niin kovasti mainostivat tuota ruudun tarjontaa kaikista peleistä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Mistä olette saaneet Soneralle parempia tarjouksia kuin nuo netissä ilmoitetut? Kiinnostaisi lähinnä tuo mtv3 sport ja nelonen extra. Porukka on täällä mainostanut ilmaisia kuukausia, mutta netissä ei tällaista tarjousta ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä olette saaneet Soneralle parempia tarjouksia kuin nuo netissä ilmoitetut?

Omat ilmaiset kuukaudet vuoden sopimukseen sain puhelinmyyjältä. Paketti on Viasat Sport + Nelosen kanavat. Offtopicina sen verran, että Nelonen Maailmalta tulee omaan makuuni yllättävänkin mielenkiintoista ohjelmaa.
 
Muakin kiinnostaisi tietää keitä ne "muut" selostajat ovat?

Sama täällä. Mielestäni on vähän outoa, että koko paketti julkaistaan näyttävästi, mutta kuitenkin pakettiin kuuluu kolme selostajaa. Kuitenkin kaikki matsit näytetään, joten selostajia tarvitaan vähintään seitsemän. Vai eikö niitä muita selostajia ole vielä rekrytoitu? Kummallista jos näin on.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa on kourallinen varsinaisia jääkiekkoselostajia ja osa heistä muiden lätkää esittävien lafkojen riveissä. Oletan, että esiteltyjen pääselostajien lisäksi matseja tulee selostamaan joillain "matsi kerrallaan" -sopimuksilla pitkälti sama vaihteleva joukko paikallisääniä kuin URHO Totalin lähetyksissä.

Nämä kaikki tyypitkö olisi pitänyt roudata esittelytilaisuuteen?
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Kuitenkin kaikki matsit näytetään, joten selostajia tarvitaan vähintään seitsemän. Vai eikö niitä muita selostajia ole vielä rekrytoitu? Kummallista jos näin on.

Eiköhän siellä tule pitkälti samat äänet kuulumaan kuin URHOllakin, ei niitä paikallisia mertarantoja niin kovin monia ole.

Tänään julkaistut nimet ovat ns. profiilitekijöitä eli Neloselle eksklusiivisemmin korvamerkattuja vakiokasvoja/-ääniä, jotka toimivat päälähetyksissä.

Ns. paikallisselostajat toimivat freelance- eli keikkapohjalta. Tod.näk. Nelonen tai sen alihankkijana toimivat tuotantoyhtiöt keräävät ympäri maakuntia 10-15 paikallisselostajan poolin, jota käytetään tilanteen ja saatavuuden mukaan muissa kuin päälähetyksissä. Nämä paikallisselostajat eivät ole Nelosen kanssa kiinteämmässä työ-/sopimussuhteessa vaan tekevät keikkaa muuallekin (paikallisradiot, MestisTV, muut lajit muille kanaville).
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei taida olla mahdollista saada sellaista pakettia jossa maksaisi vaan nettipalvelusta josta näkisi oman joukkueen kaikki vieraspelit eikä mitään muuta, ei siis muita kanavia tai muuta urheilua.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse olen pitänyt tuosta tilanteiden kertomisesta reaaliajassa. Eipä ole koskaan tullut edes mieleen, että joku katsoisi matseja noin.

E: Toisaalta puhelimessa aikaisempina kausina ollut usein reaaliaikainen tulosseuranta päällä, joten noilla blingeillä en käytännössä ole tehnyt mitään. Eli haluan kyllä reaaliaikaisen tulosseurannan, mutta se ei ole välttämätön lähetyksissä.


Kuten itsekin mainitsit, ei ole mikään ongelma tilanteita tarkistaa välittömästi jostain (tekstitv, tietokone, puhelin), vaikkei niitä lähetyksessä jatkuvasti kerrottaisikaan.

Lisäksi luulisi muutenkin nykyteknologialla olevan mahdollista laittaa "blingit" valinnaisiksi samalla tavalla kuin tekstityksen pystyy ottamaan halutessaan pois tai ruotsinkieliseksi ainakin YLEn ohjelmissa.

Sen sijaan, Urholla ainakin oli lähes täysin mahdotonta välttyä muiden otteluiden tilanteilta, sillä vaikka olisi teipin laittanut vasempaan alakulmaan peittämään (mihin reaaliaikaiset blingit tulivat), niin lisäksi muutaman kerran erässä ruudun oikeaan alakulmaan koostettiin kaikki tilanteet ja selostajat myös toistivat aina papukaijana sen mitä "bling" näytti.


Todella usein olisin siinä klo 21 jälkeen mielelläni katsonut toisen tai kolmannen liigamatsin ja välillä katsoinkin vaikka pelin tulos oli tiedossa, mutta onhan fiilis aivan erilainen jos tietää tuloksen ja maalien syntyajat suurin piirtein.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
...Kyllä tämä paketti vakuutti heti kättelyssä laajuudeltaan ja laadultaan paljon enemmän, kuin Urhon yksipuolinen setti...

Nyt mä en ymmärrä!! Laajuudeltaan ja laadultaan?? Urhon yksipuolinen?? Mulla on menny jotain ohi... Voisitko perustella tuota laatua ja laajuutta, kiitos! Kaikki narrimatsit viimeiset 3?-kautta UrhoTotalilta tyytyväisenä seuranneena 10 €/kk halvempaan hintaan..?!?

Edit: Just hokasin, että itse asiassa hinta UrhoTotal vs Nelonen ProExtra on TV-tilauksena 20 €/kk kalliimpi nelosella => 240 €/vuosi! Revi siitä!!!
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan, ettei Nelonen harrasta Urho TV:n itsepintaisesti koko oikeushistoriansa harjoittamaa samanaikaisten otteluiden tilanteiden kertomista reaaliajassa (ns."blingit"), joka tehokkaasti pilasi mahdollisuuden katsoa boksilta oman joukkueen pelin jälkeen toisen jos kolmannenkin samanaikaisesti pelatun ottelun.

Tuo on kaksipiippuinen juttu ja ymmärrän molempien vaihtoehtojen kannattajia. Sen verran täytyy kuitenkin todeta, että ei tuo mikään Urhon synti pelkästään ole ollut. Samalla tavalla Nelonen toimii tai toimi ainakin aiemmin lähetyksissään ja myöskin Urhoa ennen oikeudet omistanut Canal+. Itse asiassa en edes muista aikaa, jolloin noita blingejä ei olisi ollut. Siis toki ilman niitäkin on eletty, mutta siitä on jo vuosikaudet. Kyllä minulle silti passaa sekin, että erien aikana ei muiden otteluiden tilanteita näytetä, mutta erätauolla kerrotaan varoitusten kera. Ruotsissa on ainakin ollut konsepti, jossa yhdellä kanavalla on seurattu lähetyksessä yhtä aikaa kaikkia matseja. Siis niin, että seurataan toki yhtä matsia kerrallaan, mutta hypitään paikkakuntien välillä sitä mukaan kuin siellä tapahtuu.
 
Nyt mä en ymmärrä!! Laajuudeltaan ja laadultaan?? Urhon yksipuolinen?? Mulla on menny jotain ohi... Voisitko perustella tuota laatua ja laajuutta, kiitos! Kaikki narrimatsit viimeiset 3?-kautta UrhoTotalilta tyytyväisenä seuranneena 10 €/kk halvempaan hintaan..?!?

Edit: Just hokasin, että itse asiassa hinta UrhoTotal vs Nelonen ProExtra on TV-tilauksena 20 €/kk kalliimpi nelosella => 240 €/vuosi! Revi siitä!!!

Laajuudesta en niin tiedä, mutta laadussa ero tullee olemaan valovuoden mittainen Nelosen hyväksi. Itsekin pidin Urho Totalista, koska se oli halpa ja toimi itselläni aina moitteetta. Mutta olihan se Urhon kuvanlaatu ihan käsittämätöntä kuraa näin HD-aikana.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo on kaksipiippuinen juttu ja ymmärrän molempien vaihtoehtojen kannattajia. Sen verran täytyy kuitenkin todeta, että ei tuo mikään Urhon synti pelkästään ole ollut. Samalla tavalla Nelonen toimii tai toimi ainakin aiemmin lähetyksissään ja myöskin Urhoa ennen oikeudet omistanut Canal+. Itse asiassa en edes muista aikaa, jolloin noita blingejä ei olisi ollut. Siis toki ilman niitäkin on eletty, mutta siitä on jo vuosikaudet. Kyllä minulle silti passaa sekin, että erien aikana ei muiden otteluiden tilanteita näytetä, mutta erätauolla kerrotaan varoitusten kera. Ruotsissa on ainakin ollut konsepti, jossa yhdellä kanavalla on seurattu lähetyksessä yhtä aikaa kaikkia matseja. Siis niin, että seurataan toki yhtä matsia kerrallaan, mutta hypitään paikkakuntien välillä sitä mukaan kuin siellä tapahtuu.

Blingit oli mun mielestä hyvä juttu. Jos oma peli oli jo ratkennut ja peli lyötiin vikalla minuutilla tasoihin jossain muualla, herkästi tuli napsuteltua sitä matsia siinä ohessa. Eikös tuo ole käytössä futiksessakin?

Pari juttua on jäänyt mietityttämään.

Onko kukaan selvittänyt miten tuo Ruutu.fi ja nimenomaan live toimii esim. Lumia 920:ssa. Nythän siellä on Ruutu.fi missä on matskua katsottavissa jälkeenpäin mutta mites live -stream, onko sellaista mahdollista saada pelittämään esim Lumialla ja iPhonella. iPadilla kai toimii?

Ja jos ottaa tuon parin kympin kuukausihintaisen "kaikki pelit" -paketin, saanko kyytiin muuta sisältöä kuin matsit ja studiot. Jotain makasiinia vissiin virittelevät su aamuun.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Laajuudesta en niin tiedä, mutta laadussa ero tullee olemaan valovuoden mittainen Nelosen hyväksi. Itsekin pidin Urho Totalista, koska se oli halpa ja toimi itselläni aina moitteetta. Mutta olihan se Urhon kuvanlaatu ihan käsittämätöntä kuraa näin HD-aikana.

No mulla on Sonerankaapeli himassa täysillä kaapeli-TV soppareilla ja ykskään HD-kanava ei pelitä?? Ei sillä, että niitä kaipaisin, mulla kuvan taso on ihan ok 46 tuumaiseen. Sylettää vaan tuo 20€/kk vitun Petteri "inhokki" Ahomaasta! Pelle koko jätkä!

Urho takas..!

Edit: Niin ja omat systeemit on niin fucking full HD kun rahalla saa...
 
Viimeksi muokattu:
Blingit oli mun mielestä hyvä juttu. Jos oma peli oli jo ratkennut ja peli lyötiin vikalla minuutilla tasoihin jossain muualla, herkästi tuli napsuteltua sitä matsia siinä ohessa. Eikös tuo ole käytössä futiksessakin?

On se futiksessa ihan yleinen käytäntö aika monella lafkalla. Ja itse kyllä pidän siitä, koska tykkään surffata ottelusta toiseen. Varsinkin kun liigassa ei mitään suosikkijoukkuetta pelaa, niin ei tarvitse senkään vuoksi jämähtää yhden joukkueen seuraamiseen. Jos vaikkapa katson IFK:n matsia ja huomaan ruudulta, että Lappeenrannassa Pukka on kiskaissut minuuttiin kaksi av-maalia, niin aivan takuulla vaihdan Lappeenrannan otteluun ja jään seuraamaan mitä Pukka on oikein syönyt. Myöhemmin saatan palata IFK:n matsiin tai sitten johonkin ihan muuhun.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No mulla on Sonerankaapeli himassa täysillä kaapeli-TV soppareilla ja ykskään HD-kanava ei pelitä?? Ei sillä, että niitä kaipaisin, mulla kuvan taso on ihan ok 46 tuumaiseen. Sylettää vaan tuo 20€/kk vitun Petteri "inhokki" Ahomaasta! Pelle koko jätkä!

Urho takas..!

Mä taas vaadin Saukkosta ja Jutilaa takas! Ei laskettu viivelähtöjen suhdetta kuun vaiheisiin vaan oltiin niin helvetin hauskoja kerran viikossa! Ja mitä vittua sillä HD:lla tekee kun suurin osa näistäkin valittajista katsovat lätkänsä rakeisilta nettistreameiltä "ku se on nii kallista ostaa maksukanavia" ja juovat samalla kuukauden maksukanavapaketin arvosta bisseä kalsarit jalassa.

Joku v*tun roti tähän valittamiseen. Itse olen hemmetin tyytyväinen että tulee tarjolle hyvä laatuisia nettstreamejä josta voin katsoa oman joukkueeni kaikki matsit sopuhintaan. 240€ / 60 peliä = 4€ / peli, ihme nillitystä ku muka on niin kallista.

-Tinke
 
Viimeksi muokattu:

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ahomaa taas tuli täysin puskista - hänen suhteestaan ja taustastaan urheilun ja lätkän suhteen ei ole mitään hajua.

Ahomaahan tämän päivän infossa sanoi, mikä esimerkiksi häntä ja Tikkasta yhdistää: viisi sormusta, jotka tosin Ahomaalla ovat kihlasormuksia, kun Tikillä ne ovat Stanley Cup-sormuksia.

Ahomaa on pitkän linjan tv-kasvo. Ensin YLE:llä tv-uutisten lukijana, sitten urheilulähetyksiä. Oli 90-luvulla monia kertoja kisastudioisäntänä. Sen jälkeen taisi tehdä joitakin muita juontoja, muilla kanavilla. Oli monet vuodet Markus Selinin Solar Films-firmassakin töissä.

Kai tuolla koostumuksella saadaan jonkinlainen viihdepaketti kasaan. Selvästihän Nelonen pyrki irtautumaan liian tosikkomaisesta ja liiaksi asiapitoisesta formaatista. Peli on totta kai keskiössä, jota höystetään viihdepainotteisilla studioilla. Tällaiseen formaattiin eivät Maikkarin kiekkoasiantuntijat sopisikaan.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
...Itse olen hemmetin tyytyväinen että tulee tarjolle hyvä laatuisia nettstreamejä josta voin katsoa oman joukkueeni kaikki matsit sopuhintaan. 240€ / 60 peliä = 4€ / peli, ihme nillitystä ku muka on niin kallista...

Mä en ole vitun streameistä sanonut sanaakaan, kun ei kiinnosta. TV palvelu, joka on samantasoinen, maksaa MINULLE nyt 240€/kausi enemmän!!! Mikä vittu siinä on niin vaikeaa käsittää?!?

Jos siitä ei saa "vitun nillittää", niin mistä?

Edit: Että sä pahvi tajuisit, niin mulle maksaa just sen €4/peli enemmän kuin Urhon kanssa!!
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mä en ole vitun streameistä sanonut sanaakaan, kun ei kiinnosta. TV palvelu, joka on samantasoinen, maksaa MINULLE nyt 240€/kausi enemmän!!! Mikä vittu siinä on niin vaikeaa käsittää?!?

Jos siitä ei saa "vitun nillittää", niin mistä?

MINULLE taas maksaa maksaa 40€ enemmän mutta näen paremmalla laadulla ja ilman jatkuvia streamin pätkimisiä kaikki SM-liigan runkosarjan ottelut + pleijaripelit. Minusta on täysin sopuhinta ja Soneran etuoikeutetut asiakkaat voivat vetää jotain päähänsä ja olla inisemättä.

-Tinke
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä homma, mikäli Nelonen tarjoaa jotain tyydyttävää ratkaisua tuohon netissä pelien lähettämiseen. Ja siis ennen kaikkea sellaista ratkaisua, johon sm-l... siis Liigaa seuraavat "taviksetkin" ovat tyytyväisiä. Jatkoajan suurkuluttajilla on aina jotain valitettavaa, eikä siinä mitään. Itsehän katselen pelejä telkkarista (ilman hoodeetä) ja olen täysin tyytyväinen. Sonera Viihdekin löytyy, johon saisi ne HD-kanavat, mutta silloin se boksi on telkkarissa kiinni. Kaapelikortti on helpompi napata irti ja sujauttaa toisen töllön kortinlukijaan. Siksi siis kaapelikortti.

Studiomiehitystä hetken funtsittuani, niin ainut nimi jota en monen muun tavoin pysy käsittämään, on tuo Valivalivuori. Ahomaa on vuosien takaa tuttu monestakin yhteydestä, kyllä se mies osaa studiota isännöidä. On toki vuosien varrella duunannut kaikenlaista, sekoillutkin oman osansa, mutta on suurelle yleisölle tuttu kasvo ja kuitenkin urheilumies, mikäli ne vanhat kyvyt ovat vielä tallella.

Karri Kivi on jämäkkä äijä, joka kyllä kertoo mielipiteensä ja ulosantinsa on varsin selväsanaista. Niittymäki on melko rauhallinen ja hiljainenkin kaveri, joka kyllä innostuessaan pääsee vauhtiin ja lajitietämystäkin lienee päässä jonkin verran. Ja aina jotenkin hienoa, kun lätkästudiossa on maalivahti. Tuossa studioporukan innostamisessa Valavuori tietysti on mies paikallaan. Lopun ajan saisi mun puolesta istuskella ulkona märässä maassa ja tulla sieltä sitten tarvittaessa flamettamaan, sen se mies osaa sekä livenä, että täällä virtuaalitodellisuudessa.

Ketäs sitten vielä... no joo, Kölli. Ei ainakaan häiritse pelin katselua, joskaan ei kuulu suosikkeihini. Grönman taas on hauska ukko, mutta valitettavan usein toistelee samoja asioita pelaajan pääkopan kestämisestä ja muusta pelin henkisestä puolesta.

Hauska nähdä, että miten alkaa porukalla rullaamaan. Oikein toivoisin Allun epäonnistuvan pahasti, mutta saattaa tuo saatana yllättää ja ollakin hommassaan ihan asiallinen ja silloin kyllä seison korjattuna ilman häpeän häivää. Vielä kun Tiki ja Allu pitävät vedonlyöntihommat poissa studiosta, niin homma toiminee.

Selostajista ei pahaa sanottavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yritin tossa kaivaa ruutu.fi -palvelusta jotain tietoa laitteisto ym. vaatimuksista. Menestys oli heikkoa. Eniten kiinnostaa juuri mahdollisuus katsoa pelejä 3G-yhteydellä. Toinen mikä kiinnostaa on Android-tuki. Olisi kiva jos vois katella pelejä muuallakin kuin kotona.

Lisäksi kiinnostaa tietysti kuvanlaatu. HD-kuvaa lupaavat, mutta ainakin toi esittelyvideo on aika kaukana siitä. Olisko jossain esimerkkiä ruudun HD-kuvasta?
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
MINULLE taas maksaa maksaa 40€ enemmän mutta näen paremmalla laadulla ja ilman jatkuvia streamin pätkimisiä kaikki SM-liigan runkosarjan ottelut + pleijaripelit. Minusta on täysin sopuhinta ja Soneran etuoikeutetut asiakkaat voivat vetää jotain päähänsä ja olla inisemättä...

Kivat sulle! Turha kuitenkaan tulla aukomaan päätään jos joku avautuu siitä, että joutuukin nyt maksamaan kaudesta 240€ enemmän! Ja vedä kuule ihan itte... jos osaat!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No mulla on Sonerankaapeli himassa täysillä kaapeli-TV soppareilla ja ykskään HD-kanava ei pelitä??

Kaapelikortilla? Mulle se myyjä yritti tuputtaa tota pakettia Sonera Viihteeseen, joka meillä jo on, koska "sit näkyy myös noi hoodeet". Mutta koska halusin kaapelikortin, jouduin luopumaan esim. Nelonen Pron HD-kanavista.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kivat sulle! Turha kuitenkaan tulla aukomaan päätään jos joku avautuu siitä, että joutuukin nyt maksamaan kaudesta 240€ enemmän! Ja vedä kuule ihan itte... jos osaat!

No mietis nyt vähän. Nelonen julkistaa että on mahdollista nähdä jokainen SM-liigan peli 240€:n hintaan (Ruutu.fin kautta, 329€ hintaan telkkarista) ja ihmiset valittavat hinnoista? Ihmiset eivät näytä muistavan että jokunen vuosi sitten näimme vain pari hassua matsia viikossa jos sitäkään. SM-liigaa näkee nyt paremmalla laadulla, enemmän ja mitä todennäköisemmin mielenkiintoisemmilla studioilla sekä ennakoilla ja ihmiset valittavat joka netin nurkassa kun kaikki maksaa. Tottakai kaikki maksaa ja itse olen ainakin valmis maksamaan tästä hyvästä sen 240€ / kausi. Anteeksi jos en löydä ymmärrystä teille Sonera-asiakkaille jotka ovat saaneet ennen järkyttävään alehintaan SM-liigan runkosarjan.

-Tinke
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös