Kysymysmerkki on vaan että kuinkahan moni maksaisi päästäkseen katsomaan tuollaista? Tosin suurin osa noista kilpailijoista (ja finaaliinkin päässeistä) on sellaisia että ainakaan minä en maksaisi yhtään.
Jos lipunmyynti otetaan kyvykkyyden mittariksi, ei tuolta kannattaisi poimia kuin laulajia ja valita niistä paras levyttämään. Brittien version finaalissa oli mies Michael Jacksonia imitoiva nuken kanssa ja kuusivuotias laulajatyttö; kuinka moni maksaisi heidän esiintymisistään? Kykyjä kummallakin on aivan varmasti, ja siitähän tässä formaatissa on kyse. Ehkä laulaminen on helpoiten arvioitava kyky ja jos on joku paulpotts, myös helposti markkinoitavissa, ja siksi niitä helppo myös hehkuttaa. Voiko joku sanoa, että esim.
tämä jamppa olisi heikompi lahjakkuus kuin se pianoa pimputtava nuori nainen, josta leivottiin alkukarsintojen perusteella voittajaa.
En nyt sanoisi, että olen mitään erityisiä kiksejä saanut Suomen Talentista näiden kahden jakson ja parin nettiklipin aikana, mitä olen katsonut, mutta kyllähän esim. tuosta intialaisesta pikkujannusta näkee, että kyseessä on ihan kohtalainen showmies ja kyky. Ei se varmasti leipäänsä tule tienaamaan hytkymällä musiikin tahdissa, mutta tuollainen uskaliaisuus voi poikia esim. pikkurooleja leffoissa ja sitä kautta enemmän. Tai sitten se naurattaa naisia vielä nelikymppisenäkin letkeällä lanteellaan lähipubin karaoke-illoissa, ei noista lapsista osaa oikein sanoa vielä. No, oli miten oli, musta on ihan hienoa katsella eri aloilla taitojaan hioneita tyyppejä tai ryhmiä, kun miettii, mitä ne suoritukset oikeasti vaatii. Eivät kaikki ole erityisen mediaseksikkäitä ja jotkut ovat oikeasti todella huonoja, mutta on tuolla ollut aika monta ihan näyttävää showta lavalla kaikesta huolimatta. Juu, ja ensi sunnuntaina vieläpä yksi tuttu, jonka hokasin ohjelmatiedoista äskettäin.
Tämä ei ollut sen kummemmin sulle, -OO-, inspiroiduin vain tuosta lipunostostasi avautumaan näin niinkuin yleisellä tasolla.