Nelonen esittää: Talent. Mikä on sinun kykysi tai erityistaitosi?

  • 52 002
  • 238

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noita rullaluistelijoita oli helvetin paljon mielekkäämpi seurata kuin jotain 14v kantria veivaavaa likkaa vaikka osaisi kuinka laulaa. Jätkillä ei tosin mennyt ihan putkeen mutta kuitenkin. Laulukilpailuita on muutenkin Suomessa jo ennestään joten tähän olisi voitu valita täysin muuta genreä. Beatwarriorsien esitystä melkein jopa odotan koska vetivät aika hyvin edellisen setin.

Edit. Toi vannelikka on kyllä aikas hot.
 
Niin paskoja kaikki, että ihmettelen jos yksikään ihminen muistaa äänestää.

Itse lahjoittaisin voiton vaikka tuolle Dolly Partonia laulavalle pissikselle.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joko toi hot vannelikka tai sitten wannabe hemmabeast joka oli hauska. Beatwarriors oli kanssa melkoinen pettymys ja tämä suomen valkoisin 50cent oli kyllä kirsikka paskakasassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hah, jammailijat menivät jatkoon, hyvä niin. Ja pikkuinen jamijätkä. Parhaat mun makuun. Beatwarriors oli kyllä tosi vaisu.
 

Theone

Jäsen
On kyllä turha ohjelma koko Talent, ei tuota jaksa katsoa kuin vähän alusta.

Talent on huikeinta krapulaviihdettä pitkään aikaan, lisää näitä. Seuraavaa tuotantokautta odotellessa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Muusikkohemmot veti Ihmemiehen tunnaria sen verran tunteella, että alkoi naurattamaan - näin ollen hyvä että menivät jatkoon.

Sitä vaan en ymmärrä, että millä perkeleen talentilla se hyppivä intialaispoika muka meni jatkoon - ei hyvää päivää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitä vaan en ymmärrä, että millä perkeleen talentilla se hyppivä intialaispoika muka meni jatkoon - ei hyvää päivää.

Oli sitä hauska katsoa kun tuollainen pikkunassikka jamittaa ihan täysillä. Ja kyllähän sillä nyt jonkinlaista ideaa siinä tanssissa oli. Kysymysmerkki on vaan että kuinkahan moni maksaisi päästäkseen katsomaan tuollaista? Tosin suurin osa noista kilpailijoista (ja finaaliinkin päässeistä) on sellaisia että ainakaan minä en maksaisi yhtään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kysymysmerkki on vaan että kuinkahan moni maksaisi päästäkseen katsomaan tuollaista? Tosin suurin osa noista kilpailijoista (ja finaaliinkin päässeistä) on sellaisia että ainakaan minä en maksaisi yhtään.
Jos lipunmyynti otetaan kyvykkyyden mittariksi, ei tuolta kannattaisi poimia kuin laulajia ja valita niistä paras levyttämään. Brittien version finaalissa oli mies Michael Jacksonia imitoiva nuken kanssa ja kuusivuotias laulajatyttö; kuinka moni maksaisi heidän esiintymisistään? Kykyjä kummallakin on aivan varmasti, ja siitähän tässä formaatissa on kyse. Ehkä laulaminen on helpoiten arvioitava kyky ja jos on joku paulpotts, myös helposti markkinoitavissa, ja siksi niitä helppo myös hehkuttaa. Voiko joku sanoa, että esim. tämä jamppa olisi heikompi lahjakkuus kuin se pianoa pimputtava nuori nainen, josta leivottiin alkukarsintojen perusteella voittajaa.

En nyt sanoisi, että olen mitään erityisiä kiksejä saanut Suomen Talentista näiden kahden jakson ja parin nettiklipin aikana, mitä olen katsonut, mutta kyllähän esim. tuosta intialaisesta pikkujannusta näkee, että kyseessä on ihan kohtalainen showmies ja kyky. Ei se varmasti leipäänsä tule tienaamaan hytkymällä musiikin tahdissa, mutta tuollainen uskaliaisuus voi poikia esim. pikkurooleja leffoissa ja sitä kautta enemmän. Tai sitten se naurattaa naisia vielä nelikymppisenäkin letkeällä lanteellaan lähipubin karaoke-illoissa, ei noista lapsista osaa oikein sanoa vielä. No, oli miten oli, musta on ihan hienoa katsella eri aloilla taitojaan hioneita tyyppejä tai ryhmiä, kun miettii, mitä ne suoritukset oikeasti vaatii. Eivät kaikki ole erityisen mediaseksikkäitä ja jotkut ovat oikeasti todella huonoja, mutta on tuolla ollut aika monta ihan näyttävää showta lavalla kaikesta huolimatta. Juu, ja ensi sunnuntaina vieläpä yksi tuttu, jonka hokasin ohjelmatiedoista äskettäin.

Tämä ei ollut sen kummemmin sulle, -OO-, inspiroiduin vain tuosta lipunostostasi avautumaan näin niinkuin yleisellä tasolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä ei ollut sen kummemmin sulle, -OO-, inspiroiduin vain tuosta lipunostostasi avautumaan näin niinkuin yleisellä tasolla.

Eipä mitään, periaatteessa minä olen ihan samaa mieltä tuosta. Kävin vaan miettimään tuota että kun jollakin taholla lienee tarkoitus lyödä rahoiksi tämän ohjelman myötä niin ainakaan vielä finaalissa ei ole sellaista porukkaa joka olisi "helppo muuttaa rahaksi". Se on kuitenkin selvä että jokaisesta finaaliin päässeestä esiintyjästä/ryhmästä löytyy talenttia, ei sinne kukaan ihan ilmaiseksi ole päässyt.

Niin, ja sen verran pitää vielä sanoa eilisestä ohjelmasta että jumankauta kun se renkaassa kieppunut tyttö oli söötti!
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, oli miten oli, musta on ihan hienoa katsella eri aloilla taitojaan hioneita tyyppejä tai ryhmiä, kun miettii, mitä ne suoritukset oikeasti vaatii.

Sirkus vaatii fyysistä lahjakkuutta, omistautumista ja orjallista harjoittelua, mutta juuri tästä syystä näkisin sirkusopiskelijat mielummin jossakin muualla kuin kykykilpailussa, jossa etsitään erikoislahjakkuutta. Vaikka nykysirkus haluaakin kipittää teltasta ulos, niin sirkus on edelleen satoja vuosia vanha ja sellaisena hyvin institualisoitunut esittävän taiteen muoto. Sirkuksessa on vakiintuneet lajit ja tekniikkansa, mistä syystä joku akrobaatti sopii lahjakkuutta ja erikoisuutta korostavaan tv-formaattiin kärjistetysti yhtä hyvin kuin kelloseppä.

Minulla ei ole mitään sirkusta vastaan - sattuneesta syystä tulisi huolella turpiin, jos olisi. Suomalaista sirkustaidetta kelpaisi esittää Suomessakin enemmän. Kansainvälisissä sirkuspiireissä on erittäin paljon päteviä suomalaisia taiteilijoita.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sirkus vaatii fyysistä lahjakkuutta, omistautumista ja orjallista harjoittelua, mutta juuri tästä syystä näkisin sirkusopiskelijat mielummin jossakin muualla kuin kykykilpailussa, jossa etsitään erikoislahjakkuutta.
Mutta kai se 30k€ kelpaa sirkusopiskelijalle siinä missä amatööritenorillekin? Ja toisaalta, ohjelmassa ei nähtäisi noilla kriteereillä kuin laulajia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta kai se 30k€ kelpaa sirkusopiskelijalle siinä missä amatööritenorillekin? Ja toisaalta, ohjelmassa ei nähtäisi noilla kriteereillä kuin laulajia.

En tarkoittanut höpinöilläni, että Talentin pitäisi olla pelkästään garage-meiningistä ponnistavien estradi, vaikka varmaan kaikkien mielestä itseoppineet lahjakkuudet ja aidot amatöörit sopivat ohjelman luonteeseen paremmin. Pottskin oli kuitenkin oikeasti amatööri, vaikka toki laulanut paljon. Sirkuslaiset taas opiskelevat ammattiin sirkuskoulussa.

Alleviivasin vain sitä, että sirkuksessa lajit ja tekniikat ovat vakiintuneita ja perinteikkäitä. Täten esimerkiksi sinänsä pätevä perinteinen käsilläseisoja-akrobaatti tai perinteistä pariakrobatiaa tekevät tyttö ja poika eivät sovi minusta kykykilpailuun paremmin kuin muut esittävän taiteen ammattilaiset tai ammattilaisiksi opiskelevat. Eiväthän teatterinäyttelijät, laulajat tai balettitanssijatkaan skabaan osallistu. Sirkuslaiset ovat mukana, koska sirkus ei ole Suomessa tunnustettu ja kiinteä osa kulttuurielämää. Ei sillä, että se kovin monessa paikassa sitä olisi.

Kyvykkäät sirkuslaiset, kuten nuo yllämainitut, nimenomaan eivät ole amatöörejä. He ovat nykyisiä tai tulevia ammattilaisia, jotka ammentavat monisatavuotisesta taideinstituutiosta.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se pianistityttö tämän skaban hoitaa ja hänestä tulee ainoa tähti mitä tästä formaatista tällä kaudella irtoaa. Keväällä radiot tehosoittavat hänen kuulaan kauniita kappaleitaan eikä kukaan muista ketä muita tässä showssa oli edes mukana.

Sitten minä tulen quotaamaan tätä viestiä ja sanomaan että mitäs minä sanoin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Itse taas vähän pelkään, että se latexeissa itseään vääntelevä poika (Santeri?) voittaa kisan... En oikein edes osaa sanoa, että kuka tämän kisan saisi voittaa.. Itse tykkään niistä basistista ja rumpalista ketkä soittaa niitä kuuluisia "biisejä". (Wilhelm ja Jay tai jotenkin noin...) Mutta niillä ei kyllä oikein ole mitään annettavaa maailmalle, eli ei ne tule Talentin jälkeen menestymään enää ollenkaan.. Mutta jos ne nyt sen 30 000 nappaa, niin olen tyytyväinen.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Koko ohjelma on sysipaska.

Ensinnäkin esiintyjät on aivan säälittäviä, oikeastaan itse jaksan katsoa ainoastaan noita taikatemppuja, koska itse en niistä saa tolkkua miten ne tehdään.

Tuomarit onkin koko ohjelman paskin osa-alue. Joka kerta heidän kommenttien jälkeen tekisi mieli lyödä jokaista turpaan. Se vasemmalla oleva tanssija yrittää olla joku Jone Nikula, ruma nainen (jonka ulkonäköä täällä joku kehu *puistatus*) yrittää olla vitsikäs joka kyrsii koko ohjelmassa eniten ja kaiken kukkuraksi lihavahko mies joka heittää puujalkavitsiä yhtenään.

Aivan säälittävää touhua Neloselta. Huoooooooh! Tuota katsoessa alkaa vaan ärsyttämään!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Millä tavoin saat esim. Ramin Sohrabista sysipaskan? Tai siitä niggeräänellä laulaneesta naisesta?
---

Viime sunnuntain semifinaali oli itseasiassa aika hyvä, kun vertaa, mitä tuolla on aikasemmin nähty. Se jälkimmäinen naislaulaja, romanityhmä, beatboxaaja ja Ramin olisivat kaikki olleet finaaliainesta. Raminissa on selkeästi koko kisan voittaja-ainesta, hyvä show.
 
Viime sunnuntain semifinaali oli itseasiassa aika hyvä, kun vertaa, mitä tuolla on aikasemmin nähty. Se jälkimmäinen naislaulaja, romanityhmä, beatboxaaja ja Ramin olisivat kaikki olleet finaaliainesta. Raminissa on selkeästi koko kisan voittaja-ainesta, hyvä show.
Eikä se korttitemppujannukaan kauheasti jäänyt. En vaan tajua miten noi hommat tehään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikä se korttitemppujannukaan kauheasti jäänyt. En vaan tajua miten noi hommat tehään.

Joo, se oli myös hyvä, unohtui tuosta. Mua kiehtoo jossain määrin nuo myös, koska en itsekään pysty ymmärtämään, kuinka niiden kädet pelaa niin hyvin. Eikä tuo tyyppi edes siirtänyt huomiota muualle, vaan antoi "taian" hoitaa homman.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viime sunnuntain semifinaali oli itseasiassa aika hyvä, kun vertaa, mitä tuolla on aikasemmin nähty. Se jälkimmäinen naislaulaja, romanityhmä, beatboxaaja ja Ramin olisivat kaikki olleet finaaliainesta. Raminissa on selkeästi koko kisan voittaja-ainesta, hyvä show.

Näistä beatboxing on ainoa laji, mitä en ymmärrä. Mitä ihmettä siinä nähdään niin järjettömän siistiksi? No, toki makuasioissa jokaisella saa olla mielipiteensä.

Vähän aikaa on haiskahtanut sille, että lauluilla ei tulla tätä kisaa voiteta, enkä pidä sitä edes mitenkään vääränä. Ketä sanoi ja koska, että tämä on laulukilpailu? Romaniryhmän ensimmäisestä esityksestä pidin enemmän, en oikein tiedä miksi. Joka tapauksessa en uskonut, että finaalipaikka irtoaa, vaikka laulaisivat miten hyvin. Syy tuli jo sanotuksi... Timi hallitsee rummut, Mertsi kitaran jne, eli myös soittimia olisi voinut kokeilla. Mielestäni ainoastaan Miska Nyman (joka lauloi sooloa ensiesityksessä) omaa äänen, jolla lauletaan muita suohon. Mutta makuasioita jne..

Raminin show oli oikeasti voittajameininkiä.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Ramin tämän skaban hoitaa ja hänestä tulee ainoa tähti mitä tästä formaatista tällä kaudella irtoaa.

Sitten minä tulen quotaamaan tätä viestiä ja sanomaan että mitäs minä sanoin.

ps. harmittaa, kun korttitemppujannu ei päässyt jatkoon.
 

scholl

Jäsen
Paul Pottsin esityksen jälkeen Simon Cowell sanoi jotenkin sillä tavalla, että hän pitää siitä, kun joku, joka ei ole ammattilainen, jolla on lahjakkuus, mutta joka ei ole tietoinen siitä ja joka on muussa työssä, tulee ja esittää jotain täysin toista.

Siitähän tuossa kilpailussa pitäisi olla kyse. Ehkäpä Suomesta ei vain löydy niitä lahjakkuuksia. Itse en ohjelmaa viitsi katsoa, koska jos se lahjakkuus löytyy niin siitä kerrotaan ja sen voi katsoa youtubesta.

Jaajo heitti muuten yksi päivä Suomipopilla hauskaa läppää tuosta talentshowsta. Hän otti esille sen saman aspektin kuin jotkut kirjoittajat ketjussa eli hän sanoi miettivänsä esityksiä siitä lähtökohdasta, että veisikö hän tyttöystävänsä katsomaan kunkin lahjakkuuden esitystä.
 

Sundis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Internazionale, Stavros Flatly
Katsoiko kukaan tämän päivän Talenttia. Kertokaa minulle tietämättömälle ja sivistymättömälle ihmisille, mitä hienoa ja upeata siinä kissan tappamisessa oli. Tarkoitan tällä sitä Saara vaimikäikinäolikaan, joka vinkui ja voinkui, kuin kissa, jolta revitään palleja irti. Oliko se nyt sitten talenttia. Kyllähän nämä capoero-pojat kuitenkin huomattavasti parempia olivat, vaikka ei muuten minua miellytä. En kyllä ymmärtänyt näitä tuomariston teko itkuja tai muitakaan.
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kanssa ihmettelin mitä ihmeellistä tuossa kiljuvassa pikkutytössä on. Järkyttävän paskoja esityksiä tänään ei voi muuta sanoa pl. ne kamppailijat joita on aina ihan hauska katsella. Taikuri täysi vässykkä, tulenheittelijä ei tehnyt mitään ihmeellistä, pikkutyttö kiljui jne. Se kurkkulaulaja saisi mennä jatkoon sillä oli ainoa joka edes nauratti.

Niin ja sitten tämä löysällä mulkulla nussittu wannabe michael jackson. Ei helvetti sentään mitä veivaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös