Negatiivisuusketju

  • 762 652
  • 4 943
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Nyt on Jypillä takana 49 minuuttia ylivoimaa ilman maaliakaan ja edellinen maali ylivoimalla on tehty 4.12.2014. Ei hullummin...

Tämä, kaikki on varmaan samaa mieltä että keväästä tulee todella lyhyt jos ylivoima ei toimi.Eilen Sport pelissä tarjottiin ylivoimaa 4x2+ 5min. ei tulosta!.Olen tässä hiukan ihmetellyt miksi esim. Huba pelaa ylivoimaa, hänen paikka on kyllä ihan muualla kuin ylivoimapelissä.

Toinen asia mistä olen huolissani on puolustuspelaaminen maalin edessä, välillä näyttää että siellä on avoimet ovet kuin Hampurin bordelleissa, maalin eteen saa tulla ihan vapaasti .Merkkauspelaaminen unohtuu välillä kokonaan. Johonkin on nyt hukkunut se ajatus, että omaa maalinedustaa puolustetaan loppuun asti! Laurilan kädenjälki tässä asiassa on merkittävä, ihmettelen miksi tätä ei ole saatu kuntoon, kun kausi on ylittänyt jo puolivälin.

Isossa kuvassa lisäisin tähän tunne osastoon myös avauspelaamisen, miten se on saatu noin sekaisin Joulutauolla? Pakit nousee oman sinisen yli ja viivyttelee avaus syötön kanssa niin kauan että on pakko vetää pitkä päätyyn, tai hyökkääjän jalkoihin joka on joutunut jo jarruttelemaan vauhtia.

Päävastuu pelillisillä asioilla on tietysti päävalmentajalla, ote ei nyt saisi herpaantua vaikka jatkopahvi on allekirjoitettu. En nyt tiedä mitä siellä sopimuspuolella on meneillään, mutta esim.Perrin on ollut viime peleissä jotenkin poissaolevan oloinen, voihan se tietysti olla että tässä olen liiankin vainoharhainen ja asia ei liity siihen mitenkään.

Jonkunlainen outo väkisin jäpitys JYP:in pelaamisessa on nyt meneillään, pelaaminen ei ole rentoa ja hauskaa, jonka takia peli menee yliyrittämisen puolelle. Peli ilon löytymisen pitäisi olla pää- goutsin tehtävä, ja toivon että se löytyy nopeasti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä, kaikki on varmaan samaa mieltä että keväästä tulee todella lyhyt jos ylivoima ei toimi.Eilen Sport pelissä tarjottiin ylivoimaa 4x2+ 5min. ei tulosta!.Olen tässä hiukan ihmetellyt miksi esim. Huba pelaa ylivoimaa, hänen paikka on kyllä ihan muualla kuin ylivoimapelissä.

Niin no Hubacek on ainakin tehnyt joukkueessa eniten ylivoimamaaleja, toki Perrinin syötöstä varmaan apinakin osuu joskus maaliin, mutta kyllähän miehellä on ylivoimassakin omia vahvuuksia mitä muilla ei ole, muuten sielä pelaisikin varmaan esim. Nenonen tai Poukkula.

Mutta ihme reagointia ihmisille, pari tappiota ja pitäisi heittää koko organisaation johtohenkilöt pihalle ja valmentaja. Mielestäni tuossa on jopa yllättävän hyviä ratkaisuja ollut, ensin näytti että esimerkiksi Ikosen ja Pihlmanin hankkiminen jo oli huono veto kaikilta, mutta nyt kummatkin vetämässä elämänsä kautta. Myös puolustajista on monta pelaajaa noussut esille ja nuorempi osasto pelannut hyvin. Puolustuksen kapeuteen ja joukkueen materiaaliin nähden kausihan on ollut jopa yllättävän hyvä. Sijoituskin on jopa tällähetkellä parempi kun odotti kauteen lähtiessä.
 

EMS78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä oli juuri sellainen viesti, minkä tulon näki jo kauan sitten. Varmasti oli jo valmiiksi kirjoitettukin, mutta eihän sitä kehdannut julkaista kun joukkue oli liigan kärjessä ja voittanut suurimman osan edellisistä peleistään. Nyt pari heikompaa peliä alle, niin vesikielellä pääsit julkaisemaan mielipiteesi.

Yllättävän paljon osaat kertoa musta, vaikka et tiedä musta yhtään mitään mun kannattaman joukkueen lisäksi. Enkä ymmärrä, miksi kirjoitat (musta) noin alentavasti ja hyökkäävästi.

Puhuin muuten viestissäni muutamaa lausetta lukuun ottamatta koko Virtasen valmennuskaudesta. Toisekseen, viime aikaiset JYPin esitykset ei ole mun mielestä huonointa JYPiä tällä kaudella. Syyskuun loppu oli ehkä huonointa JYPiä ikinä: KalPa - JYP (johtoasemassa sulaminen ja pisteiden menettäminen, maalit KalPalle ajassa 58:22 ja 58:58) ja JYP - Pelicans (Pelicans vei JYPiä kotonaan toisessa erässä ihan miten halus ja JYP ei tainnu kertaakaan päästä kiekon kanssa punaisen viivan ylitse, torjunnat 4-16, en tosin tiedä mistä ne neljä torjuntaa Juvoselle taiottiin). Sarjataulukossa joukkueilla on pelattuna eri määrä pelejä. Kun JYP oli kärjessä, sillä oli huomattavsti enemmän pelejä pelattuna kuin joillain muilla kärkipään joukkueilla.


Kuitenkin sopivasti unohdat sellaisia pointteja viesissäsi, että JYP on tälläkin hetkellä liigassa sijalla neljä, eikä ole kauaa siitä kun oltiin pisteissä ja pistekeskiarvoissa liigan kärkijoukkue. Nyt muutama peli aikalailla täysin penkin alle, niin ollaan tiputtu hieman, mutta vain hieman.

Me ilmeisesti arvostetaan ja katsotaan pelissä eri asioita. Mä en pistä juurikaan painoa runkosarjasijoitukselle, koska mulle sillä ei ole menestyksen kannalta kovinkaan suurta merkitystä, koska Liigassa pelaa 14 joukkuetta ja niistä lähes kaikki eli 10 pääsee play offseihin ja pelaamaan mestaruudesta, joten siksi en puhunut viestissäni runkosarjasijoituksista. Kun keväällä pelataan ratkaisupelejä, niin pelitapa on se millä on suurin merkitys, ei niinkään se mikä on ollut runkosarjasijoitus, vaikka suora po-paikka ja kotipelietu onkin hyödyllisiä.


Lisäksi sopivasti unohdit, että JYP on tällä hetkellä tehnyt liigassa toiseksi eniten maaleja, sekä omaa toiseksi parhaan maalieron. Eikö tämä olisi ollut kuitenkin ihan hyvä pointti mainita, kun pohjasit viestiäsi osittain juuri maalimäärille ja -eroille edellisiltä kausilta?

En unohtanu. En ottanut käsittelyyn vajaita kausia, koska koskaan ei tiedä millaisia voitto- tai tappioputkia on tulossa. Kuten Lukon sulaminen joitain vuosia sitten: dominoi sarjaa ollen matkalla "varmaan" runkosarjavoittoon ja oli mestarisuosikki. Vehasen myynnin jälkeen floppas täysin ollen runkosarjassa kolmas ja po:n ekalla kierroksella suoraan neljässä pelissä ulos. Mutta jos kerta haluat että kommentoin myös keskeneräistä kautta, niin toin viestissäni esiin sen, että kaipaan JYPin hyvää puolustuspelaamista. Tällä tahdilla JYP on tällä kaudella tekemässä 184 maalia ja päästämässä omiin 151. JYPin verkkoon on edellisen kerran tehty näin paljon tai enemmän maaleja kaudella 2006 - 2007. Ongelma on se, että po:ssa on vastassa "vaan hyviä joukkueita", joten kun puolustus vuotaa noin paljon runkosarjassa, niin mihin se riittää ratkaisupeleissä ja pystytäänkö silloin tekemään tarpeeksi maaleja kuittaamaan puolustuspelin heikkous. Viime kaudella ei pystytty.


Lisäksi viestistä tulee herkästi sellainen olo, että se perustuu mutuilulle ja omille mielipiteille, jotka eivät välttämättä mukaile faktoja.

Tämä on yleinen keskustelupalsta ja sen negatiivisuusketju. Eikö tämä ole juuri se paikka missä ilmaistaan mielipiteitä? Sille en voi mitään, jos ei tulospalveluiden tietoja täällä pidetä faktoina.


Hyvä esimerkki tästä on siinä, että joko et tiedä tai sopivasti jätät mainitsemassa sen, miksi Virtanen lähti muuttamaan JYPin pelitapaa. Tämähän ei ollut Virtasen idea, vaan seurajohdon idea, jota Virtanen lähti toteuttamaan. Jos hän olisi tästä kieltäytynyt, niin tilalle olisi hankittu joku muu toteuttamaan samaa asiaa. Viime kauden ajan Virtanen yritti väkisin uudistaa pelitapaa aivan liikaa, joka oli suuri virhe. Tällä kaudella pelitapaan on tullut lisää järkeä ja parhaimmillaan JYPin pelaaminen on todella dominoivaa ja viihdyttävää. Viimeisissä peleissä kyse on ollut lähinnä valmistautumisen ongelmista ja jostain henkisen puolen seikoista, mutta pelitapaan nämä huonot otteet eivät suoranaisesti liity.

Kuten sanoin viestissäni, niin syy on niissä jotka palkkasi Virtasen. Minulla ei ole hirveästi sitä vastaan, että JYPin pelitapaa on lähdetty muuttamaan, vaikka itse en olisi sitä tehnytkään. Mutta en voi millään uskoa, että se JYP mitä me on Virtasen aikana nähty, on se mikä on ollu pelitavan muutoksen tavoitteena: keskialueen neppailu, vuotava puolustus ja kolmannen erän sulamiset. Ennen viime kautta Virtanen oli toiminu reilun kauden ajan Liiga-joukkueen kakkosvalmentajana, joten mielelläni olisin ottanu jonkun toisen kokeneemman valmentajan hoitamaan tällaisen muutosprosessin, kun siihen kerta haluttiin ryhtyä. Peliin valmistautuminen ja nämä henkiset jutut kuuluu myös valmentajalle.

Korostan vielä, että viestissäsi oli paljon hyvää ja paljon asiaa, mutta ulosannista ei jäänyt tästä huolimatta kovin vakuuttavaa kuvaa.

Kiitos. Yritän parantaa ulosantiani, ettei se jatkossa aiheuttaisi muissa keskustelupalstan käyttäjissä näin paljoa harmitusta. ;) Tosin tuskin tulen onnistumaan. Koittakaa kestää!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Niin no Hubacek on ainakin tehnyt joukkueessa eniten ylivoimamaaleja, toki Perrinin syötöstä varmaan apinakin osuu joskus maaliin, mutta kyllähän miehellä on ylivoimassakin omia vahvuuksia mitä muilla ei ole, muuten sielä pelaisikin varmaan esim. Nenonen tai Poukkula..

Kuten mitä vahvuuksia Hubacekilla on ylivoimapeliin, jota ei muualta joukkueesta löytyisi? Hubacekin edellinen ylivoimamaali on muuten 16 pelin takaa, 30.lokakuuta SaiPaa vastaan..
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä oli juuri sellainen viesti, minkä tulon näki jo kauan sitten. Varmasti oli jo valmiiksi kirjoitettukin, mutta eihän sitä kehdannut julkaista kun joukkue oli liigan kärjessä ja voittanut suurimman osan edellisistä peleistään. Nyt pari heikompaa peliä alle, niin vesikielellä pääsit julkaisemaan mielipiteesi.

Ja tämä teksti on sinun patenttisi jolla pääset hieromaan kikkeliäsi lähes aina. Lainaamasi nimimerkin tekstissä oli hyvin paljon pointteja kun pidemmällä aikavälillä katsotaan, mutta kovin kärjistetysti esitettynä. Pointti sieltä ei kuitenkaan katoa vaikka miten isolla siveltimellä maalaa.

Marko Virtasen kannattaisi nyt jo hyvissä ajoin huolestua siitä ettei hän ole lähes kahden vuoden aikana saanut joukkuettaan pelaamaan tasapainoisesti. Tämä tuleva kevät tullaan tällä menolla muistamaan siitä miten runkosarjassa mätetyt maalit katosivat ja omissa koliseminen jatkui. Sitten jotkut rumpuryhmän tai muun vapaalippuseurueen tynipojat tulevat mussuttamaan Tarkin Taaken paskataudista.

Peliä ja joukkueen tekemistä pitää varsinkin jo tässä vaiheessa silmäillä pudotuspeli-mielessä. Tällä menolla tuo kiitos-marko -ketju tulee saamaan aika railakasta kyytiä ja melko ansaitusti.

Tasapaino? Alahan tulla jo samaan aikaan kuin se Markon haluama jääkiekkokin.

Lopuksi sanottava että itseäni nyky-JYP ei huolestuta, koska top6 oli jo märkää päiväuntani. Siihen nähden hyvin menee. On vain kuitenkin hyvä palauttaa mieliin se ettei JYP ole tällä kaudella mikään mitalijoukkue.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Rightin kätisyys, ei mitään muuta. Itse laittaisin Huban tilalle ykkösylivoimaan Ikosen. No nämä on näitä...

Onhan Ikosellakin rightin kätisyys, joten sekin etu on Hubacekilta pois.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Onhan Ikosellakin rightin kätisyys, joten sekin etu on Hubacekilta pois.
Näimpä juuri, ja siksikään en Huban vakiopaikkaa ykkösylivoimassa ymmärrä. No ehkä Virtanen luottaa yhteisiin kokemuksiin ja Huban nopeisiin jalkoihin kiekon ylöstuonnissa alueelle. Omasta mielestäni ainoa syy Hubacekin ykkösylivoimassa olemiseen on rightin kätisyys ja siihenkin rooliin Ikonen olisi parempi vaihtoehto. Mielestäni Huballe ei välttämättä tarvitsisi antaa ylivoimaan sekuntiakaan, keskittyköön vaan siihen mihin parhainten osaa, eli alivoimaan ja muuhun raatamiseen tasalukuisina.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Siirretty toisesta ketjusta ettei sinne synny negaketjua osa 2.

Kyllähän tuossa tämän kauden pelissä on ollut huomattavasti enemmän järkeä ja pelillistä aihiota kuin vuosi sitten. Saa aika puusilmä olla, jos ei näe viime kauden ja tämän kauden pelaamisessa eroja.

Ja olen itsekin myöntänyt asioiden menneen eteenpäin viime kaudesta. Kysymys on kuitenkin siitä mihin asti tämä nykyinen edistys riittää ja minusta sillä ei mitalipeleihin asiaa ole.

Enkä myöskään usko, että omistaja määrittäisi yksin pelitavan

http://www.ksml.fi/urheilu/kiekko/jukka-seppanen-jos-on-kritisoitavaa-kritisoikaa-minua/1934253

Tuosta linkkiä kesarin sivuille.

"– Jos JYP pelaa joidenkin mielestä jotenkin väärin tai huonolla tavalla, tai jos mielikuva seurasta on heikko, siitä pitää syyttää ennen kaikkea minua, Seppänen lataa."

– Valmentaja toteuttaa seuran tahtoa – juuri kuten on sovittu.

Seppänen selventää, että organisaatio antoi Virtaselle talvella 2012–2013 tiukan toimeksiannon.

– Hänen tehtävänsä oli ja on päivittää JYPin pelaaminen tälle vuosikymmenelle. Samalla Virtanen on rohkeasti nostanut liigajoukkueeseen monta nuorta lupausta ja opettanut heitä pelaamaan."

Minusta tuota n. 1,5kk takaista avautumista on hankala tulkita kovinkaan monella tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mitäs negatiivista tuossa pelitavan päivittämisessä nyt sitten oli kun Dufva ja Aho olivat ja menivät? Olisiko Virtasesta ollut sen kummemmin tuota vanhaa ennalta-arvattavaa hokia valmentamaan? Olisiko sillä pelitavalla enää voitettu enempää pelejä kuin nytkään?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Olen lukenut kyllä tuon ja tietoinen tuosta. Kyllähän Seppänen ottaa tossa "osumaa" itseensä valmentajan kritiikistä, senhän tuosta nyt näkee hyvinkin kauaksi.
Kyllähän tuostakin saa sen kuvan, että valmentaja on sen pelitavan takana ja tottakai toteuttaa sitä joukkueeseen. Myös voisi kuvitella, että Virtanen on kyseiseen lätkään jo valmiiksi jossain määrin mieltynyt, kun hänet otettiin tätä projektia vetämään.

Tottakai johto on jossain määrin vaikuttanut pelitapaan varmasti, kun uudistusta on haluttu ja selvästi vanhasta haluttiin pois. Tämän ei tietysti olla omistajien tehtävä lähtökohtaisesti, vaikka hehän siitä loppujenlopuksi paljon pystyvät päättämään.

Voidaankin sitten pohtia, miksi pelitapaa pitää väkisin viedä tähän suuntaan Dufvalaisen tai Aholaisen kiekon jälkeen, joilla nyt tuli 2 mestaruutta. Samaan aikaan kun KalPa kyykkäsi "nykykiekolla" joka ikinen kevät.
Suuri pelkohan tässä tosiaan on sen suhteen, että JYPille käy keväällä samat.

Edit. Niin vanhaa tarvitsi jossain määrin muokata, mutta oliko oikea vaihtoehto lähteä todella radikaaliin liikkeeseen. Miksei oltaisi vanhaa lähdetty pikkuhiljaa muokaamaan, siinä kuitenkin oli toimiva pelitapa, jolla otettiin myös viimeisellä käytetyllä kaudella pronssia. Lisäksi Aho jo toi tähän pelitapaan jossain määrin uutta ja kiekollista aspektia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllähän tuostakin saa sen kuvan, että valmentaja on sen pelitavan takana ja tottakai toteuttaa sitä joukkueeseen. Myös voisi kuvitella, että Virtanen on kyseiseen lätkään jo valmiiksi jossain määrin mieltynyt, kun hänet otettiin tätä projektia vetämään.

Marko Virtanen toteutti ja toteuttaa edelleen seuran määrittämää tehtävää. Melko selvästi vielä seuran toimesta rajattu että mitä hänen pitää tehdä. Minusta tässä ei ole roolit ihan täysin kohdillaan ja ihmettelen jos oletettavaa kunnianhimoa omaava päävalmentaja ei itse tiedä tarkalleen millaista lätkää HÄNEN joukkueensa tulee pelata. Ja tuota isoon ääneen ilmaise. Voihan kyseessä tietenkin olla sellainen nukke että sopii oikeasti tällaiseen keissiin loistavasti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mitäs negatiivista tuossa pelitavan päivittämisessä nyt sitten oli kun Dufva ja Aho olivat ja menivät? Olisiko Virtasesta ollut sen kummemmin tuota vanhaa ennalta-arvattavaa hokia valmentamaan? Olisiko sillä pelitavalla enää voitettu enempää pelejä kuin nytkään?

Luullakseni monet ihmettelee sitä kun pelitavan muutoksesta ja "päivittämisestä tälle vuosikymmenelle" puhuvat lähinnä Seppänen sekä Tyni, ei juurikaan Virtanen. Moni varmaan tuumii, että eikös sen pitäisi olla sataprosenttisesti päävalmentaja, eikä seurajohto joka määrittää pelitavan ja vastaa sen toimivuudesta sekä toimimattomuudesta. Tähän porukkaan kuuluu myös allekirjoittanut.

Ja ZayWestin kanssa olen kerrankin samaa mieltä. Tuskin tähän hommaan olisi mitään meritoitunutta päävalmentajaa edes saatu. Virtanen oli helppo nakki saada tulokkaana yrittämään. Tämä kevät näyttää pitkälti, tuoko se tulosta.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tosi paljon hyviä ideoita tuolla ottelutapahtuma -ketjussa! Mutta hukkaanhan ne menevät, kun kuulemma JYPin toimistolla ei lueta Jatkoajan keskustelupalstaa ja vaikka luettaisiinkin, niin Tynin mielestähän kaikki ideat ovat kelvottomia, koska ne ovat 17-vuotiaiden räkänokkien keksimiä, joilla ei ole mitään käsitystä 80-luvun bisneksestä ja markkinoinnista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tosi paljon hyviä ideoita tuolla ottelutapahtuma -ketjussa! Mutta hukkaanhan ne menevät, kun kuulemma JYPin toimistolla ei lueta Jatkoajan keskustelupalstaa ja vaikka luettaisiinkin, niin Tynin mielestähän kaikki ideat ovat kelvottomia, koska ne ovat 17-vuotiaiden räkänokkien keksimiä, joilla ei ole mitään käsitystä 80-luvun bisneksestä ja markkinoinnista.
Kyllä minä uskon että toimistolla on luettu jatkista jo useamman kauden ajan. Ainakin omia ehdotuksiani tältä palstalta on, sattumaa tai ei, päätynyt JYPin ottelu- ja muiden tapahtumien käyttöön. Ensimmäisenä oli kun joskus tein ketjun miten fanikamaa on Jyväskylässä liikaa ns tiskin alla, eli pitäisi saada suuria marketteja myymään JYP-krääsää. Pian sen jälkeen sitten Citymarketit alkoivat myymään JYP-kamaa. Sitten valitin (ja toki muutkin olivat valittaneet) fanikaman niukkuutta ja miten "vanhanaikaista" se on, lopulta alkoi putkahtelemaan uusia huppareita jne. Sitten pidempään täällä huutelin (muiden ohessa) some-touhuiluista, että miten olisi kiva päästä näkemään ns kulissien takaa JYPin touhuja, ja kappas Halttunen hyppäsi remmiin ja nyt sieltä tulee juuri sellaisia päivityksiä. Viimeisimpänä läpimenneenä ehdotuksena heitin että miksei JYP arpoisi otteluissaan jonkun sponsorinsa kuten Pandan tuotteita. No piakkoin alettiinkin arpomaan Elosen tuotekasseja. Close enough.

Ei ole nyt tarkoitus keulia tällä viestillä, ja olen minä täällä noita ideoita sen verran paljon heitellyt, että aika pieni minun kohdallani tuo "toteutumisprosentti" on vielä. Kuitenkin Tyni/toimisto jos luette tätä viestiä niin seisomapaikkalippuja saa tarjota korvaukseksi. Lupaan ostaa limsan ja pari makkaraa vaikka tulisinkin ilmaislipulla ;)
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama nimimerkki JYP-osiossa on vähän kuin rikkinäinen levysoitin mitä tulee kommentteihin Tynistä tai Virtasesta, eikö mentäis jo eteenpäin.
Jotenkin katkera sävy viesteissä eikä päästä asioiden yli vaan niillä pitää neppailla uudestaan ja uudestaan.

Mielestäni JYP on organisaationa tehnyt hyviä juttuja saamansa kritiikin pohjalta eli reagoinut asioihin. Noh, itse olen ainakin ihan tyytyväinen suuntaan mihin asioita on viety. Ai niin, väärä ketju posille.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Itse olen pääosin tyytyväinen joukkueen tekemiseen tällä hetkellä. Mutta Marko Kauppisen otteet JYPin puolustuksessa ovat kiinnittäneet huomiota. Eihän mies mikään Mikko Viitanen oman maalin edessä olekaan, mutta turhan kevyesti minusta puolustuspäässä pelaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muutama nimimerkki JYP-osiossa on vähän kuin rikkinäinen levysoitin mitä tulee kommentteihin Tynistä tai Virtasesta, eikö mentäis jo eteenpäin.
Jotenkin katkera sävy viesteissä eikä päästä asioiden yli vaan niillä pitää neppailla uudestaan ja uudestaan.

Eli ongelmat(orastavat ja jo olemassa olevat) katoavat kun niistä ei vain puhuta. Tämän kauden mittaan olen alkanut ymmärtämään miksi JYPin tuloksellinen romahtaminen on tapahtumassa näinkin kivuttomasti. Yritän itse hypätä myös tuohon laivaan, mutta pomphaukseni ei ole vielä ihan riittävän kova. Joku helvetin kunnianhimo rakastamaa seuraa kohtaan vielä pyristelee vastaan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama nimimerkki JYP-osiossa on vähän kuin rikkinäinen levysoitin mitä tulee kommentteihin Tynistä tai Virtasesta, eikö mentäis jo eteenpäin.
Jotenkin katkera sävy viesteissä eikä päästä asioiden yli vaan niillä pitää neppailla uudestaan ja uudestaan.

Mielestäni JYP on organisaationa tehnyt hyviä juttuja saamansa kritiikin pohjalta eli reagoinut asioihin. Noh, itse olen ainakin ihan tyytyväinen suuntaan mihin asioita on viety. Ai niin, väärä ketju posille.

Joukkuetilastot | Runkosarja 2014-2015 | Tilastot | Liiga

Jos olet tuohon tyytyväinen, niin en kyllä halua tietää, mihin sitten et ole. Toki uudistuksia on tullut, niinkuin JYP#44 tuolla aiemmin luetteli ja etenkin Veltsun otteet penkit takana - ajoittaisista yskähtelyistä huolimatta - ovat parantuneet merkittävästi viime kaudesta. Mutta toimiston toiminta etenkin markkinointiosastolla on edelleen hyvinkin alkeellista, mikä lienee melko varmasti suurin syy pieniin yleisömääriin. Kivahan se on tällaisia kommentteja haukkua itkemiseksi, mutta mitenkäs suu sitten pannaan, kun myös mainostajien innostus alkaa laskea ja pitäisi kaivaa jostain rahoja joko Perrinin jatkoon tai Immosen palkkaamiseen.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli ongelmat(orastavat ja jo olemassa olevat) katoavat kun niistä ei vain puhuta

Saa puhua (kirjoittaa myös) ja pitääkin, sitä vartenhan tämäkin mesta on, mutta kritiikki voisi olla myös rakentavaa ja uudistuvaa.
Olen monen nimimerkin kirjoituksia vuosien varrella arvostanut ja ollut monesta samaa mieltä, mutta en luonnollisesti kaikesta.
Asiat riitelee, ei henkilöt ja arvostus on säilynyt edelleen.

Jos olet tuohon tyytyväinen, niin en kyllä halua tietää, mihin sitten et ole. Toki uudistuksia on tullut, niinkuin JYP#44 tuolla aiemmin luetteli ja etenkin Veltsun otteet penkit takana - ajoittaisista yskähtelyistä huolimatta - ovat parantuneet merkittävästi viime kaudesta. Mutta toimiston toiminta etenkin markkinointiosastolla on edelleen hyvinkin alkeellista, mikä lienee melko varmasti suurin syy pieniin yleisömääriin. Kivahan se on tällaisia kommentteja haukkua itkemiseksi, mutta mitenkäs suu sitten pannaan, kun myös mainostajien innostus alkaa laskea ja pitäisi kaivaa jostain rahoja joko Perrinin jatkoon tai Immosen palkkaamiseen.

Jos tuo oli mielestäsi itkemista niin mikäs siinä. Sanoin ja tarkoitin, että olen tyytyväinen suuntaan, valmista tuskin tulee koskaan ja parannettavaa riittää varmasti aina. Mielestäni asioihin on reagoitu, mutta ei ne JYPin muskelit niin hirveän isot ole joten ihan hetkessä ei tapahdu asioita jotka kaikille
riittää tai kelpaa. Kyllä minäkin toivon parempaa, mutta en vaan näe asioita niin surkeina kuin osa näkee.

Yleisömääristä minulla ei ole enää mitään uutta kommentoitavaa ja edelleen näen syyt samoina katsojien määrään laskuun: lippujen hinnat suhteessa pelien määrään, halli tietyin varauksin, yleinen talouslama ja mielestäni edullinen ja ihan hyvä tasoinen mahdollisuus seurata pelit kotisohvalta tv:stä ovat ne suurimmat syyt miksi väki on vähentynyt. JYP ei ole ihan yksin tuon ongelman kanssa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Saa puhua (kirjoittaa myös) ja pitääkin, sitä vartenhan tämäkin mesta on, mutta kritiikki voisi olla myös rakentavaa ja uudistuvaa.

Ja sitähän täällä on ollut oikeastaan kaikkeen liittyen. Päävalmentajasta pelitavan kautta toimiston sekä koko organisaation suuntaan. Sen sijaan JYP kokonaisuutena elää tällä hetkellä kritiikitöntä aikakautta ja isomman melun sattuessa omistaja kiroaa lehdissä jumalattoman kritiikin määrää. Tämä luonnollisesti laukaisee tietyissä faneissa komppausrefleksin ja tällöin kaikki kritiikki on itkemistä, kitisemistä ja mikään-ei-riitä -kamaa. Eli kauniimmin sanottuna ne aiheelliset osumat hukkuvat paskan alle.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ykkösylivoima (siis Perrinin kenttä) on kaiketi onnistunut maalinteossa viimeksi 4.12. En edes muista milloin viimeksi ovat päässeet lähelle (taisi olla Sport pelin eka yv-puoliminuuttinen).
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Ykkösylivoima (siis Perrinin kenttä) on kaiketi onnistunut maalinteossa viimeksi 4.12. En edes muista milloin viimeksi ovat päässeet lähelle (taisi olla Sport pelin eka yv-puoliminuuttinen).

Samaa olen tässä ihmetellyt, miksi sitä Veltsun pitää silti koko ajan peluuttaa? Antaisi Löfmanin kentälle ykkös YV:n kun se näyttää tällä hetkellä toimivan parhaiten.
Jotenkin hitaan näköistä Perrinin kentän pelaaminen, johtuu ehkä siitä että Perrin ja Pihlman ole kovin nopeita jalalla, ja mikäli jäädään puolustamaan omaan päähän, niin puolustaminen on aika laiskaa, plus miinus saldo on tällä kentällä heikolla tasolla.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei jaksa edes laskea näitä montako pistettä ollaan menetetty näihin sulamisiin otteluiden lopulla, reilu minuutti muutaman päivän sisään ennen loppua jatkoajalla turpaan ja mahdollisuudet edes kahteen pisteeseen menee siinä. Ja nyt oli siis vastassa HPK, joka oli ottanut 4/30p edellisestä 10 ottelusta! En olisi uskonut, että joukkue jota on kannattanut 23 vuotta voi muuttua omiin silmiin näin vastenmieliseksi. Koko ottelu tänään taas täysin munatonta hiihtelyä, samaa ei kiinnosta paskaakaan asennetta on ollut muutenkin enemmän kuin tarpeeksi.

Ei tämä kyllä hyvältä näytä millään mittarilla kevättä kohden, pistekeskiarvo/ottelu sen kuin laskee ja se tarkoittaa sitä että sijoitus kärkipäässä romahtaa tällä menolla. Joku vielä viitsii täällä käydä kitisemässä, miksi jengi on tyytymätöntä ja miksi päävalmentajaa kritisoidaan. Heräisiköhän nämä haihattelijat sitten siinä vaiheessa, kun ruvetaan tosissaan taistelemaan säälipleijareiden kotiedusta. Mielenkiintoista nähdä onko Marko Virtasen hyper fanit vielä tammikuun lopulla sitä mieltä, että kaverin jatkopahvi+ajankohta oli lottovoitto ja ainut oikea ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Ei jaksa edes laskea näitä montako pistettä ollaan menetetty näihin sulamisiin otteluiden lopulla, reilu minuutti muutaman päivän sisään ennen loppua jatkoajalla turpaan ja mahdollisuudet edes kahteen pisteeseen menee siinä.

Huvikseen nopeasti laskeskelin paljonko sellaisia pelejä on ollut jossa viimeiseen erään lähdetään johdossa tai tasatilanteessa ja ottelu lopulta hävitään joko varsinaisella tai jatkoilla. Mukaan ei siis ole laskettu niitä pelejä mistä on menetetyn johdon jälkeen saatu kuitenkin 2p.

27.9 Kalpa-JYP, 2.erän jälkeen 1-1. Kalpa voitti 3-2.
2.10 TPS-JYP 2.erän jälkeen 2-2, TPS voitti 3-2.
10.10 HPK-JYP 2.erän jälkeen 1-1, HPK voitti 2-1.
11.10 Lukko-JYP 2.erän jälkeen 1-1, Lukko voitti 3-1.
18.10 Ilves-JYP 2.erän jälkeen 2-3, Ilves voitti 4-3(ja).
1.11 Blues-JYP 2.erän jälkeen 0-0, Blues voitti 2-0.
15.11 Sport-JYP 2.erän jälkeen 1-2, Sport voitti 4-3(vl).
18.11 JYP-Saipa 2.erän jälkeen 1-1, Saipa voitti 3-4(vl).
27.12 JYP-Hifk 2.erän jälkeen 4-2, Hifk voitti 4-5(vl).
3.1 JYP-Sport 2.erän jälkeen 2-2, Sport voitti 2-3.
13.1 HPK-JYP 2.erän jälkeen 0-1, HPK voitti 2-1(ja).

Virheet mahdollisia, mutta tuollaisia pelejä on nyt 11 kappaletta eli yli joka neljäs peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös