Ruotsi ei pysty puolustamaan edes itseään vielä useaan vuoteen. Tämän Cobol tietää vallan mainiosti. Hyvin hauska väite.. Missä olen väittänyt Ruotsin puolustavan Baltiaan ja vetävän Suomen siihen sotaan?
Ruotsi ei pysty puolustamaan edes itseään vielä useaan vuoteen. Tämän Cobol tietää vallan mainiosti. Hyvin hauska väite.. Missä olen väittänyt Ruotsin puolustavan Baltiaan ja vetävän Suomen siihen sotaan?
Ruotsi ei pysty puolustamaan edes itseään vielä useaan vuoteen.
Sotilaallisen puolustuksen ja varsinkin siviilipuolustuksen alasajo vietiin liian pitkälle ja siitä me maksamme tänään hintaa. Vastuu nykytilasta kuuluu monille Berliinin muurin murtumisen jälkeen vaikuttaneille poliitikoille ja puolueille. Nämä aiemmat päätökset ovat osoittautuneet perustuneen virhearvioille, naiiville kuvalle ympäröivän maailman kehityksestä ja epärealistiselle käsitykselle siitä, mitä puolustuskyvyn palauttaminen vaatii.
Mielenkiintoista oli mielestäni kun tuolla studiossa joskus yhdeksän aikaan puhuivat että Kokoomus olisi selkeästi natomyönteinen ja haluaa "jollain aikavälillä" liittyä puolustusliittoon. Ainakaan viime eduskuntavaaleissa ei ollut kokkareilla kuin yksi ehdokas kuka uskalsi kertoa että hänen mielestään Suomelle olisi parasta liittyä Natoon.Nämä olivat Nato-vaalit. Siksi minäkin kannatin Niinistöä.
Jos oikein sivukorvalla kuulin, kokoomuksen Orpo sanoi kokoomuksen olevan Niinistön kanssa samanmielinen ulkopolitiikasta. Saanee siis Nato-kysymys muhia rauhassa ainakin seuraavat viisi vuotta.
Mielenkiintoista oli mielestäni kun tuolla studiossa joskus yhdeksän aikaan puhuivat että Kokoomus olisi selkeästi natomyönteinen ja haluaa "jollain aikavälillä" liittyä puolustusliittoon. Ainakaan viime eduskuntavaaleissa ei ollut kokkareilla kuin yksi ehdokas kuka uskalsi kertoa että hänen mielestään Suomelle olisi parasta liittyä Natoon.
Nämä olivat Nato-vaalit. Siksi minäkin kannatin Niinistöä.
Jos oikein sivukorvalla kuulin, kokoomuksen Orpo sanoi kokoomuksen olevan Niinistön kanssa samanmielinen ulkopolitiikasta. Saanee siis Nato-kysymys muhia rauhassa ainakin seuraavat viisi vuotta.
Toivon sormet persiisiin asti ristissä, että näin käy. Sauli kumminkin osaa nämä kiemurat lakimiehenä ja siellä saattaa olla ässä hihassa. Minä olen niin pessimistisen maailmankuvan omaksunut, että parempi valmistautua, kuin yrittää naiivisti tuputtaa "rauhaa ja rakkautta" sinne missä sitä ei oteta edes kuuleviin korviin, eli Venäjälle. Sitä paitsi NATO nyt varmaan semmoinen turvatakuu, että aika katastrofitilanteessa joudutaan olemaan, että edes Venäjä haluaisi sotaa kokonaisen liittouman kanssa, puhumattakaan siitä, että ydinsodaksi eskaloituminen on tuolloin enää hiuskarvan varassa. Olishan tuo myös semmoinen henkinen haban näyttäminen, että enää meitä ei idästä määräillä.Saa nähdä kuinka käy, mahdollinen skenaario on myös Niinistöltä ensimmäistä kautta rohkeampi kausi, kun pelkoa uusiksivalinnasta ei ole.
Näkisin ihan mahdollisena julkisemman Nato-kannatuksen sekä jopa jäsenhakemuksen tällä kaudella.
Sen kanta on, että juuri nyt ei ole aika liittyä. Kannatat siis NATOon liittymistä, mukava kuulla.Nämä olivat Nato-vaalit. Siksi minäkin kannatin Niinistöä.
Samaan aikaan kun neukkula romahti, niin se lakkasi olemasta myös suurvalta. Eikä putinistien aikakaudella tule koskaan palautumaan tähän asemaan, koska taloudelliset eväät puuttuu. Venäjä on suurin piirtein yhtä paljon suurvalta kuin Pakistan. Molemmilla on ydinase.Vain se on varmaa, siellä rajan takana on aina suurvalta.
@Pula-ajan Tretjak
Niinistön massiivinen valinta heti ekalla kierroksella kertoo pelosta. Haluttiin turvallista muuttumattomuutta. Kyllä ihmiset on tajunneet, että Venäjällä on vallassa harhainen diktaattori, joka haaveilee menneisyyteen ja on valmis käyttämään siihen ainoaa keinoaan eli väkivaltaa sen saavuttaakseen.
NATO-vastaiseksi näitä vaaleja on vaikea mieltää,
Sama. Ei tainnut meidän protesti kuulua. :DEDIT: Itse äänestin Torvaldsia NATO-kannan takia tietäen äänen täysin turhaksi.
Ei tainnut kuulua ei. Tiesihän sen turhaksi, mutta vitutti vaan Niinistön kiemurtelu, ei sano juuta eikä jaata. Kaippa se NATO:a kuitenkin sisäisesti kannattaa?Sama. Ei tainnut meidän protesti kuulua. :D
Näkökulma: Nyt se tuli, Sauli Niinistön Nato-kanta | Uusi SuomiTiesihän sen turhaksi, mutta vitutti vaan Niinistön kiemurtelu, ei sano juuta eikä jaata. Kaippa se NATO:a kuitenkin sisäisesti kannattaa?
Kuuntelin Radio Suomen lähetystä, jossa asiantuntija oli sitä mieltä, että muutkin puolueet jopa puoliavoimesti asettuivat Niinistön taakse nimenomaan tämän Nato-kannan vuoksi.
Niinistön kanta on vahva ehkä. Aivan kuten NATO-kansanäänestykseen.
Kyllä noi kaikki oli enemmän tai vähemmän hiilipaperikopioita Saulista paitsi Nilsin nato-kanta. Haaviston homous ei ole mikään todellisen vaihtoehdon merkki.Ja samaa mieltä ehdokasasettelusta. Todellisia ehdokkaita vaaleissa oli tasan 2 kappaletta, mutta Haaviston junakin meni jo ajat sitten. Ketä siellä tuulipukukansa edes olisi voinut äänestää Saulin sijasta?
Mun luulottelu on, että Sauli "hyvää pataa Putlerin kanssa" Niinistö ajattelee asiaa erityisesti Venäjän kautta. Koska Venäjä tulöee olemaan vähintään puten kuolemaan (koska vasta kuolema sen vallasta erottaa) asti agressiivinen ja imperialistinen, niin Niinistö tulee pysymään ei-poterossa ja saako Ruotsin jäsenhakemus hänet liikkeelle? Epäilen. Mun veikkaus Ruotsin suhteen on, että josoikeisto saa hyvän vaalivoiton, niin hakemuis lähtee, vaikka Suomessa urputettaisiin mitä.Kuudessa vuodessa ehtii tapahtua paljon.
Mun luulottelu on, että Sauli "hyvää pataa Putlerin kanssa" Niinistö ajattelee asiaa erityisesti Venäjän kautta. Koska Venäjä tulöee olemaan vähintään puten kuolemaan (koska vasta kuolema sen vallasta erottaa) asti agressiivinen ja imperialistinen, niin Niinistö tulee pysymään ei-poterossa ja saako Ruotsin jäsenhakemus hänet liikkeelle? Epäilen. Mun veikkaus Ruotsin suhteen on, että josoikeisto saa hyvän vaalivoiton, niin hakemuis lähtee, vaikka Suomessa urputettaisiin mitä.
Niinistö voisi muuttaa kansan kantaa olemalla johtaja ja näyttämällä tietä. Se ei vain kuulu hänen keinovalikoimaan. Heikko tahto ja heikko poika. Pesrässäjuoksija.