Nakkikioski- ja kebab-skene

  • 142 377
  • 545

Fordél

Jäsen
Mitä se näiden lafkojen tukusta ostama kebabliha muuten on ja onko se suomalaista?

Tampereelta suosittelen itsekin Eviniä, jossa tuli käytyä usein. Hyvää palvelua ja sapuskaa, ei siis valittamista. Muuten olin kyllä tyytymätön Tampereen kebab-meininkiin. Esim. Kouvolassa pitaleivät on paljon parempia, kuten Remossa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
American Dinerin hampurilainen oli maukkaampi ja ainakin Siperian ravintolassa palvelu toimi ihan mukavasti.

Niin, eikös noita Dinereita kaksi kappaletta ole? Itse kävin myös tuolla Finlaysonilla ja palvelu oli itseasiassa erinomaista. Tampereella tarjoilijat ovat yleensä vittumaisia, kuten manselaisuuteen kuuluukin, mutta tämä inkeri oli kyllä pätevä. Kyllä ranskalaiset hieman siinä jäähtyivät, kun sellaista ruokamäärää en ainakaan minä pysty parissa minuutissa hotkimaan. Mutta kerran olen vain käynyt, ehkä ensi kerralla sitten huonommalla menestyksellä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo ei kyllä vaikuta nakki- tai kebabkiskalta. Suomessa ei aina hahmoteta sitä eroa, mikä on katukioskeilla ja ravintoloilla.
Väittäisin, että suurin osa tämän ketjun kebabmestoista on jotain muuta kuin katukioskeja. Eikä tuo mainitsemani lafkakaan mikään kovin pramea ole, mutta joo, ei mikään katukeittiökään. Onko Suomessa muka sellaisia, ellei sitten mukaan lasketa grillejä?

Tampereen Punjabista on hyvät muistot. Vierailimme siellä usein kaverin kanssa joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla. Armottoman kokoinen pitakebab, ja halpa oli vielä tulloin. En tiedä, mikä on meininki nykyään, kun en ole Tampereella syömässä poikennut vuosiin.

Turussa oli kova sana käydä Memory Days-nimisessä paikassa ysärin lopulla. Olin töissä kaverin isukin tietyöfirmassa, ja me nälkäiset nuoret jantterit tietysti menimme sinne, missä suurimmat ja halvimmat annokset. Suosikkitarjoilijamme oli äreä mesopotamialainen, joka kysyi hauskasti murtaen "tolinen vai miedho". Myös pizzeria Napolissa kävimme syömässä poltettujen reunojen pizzoja. Sielläkin oli hauska tarjoilija, jolle kaverini heittivät herjaa. Itse en tohtinut. Kolmas kova mättöpaikka oli keskustasta Helsinkiin päin lähdettäessä joku kulmaleipomo, keltaiset tekstit ikkunoissa. Sieltä lähti mukaan kilokaupalla viinereitä.

Hienoja hetkiä muuten kietoutuu noihin mättöpaikkoihin. Pitänee tehdä joskus nostalgiamatka noihin em. paikkoihin, jos ovat enää elossa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Niin, eikös noita Dinereita kaksi kappaletta ole? Itse kävin myös tuolla Finlaysonilla ja palvelu oli itseasiassa erinomaista. Tampereella tarjoilijat ovat yleensä vittumaisia, kuten manselaisuuteen kuuluukin, mutta tämä inkeri oli kyllä pätevä. Kyllä ranskalaiset hieman siinä jäähtyivät, kun sellaista ruokamäärää en ainakaan minä pysty parissa minuutissa hotkimaan. Mutta kerran olen vain käynyt, ehkä ensi kerralla sitten huonommalla menestyksellä.

Lielahdessakin taitaa joku Dineri olla?

Heittäydytään kebabkeskustelun villiin maailmaan. Itäkeskuksen vanhalla puolella oleva Kimene Kebab on tähän menessä paras kebabi-mesta. Hyvänkokoiset annokset ja makukin mitä mainioin. Hintakaan ei ole kallis.
Itiksen "uudella" puolella oli ravintolamaailmassa Papa Luigi -niminen ravitsemusliike kebabeineen. "Tilaa on!, Tilaa on! Kahvi kuuluu!" kuului aina vaikka paikka olikin tupaten täynnä. Mitäköhän "Luigi" nykyään puuhailee? Hyvää safkaa osasi väkertää..

Jo mainituista mestoista Lohjalla sijaitseva Ismet(nimi nykyään eri?) on myös hehkutuksensa arvoinen. Olettaen että en sekoita toiseen. Nummelassa on myös hyvä kebab-mesta mutta nimeä en saa mieleen millään. Ettei sekin olisi joku Ismet?

Snagari-keskusteluun sen verran että Louhelassa sijaitseva Ullan Grilli oli henk. koht. suosikki. Aina ohiajaessa tuli poikettua. Nykyään lafkan omistavat vietnamilaiset ja minä ajan suorempia reittejä.

Kaikkihan toki tietävät mistä saa parhaat nakit? Heikki ei kuseta.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Nämä eivät oikein kuulu ketjun aiheeseen, koska kyse ei ole kioskeista, vaan ravintoloista, mutta:

....Anthony Bourdais

Eikös ketju ole nakkikioskiskene ja kebab-skene, kai kebabia saa ravintoloista (Suomessa varmasti pääasiassa nimenomaan ravintoloista eikä kioskeista) ja ravintoloista saatu kebab kuuluu kebab-skeneen?

Mikä vitun Anthony Bourdais?

Suomessahan kebab on järjestään paskaa. Se ihmetyttää, ettei osata. Liha tulee yleensä Saksasta jossa on erinomaista kebabia. Täälläkin toki mainittu näiden peruspyörittäjien yleinen taustatilanne eli eivät todellakaan mitään ravintoloisijoita ole, mutta kaipa se on sama muualla Euroopassa ja silti tuntuvat hyvää mättöä siellä vääntävän. Sveitsissä ja Itävallassa on myös hyvä kebab-skene. Sinänsä laadun huonous täällä on sääli, koska kebab voi olla todella hyvää, eikä sen myöskään tarvitse olla epäterveellistä. Ehkä tulevaisuus on parempi, nämä maahanmuuttajat kun kuitenkin ovat verrattain uusi ilmiö Suomessa jos vertaa keski-Eurooppaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Myös pizzeria Napolissa kävimme syömässä poltettujen reunojen pizzoja. Sielläkin oli hauska tarjoilija, jolle kaverini heittivät herjaa. Itse en tohtinut.

Napolissa ei kyllä kannata nykyään käydä. Meikäläinen antanut pari mahdollisuutta jo ihan paikallisten kehujen perusteella. Aina sama tulos: pizzat ovat täysin mauttomia. Eli ihan sama mitä siihen pizzaan tulee, niin aina maistuu samalta. Niin ja pizzavalikoima on suht huono.

Kun nyt täällä Portsassa päin asustelee, niin lähipizzeriat on tullut tutuksi, yleensä krapulapäissään. Tuo Puutarhakadulla oleva Pizzeria Panda on ihan jees, oli nimittäin jossain vaiheessa pirun hyvä. Jättipizza on hauska tosin tilata jos on enemmän porukkaa yökylässä jne. Eli kyseessä todellakin helvetin iso pizza ja noin kuusi ihmistä vetää itsensä helposti täyteen tuosta setistä.

Mr. Foxin mainitsema Kuningaskebab on kyllä hyvä, kuten Wotikin. Helvetin hyvät pizzat sai ainakin vuosi sitten vielä Raunistulan Filmtownin vierestä olevasta Sangrilar (?)- pizzeriasta. Krapulamättö-vinkkinä voisi heittää, vaikkei suoranaisesti tähän sovikkaan, Mikaelinkirkon vieressä, Puutarhakadulla, olevan kintsumestan. Helvetin isot annokset kun ottaa mukaan ja kahdesta annoksesta riittää helposti kolmelle ainakin safkaa.

Niin ja tietysti Lone Star-rafla ansaitsee aina maininnan kun puhutaan Jenkki-tyylisestä mätöstä. Tästä voi tsekata menun.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo Puutarhakadulla oleva Pizzeria Panda on ihan jees, oli nimittäin jossain vaiheessa pirun hyvä. Jättipizza on hauska tosin tilata...

En ole Turun Pandassa koskaan syönyt, mutta Raision Pandassa kyllä. Jättipizzan halkaisija oli muistaakseni n. 67 cm. Folioon käärittynä se toimitettiin, ei taida ihan tuon kokoisia lättylaatikoita olla olemassa.

Turussa oli kova sana käydä Memory Days-nimisessä paikassa ysärin lopulla.

Memory Times? Legendaarinen yöruokapaikka, silloin joskus ysärin lopulla noita ei vielä ihan joka kulmalla ollut. Viimeksi kun kävin niin joku painijan oloinen ruusukaalikorva siellä oli vartijana, joten tuttavallismieliset päähänlyöntikilpailut eivät kai enää ole siellä ihan niin yleisiä. Noh, onneksi on Semiburger, vaikka sekin on nykyään sisägrilli ja siellä vartijoita päivystää usein kaksikin.

Kinkkipaikoista mielestäni paras on se rautatieasemaa vastapäätä oleva, olisiko nimeltään Golden Dragon. Sieltä tuli paljon haettua töihin aikoinaan ruokaa, jollain kuudella eurolla sai hyvänmakuisen annoksen josta isokin mies söi kaksi kertaa vatsansa täyteen.

Mutta edelleen, Turussa viihteilijät, unohtakaa ne ytimen kebabit ja semiburgerit. Pieni happihyppely joen toiselle puolelle Olavinpuistoon ja kas, Mantun grilli on edessänne. Jonoa riittää neljän jälkeen varmasti, mutta odotus on sen arvoista. Tosin jos mietit majoneesivaihtoehtoa edes sekunnin, alkaa välitön naputus siitä, miten sen olisi voinut valmiiksi miettiä jne. Kerran erehdyin vastaamaan majoneesikysymykseen, että ihan sama ja tuloksena oli tupla-annos ketsuppia ja sinappia, ei majoneesia. Mutta itsepähän tilasin. Lisäksi tuolla saa satavarmasti virkistävän painin pystyyn, että siinäkin mielessä hyvin originaali pystygrilli. Järjettömän hyvät makkaraperunat ja filehampurilaiset.

Töihin tilattiin aikoinaan paljon kebua sellaisesta paikasta kuin Kristal vai Cristal tai joku sellainen. Ilmeisesti sijaitsee jossain Jyrkkälässä, en tiedä. Rullakebab juustolla painoi pusseineen ja folioineen 1,7 kiloa. Ei mikään varsinainen makuelämys, mutta köyhänä orjana maku ei ollut ykkösprioriteetti.

*edit*

Mr. Foxin mainitsema Kuningaskebab on kyllä hyvä, kuten Wotikin.

Tähän vahva sama. Kalliita paikkoja molemmat, mutta hintansa arvoisia. Se Woti'sin maanjäristyskastike on kyllä jostain toisesta maailmasta. Kerran olen kokeillut, kahden suullisen jälkeen en enää maistanut (tai haistanut tai edes nähnyt) mitään. Mutta onpahan sekin kokeiltu.

http://www.kuningaskebab.fi/
Woti's

*edit2*

Olen näistä varmaan kaikista jo tässä ketjussa ennenkin maininnut, mutta ei kertaus ole pahasta, ainakaan jos puhutaan grilliruoasta. Erityismaininta siis Martinsillan Grillin chilihodareille (paahdetulla sipulilla), parhaita mitä tästä kaupungista saa. Niin ja Hungry Man- hampurilainen vielä, oi luoja miten hyvää.

Martinsillan Grillin hinnasto

Enkä muuten halua mainostaa noilla linkeillä, vaan aiheuttaa samanlaisen nälän teille, kuin te olette aiheuttaneet minulle. Hähää.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
JOS haluaisin - - - Turussa, menisin:
- ISON riisikebabin/kebab ranskalaisilla: Kristal/Broadway, Littoinen
- ISON rullakebabin: Kristal/Rio, Raisio
Töihin tilattiin aikoinaan paljon kebua sellaisesta paikasta kuin Kristal vai Cristal tai joku sellainen. Ilmeisesti sijaitsee jossain Jyrkkälässä, en tiedä. Rullakebab juustolla painoi pusseineen ja folioineen 1,7 kiloa. Ei mikään varsinainen makuelämys, mutta köyhänä orjana maku ei ollut ykkösprioriteetti.
Kristaliin mennessä tullaan Länsikeskuksesta Suikkilantietä satamaan päin, mennään Turkuhallin ohi ja käännytään vasemmalle. Kyltissä taitaa lukea Vienola. Mesta sijaitsee sellaisessa wanhassa puurakenteisessa rakennuksessa, jossa kuulemma joskus on ollut joku lähikauppa.

Rullakebabin paino on todellakin >1,5kg. En ole nyt lähemmäs pariin vuoteen käynytkään, mutta joskus 2009 nostivat hintojaan: 8,50e. Jos tuntuu, että nälän lähtöön tarvitaan enemmän kebabia, niin Kristalin rulla tuplalihalla riittänee. Siinä nousee paino jo kahden kilon paremmalle puolelle... Valitettavasti vain maku ei ole koon mukainen.

Liha ei ole sitä samaa tukkulihaa kuin muissa paikoissa. Se on jotenkin liian kuivaa ja mureaa. Salaatti on - noh - jotain perussalaattia; useimmiten kaalia on ainakin joukossa. Suurimman pettymyksen tuottaa lihakastike. Hyvällä kastikkeella voisi pelastaa vielä paljonkin. Kastike on sellaista perustomaattikastiketta, johon on vielä valmistusvaiheessa unohtunut laittaa se pari lusikallista sokeria => kitkerää tomaattikastiketta. Erikoisväkevääkin kastiketta saa pyytämällä, mutta se tarkoittaa vain extratujausta chilipulveria tuon kitkerän tomaattikastikkeen päälle.

Rullakebabin maku muuten paranee huomattavasti, kun sen ottaa mukaan (folioon käärittynä) eikä syö sitä heti. Kun se rulla on ollut siellä foliossa noin tunnin-puolitoista, niin tuo kastike on imeytynyt lihaan, taikinaan ja maustanut myös sitä salaattia. Kitkeryyskin häviää tai ainakin vähenee huomattavasti. Tässä vaiheessa sitä voi jo lämmittää vähän mikrossakin salaatteineen päivineen. Maku pysyy kuitenkin niin herkullisena kuin Kristalin rullista on ikinä irti otettavissa. Riisikebussa (tai muissa lautasannoksissa) tämä ei luonnollisestikaan toimi.

Kristalin pojat eivät kilpaile maulla vaan koolla ja ovat siinä selkeästi onnistuneet.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän sitä on kerran tai toisenkin otteeseen käynyt Turun snäkäreillä sun muilla. Käsikarvamestoista mieleenpainuvimmat ovat kyllä Jyrkkälässä ollut entinen Panda Kebab? Nimi vain tainnut muuttua ja Vähä-Heikilässä tämä Central Kebab. Etenkin Centralissa vielä muutama vuosi sitten rullakebabit aivan järjettömän isoja ja halpoja. Makukin oli ihan ok.

Muista paikoista niin kyllähän keskustan Pika-Kiinalainen on aivan loistava vaihtoehto perinteiselle heselle. Ei ole hinnalla pilattu ja kyllä aterian jälkeen maha täynnä on. Hygieniapuolesta ei harmainta aavistustakaan.
 

vehhhmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Viesti2
Tänään kannattaa tsekata teeveestä Silminnäkijä ohjelma, jossa on juttua Salon kebab-pizzeriasta. Tv 2 ja kello 22.05.

"Silminnäkijä: Hyvät, pahat ja pizzat
Voiko ravintola myydä pizzaa voitollisesti alle kuuden euron? Raportti pizzerioiden villistä lännestä, Salosta. Onko vitosen lätyssä puhtaat jauhot? Toimittaja Esa Silander."

Salo on tunnettu useasta kebabpaikastaan, joita on "pääkadun" varrella 10-50m välein. Kaksi kappaletta kyseisiä karvakäsipaikkoja on kärähtänytkin muutaman vuoden sisään enemmän tai vähemmän hämärissä olosuhteissa.

Pitäneepä kirjoitella hieman enemmänkin tarjonnasta kun aika antaa periksi töissä, sillä muutama paikka on todellakin vierailun arvoinen kun Saloonpäin joku joskus eksyy!
 

Terminaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Pomputtelijat
Jos joku sattuu poikkeamaan Ylivieskassa päin, niin suosittelen Turkinpippuria. Isot kebabannokset ja rullat, ja täytyy sanoa, että parempaa saa hakea. Kyseinen Turkinpippuri on myös Ylivieskan lisäksi Torniossa, tosin sen paikan hyvyydestä ei ole tietoa.

EDIT: Toinen todella hyvä paikka Ylivieskassa on Sibel, kannattaa käydä
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Herkullisia, riittävän kokoisia ja samalla sopivan hintaisia kebab-annoksia etsiskellessä suosittelen Jyväskylästä yhtä ainutta paikkaa: Jyväskylän Kebab. Aivan loistavat setit, etenkin iskenderkebab tuolta tulee usein poistettua. Myös ranskalaisilla on tullut syötyä, samoin tottakai rulla. Tacomajoneesilla tottakai, jos ei vähän tujakampaa makua pelkää. Myös pizzat on tuolla hyviä ja mukavan kokoisia. Ei tule itse juuri muualla käytyä, paitsi joskus ei krapulassa jaksa hakea - eli ko. paikalla ei ole kotiinkuljetusta.

Sen sijaan esim. Troijan kebab on nykyään täyttä p*skaa ja ylihintaistakin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Helsingistä en ole vielä hyvää kebua löytänyt ja ravintoloita on listalle kertynyt reilusti yli 20. Miksi näin?
Keskimäärin parhaat kebabit saa Turusta ja parhaan annoksen olen nauttinut Raumalla.
Antalayan rulla-aura on kevyesti paras (kebu) ateria, joka on tullut nautittua: Koko on juuri sopiva, kastike loistava ja salaatin/kebabin/auran määrä ja maku ideaali omille makunystyröille.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Helsingistä en ole vielä hyvää kebua löytänyt ja ravintoloita on listalle kertynyt reilusti yli 20. Miksi näin?
Keskimäärin parhaat kebabit saa Turusta ja parhaan annoksen olen nauttinut Raumalla.
Antalayan rulla-aura on kevyesti paras (kebu) ateria, joka on tullut nautittua: Koko on juuri sopiva, kastike loistava ja salaatin/kebabin/auran määrä ja maku ideaali omille makunystyröille.

Eerikin Pippuri, Kebab House Kampissa ja arkipäivisin Kilimin seisova pöytä rajan tuolla puolen Tapiolassa. Noista ei ainakaan saa huonoa kebabia. Kilimistä ehkä parasta ja ehdottomasti monipuolisinta.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään kannattaa katsoa tv 2:lta kello 22.05 Silminnäkijä: Hyvät, pahat ja pizzat. Ohjelmassa raportti pizzerioiden villistä lännestä, Salosta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Edellinen viestini Kristalista oli ajo-ohjeita lukuunottamatta täyttä paskaa! Hetki sitten kotiuduin Kristalin rullanhakureissulta. Ei tässä sairastellessa jaksa pahemmin mihinkään ruoanlaittoon panostaakaan.

Otin Aurajuustorullan tulisella kastikkeella ja valkosipulimajoneesilla; hinta oli 8,00e ja tavallinen rulla 7,50e. Heti ottaessani pussin käteeni veikkasin koon pienentyneen. Empiirinen tutkimukseni kotioloissa osoitti käsiarvion oikeaksi. Aurajuustorulla painoi folioineen enää 1.388g.

Toisaalta mikä koossa hävitään, se maussa voitetaan. Kyllähän sieltä edelleenkin sellainen "perus-Kristal-maku" puskee taustalta, mutta huomattavasti parantunut parin vuoden takaisesta. Olisinko viimeksi käynyt syksyllä 2009? Liha on edelleen jotain muuta kuin se suurimmassa osassa muissa paikoissa käytössä oleva tukkuliha. Saattaisi olla jopa itsetehtyä, mutta raaka-aineena on käytetty sikanauta-jauhelihaa? Tavallaan liha on hyvinkin rasvaista, mutta kuitenkin kuivaa. Tuo viittaisi hyvinkin pitkälti sikanautaan ja pitkään kypsennysaikaan. Lisäksi lihan maustepitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti. Ainakin tällä kertaa lihassa oli erittäin hyvää makua.

Salaatti oli ihan perussalaattia ja tällä kertaa kokonaan ilman kaalia. Nyt muistuikin mieleeni Kristalin "erikoisuus" salaatissa; noin sentin paksuiset kurkunsiivut leikattuna neljään osaan. Noh, joillekin maistuu, mutta itse syön kurkkua käytännössä vain sellaisenaan tai ohuina siivuina leivän päällä. Positiivisin yllätys oli kastike! Kitkeryydestä ei ollut tietoakaan. Olisiko joku kanta-asiakkaista mennyt vinkkaamaan pojille, että kannattaa laittaa tomaattikastikkeen joukkoon pikku ripaus sokeria...

Kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys! Seuraava Kristalin keikka tulee takuuvarmasti nopeammin kuin vasta kahden vuoden kuluttua. Nyt takaisin vaakatasoon ja sairastamaan.

EDIT: ai niin, ainakaan nyt syömässäni puolikkaassa ei ollut tietoakaan Aurajuustosta. Aurajuustorullassa tuo tietää aika suurta merkintää miinuspuolelle.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kebab 14 Sammonkadulla
Täällä olen saanut parasta asiakaspalvelua kebab-paikoissa. Maukkaat annokset ja nopea palvelu.
Ai, mun vanha kotikebab -paikka on vielä olemassa? Hienoa! Silloin kun asuin Sammonkadulla, siellä tuli käytyä lukuisia kertoja - joskus aamuin illoin... Nyt en ole asunut niillä nurkillä enää 14 (mikä sattuma!) vuoteen, enkä siten ole myöskään käynyt asioimassa. Jotenkin sitä aina ajattelee, että tuollaiset pikkupaikat eivät elä kauan, mutta ehkä siinä markkinatalous on näyttänyt voimansa, ja kysyntä ja tarjonta ovat kohdanneet vuodesta toiseen...

Helsingin ydinkeskustassa Kluuvin alueella on valitettavan vähän muita kebab -paikkoja kuin näitä ketjuja. Niissä kaikissa meikäläisen suosikkiannos, pitaleipakebab, on liian pieni. Isoja leipäkebabbeja saa kyllä sitten Erottajan Pizzeriasta - muita annoksia en ole edes kokeillut. Mutta sinne on vähän liian pitkä matka...
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Eerikin Pippuri, Kebab House Kampissa ja arkipäivisin Kilimin seisova pöytä rajan tuolla puolen Tapiolassa. Noista ei ainakaan saa huonoa kebabia. Kilimistä ehkä parasta ja ehdottomasti monipuolisinta.

Kaksi ensin mainittua itselleni tuttuja, voin suositella molempia. Kebab House nykyään tutumpi niukasti läheisemmän sijaintinsa takia, tulisella kastikkeella höystetty Pita on noussut omaksi suosikiksi. Chilipäille ei tarjoa ahaa-elämystä mutta normikäyttäjälle kohtuullisen riittävä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tampereella tuo Pancho Villa on lähes joka vuosi nostanut hintojaan ja pienentänyt annoksiaan. Porukkaa käy jatkuvalla syötöllä, joten ei ihme.
6-7 vuotta sitten hampurilainen maksoi 7 euroa ja maistui joltain. Nykyään varmaan yli kympin. Ite vähän kyllästynyt niitten hampurilaisiin. Mun mielestä parhaat hampurilaiset saa Zarillosta tai Sohosta.

Itse en ole törmännyt tuohon American Dinerin kylmään ruokaan - tai mulla on ollut nälkä. Lielahden Diner tuntuu olevan täytetty ystävällisillä tarjoilijoilla, ja kohtuullisen rivakasti ne ruuat ovat tulleet.
Olen katsonut vierestä kun tällekin palstalle kirjoittava henkilö veti American Dinerissa sen Big Tower. Kaikki meni. Itse ei pystyisi samaan.

Man vs. Food on tuttu sarja täälläkin. Kävin Santa Clarassa viime kuussa testaamassa Smoke-eaters-paikan missä Adamkin kävi. En todellakaan vetänyt Hellfire-challengea. Siivet OK, mutta taisi Adam olla tuolla San Josen kuppilassa. Tuo Santa Claran oli melko ankea mesta. Em. kaupungit vierekkäin, taitaa vartissa ajaa toisesta toiseen.

Evinissä Tampereella tulee käytyä. En ole testannut ikinä tuota Hevalia, vaikka sitä moni kehuu. Drinaa Satamakadulla pitävät venäläiset, mutta kyllä ne ruuan osaavat tehdä. Pizzatkin ovat todella isoja.

Mutta jos nakkikioski-skenestä puhutaan, niin Tampereen paras grilli on kiinni samassa talossa tapahtuneen tulipalon takia. Toivottavasti avaavat pian, eli Vaakon Nakin.
 

Jeffrey

Jäsen
Helsingin ydinkeskustassa Kluuvin alueella on valitettavan vähän muita kebab -paikkoja kuin näitä ketjuja.

Aivan totta. Tosin onhan aikatalossa mikonkadulla Meze Point. Hiukan "piilossa" oleva rafla jonka kebabit yllättää ja miellyttää erilaisuudellaan. Ei siis ihan perinteinen kebab paikka. Kebabia saa lounasbuffetista ja listaltakin useammassa muodossa. Tässä yksi paikka jossa kebabin ei tarvitse olla epäterveellistä. Käsittääkseni liha itse valmistettua täällä.

Ravintolan nettisivuille linkki: Meze point

Keskustan alueella hyviä kebab paikkoja on tosiaan melko vähän, mutta lähiöistä kyllä löytyy rutkasti hyviä paikkoja. Okei onhan niitä huonoja vieläkin enemmän. Haagassa, Kantsussa, ja jopa idästä löytyy useampi hyväkin paikka. Joskus kaverin kanssa metsästettiin kebabille.comin kautta täydellistä kebabbia, mutta sellaista ei löydetty. Todettiin, että oma lähikebabi joka sai heillä vain 3 tähteä oli kaikista mieluisin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jos joku sattuu poikkeamaan Ylivieskassa päin, niin suosittelen Turkinpippuria. Isot kebabannokset ja rullat, ja täytyy sanoa, että parempaa saa hakea. Kyseinen Turkinpippuri on myös Ylivieskan lisäksi Torniossa, tosin sen paikan hyvyydestä ei ole tietoa.

EDIT: Toinen todella hyvä paikka Ylivieskassa on Sibel, kannattaa käydä
Tornion paikka taitaa olla alkuperäinen ja siellä olen pari kertaa käynyt. Todellakin suuria kebabannoksia ja myös hyvälle maistuvia. Ei turhaan sitä kebabrullaa norsunjalaksi kutsuta. Pizzat oli ihan jees, muttei mitään mieltä räjäyttävää.

Lisätään vielä, että annoksien koosta ja laadusta huolimatta hintataso oli ainakin vielä viime syksynä varsin kohtuullinen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En ainakaa pikaisella selauksella löytänyt mainintaa Espoon Mankkaalla toimivasta kotimaisesta mättölästä The Chilis Pizzeria and Grill.

Ehdoton suosikki on Äijäburger(7.80€), joka ei lounaaksi vedettynä jätä nälkäiseksi. Myös kebuannokset ovat saaneet kiitosta, sillä liha ei ole tukusta, vaan itse valmistettua.

Lounaalle kannattaa mennä ennen klo 11 tai klo 13 jälkeen, ellei halua jonotella.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Turussa sijaitsevat Kuningaskebab ja Woti Kebab (nykyisin Woti´s) lienevät maamme vanhimipien alan paikkojen joukossa. Oiskohan Kunu perustettu 1983 ja 1985...?
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä scene voisi ensi viikolla tulla testatuksi seuraavilta osin:

Alueena Vantaa ja Helsinki

Laatutasona voitaisiin pitää grillien osalta Tuen Grilliä Lappeenrannassa sekä Kebab-puolelta samaisen kaupungin oivallista Välimeren Kebab-syöttölää.

Jälkimmäinenhän on kaukana takavuosien loistostaan mutta kilpailee mielestäni edelleen kärkisijoista ainakin kaakkoisen Suomen kebab-mestaruusskabassa.

Elikkä kysymykseni kuuluu: Tietääkö (ja osaako suositella) Jatkoajan ainavalmis raati vastaavia (tai kenties jopa parempia) täältä pk-seudulta?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Elikkä kysymykseni kuuluu: Tietääkö (ja osaako suositella) Jatkoajan ainavalmis raati vastaavia (tai kenties jopa parempia) täältä pk-seudulta?

Telakan lähellä on Ani niminen kebab paikka, jossa periaatteella ahmi niin paljon, kuin jaksat. Myös Eerikin pippuri (eerikinkadulla) on kovasti suosittu paikka. Ite kuitenkin tykkään eniten myös eerikinkadulla olevasta Pasha's nimisestä paikasta. Nimestä huuolimatta hyvää tarjontaa. Helsingissä siis nää kaikki.

Grilliscenestä en sillee tiedä ja ainoa, joka on tuttu, on töölöntorin grilli. Kun ei oo sillä tavalla vertailukohteita, niin en oikein osaa sanoa, onko hyvä vai perusmesta.

Vähän offtopic, mut pitää vielä lounaspaikkana haipata niin ikään töölössä olevaa tokyo55 nimistä mestaa. Lounas maksaa kyllä 15e per laaki, mut sushia saa ahmia navan täyteen. Meinaa yleensä noissa japskimestoissa tulee vaan vihaiseksi =)

Edit. Ani löytyy siis osoitteesta telakankatu 4 (ainakin maps.googlen mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös