En ymmärrä tätä kohua Räisäsen twiitistä. Isäänsä ei saisi onnitella? Ainahan rivien välejä voi tulkita toki miten haluaa. :)
No totta kai saa onniitella, mut osan ois voinu jättää siitä tekstistä pois. Sen nyt näki jo melkein sokeakin, että ihan puhdasta vittuiluahan se oli. Mutta tyylikästä sellaista... Ehkä ei kuitenkaan ihan järkevä, tuossa muodossa. Kyllä sen varmasti tajusi Meerikin siinä vaiheessa kun painoi "lähetä / lisää -nappia" että tästä nousee paskamyrksy
Tunnustan, että en todellakaan ole mikään asiantuntija, naisten kiekossa etenkään. En seuraa naisten pelejä kuin satunnaisesti näitä mm-kisojen pelejä. Ja pahoittelen, että sekaannun tähänkin ja jauhan jo monesti täällä ollutta asiaa, otaksun. ( En ole koko ketjua lukenut )
Mutta kyllähän tää häissä käynti -keissi on ihan käsittämätöntä paskaa mitä vaan voi olla. Olkoonkin, että sulla on lupa mennä kaverin häihin kesken kisoja, niin sä et vaan lähde sinne !?!?!.
Tässä vedetään ns. uskottavuus ihan alta kölin. Niin itse Tapanin kuin myös koko valmennuksen, tai ainakin sen / niiden osalta ketkä ovat sen luvan antaneet. Mutta myös koko naisten jääkiekon uskottavuus on viety tasolle jolle ei oikein tiedä itkeä vaiko nauraa
En tiedä, koska en itse pelaa, mutta luulisin, että kun pelaaja vetää maajoukkuepaidan päälle, on se hänelle kunnia-asia. Sitä pidetään päällä ylpeydellä ja kun pelataan MM-kisoissa on se vielä isompi juttu, kun joku harkkapeli "Kuortaneella". Ilmeisesti Tapani koki, että kaverin häät on kuitenkin tärkeämpi kuin USA peli...
Juu, jossain oli mainittu, että lupa häissä käyntiin oli annettu jo Heinäkuussa ? Siis "vajaa puolitoista kuukautta" aiemmin oli tiedossa, että yksi joukkueen parhaimmista, ellei paras pelaaja lähtee Tanskasta käväseen Suomessa, kun on kaverin häät. Ja tämä haluttiin salata. Eikö kenellekkään muka tullut mieleenkään, että tieto tulee ilmi kuitenkin. Viimeistään siinä vaiheessa kun muu jengi huomaa, et hei Tapani ei ookkaan ny treeneissä ja hei se ei oo USA pelissäkään. Mut sit ilmestyykin seuraavaan peliin.. WTF, missä sä oot 3 päivää ollu, kättä vääntämässä ? Tai kun Media kyselee, että miksi Tapani ei ole pelaavassa kokoonpanossa?
"IL:n tietojen mukaan häihin osallistuminen olisi ollut 29-vuotiaalle tähtipelaajalle ehtona MM-kisoihin osallistumiselle." Siis pelaaja alkaa asettaan "ehtoja" joo mä tuun kyl pelaan, mutta jos mä en pääse "Lissun" häihin niin mä en tuu ollenkaan... Tää vie totaalisesti pohjan valmennuksen uskottavuudelta, mun mielestä ?
Jos kerran USA pelillä ei ole niin väliä, et puuttuuko sieltä se yksi joukkueen parhaimmista pelaajista, niin miksi hän sitten osallistui Kanada peliin ? Jos "asennoituminen" on luokkaa, et no me hävitään niille kuitenkin, niin silloin ollaan hyvin hataralla nuoralla kiikkumassa tuolin kanssa.
Kun kerran häät oli Tapanille se "tärkein juttu", niin miksi ei tehty kuten täällä jo joku totesikin aiemmin, että leimataan se sun passi sit niiden häiden jälkeen. Tuut sit Tanskaan jne. Olisi edes koetettu keksiä joku selitys, uskottava selitys, miksi Tapani liittyy vasta USA pelin jälkeen joukkueeseen. Vaikka henkilökohtaisista syistä johtuen... Väitän, että siitä ei olisi tälläistä "kouhua" syntynyt. Kohua siitä varmasti olisi tullut, mutta nyt tehdyllä perseilyllä vedettiin pohjat....
Kai tästä tulee vielä joku tietokilpailu kysymys jota kysytään urheiluvisoissa 2035... Naisten jääkiekon MM-kisat 22. Miksi Susanna Tapani jätti USA pelin väliin.
a) Ylävartalovamma
b) Annettiin lepoa
c) Mahatauti
d) Kaverin häät oli Suomessa
Kiitos ja Anteeksi