Naisen logiikkaa, tositapauksia elävästä elämästä

• 144 840
  • 462

Jumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tuossa hevosvoima-asiassa on kyse logiikastakin.

Normaali kuusivuotiaskin on nähnyt pienikokoisen veneen perässä moottorin, jossa on jokin lukema viiden ja viidenkymmenen välillä. Se saattaisi olla kyseisen koneen teho hevosvoimina vai mitä? Täten jos aikuinen ihminen arvioi perheauton tehoksi viisi hevosvoimaa, niin kyllä logiikka on aika pahasti kateissa.

Kuin ni ? Se viiden hevosvoiman vene vei kuiten kiltisti koko porukan saunakaljoineen sinne saareen, Da miks ei sama viis autossa vie siittä mökkirannasta kotiin ?

Ttu minä ainakaan tiedä paljon esim. hevonen syö päivässä, mun vaimo tietää.

Päätelläänpä nyt sitten loogisesti hetki:

Jos minä syön esim puolikkaan HK:n sinistä kevyesti kerralla, päivässä menis nyt sitten vaikka 1½ pakettia.

Hevonen kai sitten loogisesti päätellen vetää ny ainaki 8 pakettia päivässä ??? Tä, ei syö vai miks muka ? Missä mun logiikka pettää ?

scholl

Jäsen
Ei tuollaisella hevosvoimakysymyksellä ole tekemistä naisten logiikan kanssa. Siinä on tekemistä typeryyden kanssa. Joillain ihmisillä on niin huono yleissivistys, etteivät tiedä mitään. Niitä voi olla sekä miehissä että naisissa.

Itseltäni yksi nainen kysyi aikoinaan, että miksi yhtälössä a piti laskea. Siis kun ei osannut laskea niin ei kysynyt suoranaisesti miten lasketaan, vaan miksi lasketaan. Yritäpä siinä sitten auttaa. No ko. tyyppi pääsi opiskelemaan siitä huolimatta, että laskupuoli taisi olla huonosti hallussa. Tässäkin tapauksessa kyseessä ei ollut naisen logiikka, vaan tiedän miehiäkin, jotka ovat huonoja matemaattisesti.

Sen sijaan Tyra Banksin kommentit iltapäivälehdissä olivat naisenlogiikkaa. Hän sanoi, että on pakko käyttää peruukkia, koska pelkää, että mies ei soita, jos hiukset näyttävät aamulla ei-glamöörisiltä. Naisilla on muutenkin paljon oppimista puhelinkäyttäytymisen suhteen. Sitä logiikkaa kannattaisi vähän kehittää. Soittelevat, vaikkei ole asiaa. Ihmettelevät, jos mies ei soita, vaikka miehellä ei olisi ollut asiaakaan jne. Jäi muuten epäselväksi, että soittaako Tyra Banks vai onko niin, että mies ei vastaa. En tosin itsekään aina vastaa, joten se on ihan ymmärrettävää.

scholl

Jäsen
Kyllä tuossa hevosvoima-asiassa on kyse logiikastakin.

Normaali kuusivuotiaskin on nähnyt pienikokoisen veneen perässä moottorin, jossa on jokin lukema viiden ja viidenkymmenen välillä. Se saattaisi olla kyseisen koneen teho hevosvoimina vai mitä? Täten jos aikuinen ihminen arvioi perheauton tehoksi viisi hevosvoimaa, niin kyllä logiikka on aika pahasti kateissa.

Aikoinaan mm. Mercuryn perämoottoreissa oli tyyppimerkintöjä, missä hevosvoimien perässä oli yksi nolla lisää. Esim. 50 heppasessa saattoi lukea 500. Tosin en usko, että niin aasia ihmistä on keksitty, joka olisi voinut kuvitella, että siinä padassa olisi ollut 500 kaakkia.

Carlos

Jäsen
Mielestäni koko Tehy:n "työtaistelu" oli loistoesimerkki naisen logiikasta. Palkkavaatimus, sen perustelu, muut halutut ehdot, taistelumuoto, taistelumuodon johdannaiset, ja ennenkaikkea lopputulos ja sen tulkinta oli ihan hulvatonta.

Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
En tiedä onko täällä jo aiemmin sivuttu asiaa, mutta suosittelen lämpimästi Rakkaudella Hynynen-kirjan ostoa jokaiselle tämän palstan äijälle ja luettuaan lahjoittamaan sen vaimolleen/tyttöystävälleen/rakastajalleen. Hynynen osaa todella hyvin luonnehtia suomalaisen persjalkasen naaraan!

Ps. Saatanan siustussuunnittelija-homppeleiden ei kannata tätä opusta hommata kun ette te siitä perkele mitään ymmärräkään!

scholl

Jäsen
Hynynen osaa todella hyvin luonnehtia suomalaisen persjalkasen naaraan!

Saattaa olla, että näin ko. nilkvistin eilen Coloradon avajaisissa tai sitten kyseessä oli veinin sanoin kloonihynynen. Fakta on kuitenkin se, että tuollaisen tunkiokasan on ihan turha alkaa kirjoittamaan mitään naisista. Ko. mörön miehisyys on kuitenkin sekin nimittäin aika lähellä nollaa. Uuno Turhapurokin on siihen verrattuna siisti mies.

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Saattaa olla, että näin ko. nilkvistin eilen Coloradon avajaisissa tai sitten kyseessä oli veinin sanoin kloonihynynen. Fakta on kuitenkin se, että tuollaisen tunkiokasan on ihan turha alkaa kirjoittamaan mitään naisista. Ko. mörön miehisyys on kuitenkin sekin nimittäin aika lähellä nollaa. Uuno Turhapurokin on siihen verrattuna siisti mies.

Toivottavasti kukaan ei Hynysen höpinöitä ota tosissaan, nimittäin silloin alkaa tulla pulmia. Hän itse kuvailee itseään tavalliseksi juntiksi, joka piereskelee sohvalla räkää syödessään ja huutaa naista tuomaan lisää olutta =) Perussuomalainen siis. Hynysen kirjakin on ihan puhtaasti komedia-teos, joka on vain hyvää viihdettä. Tosin toisille jotain ihan muuta.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Elävästä elämästä:

Vaimoni oli lähdössä kaupungille asioimaan ja pyysin, josko hän voisi käydä rautakaupassa ja tuoda minulle saunaremonttiin viemäriputkea. Keskustelu eteni jotenkin näin:

-"Voisitko tuoda K-raudasta 2:m pätkän 75 mm:n kovaa viemäriputkea?"

-"Mistä minä tiedän millaista sen pitää olla?"

-"Etsit myyjän ja pyydät 2 metriä 75 mm:n harmaata viemäriputkea."

-"Entä jos niillä ei ole harmaata? Käykö vaikka punainen?"

J.Petke

Jäsen
Ensimmäisella autokoulun teoriatunnilla opettaja kysyi;

"Mitä te teette jos ajaessa auton jarrupoljin ei jostain syystä toimikaan?"

Johon nuori tyttönen vastasi;

"Sammutan auton."

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tämä alkaa kyllä lipsahtaa aika voimakkaasti off-topicin puolelle, mutta se sallittakoon.

En kyllä millään pysty näkemään yhteyttä hevosvoimien ja naisen logiikan välillä. Jokuhan voisi väittää moisen seikan kuuluvan vallan yleissivistyksen piiriin, mutta tätäkään väitettä en oikein niele. Minusta ei mikään brömbröm kuulu lainkaan yleissivistyksen korkeaan kaanoniin. Olen yleensä pärjännyt ihan mukavasti kaikenlaisissa yleistietoa mittelevissä kilpailuissa, mutta tämä on minullekin miehenä melkoisen musta aukko.

Veikkaisin, koska paljastavaa tietoa ei ketjussa ole tullut, autojen hevosvoimien asettuvan akselille 100-200 hv? Joku tietävämpi on varmasti iloinen saadessaan paljastaa oikean vastauksen.

Carlos

Jäsen
Veikkaisin, koska paljastavaa tietoa ei ketjussa ole tullut, autojen hevosvoimien asettuvan akselille 100-200 hv? Joku tietävämpi on varmasti iloinen saadessaan paljastaa oikean vastauksen.

Itse asiassa ensin pitäisi määrittää mikä on hevosvoima, sitten voisi miettiä miten paljon naisen logiikkaa niiden arvaamiseen vaaditaan. Esim. nimensä mukaisesti hevosvoima tuskin vastaa hevosvoimaa. Väitän että jos isket 1000kg painavaa nautoon kiinni 10 hevosvoiman polttomoottorin, tai vastaavasti 10 tervettä ja täysikasvuista hevosta, niin se oikeasti hevosvetoinen auto kulkee paremmin. Vai onko se sitten siitä kiinni että vääntömomenttia ei ole verrattu hevosiin, vain teoreettinen huipputeho?

Suosikkijoukkue
Kärpät, Philly Flyers, Larva ja Todd Timantti
Mielestäni koko Tehy:n "työtaistelu" oli loistoesimerkki naisen logiikasta. Palkkavaatimus, sen perustelu, muut halutut ehdot, taistelumuoto, taistelumuodon johdannaiset, ja ennenkaikkea lopputulos ja sen tulkinta oli ihan hulvatonta.

allekirjoitan täysin. Olin itsekin pitkään siinä uskossa että kyse olisi jostain isommasta kuten esim. epäoikeudenmukaisista palkoista mutta nyt vasta ymmärrän että "kaiken takana olikin nainen".

Jumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Elävästä elämästä:

Vaimoni oli lähdössä kaupungille asioimaan ja pyysin, josko hän voisi käydä rautakaupassa ja tuoda minulle saunaremonttiin viemäriputkea. Keskustelu eteni jotenkin näin:

-"Voisitko tuoda K-raudasta 2:m pätkän 75 mm:n kovaa viemäriputkea?"

-"Mistä minä tiedän millaista sen pitää olla?"

-"Etsit myyjän ja pyydät 2 metriä 75 mm:n harmaata viemäriputkea."

-"Entä jos niillä ei ole harmaata? Käykö vaikka punainen?"

itäs jos sä oisit menossa rautakauppaan ja vaimo pyytäs "Kun käyt siellä asioilla, tuotko mulle valokynän ?"

Googlaamatta, mitä sieltä kaupasta tulis :)

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Oma 4,5 vuotta palvellut avokkini on hyvin terävä ja älykäs, mutta nyt viime aikoina on ollut havaittavissa pientä gonahtamista. Esimerkiksi en pysty ymmärtämään miksi talouteen jo jonkin aikaa sitten ostettu tallentava digiboksi voi olla niin hankala omaksua. Monia laitteita hän sujuvasti käyttää, mutta tämän hienon laitteen käyttö näyttää olevan ylivoimaisen hankalaa.

Ja sitten toinen juttu. Eräänä viikonloppuna pidimme juhlat kotonamme ja sitä varten jouduimme hieman muuttamaan olohuoneen järjestystä. Sohvaa ei saa laittaa lähelle kaukolämpöpatteria, voi kuulemma syttyä, VAIKKA verhot peittää patteria 24/7 muutenkin.

Mutta anopista olisi tähän ketjuun kerrottavissa huimia juttuja ja hänet mitä ilmeisimmin valittaisiin tämän ketjun maskotiksi. Miksi uudehkoon ajonestolaitteella varustettuun autoon täytyy joka kerta autosta poistuttaessa viritellä sellainen mekaaninen hankala rattilukko? Miksi maahan kaadettavien lähes kaksi vuorokautta sammuneena olleiden grillihiilien päälle täytyy kaataa ämpärikaupalla vettä, vaikka maa itsessäänkin on kostea? Aina välillä, kun vieraillaan anoppilassa on pakko ottaa aikalisä jossain rauhallisessa paikassa ja päästää kasaantuneet naurut pihalle kaikessa yksinäisyydessä.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Eli jos tietää vähemmän jostain asiasta, on tyhmempi ainakin sen asian suhteen...

Ei. Tällöin ei ole tyhmempi, vaan tietämättömämpi. Tyhmyys on lähtökohtaisesti peruuttamaton olotila, tietämättömyys ei. Tietämätön voi hankkia jostain asiasta tietoa, jolloin hän muuttuu tietämättömästä tietäväksi, ei tyhmästä viisaaksi, sillä kuten tietämättömyys ei ole tyhmyyttä, ei tietokaan ole viisautta.

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei. Tällöin ei ole tyhmempi, vaan tietämättömämpi. Tyhmyys on lähtökohtaisesti peruuttamaton olotila, tietämättömyys ei. Tietämätön voi hankkia jostain asiasta tietoa, jolloin hän muuttuu tietämättömästä tietäväksi, ei tyhmästä viisaaksi, sillä kuten tietämättömyys ei ole tyhmyyttä, ei tietokaan ole viisautta.

Olet aivan oikeassa Maple Leaf. Eikä noilla hevosvoimilla ole mitään tekemistä logiikan kanssa, aivan turhaa hevostelua tässä sinänsä mainiossa ketjussa muuten. Logiikkahan on päättelyketjua asiasta toiseen, ja siinä naiset ovat kyllä omaa luokkaansa ainakin näin miehen näkökulmasta katsoen. Se päättely nimittäin johtaa useimmiten aivan eri tulokseen kuin mihin itse olisin päätynyt.

Esimerkkinä (ex)-vaimoni kanssa käymä keskustelu:

Vaimo: "Kamala miten paljon pölyä on kertynyt tuonne verhojen taakse."
Minä alan kaivella imuria kaapista kuuliaisena aviomiehenä, kun samalla vaimoni tokaisee: "Pitäisi varmaan pestä ja silittää nuo verhot kanssa ja ehkä vaihtaa välillä toiset. Onko meillä mitään kivoja verhoja kaapissa? Onhan siellä ainakin ne yhdet, joissa on se raitakuvio, muistatko?" Tässä vaiheessa ei enää minun järkeni riitä siihen, mitä pitäisi tehdä: imuroida vaiko lähteä penkomaan liinavaatevarastoa verhojen perään.

Ja lopputuloksen voitte arvata: Verho-ostoksille prkl.

Tämä oli logiikkaa, johon en itse pysty, muutaman pölyhiukkasen takia pitää uusia koko ikkunanpeite.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

Tästä sinänsä mainiosta ketjusta ja ML:n hyvästä vastauksesta tuli kuitenkin ihan piru mieleen: joku viisas sanoi joskus, että mies valitsee aina naisseuransa oman älykkyystasonsa mukaan. Eli jos joku pitää ympärillään olevia naisia tyhminä, se kertoo vain siitä, että...

Naisten logiikka sen sijaan on kyllä mielenkiintoista.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllähän tähän ketjuun riittäisi kirjoitettavaa vaikka ja kuinka paljon, mutta jännetupintulehduksen siitä vaan saisi itselleen aikaiseksi, joten annetaan olla hieman vähemmällä tarinoinnilla.

Eilen kun tulin töistä kotiin, niin normaalien tulosuudelmien jälkeen kuului vieno kysymys, ja sitä seurannut lyhyt keskustelu:

Saanko minä ne uudet punaiset sohvakalusteet jouluksi?

Anteeksi, siis mitkä uudet kalusteet?

Etkö muista kun asiasta puhuttiin noin pari viikkoa sitten?

Niin, puhuimme kaksi viikkoa sitten siitä kuinka eriväriset kalusteet sopisivat olohuoneeseemme. Ja sinä sanoit vielä siinä vaiheessa, että kun sininen on sinulle se must-väri, niin ei oikein osaa kuvitella punaisia huonekaluja ilman kokeilematta.

Joo, mutta vaihdoin lempiväriäni eilen ennenkuin tulit kotiin, ja nyt haluan ne punaiset sohvat, jotka lupasit kaksi viikkoa sitten.

Millä vitun logiikalla tuosta saa käännettyä asian niin, että olen luvannut ostaa uudet sohvakalusteet, kysyn vaan?

julle-jr

Jäsen
Tietämätön voi hankkia jostain asiasta tietoa, jolloin hän muuttuu tietämättömästä tietäväksi, ei tyhmästä viisaaksi, sillä kuten tietämättömyys ei ole tyhmyyttä, ei tietokaan ole viisautta.
Mitä viisaus on jos ei tietoa? Siis jos tiedät kaikki mahdolliset tietämisen arvoiset asiat maailmassa ja täten osaat myös ratkaista minkä tahansa ongelman yms. niin etkö silloin ole viisas?

Mielestäni viisaus nimen omaan liittyy tietoon kun taas älykkyys liittyy logiikkaan ja kykyyn yhdistellä tietoja ja tehdä niiden perusteella johtopäätöksiä ja niin edelleen.

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Ei tuollaisella hevosvoimakysymyksellä ole tekemistä naisten logiikan kanssa. Siinä on tekemistä typeryyden kanssa. Joillain ihmisillä on niin huono yleissivistys, etteivät tiedä mitään. Niitä voi olla sekä miehissä että naisissa.

Pakko puuttua tahan, itse tiedan hevon helvetin verran autoista mutta en laskisi itseani typeraksi (no vittu kuka kutsuu itseaan typeraksi?) ja veikkaisin etta omaan suht hyvan yleissivistyksen.
Toisaalta voisin vaittaa etta niilla jotka eivat hanskaa lattarikulttuuria tai kielta ei ole yleissivistysta.
Ja jos oikein muistan niin edellisen kirjoittaa korjasin varsin helpossa virheessa jonkin aikaa sitten.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olin silloisen tyttöystäväni kyydissä heti kun hän sai ajokortin.

No oltiin suht hiljaisella tiellä ajamassa mutta sielläkin oli ruuhkaa ison tien ollessa kolarin takia tukossa. Niin siis muija sai hienon idean lähteä ohittamaan pientareen kautta koko letkaa. "No siinä oli tilaa ajella, eikö se ihan sallittua ole?" Tuo nyt ei välttämättä ole logiikkaa vaan ihan puhdasta tyhmyyttä mutta pääsipä taas sanomaan "nainen ratissa.."

Sitten on näitä naisten logiikkoja että tilataan netistä postiennakolla kallista tavaraa. "Eihän niitä tarvii maksaa ku joskus 3 viikon päästä vasta".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy