Naisen logiikkaa, tositapauksia elävästä elämästä

  • 144 174
  • 462

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enpä ole nyt varma, olenko tämän jo johonkin ketjuun kirjoittanut, mutta laitetaan tähänkin.

Mies ja nainen olivat kahdestaan huoneessa. Huoneen ovi oli suljettuna, mutta koska oli aurinkoinen päivä, oli ikkuna avoinna. Ikkunasta pörräsi sisälle kiukkuinen ampiainen. Nainen tuli hysteeriseksi, huitoi, kiljui ja komensi miestä tekemään jotakin. Mies otti lehden, tappoi ampiaisen ja lopuksi vielä näytti raatoa miehekkäästi naiselle ennen kuin heitti sen ulos ikkunasta.

Kymmenen pisteen kysymys: Mitä nainen sanoi?

"Miks sie tapoit sen raukan?!"

Miestenkin logiikalle voisi muuten perustaa oman ketjun.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt niinkään naisen logiikkaa mutta kuitenkin:

Tänään pk-seudulle tuli pienoinen sadekuuro.

Olin jättänyt takapihallemme koiralle leluksi vanhan jalkapallon joka sitten vesisateessa oli ja kastui.

Emäntäpä sitten kysäisi "eikö toi pallo mene pilalle vesisateessa, eihän ne saa kastua?" kun huomasi että pallo on sateessa..
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Parempi puoliskoni sekoittaa aina oikean ja vasemman keskenään. Jos olemme autolla paikkakunnalla, jolla kumpikaan ei ole aiemmin käynyt ja hän lukee kartaa, pitää aina ohjeen "käänny oikealle/vasemmalle" jälkeen varmistaa, että hän todellakin tarkoittaa oikealle tai vasemmalle. Olen yrittänyt opettaa jos jonkinlaisia muistisääntöjä, turhaan. Autoillessa ehkä parhaiten on toiminut se, että jos hän lukee karttaa, on hän väkisinkin oikeanpuoleisella istuimella, ja koska hän on aina oikeassa, on hänen puolensa oikea...
Tuo nyt tuskin menee naisen logiikan piikkiin. Onpahan esimerkki siitä, että joku itsestä hyvin simppeliltä tuntuva asia voi jostain toisesta olla tuskallisen vaikea tajuttava.

Poison, avaa ihmeessä ketju miesten logiikalle :)
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Velipoika oli odotellut Lontoossa vaimonsa kanssa Big Benin lyövän. Siinä Big Beniä tuijotellessaan vaimo oli kyllästynyt odottamiseen ja kysyi veljeltäni: "Ei hitto eikö se jo lyö. Paljonko kello on?".
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Nainen käy kampaajalla ja kysyy:
"Mitäs pidät hiuksistani?"

M: "Hmm...hienot ovat"

N: "Mikä vitun vika niissä vanhoissa oli?"
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
NBA

Hän: Kuinka kauan se pirun koripallo vielä kestää?
Minä: Kolmas neljännes alkoi juuri.
Hän: No kuinka monta neljännestä ne sitten pelaa?
Minä:
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tinde
Opeta sille käsite "kellokäsi". Toimii loistavasti.


Mikä se on?

Kello käsi lienee todella hyvä opaste.

Mitä se on, sitä on vaikea selittää, et kuitenkaan tajua;)
Silti ketju vain miesten logiikalle, kannatan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Tatzka
Kello käsi lienee todella hyvä opaste.


Apua! Mulla ei ole kummassakaan kädessä kelloa.
Mennäänkö tässä tilanteessa metsään ;-)

Miehen logiikkaa:

Eräs läheinen tuttuni (nainen) oli Hollannissa maailman suurimman suomalaisen lentoyhtiön palveluksessa. Eräänä kesäisenä perjantaina jenkkimies astuu toimistoon ja kertooa, että on kokouksien välissä viikonloppu vapaana. Ajatteli käydä Suomessa ja kyseli mitä voi tehdä tai käydä katsomassa. Tuttuni vastasi, että voi esim. käydä lapissa katsomassa keskiyön aurinkoa, joka ei laske lainkaan. Tähän jenkkimies vastasi: " Älä yritä, se on vain Ruotsissa jossa aurinko ei laske ".
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Se on se aivokurkiainen

Viestin lähetti Maila
Niinpä. Nainen voi siis tehdä monia asioita kerralla. Se on sitten naisesta kiinni, kuinka tehokkaasti. Miehet pystyvät vain yhteen asiaan, ja - jälleen - miehestä riippuen kuinka tehokkaasti.

Heh, enpä voisi kyllä tästä enempää olla samaa mieltä. Minun naiseni on sentään oppinut, että kun aamulla luetaan jaettua Hesaria, niin urheilusivujen kohdalla ollaan puhumatta mitään. Muuten keskustelu on kuin puhuisi tyhjälle seinälle ja töihin lähteminen myöhästyisi varmasti tunnilla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Tinde
Opeta sille käsite "kellokäsi". Toimii loistavasti.
On kokeiltu, ei onnistu. Pitää kyllä kelloa aina samassa kädessä mutta ei muista, kumpi se käsi on... Oikeasti tämä asia oli alkuun hämmentävä, mutta nyt olen siihen jo tottunut. Miksi noin yksinkertainen asia on niin vaikea niin fiksulle henkilölle? En tiedä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Designer
On kokeiltu, ei onnistu. Pitää kyllä kelloa aina samassa kädessä mutta ei muista, kumpi se käsi on... Oikeasti tämä asia oli alkuun hämmentävä, mutta nyt olen siihen jo tottunut. Miksi noin yksinkertainen asia on niin vaikea niin fiksulle henkilölle? En tiedä.

Onko hänellä sormusta vasemmassa nimettömässä? Tai kai hän tietää, että onko hän oikea vai vasenkätinen?Jos ei tiedä niin suosittelen, että hän ottaa kämmenselkiinsä sellaiset muistuttavat tatskat: VASEN! OIKEA! :)
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Designer
On kokeiltu, ei onnistu. Pitää kyllä kelloa aina samassa kädessä mutta ei muista, kumpi se käsi on... Oikeasti tämä asia oli alkuun hämmentävä, mutta nyt olen siihen jo tottunut. Miksi noin yksinkertainen asia on niin vaikea niin fiksulle henkilölle? En tiedä.

Osta VolvO, siinä on ratissa nuo Vasemman ja Oikean kirjaimet oikeilla puolilla.

Minäkin myönnän, että jos muu ei tuota vaikeuksia, niin vasemman ja oikean sekoitan kyllä lahjakkaasti. En tiedä mikä siinä on, mutta jos neuvon reittiä esimerkiksi autossa, niin tarkkaan joudun miettimään ennen kuin sanon minne käännytään ja siltikin saatan sanoa oikean sijasta vasemman tai toiste päin. Minua auttaa kyllä se, jos saan reittiä neuvoessani "kaartaa" käsillä sinne suuntaan minne ollaan menossa. Se saattaa näyttää typerältä mutta siitä on hyötyä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kiitos hyvistä neuvoista. Konsteja on kokeiltu kuitenkin jo sen verran, että pyyhe on lentänyt kehään. Sormus toki on, mutta Volvoon ei vielä ole varaa. Eiköhän elämästä selviä tarpeeksi pitkälle hengissä, vaikkei oikeaa ja vasenta aina muista oikein päin laittaakaan.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti Chip
Osta VolvO, siinä on ratissa nuo Vasemman ja Oikean kirjaimet oikeilla puolilla.


Totta älä, ostettin kaverin naiselle joululahjaksi juuri VolvO:n ratti koska eukko ei vahingossakaan erota vasenta oikeesta ellei sillä oo kelloa kädessä.

Olen havainnut tämän "vaivan" myös monella muulla naisella.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Another HAB
Olen havainnut tämän "vaivan" myös monella muulla naisella.

Minäkin voin naisena tunnustaa: oikea ja vasen meinaavat mennä sekaisin etenkin tietä neuvoessa. Muutoin ne kyllä pysyvät oikein päin mielessäni, mutta siinä vaiheessa kun alan ajattelemaan tien kaarroksia ja mutkia, saan miettiä tosissani, että käännyttiinkö sitä nyt oikealle vai vasemmalle. Oikeastaan olen aivan samanlainen kuin Chip, tarkankin miettimisen jälkeen saatan vielä sanoa väärin. Samalla sekunnilla kuitenkin usein myös tajuan virheeni ja sitten kuuluukin " Ei ku siis sori, vasemmalle seuraavasta!"
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
hmm tuohon suuntien tajun puutteeseen (tajuttomuuteen :) ) saattaa liittyä myös eräs asia mikä suunnistuspiireissä on tiedetty jo pitkään, eli se että naiset eivät hahmota korkeyskäyriä kovinkaan hyvin. Asiaa on tutkittu muistaakseni ihan Jyväskylässä asti (siis liik.tiet.) ja on havaittu selkeitä eroja miesten ja naisten välillä tuossa asiassa.

Liekö sitten tämä suuntajuttu samaa perua eli naisilla ei ole kunnollista sisäistä 3d-mallinnusta tms.
 

Lipton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Designer
On kokeiltu, ei onnistu. Pitää kyllä kelloa aina samassa kädessä mutta ei muista, kumpi se käsi on... Oikeasti tämä asia oli alkuun hämmentävä, mutta nyt olen siihen jo tottunut. Miksi noin yksinkertainen asia on niin vaikea niin fiksulle henkilölle? En tiedä.

Pakko kirjoittaa. Tosin kysyin asianomaiselta henkilöltä luvan ja sain (puolittaisen) suostumuksen.

Niin, puolisollani on myös vaikeuksia oikean ja vasemman erottamisessa. Kyllä hän tietää kumpi on oikea ja kumpi vasen, mutta se vaatii hieman pohtimista. Yleensä hän varmentaa sanallisen ilmaisun käsimerkillä, jolloin tilannetta kuuluu tulkita sillä tavalla, että ilmaisujen ollessa ristiriidassa, käsimerkki pätee.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Designer
Parempi puoliskoni sekoittaa aina oikean ja vasemman keskenään. Jos olemme autolla paikkakunnalla, jolla kumpikaan ei ole aiemmin käynyt ja hän lukee kartaa, pitää aina ohjeen "käänny oikealle/vasemmalle" jälkeen varmistaa, että hän todellakin tarkoittaa oikealle tai vasemmalle. Olen yrittänyt opettaa jos jonkinlaisia muistisääntöjä, turhaan. Autoillessa ehkä parhaiten on toiminut se, että jos hän lukee karttaa, on hän väkisinkin oikeanpuoleisella istuimella, ja koska hän on aina oikeassa, on hänen puolensa oikea...
Tuo nyt tuskin menee naisen logiikan piikkiin. Onpahan esimerkki siitä, että joku itsestä hyvin simppeliltä tuntuva asia voi jostain toisesta olla tuskallisen vaikea tajuttava.

Täältä löytyy tyttöystävältä myös aivan täsmälleen sama ongelma. Ei oikeasti ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa, mutta ei auta kuin yrittää.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti varjo
Liekö sitten tämä suuntajuttu samaa perua eli naisilla ei ole kunnollista sisäistä 3d-mallinnusta tms.

Ei taida ainakaan samasta syystä johtua tuo oikea-vasen-sekoilu, sillä minä ainakin muistelisin joskus testanneeni itseäni tuon 3D-mallinnuksen suhteen ja testistä tuli suht hyvät pojot. Muutenkin ajattelen monista asioista eri tavoin kuin äitini ja kaksi siskoani. On tietenkin myös asioita, joissa toimin "tyypilliseen" naisten tapaan.

Minullakin käsimerkki pätee jos neuvon ääneen kääntymään esimerkiksi oikealle mutta näytänkin suuntaa vasemmalla kädellä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
hmm tuohon suuntien tajun puutteeseen (tajuttomuuteen :) ) saattaa liittyä myös eräs asia mikä suunnistuspiireissä on tiedetty jo pitkään, eli se että naiset eivät hahmota korkeyskäyriä kovinkaan hyvin. Asiaa on tutkittu muistaakseni ihan Jyväskylässä asti (siis liik.tiet.) ja on havaittu selkeitä eroja miesten ja naisten välillä tuossa asiassa.

Liekö sitten tämä suuntajuttu samaa perua eli naisilla ei ole kunnollista sisäistä 3d-mallinnusta tms.

Liittyykö tämä mitenkään siihen, että mun rouvalla on ainakin 5D -käsitys rahasta. Nimittäin kun hän ostaa tuhannen Euron jutskan kuuteensataan, niin hän löytää heti perusteen tuhlata se ''ylijäänyt'' neljäsataa, koska sehän oli ikäänkuin ''säästöä''? Muutenkin naisilla on usein käsittämätön kyky omaksua asioita/riitoja itselleen edulliseen suuntaan, silmät aivan lapsenomaisen kirkkaina. Suunnistamaan rouva on haka, aina löytää paikassa kun paikassa kaupan, jossa on kaikkea kivaa ja pirun tarpeellista, halvalla.
 

hockeygirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi ja HPK
Oli oikein mukava lukea muitten kirjotuksia tässä ketjussa. Jotku kirjoitukset naurattivat. Mutta tapahtuuhan sitä itse kullekin jotain aina.
Minulle ei tule mieleen mitään tiettyä esimerkkiä naisten logiikasta.Mutta jos kysyttäis minun joukkueen toiselta valmentajalta, niin tulis esimerkkejä ja paljon. Pelaan nimittäen jääkiekkoa ja meidän joukkueessa on kestämistä.
Edellä oli aika paljon juttua naisten shoppailemisesta.Ne esimerkit ei oikein sovi minuun, koska en viihdy vaatekaupoissa kovin kauaa.
Tämä mun teksti ei välttämättä sovi tähän ketjuun hyvin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
3T-raitiovaunussa 5.7.03:

Lauma ei-alkuasukkaita valuu pikku hiljaa raitiovaunuun Brahen kentän kulmalla.

Isäntä ostaa lippuja ja miettii ääneen: "otetaanko me kertaliput vai ne, joilla saa matkustaa tunnin".

Emäntä sanoo vieressä:"Kestääkö tämän reitin ajaminen yli tunnin. Pitääkö ostaa kertalippu."

(3T on ympyräreitti, joka on tarkoitettu turisteille kiertoajeluksi Helsinkiin)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: 3T-raitiovaunussa 5.7.03:

Viestin lähetti Johannes
[B

Emäntä sanoo vieressä:"Kestääkö tämän reitin ajaminen yli tunnin. Pitääkö ostaa kertalippu."

[/B]

Nyt on pakko kysyä, että räjähditkö ratikassa vai pystyitkö pidättelemään naurua pysäkille poistumiseen asti?

Tuostapa sinun jutustasi mieleeni tuli tapaus, kun pari vuotta sitten oltiin kaveriporukalla hiukan nappailemassa sen punaisen Koff-ratikan kyydissä.
Koffispora kun pysähtyi siinä Rautatientorin kohdalla, niin kyytiin änkesi valtavan kokoinen äijä muijansa ja kamalan matkalaukkuarmaadan kanssa. Miehen komeuden kruunasi valkoinen lippis jossa oli teksti Sonkajärvi Rulettaa. Mies sitten siinä aukaisi kuskille sanaisen arkkunsa lohkaisemalla että "männeekö tämä punaanen raitiotielinjuri lentokentälle asti, meinaan olis kiirus Palmasiin"?

Oli muuten pokassa pitämistä, sillä kuskilla varsinkin... muut Koffisporan matkustajat kun olivat jo valmiiksi hilpeessä olotilassa.

edit: ai niin, ei tämä enää ollutkaan otsikkoon liittyvää naisen logiikkaa. Anteeksi, tuli vaan juttu mieleen Johanneksen kertomasta tapauksesta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: 3T-raitiovaunussa 5.7.03:

Viestin lähetti Predator
Nyt on pakko kysyä, että räjähditkö ratikassa vai pystyitkö pidättelemään naurua pysäkille poistumiseen asti?

Räjähdin kyllä ihan täydellisesti heti siihen paikkaan. Valitettavasti emäntäkin huomasi nauruni ja niskojaan nakellen käveli ohitseni. Prosessori selvästi raksutti, että mikä meni pieleen.

Las Palmas-hemmo perheineen on kyllä ihan ässäkamaa sekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös