Naisen logiikkaa, tositapauksia elävästä elämästä

  • 143 902
  • 462

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Kaikki...

...jutut joihin minä olen törmännyt on jo oikeestaan mainittu! Sistikselle sen verran ettei sinun juttusi tosiaankaan ole vain urbaani legenda :rolleyes:

Maailmassa on kolme asiaa joiden toimintaa en ymmärrä...

1. Moottorisahan kaasutin

2. Mopon magneetto

ja tietysti kolmantena...

NAINEN!

:confused:

Toisaalta onkos kukaan koskaan tullut ihmetelleeksi miten naiset oikein kestää meitä miehiä? Kun meitä laitetaan yhteen enemmän kuin kaksi niin jo vain kohta käyttäydytään kuin pikkupojat vaikka ikää olisi kuinka!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Risa
Toisaalta onkos kukaan koskaan tullut ihmetelleeksi miten naiset oikein kestää meitä miehiä? Kun meitä laitetaan yhteen enemmän kuin kaksi niin jo vain kohta käyttäydytään kuin pikkupojat vaikka ikää olisi kuinka!
No, silloinhan niillä herää se hoivavietti ;)
Ja kun laitetaan yhteen enemmän kuin kaksi naista, niin alkaa sellainen puheen porina, että keskiverto miehellä pamahtaa migreeni ja ahdistus päälle samanaikaisesti.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti fiftyeight
Designer, katseemme ovat varmasti kohdanneet. Itiksessä tai Forumissa.
Mutta vain tuskaisissa merkeissä.
Saanen liittyä pieneen "Surullisten Katseiden Klubiinne".

Itäkeskus, Stockman, Forum. Suomalainen mies menee vaikka läpi harmaan kiven ja potkii sitä vielä läpi mentyään - mutta Stockman ruuhka-aikaan on liikaa. Aivan liikaa.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti theLock

Itäkeskus, Stockman, Forum. Suomalainen mies menee vaikka läpi harmaan kiven ja potkii sitä vielä läpi mentyään - mutta Stockman ruuhka-aikaan on liikaa. Aivan liikaa.

Aiheen vierrestä mutta...
Olimme toissaviikonloppuna perheen (vaimo+7kkpoju) stadissa ;) käymässä ja stokkalle piti päästä (lauantai ip), ulos viimein päästyämme huomasimme että vaunuista on tippunu minun ikivanha selkäreppu ekä vaimon huppari, ajattelimme että ne varmaan tippu kahvioon ja minä hakemaan, 10 minuuttia toivotonta taistelua hissien edessä vihaisten ihmisten kyynärpäitä väisteltyäni pääsin hissillä ylös jossa ystävällisen hölökunnan avulla totesimme ettei tavaroita näy missään. Sama 10 minuuttia taistelu alaspäin ja sitten infoon kysymään et onko näkyny ja mistä vois kysyä. "Meidän löytötavaratoimisto seitsemännessä kerroksessa" :D Pyysin numeron, juoksin ulos ja ilmoitin haluavani oluen, pyyntööni suostutttiin :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minua ei taideta kelpuuttaa SKK:n jäseneksi, koska surulliset katseet kohtaavat korkeintaan jossain Lindexissä tai vastavassa. Stockmannit, jumbot ja itäkeskukset on siinä mielessä mukavia paikkoja, että niistä löytyy vaatekauppoja molemmille sekä tietenkin urheilu- ja viihde-elektroniikkakaupat. Siinä vaiheessa kun villatakit ja korkokengät alkavat tökkiä, pakenen todellisuutta johonkin edellä mainitsemistani paikoista.
Tämä järjestely säästää mielenterveyttäni ja suo myös paremmalle puoliskolleni rauhan sovitella vaateparsia ilman minun ahdistavaa läsnäoloani. Ja kaiken lisäksi kyseessä on tyttöni oma ehdotus! Sitten kun hän on karsinut vaihtoehdot noin kymmenesosaan alkuperäisestä, tulen paikalle esimerkiksi kännyn kautta hälytettynä ja lausun painavan arvioni vaatteista.
Hassua sinänsä, ettei edes kaltaiseni vaatepoika kykene kestämään sitä monituntista vaateshowta, minkä aivan keskivertotyttökin jo kykenee järjestämään.

Onkos muuten muilla vaikeuksia ymmärtää sitä tavaroiden määrää, mitä nainen roudaa mukanaan? Yhden yön vierasreissu vaatii ainakin yhden urheilukassin ja pari H&M: muovipussia, joihin on sullottu viimehetken tavarat. Vastaavasti minun tavarani mahtuvat koulureppuun. On se niin merkillistä, varsinkin kun hän ehtii vielä käyttämään sen reilun vuorokauden aikana niitä kaikkia riepujaan.
 

HIFK1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, muut narrienkaatajajoukkueet
Naisen Logiikka

Lähinnä autoiluun liittyviä huomioita;

- Hondassa täytyy p.a säiliö avata ruuvimeisselillä, sisäpuolella oleva vipua ei voi käyttää jos on nainen
- Honda ei kulje ilman bensaa, onpas ihmeellistä. kerran kaunimpi sukupuoli jäi kadun varrelle ja soitti töihin, ekana kysyin että onko bensaa ja nainen vastasi että on.no sittenpaikan päällä ilmeni että auto oli kallellaan siten ettei bensatäytöstä huolimatta auto käynnistynyt.
- liikennemerkit putoavat itestään konepellin päälle ja rikkovat sen (tapahtuu vain naisille) jne. jne.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tämä nyt ei liity varsinaisisti naisiin vaan myös suurimpaan osaan ihmisista joiden tiedot maailmasta ovat "heikot".

Jonotin kaupassa ja edellä oleva asiakas alkoi jutella kassaneidin kanssa siitä miten hänen vasta 2 viikkoa vanha K-etukorttinsa ei tunnu toimivan kunnolla...siinä pari minuuttia juteltuaan vanhoista korteistaan, heidän miestensä korteistaan jne...kassa sitten väläytti "Korttien kuluminen johtuu siitä jos pitää niitä liian lähekkäin lompakossa, niiden magneettivoimat imevät toiset kortit tyhjiin tms."
Oli siinä teor.fyssan opiskelijalla naurussa pitelemistä. Valitettavasti vastaavanlaista kuulee myös miessukupuolen edustajilta mutta mikäpä siinä, saapahan nauraa.
 

pykli

Jäsen
Tämä juttu lienee (c) Markus Kajo ja lienee kaikille jossain muodossa tuttu (variaationa jo esiintynytkin tässä keskustelussa) ... ulkomuistista vapaasti muunnellen :

Perheen poika lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Äitee lähetti pian perään paketin, jossa kaksi villapaitaa, sininen ja vihreä. Poika lähti sitten jonkun ajan kuluttua käymään kotona ja arveli äidin ilahtuvan, jos pitäisi päällään tämän lähettämää paitaa. Niinpä sininen paita päälle ja kotiin. Pojan siinä eteisessä karsiessa takkia päältä äiti katsoo poikaa ja kysyy "Mitä vikaa siinä vihreässä paidassa oli ?"

--- pykli
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Naisen logiikkaa

Tunnen hyvin erään naisen joka tekee paljon kaikenlaisia "miestenkin hommia". Näinpä hän siis vaivattomasti vaihtaa autoonsa aina renkaat, keväisin ja loppusyksystä. Muutama vuosi sitten vaihtaessaan talvirenkaita hän ei viitsinyt hakea fanerilevyä tunkin alle, vaikka hyvin tiesi, että tunkki SAATTAA upota hiekkaan. Tunkki alkoikin vajua hiekkaan ja auton "maavara" hupeni lopulta hetkessä. Ei hätää, tämä naishenkilö laittoi refleksinomaisesti jalkansa alle...
...onneksi tunkki rysähti auton takaovesta sisään ja vain auton ovi jouduttiin vaihtamaan, ei jalkaa.

terveisin koo
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minun rouvani väläytti aika hyvän tänä aamuna. Piti katsoa tenavan koulusta tulleesta lapusta, että moneltako se joulujuhla oikein on lauantaina..No, lappua ei löydy mistään, poikakin muistaa tuoneensa sen kotiin ja rouva sanoo, että kyllä minäkin sen näin. Kysyn sitten, että minkänäköistä lappua etsitään ja rouva ilmoitti, että "sininen, PIENI aanelonen..". Pieni aanelonen? Siihen ei voinut sanoa kuin, että sori mun täytyy pitää PIENI tunnin tauko eli 5 min...;)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JHag: "ja rouva ilmoitti, että "sininen, PIENI aanelonen..". Pieni aanelonen?"

Ehkäpä rouvasi päätteli, että pienihän se aanelonenkin on miehen löytää...

Mitä olen kuunnellut ja katsellut niin, miehen logiikka ontuu kotona tavaroita etsittäessä välillä todella pahasti. Kumma kyllä he pärjäävät töissä ihan hyvin, ja suoriutuvathan yksin asuvat poikamiehetkin taloudessaan ilman naisen ohjeistusta. Ehkä miehiä vain laiskottaa etsiä mitä milloinkin tai sitten he pelkkää hyvän hyvyyttään antavat vaimojensa päteä tiedoillaan siitä, mitä missäkin on. Ehkä parisuhteen yksi avainasioita onkin se, että molemmat saavat olla ns. parempia joissakin asioissa ja tuntea itsensä tarpeellisiksi.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Minun kokemukseni perustuu yhden naisen kanssa vietettyihin 25 vuoteen, joten ehkei tätä ihan voi yleistää, mutta olen myös kuullut samansuuntaisia kommentteja muiltakin putkiaivoisilta:

Siis miehillä jokaiselle tavaralle on oma tietty paikkansa, josta sen pitäisi löytyä. Jos se ei sieltä löydy, on aina turvallisinta kysyä paremmalta puoliskolta, koska yleisin selitys on, että hän on päättänyt siirtää ko. esineen johonkin uuteen paikkaan. Useimmiten syy siirtoon jää minulle täysin käsittämättömäksi, en oikein usko että vaikkapa soppakattila pahemmin kyllästyy olemaan aina samassa kaapissa.

Tämä ei tosin koske autotallia, siellä työkalut oma-aloitteisesti öisin siirtyvät uusiin paikkoihin, tai sitten a) meillä on kuin onkin tonttuja tai b) naapuri on vittumaisempi mies kuin luulinkaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Meni tähän, kun en heti sopivampaa löytänyt, mutta:
Tänään katsoin uusintana Se on siinä-ohjelman, jossa oli Jenni Ahola. Kun kysyttiin Jarmila Kratochvilovan "partavesimerkkiä", vastasi Jennimme, että niin silloin 80-luvulla varmaan tämä MIES on käyttänyt Menneniä... jne. Ja oli tosissaan? Vaikka juuri oli Mertaranta kertonut Jarmilan ansioista.
Siinäpä repesi niin kanssakilpailijat kuin meitsi kotona.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti fiftyeight
Meni tähän, kun en heti sopivampaa löytänyt, mutta:
Tänään katsoin uusintana Se on siinä-ohjelman, jossa oli Jenni Ahola. Kun kysyttiin Jarmila Kratochvilovan "partavesimerkkiä", vastasi Jennimme, että niin silloin 80-luvulla varmaan tämä MIES on käyttänyt Menneniä... jne. Ja oli tosissaan? Vaikka juuri oli Mertaranta kertonut Jarmilan ansioista.
Siinäpä repesi niin kanssakilpailijat kuin meitsi kotona.

>>> Jenni siis osoitti todella olevansa aito blondi! Muuten tuo kyseinen Se on siinän jakso ei ollut hääppöinen, kun ei näytetty edes jäniskevennystä! Oli koko ilta pilalla...
 

SML

Jäsen
Noilla tammikuun kovimmilla pakkasilla kävi sitten niin ikävästi että autoni molemmat etuovet jäätyivät ja hetken aikaa piti oikeen miettiä mitäs nyt. No onneksi apu oli lähellä, äidin neuvojen muodossa:

"Laita kuule se auto käymään niin eiköhän ne pian rupea sulamaan"

Siinä sitten ojensin hänelle avaimet ja sanoin että siinähän laitat auton käymään. Sitten tajusi hänkin mitä oli tullut ehdotettua...
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maanantaina keskustelin erään naisihmisen kanssa urheilusta puhelimessa. Homma meni joteskin näin:

N: Koskas on Ilveksen seuraava peli?
Minä: Olympiatauon jälkeen Ilves-Tappara.

N: Koskas se sellanen olympiatauko oikein alkoi? Eikös nyt ole olympialaiset?
Minä: Kyllä kyllä, mutta jääkiekon SM-liiga on tauolla
olympialaisten aikana. Sitä se olympiatauko meinaa.

N: Jaa jaa. No mutta koskas se SM-liigan olympiatauko sitten oikein alkoi?
Minä: Samoihin aikoihin, kuin olympialaisetkin alkoivat jenkeissä.

N: Jaa. Siis täh?! Jaaa, just!


:D
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Ande
Mielestäni naisen logiikkaa kuvastaa hyvin naisten röyhkeys. Naiset luulevat, että heille kuuluu kaikki vain, koska he ovat naisia. Ja koska naista ei saa lyödä, voivat he tehdä mitä tahansa.
:D

Tämä on muuten totta. Olen moooooonta kertaa törmännyt sellaisiin v***upäihin kaupungilla, että jos ne olisivat miehiä, niitä oltaisiin potkittu viikko katuojassa. Sitten pidettäisiin taukoa ja sitten potkittaisiin taas. Juuri tätä kuvailemaasi etuilua,

Mielestäni "naista ei saa lyödä"-periaate päättyy siihen hetkeen kun nainen sen selvästi itse ansaitsee. Jos joku muija soittaa vuoden toisensa jälkeen suuta, nalkuttaa, valittaa, kritisoi, morkkaa, haukkuu, rutisee ja natisee kaikesta, kaiken aikaa ja taukoamatta, eikä yksinkertaisesti suostu pitämään suutaan kiinni millään niin sittenpä saa sitä mitä ansaitsee. Naista ei saa lyödä, mutta ei tuollainen noita-akka kovin naisellisesti käyttäydykään. Kerran olen tällaista "hyväksyttävää" väkivaltaa nähnyt. Kaupungilla joku umpikänninen eukko yritti tunkea jonkun nuoren miehen edelle jonossa. Mies sanoi, että rouva odottaa nyt vuoroaan vaan kuten kaikki muutkin. Eukko heittäytyi pahaksi ja alkoi haukkumaan tyyppiä julkisesti "läskihomoksi", kovalla äänellä. Tyyppi kuunteli sitä aikansa ja sanoi sitten, että "pidäs nyt ämmä se turpasi välillä kiinni". Eukko löi tyyppiä nyrkillä ja jätkä pisti takaisin. Se oli siitä poikki se. Poliisit paikalle ja eukko lähti auton mukana pois.

Sitäpaitsi, nythän eletään tasa-arvon aikaa. Mikä olisikaan tasa-arvoisempaa kuin kunnon sukupuolten välinen turpasauna :-P
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Hiili
Yksi melko lievä esimerkki tästä hameväen röyhkeydestä: Joku sotanorsu yritti ravintolassa ängetä tupaten täynnä olevalle tanssilattialle, enkä väistänyt, koska yksinkertaisesti en voinut väistää mihinkään suuntaan. Jatkoin heilumistani siinä pienessä tilassa, enkä ollut huomaavinanikaan koko kammotusta, kunnes tämä heittää tahallaan puoli tuopillista siideriä päälleni.

Juuri näin. That's what I'm talkin' 'bout. Naiset hei - koska me miehet emme sitä voi tehdä, antakaa te porukalla tuollaisille turpaan. Hiili on ihan oikeassa siinä, että pienellä sakinhivutuksella on monta miestä palautettu kaidalle tielle.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Shoppailu?

Viestin lähetti Predator
Asiaan liittyen minua on aina ja ikuisesti ihmetyttänyt naisten kadehdittava taito käydä "shoppailemassa". Se kun ei välttämättä tarkoita sitä että mennään kauppaan OSTAMAAN jotakin, vaan siellä pörrätään ystävättären kanssa tuntitolkulla ja kokeillaan vaatteita, alusvaatteita ym. Mies ei tuohon nimittäin pysty. Jos kauppaan mennään, niin sinne mennään ostamaan jotakin... ja sitten sieltä tullaan äkkiä ulos.

Aivan! Minulle ainakin tulee vaivautunut olo, jos joudun pyörimään jossain liikkeessä vähän pidempään. Pari kertaa olen odotellut kyytiä kymmenisen minuuttia jossain liikkeessä ja siinä vaiheessa alkaa jo tosissaan hävettää. Ei muka ole muuta tekemistä kuin tuijottaa seinää jossain kaupassa...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Sistis
Yksi piirre, jonka olen havainnut etupäässä naisilla on eräs kännykän käyttöön liittyvä ominaisuus. Jos sattuu olemaan jotain kysyttävää jostain asiasta, niin minkä hemmetin takia pitää hoitaa asia tekstiviesteillä.

Aivan! Jos itselläni on jotain lyhyttä asiaa, tyyliin: "Olen siellä 10 minuutissa", lähetän tekstiviestin. Muuten soitan. Mutta ehei, useampaan kertaan on tullut seurattua naisten välisiä tekstiviestiralleja, joissa menee 10 viestiä molempiin suuntiin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Urbaani legenda tämäkin...

Nainen meni pitseriaan ja tilasi pitsan. No tämän jälkeen käytiin seuraava keskustelu:

Myyjä: "Moneenko palaan pitsa leikataan?"
Nainen: "No moneenko palaan sen voi leikata?"
Myyjä: "No...vaikkapa neljään, kuuteen tai kahdeksaan?"
Nainen: "No laita vaikka kuuteen. On sen verran kova nälkä, että neljä palaa ei riitä. Kahdeksaa en taas jaksa syödä!"
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti mission16W
Mielestäni "naista ei saa lyödä"-periaate päättyy siihen hetkeen kun nainen sen selvästi itse ansaitsee.

Kusipäälogiikkaa puhtaimmillaan.

Kertakaikkiaan mykistävä kommentti.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Viestin lähetti heikkik


Kusipäälogiikkaa puhtaimmillaan.

Kertakaikkiaan mykistävä kommentti.


Samaa mieltä

Ähä, chatti viesti!! :D
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti heikkik


Kusipäälogiikkaa puhtaimmillaan.

Kertakaikkiaan mykistävä kommentti.


Just näin. Ex:än nykyinen käyttää tätä samaa "oikeutta". Kyllä pistää vihaks kuulla kun edelleen tärkeä ihminen saa nauttia tällaisen "miehen" seurasta...:mad:
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Viestin lähetti kaizu


Just näin. Ex:än nykyinen käyttää tätä samaa "oikeutta". Kyllä pistää vihaks kuulla kun edelleen tärkeä ihminen saa nauttia tällaisen "miehen" seurasta...:mad:

ole mies ja tee asialle jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös