Naisen logiikkaa, tositapauksia elävästä elämästä

  • 144 044
  • 462

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulin tämän jutun eräältä tutultani ja ainakin minua se kovasti nauratti. Tämän tuttavani kaveri -olkoon nyt vaikka neiti X- oli ollut kavereineen baarissa. Pilkku oli jo tullut, mutta tämä neiti X kaipasi lisää juotavaa ja totesi kaverilleen "Tilataan vielä juotavaa". Tähän kaveri vastasi: "Pilkku tuli jo", johon neiti X ihmeissään kommentoi: "Kuka se on?".
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Saattaa olla jo täällä, koska toisen käden tietoa, mutta:

olipa kerran lintuharrastaja matkalla kaislikolta kotiin, joka
totesi daamille: "104 nähtiin", johon daami: "olik ne kaikki
eri lajia?!?"
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maantiedon tunnilla yläasteella katseltiin seinällä olevaa maailmankarttaa. Tyttöystävän kaveri kysyi vierustoveriltaan, joko olisi aika kääntää kartta ympäri, jotta näkyisi maapallon toinenkin puoli.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Olin katsomassa pesäpallo-ottelua muutama päivä sitten, kun mutsi soitti kännykkääni, ja pyysi soittamaan takaisin, että hän kuulisi, millainen soittoääni hänen kännykässään on. Loistavaa.
 

Messenger

Jäsen
Kaveri kertoi,että hanen äitinsä oli lähtenyt töistä ja mennyt autonsa luo.
Jostain kumman syystä ovet ei tahtoneet aueta ja niin lähti puhelu miehelle.
-näissä auton ovissa on jotain vikaa ku ne ei aukea.
Mies lähti töistä katsomaan mikä ovissa oli vikana ja kun oli kesäkin eivät ne jäässäkään voineet olla.
Paikalle saavuttuaan ilme oli melkoinen kun rouva oli yrittänyt hyvän tovin avata väärän auton ovia ja oma auto oli 15m päässä.
Puolustuksekseen rouva sanoi,että -nehän on niin samannäköisiä ku ne on samanvärisiäkin.

niinhän ne yleensä tahtoo olla....
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Nyt onpi pakko nostaa ketju ylös.

Entinen työkaverini (naispuolinen) kertoi tuossa kuukasi, pari takaperin, että ollessaan kieli- tms. matkalla Englannissa, hänellä oli mukanaan kaksi isoa matkalaukkua ja rinkka. Jaa miksikö? No hänen oli pakko ottaa mukaan mahdollisimman paljon valokuvia mukaan sukulaisista, ettei koti-ikävä iske. Niin, tämä on suhteellisen ymmärrettävää, mutta sitten kun hän sanoi, että syy hirveään valokuva määrään oli se, että mahdollisimman moni valokuva oli KEHYKSISSÄ, repesin ihan täysin.

Ilmeisesti kehykset ovat olennainen osa hänen valokuviaan, mutta ainakaan itse en pysty ymmärtämään, minkä takia nuo valokuvat oli pakko pitää kehyksissä.

No naiset ovat naisia, harvoja ovat ne tilanteet, kun niiden kanssa on pystynyt olemaan samalla aaltopituudella. Ja kyllä, alkoholilla on ollut tällöin osuutta asiaan. Usein miten.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
kaivetaanpa tämäkin taas ylös.
Tämä äitini(matkailu-alalla) väläytys tuli tässä jokin aika sitten kun luin lehdestä ,että Tallink sijoittaa uuden botskinsa Tallinna-Tukholma -linjalle.Äitini tiesi ,että Silja Line on sijoittamassa Silja Operaa Tukholma-Tallinna linjalle.
"miks ne sijoittaa Operan tolle linjalle ku siellä on jo kaks tallinkin laivaa.Ainiin ,mutta eihän se ookaan sama linja"
Niin.Ei olekaan.Eihän Helsinki-Tampere -moottoritiekään ole sama kuin Tampere-Helsinki.
Hohhoijaa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Väliin vähän miehen logiikkaa:

Viime viikonloppuna ihmettelin kännipäissäni taksikuskille, että:

"Kuu oli aamulla pohjoistaivaalla horisontissa ja nyt se on korkealla ylhäällä, en tiennytkään, että sen paikka voi vaihdella nuin paljon päivän kuluessa."

Kuski: "Se on varmaan tämä tuuli kun tekee".

Minä: "Heh... just joo..."

Kuski 2min päästä: "Tai no en minä tiedä, tuskin se tuuli siihen vaikuttaa?!?"

Silloin minulle vasta valkeni, että hän olikin tosissaan.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
HIFK:n pelissä

Olin pari vuotta sitten HIFK:n pelissä silloisen tyttöystäväni ja hänen ystävättären kanssa. No kaikki sujui loistavasti kun siihenasti kun pelialkoi, 10sec pelin alunjälkeen tyttöystäväni ystävä totesi koskas ne muuten aloittaa, kiekko oli HIFK:n maalintakana. Niinpä niin, älä vain katso kentälle.

Viime keväänä, kun vielä seurustelin, vein tyttöystäväni HIFK - Lukko peliin. Tyttöystäväni ei ollut ikinä ennen ollut jääkiekko pelissä, no kun päästiin katsomoon ja peli oli alkanu niin tyttöni otti kännykän taskusta ja soitti. Hän oli sopinu että 2 muutakin hänen ystävätärtään vaativat poikaystävänsä viemään heidät otteluun, ja katsomossahan he olivatkin. Sumplivat missä istuvat että voisivat vilkuttaa toisille

- "missä istutte" kysyi tyttöystäväni
- "vaihtoaitioiden yläpuolella" vastasi hänen ystävänsä

Tällöin tyttöystäväni kysyi minulta missä on vaihtoaitiot istuimme vaihtoaitioiden vastakkaisessapääkatsomossa!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Tylsä esimerkki tosielämästä: nyt kun luntakin satoi vähän ja sitä kerrostui auton päälle, niin naisen puhdistessa autoa luonnollisesti aloitetaan katosta. No ei siinä mitään, mutta kun päästään tuulilasille niin siitä sitten harjataan lumet katolle. Tästä syntyy kysymys "miksi?", johon vastaus, "pitäähän sieltä autosta uloskin nähdä". Vetää sanattomaksi.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Prioriteetit kohdallaan

Tämä tapahtui tuossa loppukesästä kun mielitiettyni naisystävä kävi lääkärillä. Tohtori määräsi rohtoa rupista ja resepti kainalossa sitten määrätietoisesti kohti apteekkia. Apteekki oli jo parin kadunkulman päässä, kunnes kohtalo puuttui peliin. Naisten vaatekaupassa oli jokin poistomyynti tms, joten jalkakäytävälle oli nostettu notkuvat vaatetelineet. Kuulemani mukaan niissä roikkui ”aivan iiihania puseroita, toppeja jne…”. No, vaatekappaleet vaihtoivat omistajaa ja rahaa paloi sen verran, että lääkkeisiin sitä ei enää riittänytkään. Seuraava tili tuli vasta seuraavalla viikolla, joten helpotusta tautiin tuli vasta sitten.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Sovinistinurkka

Naisen logiikka? Kävin eilen pankissa viemässä kolikoita ja seteleitä itsepalveluautomaattiin. Edelläni oli minkkiturkkiin pukeutunut kaunis nainen, joka latoi kolikoita koneeseen. Yht´äkkiä hän kääntyi puoleeni ja kysyi jonotanko automaatille. Ei, kun muuten vaan seisoskelen tässä, ajattelin, mutta vastasin kuitenkin kyllä. Kone oli mennyt jumiin ja neito kaipasi apua. No, kysyin, että kuinka monta seteliä hän oli ehtinyt syöttämään koneen luukusta sisään. Mistä luukusta? Hän oli laittanut setelit kolikoiden sekaan pyörimään! Totesin, että henkilökunta varmaankin avaa koneen, jotta saadaan seteli sieltä pois. Nainen käveli jonotusautommatille ja otti lapun. Ei v-ttu, tässä seistään puolipäivää ajattelin ja hain kassalta naisen avaamaan koneen.

Hankin 3 in 1 kaukosäätimen ja kun taloyhtiöömme tuli uusia kanavia, niin tv-kanavat menivät sekaisin. Soitin palvelunumeroon, jossa kolme kertaa naiset antoivat aivan vääriä neuvoja koodeista ja viimeinen jopa kehotti soittamaan tv- valmistajan tehtaalle ja hankkimaan sieltä kaukosäätimen. Neljännellä kerralla puhelimeen vastasi kaveri, jonka kanssa selvitimme ongelman parissa minuutissa.

Tähän ketjuun juttua naisten, ah niin ihanaisten, toilailuista.
 

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Viestin lähetti Hemba
Nimenomaan toi shoppaaminen on kait se, mihin miesrotu ei koskaan pysty. Kun siellä kaupoissa pyörimällä voi kuluttaa koko päivän, ostamatta yhtään mitään. Itse henk. koht. esim. vaatekaupasta on päästävä äkkiä ulos, ennenku myyjä liimaa kiinni ja alkaa selventämään visioitaan. Tähän on tietty todettava, ettei kyseisen shoppausvimman takia itse tarvitse miettiä, mitä vaatteita pitäs ostaa, ehdotuksia tulee tarpeeks. Itse ei tarvitse kuin maksaa.


Noh noh, shoppaaminenhan on ihan kivaa.

Ja kuinkas monen miehen olet nähnyt menevän autoa/moottoripyörää/stereoita/videoita/pyörösahaa/maastopyörää/digiboxia ostamaan tyyliin: kauppaan sisälle, myyjälle "noi tonnin stereot, noi mustat tosta", rahat tiskiin ja ulos ?

Shoppaamista se on autokaupoilla käyntikin. Miehillä vaan keskittyy useimmiten eri asioihin ja vähän eri tyyliin kuin naisilla. Minä olen tuosta yksipuolisuudesta eroon päässyt ja shoppaan mitä vaan. Mitä enempi saan shoppailtua kaikennäköistä "tarpeellista tavaraa" niin sitä vähemmän jää naiselle rahaa kaikenmaailman turhuuksiin.

Niin ja menepäs naisen kanssa alusvaateostoksille :-D
 

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Viestin lähetti Senior
Liittyykö tämä mitenkään siihen, että mun rouvalla on ainakin 5D -käsitys rahasta. Nimittäin kun hän ostaa tuhannen Euron jutskan kuuteensataan, niin hän löytää heti perusteen tuhlata se ''ylijäänyt'' neljäsataa, koska sehän oli ikäänkuin ''säästöä''? Muutenkin naisilla on usein käsittämätön kyky omaksua asioita/riitoja itselleen edulliseen suuntaan, silmät aivan lapsenomaisen kirkkaina. Suunnistamaan rouva on haka, aina löytää paikassa kun paikassa kaupan, jossa on kaikkea kivaa ja pirun tarpeellista, halvalla.

Tuo on naisen ominaispiirre. Jos suolasirotin x maksaa kympin mutta suolasirotin y (joissa itse en eroa huomaa) maksaa 20 mutta siitä saa 40% alennuksen niin tottakai se y kannattaa ostaa kun siinä säästää.

Tosin tuosta logiikasta tuli mieleen tapaus Hämeenlinnasta takavuosilta, sattuu sitä miehillekin: huoltomies soitteli lauantai-iltana paikalliseen vatiointifirmaan ja kertoi että hän on ollut makkaratehtaalla korjaushommissa ja pitäisi tulla porttia avaamaan kun hänen avain ei käy siihen. No paikanpäällä oli selvinnyt että kaveri oli päässyt sisälle kyllä sillä avaimella (vääntänyt avainta ja työntänyt ovea) mutta illalla ulospääsy samalla tekniikalla (vääntää avainta ja työntää ovea) ei onnistunutkaan. No hänelle sitten ystävällinen vartija neuvoi että "sun pitää vetää siitä ovesta eikä työntää". No, kaveri pääsi illaksi kotiinsa. Seuraavana aamuna puhelin taas soi vartiointiliikkeessä - huoltomies ei päässyt makkaratehtaalle sisään töihinsä, ovi ei kuulemma auennut vaikka hän kuinka yritti vetää...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Liitettäköön siis sinne. Ei vaan sovinisti- haulla löytynyt.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Sovinistinurkka

Viestin lähetti PeteX
Tähän ketjuun juttua naisten, ah niin ihanaisten, toilailuista.
Viilaisin pilkkua enemmänkin jos jaksaisin, mutta miten naisten tekemistä hassuista toimista kertominen on sovinismia? Itse en ainakaan tätä keskustelua kovin naista sortavaksi tai miesten arvoa kohottavaksi koe. Huvittavaa se on, jopa minunkin mielestä, mutta kultaseni - ei sovinismia:) Myöskään, jos perustaisin ketjun jossa kerrottaisiin miesten hölmöilyistä, ei siitä löytyisi feminismin hiventäkään.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Sovinistinurkka

Viestin lähetti Pikku Myy
Viilaisin pilkkua enemmänkin jos jaksaisin, mutta miten naisten tekemistä hassuista toimista kertominen on sovinismia? Itse en ainakaan tätä keskustelua kovin naista sortavaksi tai miesten arvoa kohottavaksi koe. Huvittavaa se on, jopa minunkin mielestä, mutta kultaseni - ei sovinismia:) Myöskään, jos perustaisin ketjun jossa kerrottaisiin miesten hölmöilyistä, ei siitä löytyisi feminismin hiventäkään.

No niin, mutta lähdetäänpä kysymään joltakin feministipelle"tasa-arvo"maailmanparantajalta, niin johan on todellista sovinismia tällaisten juttujen levittely.

Että silleen...
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Sovinistinurkka

Viestin lähetti wilco
No niin, mutta lähdetäänpä kysymään joltakin feministipelle"tasa-arvo"maailmanparantajalta, niin johan on todellista sovinismia tällaisten juttujen levittely.
Sorry wilco, mutta minä olen "feministipelletasa-arvomaailmanparantajamiestenvihaajakettutyttömelkeinlesbo" eli juuri sellainen minkä suurin osa jatkoaikalaisista haluaisi viedä saunan taakse ja lopettaa (tai heivata Valamoon loppuiäksi), mutta silti nuo jutut naurattavat edelleenkin. Ei se ole kyse mistään aatteista vaan huumorintajusta ja/tai sen puutteesta.

Tottahan toki minäkin koen elämäni tärkeimmäksi femakko-teokseni opettaa avomies vetämään vessä. Perskeles!

:)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Noin 3 vuotta sitten kun kävin autokoulua, opettaja kertoili vanhemmasta naisihmisestä jota oli opettanut, ja ensimmäisellä ajokerralla oltiin jossain suljetulla alueella ja opettaja selosti että mistä nappulasta ja vivusta tapahtuu mitäkin. Selitys päättyi tähän: "Ai niin, meinasi unohtua, että nämä tässä on vilkut joita käytetään kun käännytään. Siinä ne kaikki oli, onkos jotain kysyttävää?" Tähän rouvashenkilö vastasi: "Noista vilkuista sen verran että kun sen pistää päälle niin lähteekö se auto sitten heti kääntymään?"

Ja muistuu mieleen jokusen vuoden takaa mökkimatka. Itselläni ei ollut silloin vielä ajokorttia ja isä oli ottanut muutaman olusen, mikä tarkoitti sitä että äiti sai ajaa kotiin. Illan hämärtyessä piti pistää pitkät valot päälle, ja vaikka kuinka neuvottiin että sitä vipua pitää työntää itsestä poin päin, äiti veteli vain vipua itseensä päin ja ihmetteli kun pitkät menivät pois päältä heti kun vivusta irrotti.

Ja vielä yksi looginen ajatus jonka muistan, lomamatkalla oltiin ajeltu vuokra-autolla jossa oli manuaaliset vaihteet, ja kun oltiin palattu kotimaahan ja vanhemmat olivat oleet omalla automaattivaihteisella autolla liikkeellä, kyselin myöhemmin että olikos isällä ajaessa vaikeuksia tottua taas automaattivaihteisiin, että oliko painanut jarrua kytkintä hakiessaan. Se kun voi olla että sellaisissa tilanteissa saattaa tulla peräänajoja. Tähän äitini totesi seuraavaa: "Kyllä se kerran painoi vahingossa jarrua mutta ei se kenenkään perään ajanut."
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme tyylillä tässä ketjussa käytetään sivistyssanoja. Löytyykö JA:n kirjoittajista yhtään shovinistia? Epäilen, että ei löydy.

Minä olin joskus shovinisti, mutta nykyään en ole edes patriootti.

Jotta viestini ei menisi täysin off-topiciksi, sanon seuraavaa:

Jotkut naiset omaavat "mielenkiintoisen" logiikan. Siitä on esiimerkkejä tässä ketjussa riittämiin. Mielestäni ei kuitenkaan voida puhua "naisen logiikasta", sillä niin naiset kuin me miehetkin ovat yksilöitä. Joku nainen on varmasti pahvi, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki naiset olisivat pahveja.

Yleistykset ovat mielestäni /cstä. Todella harvoin ehdottomat sanat: aina, ei koskaan, kaikki, ei kukaan pitävät paikkansa.

-CU, miksi aina kaikki naiset yleistävät?
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Piti kirjoittaa ylös kellonaikakin:
Tammikuun 9. klo 18:50 Stockmannin alennusmyynneissä vaateosastolla tapahtui tosi kummia. Naispuolinen ystäväni totesi:"En minä tarvitse täältä mitään, minulla on jo vaatteita tarpeeksi."

Mitenkäs tämä on sitten selitettävissä? :)
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Pateettinen
Piti kirjoittaa ylös kellonaikakin:
Tammikuun 9. klo 18:50 Stockmannin alennusmyynneissä vaateosastolla tapahtui tosi kummia. Naispuolinen ystäväni totesi:"En minä tarvitse täältä mitään, minulla on jo vaatteita tarpeeksi."

Mitenkäs tämä on sitten selitettävissä? :)

a) Hän sanoi/sanoo jalokiviliikkeen kohdalla että ei ole saanut aikoihin uutta timanttisormusta

b) Olet hiljattain avannut suusi väärässä paikassa, jolloin tämä oli marttyyrin teko, joka tarkoittaa sitä että sinun olisi pitänyt maanitella hänet suostumaan ostamaan edes jotain, ja senkin jälkeen hyväksyä 2 viikon mökötys

c) Hän on kyllästynyt sinun jatkuvaan shoppailuun, ja halusi näin näyttää hyvää esimerkkiä

d) Hän on sittenkin mies
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Avaimet sisällä...

Kävipä tässä eräälle tuttavaperheelle ihan hauska juttu tuossa jokunen aika sitten.

Perheen isä oli töissä ja äiti lähti lasten kanssa sitten kaupassa käymään. No kotiin tultua huomattiinkin pahaksi onneksi, että avaimet olivat jääneet sisälle. Taloa hetken kierreltyään äiti kuitenkin huomasi kellarin pienen ikkunan olevan sen verran auki, että perheen viisivuotias mahtuisi kyllä siitä sisälle.

No äiti sitten evästi poikaansa, että "mene sisälle ja soita isälle että tulee tuomaan avaimet töistä". Mutta nuorimies oli tässä kohtaa terävänä ja totesi, että "eikö hän voisi sitten avata ovea ja päästää muita sisälle". Tähän äiti sitten taas. "Hyvä idea, koska sittenhän minä voin soittaa isälle itse, että tuo ne avaimet." Että näin!

Äiti olikin sitten soittanut, mutta puhelimen vielä hälyttäessä oli tajunnut lapsuksensa ja kysyikin sitten lopulta vain isän kuulumisia...

Eräälle kaverilleni sattui myös hauska tapaus hänen katsellessaan Suomen ensimmäistä WCH-ottelua. Tyttöystävänsä oli sitten tullut siihen katselemaan ja yhtäkkiä kysäisi kaveriltani seuraavaa: "Kuinkas monta ulkomaalaista Suomen joukkueessa pelaa?". Tähän kaveri tietysti kysäisi tytteliltä että onko hän nyt aivan tosissaan. Tyttö vain jatkoi: "No mutta pelaahan Ässissäkin niitä latvialaisia ja mitä niitä on."

-paze-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös