Naisasiat

  • 7 491 052
  • 26 542

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Asuntoloissa, hylätyissä rakennuksissa, autoissa. Muutaman kerran vuodessa sukulaisten luona.

On tietysti helppoa sanoa, mutta jos itse pystyy vaikuttamaan ensin itseensä ja omaan tilanteeseensa ja parantamaan sen, niin silloin voi alkaa huolehtia myös toisesta ja mahdollisesta parisuhteesta. Tavallaan ihmiset "vaatii", että tilanne on tasavertainen, eikä tasapainoton. Toki kaikki on periaatteessa mahdollista.
 

sinikettu

Jäsen
Luottotiedot menneet, sossusta ei saa senttiäkään eikä edes Kela jeesaa. Minulla ei ole vuokrarästejä, mutta ei myöskään tuloja, joten oravanpyörä on valmis.
Nyt en kyllä ymmärrä, ellei sinulta puutu syystä tai toisesta Suomen kansalaisuutta. Luottotiedot eivät ole ongelma. Monet firmat vuokraavat luottotiedottomille asuntoja. Sossua tai nykyisen kelan juttua en ymmärrä, sillä ellei henkilöllä ole tuloja, niin sieltä on käytännössä pakko tippua rahaa kuukausittain. Ellei sinulla ole vaikka eläkettä ynnä muuta ja kaikki rahat menee viinaan/päihteisiin. Sen lisäksi asumistukea saa ja käsittääkseni kela/sossu voi maksaa osan takuuvuokrasta tai antaa lainan sitä varten.

edit: ilmeisesti Kela on jopa valmis maksamaan takuuvuokran erityistilanteessa: Vuokravakuudet perustoimeentulotuessa - kela.fi

Lisättäköön vielä, että esimerkiksi eräällä tuntemallani henkilöllä on melkein 40-vuotias sukulainen, joka on ollut työttömänä noin parikymppisestä asti, eikä ilmeisesti ole kertaakaan menettänyt sinä aikana joko työttömyysetuuttaan tai sossutukea. Tuskin sinäkään menetät, jos täytät hakemukset kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sen verran komppaan @sinikettu a, ettei Suomessa tarvi taivasalla välttämättä asua kun esimerkiksi Tampereen kokoisessa kaupungissa on enää kourallinen asunnottomia ja hekin hippielämäntavallisista syistä, ettei tarvi tehdä mitään koskaan enää. Aikaisemmin oli enemmän, mutta jengi kerättiin kadulta huostaan ja alettiin tekeen jotain heidän eteensä, varsinkin silloin kun ei ollut alkoholismia taustalla tai jos oli, niin siitä otettiin niskalenkki. Jokin tässä haisee.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Voin melkein vannoa, että ei tule. Yli kolmekymppisen miehen markkina-arvo on luokkaa säälittävä nykyisillä parisuhdemarkkinoilla. Toki poikkeustapauksiakin on, jos on pelannut korttinsa hyvin ja esimerkiksi käy töissä.

Jos sinulla ei ole menekkiä, niin se ei tarkoita ettei muilla olisi.
 
Voin melkein vannoa, että ei tule. Yli kolmekymppisen miehen markkina-arvo on luokkaa säälittävä nykyisillä parisuhdemarkkinoilla. Toki poikkeustapauksiakin on, jos on pelannut korttinsa hyvin ja esimerkiksi käy töissä.

No olen pelannut korttini ihan hyvin. Vakiduuni ja omistusasunto ja näin. Onpa tässä eron jälkeen pari naista osoittanut kiinnostustaan, eli ei ole säälittävä ja kyllä varmasti tulee :D
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Semmoista viestiä olen Stadin kaupungilta saanut, että heiltä on turhaa asuntoa hakea. Kävin asiasta muutamat pitkät neuvottelut heidän kanssaan viime vuoden lopulla, joiden lopputuloksena sain kuulla sanat "kiitos yhteydenotosta, mutta emme voi auttaa". Sama juttu VVOn kanssa. Kuulemma minusta on lähetetty kumpaakin osoitteeseen vuosien aikana kymmeniä kirjeitä, joissa minua on mustamaalattu varsin kärkkäin sanankääntein, mutta kun yritin selvittää noiden viestien lähettäjää, minulle iskettiin luuri korvaan. Poliisien mukaan asialle ei voi tehdä mitään, ellei ole esittää henkilöitä, joiden arvelen nuo kirjeet lähettäneen, joten tässä sitä ollaan.

@Leelian Lepotuoli Joskus lokakuussa tänä vuonna avauduin asiasta tällä palstalla, koska niihin aikoihin olin melkein saanut jalkani oven väliin asuntoasiassa, mutta hetkeä myöhemmin toiveeni päästä omaan kotiin vielä tämän vuoden puolella kariutuivat. Enkä sen koommin ole saanut mistään viestiä, että asiaan olisi tulossa muutosta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kävin asiasta muutamat pitkät neuvottelut heidän kanssaan viime vuoden lopulla, joiden lopputuloksena sain kuulla sanat "kiitos yhteydenotosta, mutta emme voi auttaa". Sama juttu VVOn kanssa. Kuulemma minusta on lähetetty kumpaakin osoitteeseen vuosien aikana kymmeniä kirjeitä, joissa minua on mustamaalatt

Kokeiles vva:ta: VVA saattais tärpätä. Tuolla eivät vissiin kirjeitä lueskele.

Linkki siis vailla vakinaista asuntoa järjestön sivulle
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jep olisi mielenkiintoista kyllä kuulla alwahlan tarina alusta saakka. Aikamoinen poikkeuksen poikkeus jos noin on... Ja miten voi mustamaalata (aiheetta?) tuolleen toisen ilman seuraamuksia?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Jep olisi mielenkiintoista kyllä kuulla alwahlan tarina alusta saakka. Aikamoinen poikkeuksen poikkeus jos noin on... Ja miten voi mustamaalata (aiheetta?) tuolleen toisen ilman seuraamuksia?

Eikö Jatkoajasta löydy ketään näitä kuvioita tuntevaa, joka voisi palstaveljeä hiukan jeesata? Kyllähän tämä kuulostaa erittäin kummalliselta tapaukselta. Ymmärrän kyllä, ettei @alwahla halua tänne kaikkea julkisesta suoltaa ulos, mutta jos jollakulla löytyisi auttavaa kättä, niin olisihan se hienoa? Jos luottotiedot eivät ole menneet ja päihdeongelmaa ei ole, niin entistä hämärämmältä kuulostaa? Sen ymmärrän, että omat voimavarat voivat jossain vaiheessa loppua "systeemiä" vastaan taistellessa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos luottotiedot eivät ole menneet ja päihdeongelmaa ei ole, niin entistä hämärämmältä kuulostaa?
Mennään aika kauas ketjun aiheesta, mutta vaikka luottotiedot olisivat menneet, niin nykyään asunnon saa esim. Lumolta kunhan ei vuokravelkaa kyseiseen firmaan ole ja ei nyt edelleen tee esim. nettiostoksia ja jätä niitä tarkoituksella maksamatta. Vuokravakuudenkin saa sossulta tai Kelalta. Tämä nyt ei ollut minkäänlainen ohje ketjussa mainitulle nimimerkille, sillä hänen tilanteestaan en mitään tiedä. Ihan vaan yleiseksi kommentiksi tarkoitettu.

Omista naisasioista sen verran, että ne ovat tosi hyvällä tolalla, sillä niitä ei ole.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jokaisella kansaisella on oikeus ihmisarvoiseen elämään niin toimeentulon kuin asunnon suhteen taustoista riippumatta. Kelasta jos ei tule rahaa niin paikallinen sossu. Otapa @alwahla yhteyttä paikalliseen sosiaaliasiamieheen tai laita minulle pm niin katsotaan, miten tästä eteenpäin. Tsempit!
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mennään aika kauas ketjun aiheesta, mutta vaikka luottotiedot olisivat menneet, niin nykyään asunnon saa esim. Lumolta kunhan ei vuokravelkaa kyseiseen firmaan ole ja ei nyt edelleen tee esim. nettiostoksia ja jätä niitä tarkoituksella maksamatta. Vuokravakuudenkin saa sossulta tai Kelalta. Tämä nyt ei ollut minkäänlainen ohje ketjussa mainitulle nimimerkille, sillä hänen tilanteestaan en mitään tiedä. Ihan vaan yleiseksi kommentiksi tarkoitettu.

Omista naisasioista sen verran, että ne ovat tosi hyvällä tolalla, sillä niitä ei ole.
Lumon verkkokaupasta pystyy nykyään vuokraamaan asuntoja jopa ilman takuuvuokraa, riittää että maksaa ensimmäisen kuun vuokran ennakkoon. Helsingissä esimerkiksi on ihan hyvin tarjontaa (linkki), mutta vuokrat ovat kyllä suhteellisen korkeita.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
@alwahla, miksi pitää olla Helsingissä? Kaipa sitä työttömänä voi muuallakin oleilla. Muuta jonnekin mistä saat asunnon.

Ja kyllä mä oikeasti silti ihmettelen miten joidenkin "kirjeiden" perusteella voi kukaan evätä asuntoa.

Sorry offtopic, itse naisasioissa menee tällä hetkellä hyvin.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noniin. Satuin törmäämään erääseen kivannäköiseen naiseen, sovimme treffit, ne eskaloituivat parin yön vierailuksi kyseisen naisen kämpille. Näiden parin päivän aikana sattui kaikenlaista ja selkeää ihastumista tapahtui molemmin puolin. Kliseisesti todettuna löysimme hyvinkin syvän yhteyden näiden kahden päivän aikana.

Mutta. Tämä nainen ilmeisen vahvasti sitoutumiskammoinen henkilö, joka ei ole ikinä seurustellut. Ei kuulema oikein itsekään tiedä mistä kammo johtuu, mutta ilmeisesti perheen sisäisissä suhteissa ja veljen kanssa on käynyt jotain ikäviä asioita, heillä ollut jo pitkään välirikko. Ylipäätään tuntuu olevan vähän ns. rakkauskyynikko, joka ei oikein luota suhteiden kestävyyteen yms.

Nyt hänen mielestään sopiva tapailutahti olisi noin kerran kuukauteen, mikä tuntuu itsestäni varsin hurjalta, mutta ainakin alkuun voin vielä tuohon joustaa jos ja kun asia on hänelle oikeasti kynnyskysymys. Pidemmän päälle en tietenkään ala tuommoista katselemaan.

Normaalisti tällaiset naiset lähtisivät heti vaihtoon, mutta tämä kyseinen yksilö teki allekirjoittaneeseen noiden parin päivän aikana sellaisen vaikutuksen, että ainakin vähän pidemmälle on tämä kortti katsottava. Ns. High risk - high reward tyyppinen ratkaisu.

Pitkähkön johdannon päätteeksi haluaisin tiedustella sellaisten palstaveljien/sisarten kokemuksia, jotka ovat olleet tekemisissä tämänkaltaisten ihmisten/asioiden kanssa.

Kiitos jo etukäteen.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ne kyllä voi käsittää millaista tapailua on se että nähdään kerran kuukaudessa?
Eihän siinä opi tuntemaan mitenkään toista.

Itse reilu kuukausi sitten aloin tapailemaan naista joka ei ole kymmeneen vuoteen seurustellut ja kertoi olevansa aikalailla sitoutumiskammoinen. Nyt olemme noin pari yötä per viikko yhdessä. Pakkaa sekoittaa mun yhteishuoltajuus ja mimmin vuorotyöt. Toistaiseksi näin on toiminut vaikka mieli tekisi nähdä paljon enemmänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös