Naisasiat

• 7 587 235
  • 26 609

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On noi nettipalstat kyllä tehnyt naisten näkemisestä hankalampaa, tai ainakin erilaista. Joskus 10-15v sitten sitä jutteli netissä lähellä asuvien kanssa ja sopi näkemisen ja kaikki meni aina kivasti. Oli rentoa ja hauskaa. Tietty ikäkin oli toinen, minkä verran se sitten vaikuttaakaan. Mutta nykyään tuntuu että pitäisi jossain netissä jaksaa jauhaa ja tutustua ja esittää kiinnostunutta ja ihastua ennen kuin voi nähdä, ja heti ekalla näkemisellä pitäis saada joku wow-fiilis että näkisi uudestaan tai muuten se oli siinä. En mä missään netissä viitsi tai osaa ihastua mihinkään mielikuvaan, millainen toinen mahdollisesti saattaisi olla enkä mä ekoilla treffeilläkään aina edes muista miettiä haluisinko koskaan seurustella sen kanssa kun en tunne. Muutamankin kerran oon ennen treffejä lähestulkoon tiennyt etten sen kanssa haluaisi seurustella ja ollaan sovittukin että nähdään vaan kaverina, mutta monestikaan naiset ei ole osannut nähdä vaan kaverina kun ollaan sinkkuryhmästä. Sinkkuryhmien ulkopuolella esimerkiksi kaveriryhmissä kyllä pystyy näkemään normaalisti. On tää kummaksi mennyt. Ihminen ei enää kohtaa ihmistä.

Tai no joo tinderistä on jotkut naiset ehdotelleet aika nopeastikin näkemistä, mutta hitto aina oon ryypännyt ja ollut vähän heikossa hapessa enkä ole viitsinyt.

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta nykyään tuntuu että pitäisi jossain netissä jaksaa jauhaa ja tutustua ja esittää kiinnostunutta ja ihastua ennen kuin voi nähdä, ja heti ekalla näkemisellä pitäis saada joku wow-fiilis että näkisi uudestaan tai muuten se oli siinä. En mä missään netissä viitsi tai osaa ihastua mihinkään mielikuvaan, millainen toinen mahdollisesti saattaisi olla enkä mä ekoilla treffeilläkään aina edes muista miettiä haluisinko koskaan seurustella sen kanssa kun en tunne.

Ehkä tossa pitää tunnistaa kaksi ihan erilaista mallia parinhakuun. Kyllä mä ymmärrän, että toisten mielestä on ihan turha jauhaa ja viestitellä viikkotolkulla netissä, kun kumminkin homma testataan sitten todellisuudessa livenä. Mutta antaa se mahdollisuuden tentata vastapuolesta ne tietyt perustavanlaatuiset asiat, joista jos on eri näkemys, niin se on sitten sama siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen samantien.

Mutta kyllä se näkeminen sieltä on parissa viikossa aikaseksi saatava, tai sitten sitä ei koskaan tule. Ainakin jos se ei ole mistään etäisyyksistä kiinni.

scholl

Jäsen
Mitä noi sellaiset sinkkuryhmät on? Ehkä sä pettter juttelet väärässä paikassa.
Ehkä tossa pitää tunnistaa kaksi ihan erilaista mallia parinhakuun. Kyllä mä ymmärrän, että toisten mielestä on ihan turha jauhaa ja viestitellä viikkotolkulla netissä, kun kumminkin homma testataan sitten todellisuudessa livenä. Mutta antaa se mahdollisuuden tentata vastapuolesta ne tietyt perustavanlaatuiset asiat, joista jos on eri näkemys, niin se on sitten sama siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen samantien.

Aivan, mutta se järjestelmän pitäisi kertoa se jo valmiiksi. Internet-aikaan pitäisi olla hemmetin helppoa rakentaa sellainen kysymyslomake, jonka perusteella se järjestelmä osaa ehdottaa oikeanlaista tyyppiä. Keinoäly etc. On aivan naurettavaa, että Tinder esimerkiksi on kuin 1500-luvulta. Etäisyys, ikä ja kuva, eikä mitään muuta. Mikä hiton juttu se etäisyys muutenkaan on, kun matka taittuu nykyään hieman joutuisammin kuin keskiajalla. Syy, miksei niiden naisten kanssa jaksa jutella mitään netissä, on se, että kysyvät typeriä tai ovat alun perin urpoja, jotka kysyvät vielä typeriä. Se on täysin väärin, että hölmöt ihmiset saavat ylipäätänsä lähettää viestejä. Mä en ainakaan vastaa viesteihin mitään.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sinkkuryhmien ulkopuolella ei ajatella noin. Joko just jotenkin tai sitten ei mitenkään. Joku joskus sanoikin että eri sinkkupalstoilla näkee ne samat naamat. Ja pointti tossa siis on se, että jostain kaveriryhmistä löytää kumppanin paljon helpommin kuin sinkkuryhmistä, mikä on jo ajatuksena ihan hassu.

Esimerkiksi vasta tuli hyvää jatkoa sulle -viesti kun se käsitti että joku sen ihan pieni negatiivinen juttu olisi mulle joku kynnys seurusteluun. En jaksanut enää selitellä kun olikin tota Suomi24-jengiä.

Niin ja noissa sinkkuryhmissä monet (enemmän ehkä naiset) puhuu että on ollut kamalia treffejä ja ehkä se tyyppikään ei ole ollut sellainen kuin netissä. Siis ööö? Ja netissä huomaa naisilta herutusta ja miehiltä perseen nuolemista. Ei tuollaiseen kehtaa alistua. Itse kaivavat itseltä verta nenästä. Vähän tulee jopa mieleen että onkohan noi niitä tyyppejä, jotka saa joskus pakit. Ei kait normaalit ihmiset sellaiseen tilanteeseen ajaudu. Ja toinen on se urbaanilegenda jostain iskulauseista, heh.

Muutenkin musta ne on aina parhaimpia treffejä, missä se toinen on ihan erilainen kuin itse. Jännää, mielenkiintoista ja opettavaista, eikä elä vaan omassa kuplassa.

Ehkä tosin johtuu siitäkin kun mulla ei ole koskaan ollut tarvetta seurustella, ainakaan niin miten jotkut sen tekee. Tietty mä kaipaan naisilta asioita.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ootteko muuten huomanneet, että naiset tykkäävät kauheasti kertoa mitä kaikkea heille-, ja työkavereille on päivän aikana tapahtunut? Jonkin verran rasittavaa, kun mua ei yhtään kiinnosta. Työt loppuu, niin elämä alkaa. Mikä ihme juttu sekin on?

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ootteko muuten huomanneet, että naiset tykkäävät kauheasti kertoa mitä kaikkea heille-, ja työkavereille on päivän aikana tapahtunut? Jonkin verran rasittavaa, kun mua ei yhtään kiinnosta. Työt loppuu, niin elämä alkaa. Mikä ihme juttu sekin on?

Teillä on vissiin tuore suhde kun et oo vielä oppinut olemaan kuulematta. Mutta älä huoli se taito kehittyy vuosien myötä.

Joo itellä meni kans kolmen vuoden suhde tossa joku aika sitten poikki. Oli mua melkeen 10 v. Nuorempi muija (ite 31 v.) Ja joku identiteettikriisi sille tuli. Muuttui syksyn aikana ihan eri ihmiseksi oli mielialan vaihtelua, sanoi ettei tiedä onko kiinnostunut naisista vai miehistä (tämä tuntuu muuten olevan helvetin yleistä reilu parikybäsillä naisilla), nukkui paljon ja jotain masentuneisuuttakin olin havaitsevinani. Sitten vaan sanoi että haluaa olla yksin ja ei pysty olemaan kenenkään kanssa. Itse olin vähän äimän käkenä aluksi mutta nyt on toisaalta jopa ihan helpottunut olo kun voi keskittyä itseensä ilman että miettii kokoajan mitä toisella liikkuu mielessä. Nyt ajattelin hetken olla ihan näin. Kyllä sieltä joku sitten taas tulee vastaan :D

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Teillä on vissiin tuore suhde kun et oo vielä oppinut olemaan kuulematta. Mutta älä huoli se taito kehittyy vuosien myötä.

Kaksi vuotta ollaan asuttu yhdessä vasta. Mä vaan ihmettelen sitä tarvetta jauhaa, vaikka olen ihan kertonutkin, että ei kiinnosta. Vastavuoroisuus puuttuu, kun itse en jaksa enää kotona muistella jo selätettyä työpäivää.

sinikettu

Jäsen
Ja joku identiteettikriisi sille tuli. Muuttui syksyn aikana ihan eri ihmiseksi oli mielialan vaihtelua, sanoi ettei tiedä onko kiinnostunut naisista vai miehistä (tämä tuntuu muuten olevan helvetin yleistä reilu parikybäsillä naisilla)
Me varmaa hengaillaan vähän erilaisten nuorten naisten kanssa.

Kannattaa kuunnella ja vähän siinä nyökkäillä ja kenties vähän myönnellä sitä, kuinka Satu ja Maija ovat aikamoisia narttuja, kun puhuvat Hanna-Petteristä pahaa selän takana. Pääsee panee illalla helpommin. Joskus jopa aamulla tai päivällä.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Me varmaa hengaillaan vähän erilaisten nuorten naisten kanssa.

Kannattaa kuunnella ja vähän siinä nyökkäillä ja kenties vähän myönnellä sitä, kuinka Satu ja Maija ovat aikamoisia narttuja, kun puhuvat Hanna-Petteristä pahaa selän takana. Pääsee panee illalla helpommin. Joskus jopa aamulla tai päivällä.

Ai pitäisi sen kuuntelemisen päälle jaksaa vielä köyriäkin! Ei kyllä tule mitään.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ollut kohta yhdeksän vuoden ajan asunnottomana ja käytännössä rahattomana vielä paria vuotta kauemmin. Näistä karuista reaaliteeteista huolimatta en ole menettänyt kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen ja seurustelun aloittaminen sen oikean löydettyäni tuntuu nykyään enemmän mahdolliselta kuin aiemmin. En halua käyttää hyväkseni mahdollisesti eteeni tulevaa ystävällismielistä ja auttavaista naisihmistä eli käytännössä muuttaa hänen luokseen asumaan siltä istumalta, mutta en myöskään ole kovinkaan mielelläni kertomassa hänelle omasta tilanteestani. Kannattaako minun ainakin siksi aikaa, kunnes tilanteeni selkiytyy, lakata haaveilemasta parisuhteesta vaiko lähteä ns. seikkailumielellä pyörimään kaupungin menomestoissa tai oikeammin niiden ulkopuolella ja olla avoin tilanteestani mahdollisille kiinnostuneille?

godspeed

Jäsen
Asuntoloissa, hylätyissä rakennuksissa, autoissa. Muutaman kerran vuodessa sukulaisten luona.

On tietysti helppoa sanoa, mutta jos itse pystyy vaikuttamaan ensin itseensä ja omaan tilanteeseensa ja parantamaan sen, niin silloin voi alkaa huolehtia myös toisesta ja mahdollisesta parisuhteesta. Tavallaan ihmiset "vaatii", että tilanne on tasavertainen, eikä tasapainoton. Toki kaikki on periaatteessa mahdollista.

sinikettu

Jäsen
Luottotiedot menneet, sossusta ei saa senttiäkään eikä edes Kela jeesaa. Minulla ei ole vuokrarästejä, mutta ei myöskään tuloja, joten oravanpyörä on valmis.
Nyt en kyllä ymmärrä, ellei sinulta puutu syystä tai toisesta Suomen kansalaisuutta. Luottotiedot eivät ole ongelma. Monet firmat vuokraavat luottotiedottomille asuntoja. Sossua tai nykyisen kelan juttua en ymmärrä, sillä ellei henkilöllä ole tuloja, niin sieltä on käytännössä pakko tippua rahaa kuukausittain. Ellei sinulla ole vaikka eläkettä ynnä muuta ja kaikki rahat menee viinaan/päihteisiin. Sen lisäksi asumistukea saa ja käsittääkseni kela/sossu voi maksaa osan takuuvuokrasta tai antaa lainan sitä varten.

edit: ilmeisesti Kela on jopa valmis maksamaan takuuvuokran erityistilanteessa: Vuokravakuudet perustoimeentulotuessa - kela.fi

Lisättäköön vielä, että esimerkiksi eräällä tuntemallani henkilöllä on melkein 40-vuotias sukulainen, joka on ollut työttömänä noin parikymppisestä asti, eikä ilmeisesti ole kertaakaan menettänyt sinä aikana joko työttömyysetuuttaan tai sossutukea. Tuskin sinäkään menetät, jos täytät hakemukset kunnolla.

Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Sen verran komppaan @sinikettu a, ettei Suomessa tarvi taivasalla välttämättä asua kun esimerkiksi Tampereen kokoisessa kaupungissa on enää kourallinen asunnottomia ja hekin hippielämäntavallisista syistä, ettei tarvi tehdä mitään koskaan enää. Aikaisemmin oli enemmän, mutta jengi kerättiin kadulta huostaan ja alettiin tekeen jotain heidän eteensä, varsinkin silloin kun ei ollut alkoholismia taustalla tai jos oli, niin siitä otettiin niskalenkki. Jokin tässä haisee.

Voin melkein vannoa, että ei tule. Yli kolmekymppisen miehen markkina-arvo on luokkaa säälittävä nykyisillä parisuhdemarkkinoilla. Toki poikkeustapauksiakin on, jos on pelannut korttinsa hyvin ja esimerkiksi käy töissä.

No olen pelannut korttini ihan hyvin. Vakiduuni ja omistusasunto ja näin. Onpa tässä eron jälkeen pari naista osoittanut kiinnostustaan, eli ei ole säälittävä ja kyllä varmasti tulee :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy