Naisasiat

  • 7 490 951
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliko sulla nuha?

Alitajuiset syyt toiseen innostumattomuudesta selittelee itselleen yleensä jotenkin rationaaliseksi, vaikka kiinni ei oikeesti pääse, miksi joku ei nappaa. Tuo maitojuttu vähän ihmetyttää, jos kyläisäntä/emäntä mulle koodaa, etkä tuotko mukanas jotakin puuttuvaa, ei mulle siitä ainakaan mitään turn offia tulis. Liekö tässä sitten se rinsessan ja rinssin perusero?

Kun tuo haju silmään tuossa törrähti, niin minkäsmoinen sen pitäis olla iskeäkseen? Mikäli siis se on jollakin tavoin oikeassa elämässä määriteltävissä. Vaan jos kuppilassa päädyt piiritystilanteeseen kahden identtiseltä tuoksuvan uroon kanssa, kuinkas valitset? Kysytkö että onko kahvimaidot kotona.

Älä näistä loukkaannu, mua vaan huvitti nuo höppänät esimerkit syinä syttymättömyyteen. Itse en kyllä vetkuttelisi kuukautta, kyllä se parilla tapaamisella selviää josko on lähteäkseen, toinen saattaa olla jo liikaakin, mutta menköön armeliaisuudesta.

Kumppanin on tosiaan tuotava jotain lisäarvoa elämiseen, jotta saman katon alle haluaa, eikä se ole helppo rasti, jos on tasapainoinen tyyppi ja viihtyy itsensä kanssa elellen.

En tietenkään loukkaannu :) Itsehän olen siis aivan täys höppänä. Mutta, onneks nämä ajat ovat osaltani iäksi ohi. Ja elän kaverin kanssa jolle voi sanoa "hyi vittu sää haiset" ja hän lähtee pesemään itseään minun ostamalla suosikkituoksuvalla James Bond 007 suihkusaippualla, jotta saa taas käydä kunnianarvoisan kuningattarensa viereen.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Se on pienestä kiinni. Itse joskus ammoisina sinkkuaikoina ajoin miehen kotiin treffeille. Puolessa välissä matkaa tuli tekstiviesti "tuo maitoa". Ulledullet ja takaisin kotiin. Jos kutsut luoksesi etkä vaivaudu kahviini maitoa edes ostamaan niin heipatpeipat. Yhden sikakomeen miehen parta haisi pahalle, kiitos ei. Yks heppu ei taas tuoksunut yhtään miltään.

Minä olen tullut tavallaan torjutuksi yhden naisen taholta, kun paidan selkämys oli hiukan hikinen... Tuli vielä itse ja pyytämättä kertomaan, että olisi kiinnostunut, mutta kun mun kun se paita... Helvetin kuuma yökerho ja oltiin heiluttu tanssilattialla... myös alkoholilla oli osuutta asiaan, ainakin neidon taholta. Eli kyllä se voi olla pienestä kiinni!

Olen ymmärtänyt muidenkin (kuin @Leelian Lepotuoli ) naisten taholta, että miehen ominaistuoksulla on väliä? Ainakin olen kuullut useammankin kerran, että tuoksun hyvältä eikä nämä neidot ole (käsittääkseni) viitanneet hajusteisiin? Itse en voi tällaista kommenttia ymmärtää ollenkaan, mutta niin kai sitten?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
elän kaverin kanssa jolle voi sanoa "hyi vittu sää haiset"

Tää oli mielenkiintoinen havainto omassa elämässäkin, silloin ammoin Helga - neidin kanssa mä tuoksuin, mutta nykyään kuulemma haisen. No, olen tulkinnut tämän olevan osoitus suhteesta terveellä pohjalla, koska virheettömyys tappaisi jonkun määrittelemättömän ilon yhdessäelosta. Elämä muuttaa asioita muutoinkin koomiseen ja arvaamattomaan suuntaan: itselle on aina ollut se ja sama, onko munulla parta vai ei, mutta koska vaimo ei voi sietää partaa, siitä on tullut taistelu riippumattomuudesta ja itsemääräämisestä, niinpä tasaisin väliajoin meillä sukeutuu selkkaus partahaivenista, vaimo vaatii, että höyläämään just ja minä vedätän ja vedätän, koska vaikka lopulta koen tappion, niin kiusa se on pienikin kuisa. Tämä mitätön ja höppänä asia ilmeisesti kuitenkin pitää jonkinlaisen lieskan tai jännitteen yllä, koska kakskympis vuodet kimpassa elellen on jo kuitattu, enkä ulkoruokintaan ole joutunut kertaakaan, puuta koputtaen..
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen ymmärtänyt muidenkin (kuin @Leelian Lepotuoli ) naisten taholta, että miehen ominaistuoksulla on väliä? Ainakin olen kuullut useammankin kerran, että tuoksun hyvältä eikä nämä neidot ole (käsittääkseni) viitanneet hajusteisiin? Itse en voi tällaista kommenttia ymmärtää ollenkaan, mutta niin kai sitten?

Muistan ja haistan elävästi ensitapaamisen mieheni kanssa kun nysväsin hänen nahkatakin kainalossa, aavistus Opportunea ja häivähdys olutta. Edelleenkin yhdistelmä saa sukat pyörimään jaloissa.

Tää oli mielenkiintoinen havainto omassa elämässäkin, silloin ammoin Helga - neidin kanssa mä tuoksuin, mutta nykyään kuulemma haisen. No, olen tulkinnut tämän olevan osoitus suhteesta terveellä pohjalla, koska virheettömyys tappaisi jonkun määrittelemättömän ilon yhdessäelosta. Elämä muuttaa asioita muutoinkin koomiseen ja arvaamattomaan suuntaan: itselle on aina ollut se ja sama, onko munulla parta vai ei, mutta koska vaimo ei voi sietää partaa, siitä on tullut taistelu riippumattomuudesta ja itsemääräämisestä, niinpä tasaisin väliajoin meillä sukeutuu selkkaus partahaivenista, vaimo vaatii, että höyläämään just ja minä vedätän ja vedätän, koska vaikka lopulta koen tappion, niin kiusa se on pienikin kuisa. Tämä mitätön ja höppänä asia ilmeisesti kuitenkin pitää jonkinlaisen lieskan tai jännitteen yllä, koska kakskympis vuodet kimpassa elellen on jo kuitattu, enkä ulkoruokintaan ole joutunut kertaakaan, puuta koputtaen..

Terveiset Helga-neidille :o)
 

sinikettu

Jäsen
Olen ymmärtänyt muidenkin (kuin @Leelian Lepotuoli ) naisten taholta, että miehen ominaistuoksulla on väliä? Ainakin olen kuullut useammankin kerran, että tuoksun hyvältä eikä nämä neidot ole (käsittääkseni) viitanneet hajusteisiin? Itse en voi tällaista kommenttia ymmärtää ollenkaan, mutta niin kai sitten?
MHC-kudostyyppiproteiinit ne siellä haisee. Sen vuoksi naiset kannattaa ottaa kainaloon heti, kun mahdollista, jotta hän voi tehdä intuitiivisen valinnan, tulisiko teidän penskoillemme tarpeeksi vahva immuunijärjestelmä ja oletko geneettisesti yhteensopiva uros. Jos haistelun jälkeen nainen nyrpistää nenäänsä ja lähtee hitaasti perääntymään, anna hänen mennä. Sinulla ei ole hänen arvoisiansa feromoneja, valitettavasti.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
MHC-kudostyyppiproteiinit ne siellä haisee. Sen vuoksi naiset kannattaa ottaa kainaloon heti, kun mahdollista, jotta hän voi tehdä intuitiivisen valinnan, tulisiko teidän penskoillemme tarpeeksi vahva immuunijärjestelmä ja oletko geneettisesti yhteensopiva uros. Jos haistelun jälkeen nainen nyrpistää nenäänsä ja lähtee hitaasti perääntymään, anna hänen mennä. Sinulla ei ole hänen arvoisiansa feromoneja, valitettavasti.

Aina sitä oppii jotain uutta... Aika hyvin ne naiset on kainalossa pysyneet, kun ne on sinne saanut kerran naarattua...

Tästä tuli mieleen yksi opiskelukaveri, joka kiven kovaan väitti haistavansa milloin naisella on ovulaatio. Ihmeteltiin, miksi tuikitavallisella kaverilla kävi toistuvasti niin hyvä flaksi ja väitti tämän olevan syynä ja keskittyen baarissa pelkästään naisiin, joilla on ovulaatio päällä. Paskapuheena tuota toki pidimme, mutta hienosti keksitty, sitä propsit!
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ei ehkä järkevää ollut. Vastaus vain hänen viesteihinsä jotka eivät mielestäni olleet tästä maailmasta. Sen verran vitutti hänen luulot itsestään että tulipa tehtyä.
Mutta eiköhän tuo nyt ole lopullisesti taputeltu.

Jaahah mihinkähän sivustolle sitä nyt ilmoituksen laittaisi.

Ei helvetti...

Mitä nainen vastasi sulle? Aikamoisen viestin laitoit sille.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ovulaatiota en haista, mutta kuukautiset kyllä haistaa naisen ihosta, esim. niskasta! Ei siis tartte ihan housuista asti nuuskaista.

Olen kuullut kovin monilta naisilta, että tuoksun tosi hyvälle, vaikkei ole ollut mitään hajusteita. Voiko olla joku yleishyvin tuoksuva mies? Tietenkin pitää ensin olla sellaiset viikon-pari ryyppäämättä.
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on pienestä kiinni. Itse joskus ammoisina sinkkuaikoina ajoin miehen kotiin treffeille. Puolessa välissä matkaa tuli tekstiviesti "tuo maitoa". Ulledullet ja takaisin kotiin. Jos kutsut luoksesi etkä vaivaudu kahviini maitoa edes ostamaan niin heipatpeipat.

Tämä kuvaa karulla tavalla sitä, mikä valta-asema keskimääräisellä naisella on pariutumisessa. Toisinpäin tuo tilanne, niin keskimääräinen mies ei olisi todellakaan kääntynyt takaisin. Keskimäärin useammalla naisella on kuitenkin varaa käyttäytyä tuolla tavalla, kun niitä tarjokkaita kuitenkin on aina huomattavasti enemmän.

Toki jos viesti on tosiaan ollut sanatarkasti "tuo maitoa" eikä hirveän paljoa ole aiemmin viestitelty, niin silloin tuo on hieman töksähtävä ja itsekin sellaisen saadessani hieman saattaisin ajatella, että minkälainen tämä ihminen sitten on sosiaalisilta taidoiltaan. Edelleen en kuitenkaan kääntyisi takaisin, koska kun kortteja on tarjolla suht vähän, niin ne tarjolla olevat pitää kääntää.
 

Rimakauhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä nainen vastasi sulle? Aikamoisen viestin laitoit sille.
Ei mitään, joka oli tietysti pirullisin vaihtoehto.

Tänään kadutti koko viesti ja pyysin häneltä anteeksi sitä. Ei ihan meikäläisen normaaleja toimintatapoja ole tuollainen vittuilu. Vastaus oli jäätävä kun hän totesi että ei se mitään, suruun reagoi usein raivolla. Että ihan ymmärrettävää. Kova mimmi. Siksi onkin niin upea nainen.

Ohi on tämä suhde ja taas opittu uutta. Jaksaisikohan sitä elellä ihan itsekseen hetken aikaa.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ei mitään, joka oli tietysti pirullisin vaihtoehto.

Tänään kadutti koko viesti ja pyysin häneltä anteeksi sitä. Ei ihan meikäläisen normaaleja toimintatapoja ole tuollainen vittuilu. Vastaus oli jäätävä kun hän totesi että ei se mitään, suruun reagoi usein raivolla. Että ihan ymmärrettävää. Kova mimmi. Siksi onkin niin upea nainen.

Ohi on tämä suhde ja taas opittu uutta. Jaksaisikohan sitä elellä ihan itsekseen hetken aikaa.

Tottahan se, ei se niin vakavaa ole jos erossa vähän kuohuu pinnalle asti. Hetki itsekseen ja kun siltä tuntuu, niin varovasti liikkeelle. Siitä se taas lähtee. Tsempit sinne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On noi nettipalstat kyllä tehnyt naisten näkemisestä hankalampaa, tai ainakin erilaista. Joskus 10-15v sitten sitä jutteli netissä lähellä asuvien kanssa ja sopi näkemisen ja kaikki meni aina kivasti. Oli rentoa ja hauskaa. Tietty ikäkin oli toinen, minkä verran se sitten vaikuttaakaan. Mutta nykyään tuntuu että pitäisi jossain netissä jaksaa jauhaa ja tutustua ja esittää kiinnostunutta ja ihastua ennen kuin voi nähdä, ja heti ekalla näkemisellä pitäis saada joku wow-fiilis että näkisi uudestaan tai muuten se oli siinä. En mä missään netissä viitsi tai osaa ihastua mihinkään mielikuvaan, millainen toinen mahdollisesti saattaisi olla enkä mä ekoilla treffeilläkään aina edes muista miettiä haluisinko koskaan seurustella sen kanssa kun en tunne. Muutamankin kerran oon ennen treffejä lähestulkoon tiennyt etten sen kanssa haluaisi seurustella ja ollaan sovittukin että nähdään vaan kaverina, mutta monestikaan naiset ei ole osannut nähdä vaan kaverina kun ollaan sinkkuryhmästä. Sinkkuryhmien ulkopuolella esimerkiksi kaveriryhmissä kyllä pystyy näkemään normaalisti. On tää kummaksi mennyt. Ihminen ei enää kohtaa ihmistä.

Tai no joo tinderistä on jotkut naiset ehdotelleet aika nopeastikin näkemistä, mutta hitto aina oon ryypännyt ja ollut vähän heikossa hapessa enkä ole viitsinyt.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta nykyään tuntuu että pitäisi jossain netissä jaksaa jauhaa ja tutustua ja esittää kiinnostunutta ja ihastua ennen kuin voi nähdä, ja heti ekalla näkemisellä pitäis saada joku wow-fiilis että näkisi uudestaan tai muuten se oli siinä. En mä missään netissä viitsi tai osaa ihastua mihinkään mielikuvaan, millainen toinen mahdollisesti saattaisi olla enkä mä ekoilla treffeilläkään aina edes muista miettiä haluisinko koskaan seurustella sen kanssa kun en tunne.

Ehkä tossa pitää tunnistaa kaksi ihan erilaista mallia parinhakuun. Kyllä mä ymmärrän, että toisten mielestä on ihan turha jauhaa ja viestitellä viikkotolkulla netissä, kun kumminkin homma testataan sitten todellisuudessa livenä. Mutta antaa se mahdollisuuden tentata vastapuolesta ne tietyt perustavanlaatuiset asiat, joista jos on eri näkemys, niin se on sitten sama siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen samantien.

Mutta kyllä se näkeminen sieltä on parissa viikossa aikaseksi saatava, tai sitten sitä ei koskaan tule. Ainakin jos se ei ole mistään etäisyyksistä kiinni.
 

scholl

Jäsen
Mitä noi sellaiset sinkkuryhmät on? Ehkä sä pettter juttelet väärässä paikassa.
Ehkä tossa pitää tunnistaa kaksi ihan erilaista mallia parinhakuun. Kyllä mä ymmärrän, että toisten mielestä on ihan turha jauhaa ja viestitellä viikkotolkulla netissä, kun kumminkin homma testataan sitten todellisuudessa livenä. Mutta antaa se mahdollisuuden tentata vastapuolesta ne tietyt perustavanlaatuiset asiat, joista jos on eri näkemys, niin se on sitten sama siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen samantien.

Aivan, mutta se järjestelmän pitäisi kertoa se jo valmiiksi. Internet-aikaan pitäisi olla hemmetin helppoa rakentaa sellainen kysymyslomake, jonka perusteella se järjestelmä osaa ehdottaa oikeanlaista tyyppiä. Keinoäly etc. On aivan naurettavaa, että Tinder esimerkiksi on kuin 1500-luvulta. Etäisyys, ikä ja kuva, eikä mitään muuta. Mikä hiton juttu se etäisyys muutenkaan on, kun matka taittuu nykyään hieman joutuisammin kuin keskiajalla. Syy, miksei niiden naisten kanssa jaksa jutella mitään netissä, on se, että kysyvät typeriä tai ovat alun perin urpoja, jotka kysyvät vielä typeriä. Se on täysin väärin, että hölmöt ihmiset saavat ylipäätänsä lähettää viestejä. Mä en ainakaan vastaa viesteihin mitään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä tossa pitää tunnistaa kaksi ihan erilaista mallia parinhakuun. Kyllä mä ymmärrän, että toisten mielestä on ihan turha jauhaa ja viestitellä viikkotolkulla netissä, kun kumminkin homma testataan sitten todellisuudessa livenä. Mutta antaa se mahdollisuuden tentata vastapuolesta ne tietyt perustavanlaatuiset asiat, joista jos on eri näkemys, niin se on sitten sama siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen samantien.
Mutta sinkkuryhmien ulkopuolella ei ajatella noin. Joko just jotenkin tai sitten ei mitenkään. Joku joskus sanoikin että eri sinkkupalstoilla näkee ne samat naamat. Ja pointti tossa siis on se, että jostain kaveriryhmistä löytää kumppanin paljon helpommin kuin sinkkuryhmistä, mikä on jo ajatuksena ihan hassu.

Esimerkiksi vasta tuli hyvää jatkoa sulle -viesti kun se käsitti että joku sen ihan pieni negatiivinen juttu olisi mulle joku kynnys seurusteluun. En jaksanut enää selitellä kun olikin tota Suomi24-jengiä.

Niin ja noissa sinkkuryhmissä monet (enemmän ehkä naiset) puhuu että on ollut kamalia treffejä ja ehkä se tyyppikään ei ole ollut sellainen kuin netissä. Siis ööö? Ja netissä huomaa naisilta herutusta ja miehiltä perseen nuolemista. Ei tuollaiseen kehtaa alistua. Itse kaivavat itseltä verta nenästä. Vähän tulee jopa mieleen että onkohan noi niitä tyyppejä, jotka saa joskus pakit. Ei kait normaalit ihmiset sellaiseen tilanteeseen ajaudu. Ja toinen on se urbaanilegenda jostain iskulauseista, heh.

Muutenkin musta ne on aina parhaimpia treffejä, missä se toinen on ihan erilainen kuin itse. Jännää, mielenkiintoista ja opettavaista, eikä elä vaan omassa kuplassa.

Ehkä tosin johtuu siitäkin kun mulla ei ole koskaan ollut tarvetta seurustella, ainakaan niin miten jotkut sen tekee. Tietty mä kaipaan naisilta asioita.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ootteko muuten huomanneet, että naiset tykkäävät kauheasti kertoa mitä kaikkea heille-, ja työkavereille on päivän aikana tapahtunut? Jonkin verran rasittavaa, kun mua ei yhtään kiinnosta. Työt loppuu, niin elämä alkaa. Mikä ihme juttu sekin on?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ootteko muuten huomanneet, että naiset tykkäävät kauheasti kertoa mitä kaikkea heille-, ja työkavereille on päivän aikana tapahtunut? Jonkin verran rasittavaa, kun mua ei yhtään kiinnosta. Työt loppuu, niin elämä alkaa. Mikä ihme juttu sekin on?

Teillä on vissiin tuore suhde kun et oo vielä oppinut olemaan kuulematta. Mutta älä huoli se taito kehittyy vuosien myötä.
 
Joo itellä meni kans kolmen vuoden suhde tossa joku aika sitten poikki. Oli mua melkeen 10 v. Nuorempi muija (ite 31 v.) Ja joku identiteettikriisi sille tuli. Muuttui syksyn aikana ihan eri ihmiseksi oli mielialan vaihtelua, sanoi ettei tiedä onko kiinnostunut naisista vai miehistä (tämä tuntuu muuten olevan helvetin yleistä reilu parikybäsillä naisilla), nukkui paljon ja jotain masentuneisuuttakin olin havaitsevinani. Sitten vaan sanoi että haluaa olla yksin ja ei pysty olemaan kenenkään kanssa. Itse olin vähän äimän käkenä aluksi mutta nyt on toisaalta jopa ihan helpottunut olo kun voi keskittyä itseensä ilman että miettii kokoajan mitä toisella liikkuu mielessä. Nyt ajattelin hetken olla ihan näin. Kyllä sieltä joku sitten taas tulee vastaan :D
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Teillä on vissiin tuore suhde kun et oo vielä oppinut olemaan kuulematta. Mutta älä huoli se taito kehittyy vuosien myötä.

Kaksi vuotta ollaan asuttu yhdessä vasta. Mä vaan ihmettelen sitä tarvetta jauhaa, vaikka olen ihan kertonutkin, että ei kiinnosta. Vastavuoroisuus puuttuu, kun itse en jaksa enää kotona muistella jo selätettyä työpäivää.
 

sinikettu

Jäsen
Ja joku identiteettikriisi sille tuli. Muuttui syksyn aikana ihan eri ihmiseksi oli mielialan vaihtelua, sanoi ettei tiedä onko kiinnostunut naisista vai miehistä (tämä tuntuu muuten olevan helvetin yleistä reilu parikybäsillä naisilla)
Me varmaa hengaillaan vähän erilaisten nuorten naisten kanssa.

Ootteko muuten huomanneet, että naiset tykkäävät kauheasti kertoa mitä kaikkea heille-, ja työkavereille on päivän aikana tapahtunut? Jonkin verran rasittavaa, kun mua ei yhtään kiinnosta. Työt loppuu, niin elämä alkaa. Mikä ihme juttu sekin on?
Kannattaa kuunnella ja vähän siinä nyökkäillä ja kenties vähän myönnellä sitä, kuinka Satu ja Maija ovat aikamoisia narttuja, kun puhuvat Hanna-Petteristä pahaa selän takana. Pääsee panee illalla helpommin. Joskus jopa aamulla tai päivällä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Me varmaa hengaillaan vähän erilaisten nuorten naisten kanssa.

Kannattaa kuunnella ja vähän siinä nyökkäillä ja kenties vähän myönnellä sitä, kuinka Satu ja Maija ovat aikamoisia narttuja, kun puhuvat Hanna-Petteristä pahaa selän takana. Pääsee panee illalla helpommin. Joskus jopa aamulla tai päivällä.

Ai pitäisi sen kuuntelemisen päälle jaksaa vielä köyriäkin! Ei kyllä tule mitään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ollut kohta yhdeksän vuoden ajan asunnottomana ja käytännössä rahattomana vielä paria vuotta kauemmin. Näistä karuista reaaliteeteista huolimatta en ole menettänyt kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen ja seurustelun aloittaminen sen oikean löydettyäni tuntuu nykyään enemmän mahdolliselta kuin aiemmin. En halua käyttää hyväkseni mahdollisesti eteeni tulevaa ystävällismielistä ja auttavaista naisihmistä eli käytännössä muuttaa hänen luokseen asumaan siltä istumalta, mutta en myöskään ole kovinkaan mielelläni kertomassa hänelle omasta tilanteestani. Kannattaako minun ainakin siksi aikaa, kunnes tilanteeni selkiytyy, lakata haaveilemasta parisuhteesta vaiko lähteä ns. seikkailumielellä pyörimään kaupungin menomestoissa tai oikeammin niiden ulkopuolella ja olla avoin tilanteestani mahdollisille kiinnostuneille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös