Naisasiat

  • 7 491 820
  • 26 542

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itteä on kyllä aina ärsyttäny, ku nainen ei voi suoraan sanoa, että sitä ei kiinnosta nähä tai olla tekemisissä. Aina pitää keksiä himmeitä selityksiä ja sit ne olettaa, että mies siitä tajuaa. No onneks ei tarvi moisia miettiä, ku tyttöystävä nykyään löytyy. :) :D
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liian hyvältä se nyt rupesi tuntumaankin. Pari kertaa nähtiin ja kaksi kertaa luvannut tulla nainen mun luona käymään. Molemmat perunut. Tänäänkin piti tulla ja yli viikko sitten sovittiin, että näin tehdään. Tuli sitten äsken viestiä, että olikin sopinut kavereiden kanssa jotakin jo aikaisemmin ja ne suuttuu jos ei se meekkään yms. settiä. Taidan vastata, että "Ok teen noista kukista sitten salaattia mitkä sulle ostin".
Itteä on kyllä aina ärsyttäny, ku nainen ei voi suoraan sanoa, että sitä ei kiinnosta nähä tai olla tekemisissä. Aina pitää keksiä himmeitä selityksiä ja sit ne olettaa, että mies siitä tajuaa. No onneks ei tarvi moisia miettiä, ku tyttöystävä nykyään löytyy. :) :D
Nainen nyt lähtökohtaisesti hakee pariutumiskumppanikseen upgreidausta omaan statukseensa (se on geeneissä, haetaan jälkeläisille hyvä perimä). Ok, pääsit treffeille, hyvä. Oletko treffien jälkeen kynnysmatto, jolle saa tehdä mitä vaan? Ei kuulosta hyvältä. Kaverikortti viuhuu. Samaan aikaan kuitenkin naisen itsetuntoa hivelee se, että on joku kysymässä treffeille ja siten osoittamassa kuinka hyvä pariutumiskumppani nainen on. No, ei tällaiseen tule suostua. Ja uhriutuminen/marttyyri "kukat salaatiksi" on viimeinen tikki.

Oon itse huomannut, että lahjojen, kukkien tms. osto on yleensä aina virhe. Siis treffailuvaiheessa. (Itsehän en ole ollut markkinoilla vuosiin, kivasti aviossa, mutta olin minäkin joskus sinkku, löysin vaimoni vasta pitkälti 30v+ iässä.) Siis kukilla tai lahjoilla hyvitellään sitä omaa heikkoa itsetuntoa ja alempaa sosiaalista statusta. Ei näin. Korkeintaan, jos lahja osoittaa korkeampaa statusta eli asemaa, eli vaikka "sain duunista ilmaiset liput viiniteistinkiin, käytetäänkö pois vai annanko duunin penalle", jossa ilmaistaan, että hyvää on tarjolla, ja sitä on aseman vuoksi tarjolla luultavasti myöhemminkin, eivätkä liput ole kovin kummoinen juttu, niin tällaisessa tilanteessa poikkeuksellisesti voi tuollaisen lahjan tarjota. Eli tavallinen ihminen ei juuri koskaan. (Vakiintuneessa parisuhteessa asia on eri, vaimot tykkäävät lahjoista, mutta silloin niillä on eri merkitys, mies ei osta lahjaa paikatakseen heikompaa statustaan, vaan siksi koska se ilahduttaa ihanaa vaimoa: Sinkkumiehet luulevat ostavansa kukkia sinkkunaisille samasta syystä, mutta luulevat väärin.)

Naiset määrittävät miehen sosiaalista statusta (ja siten pariutumiskelpoisuutta) monin keinoin, ja yksi niistä on miehen suosio muiden naisten kanssa. Yksi jos toinenkin sinkku voi kokemuksesta sanoa, että on ollut ensin puoli vuotta ilman, sitten käy flaksi, heti perään flaksi toistamiseen ja sitten vielä kolmaskin nainen on pyrkimässä liiveihin, kunnes jotenkin taas päädytään lähtöruutuun ja ollaan taas puoli vuotta pimeydessä. Naisilla on siis hyvä vaisto siihen, kuka on hot ja kuka not. Tämän tähden kaverikortin saaneet miehet saattavat saada mustasukkaisuuskohtauksia kaverinaisiltaan, jos jotain vipinää ilmenee (jos se kaveri olisi sittenkin hot?). No, tämähän on lääke: jatkakaa samaan malliin, ja kertokaa lisää kuinka naiset hinkuavat liiveihin. Jos se kaverikortin antanut nainen huomaa, että teillä on flaksia muuallakin, voi se vielä muuttaa mieltään, jos se nainen nyt enää kiinnostaa (luultavasti kiinnostaa, kun olette jääneet siihen lähelle pyörimään). Ongelmahan tässä on se, että kaverikortin hyväksyvät yleensä vain sellaiset miehet, joilla se flaksi ei käy, jolloin kaverimiehen ainoaksi tehtäväksi jää kynnysmaton rooli, jossa pönkitetään naisen itsetuntoa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Olisi paljonkin kommentoitavaa aiheeseen (nimim. kokemusta on). Yhdessä tapauksessa varattu nainen (naimisissa siis) sai hirveitä kilareita siitä, että "ohitin" hänet tärkeyslistalla eli tapailin mieluiten muita ystäviäni kuin häntä. Ihme dramaqueen. Onneksi laitoin pisteen sille(kin) tarinalle. Joskus tekee kipeätä, ettei enää nähdä mutta parempi näin. Mutta lisää tuonnempana.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jaa, täällä spekuloitiin, että mitä sitä viisaana setänä neuvoisi ymmällään olevalle nuorukaiselle (jotka luojan kiitos eivät paljon neuvoja kysy - paree tehdä omat virheet ja oppia niistä kuin jonkun toisen) - jotkut sanovat notta lennä kukasta kukkaan, jotkut kannattavat sitoutumista, jotkut uskovat (kaikista maailman asioista) evoluutiobiologiaan ja vinkuja-Laasaseen.

Minä sanoisin, notta älä usko yleistyksiin: ihmisiä on kaikkiin juniin ja kaikki suhteet ja tilanteet ovat ainutlaatuisia - älä ole liian naiivi, mutta älä myöskään liian kyyninen. Ja yksi olisi tietysti se, että pidä naisista, älä väheksy tai suhtaudu heihin kuin yhdestä muotista veistettyyn laumaan. Ja että terve itsetunto ja itsetuntemus ovat hyviä asioita kaikenlaisten suhteiden solmimisessa: luota itseesi niin muutkin luottavat.
 
Nainen nyt lähtökohtaisesti hakee pariutumiskumppanikseen upgreidausta omaan statukseensa (se on geeneissä, haetaan jälkeläisille hyvä perimä). Ok, pääsit treffeille, hyvä. Oletko treffien jälkeen kynnysmatto, jolle saa tehdä mitä vaan? Ei kuulosta hyvältä. Kaverikortti viuhuu. Samaan aikaan kuitenkin naisen itsetuntoa hivelee se, että on joku kysymässä treffeille ja siten osoittamassa kuinka hyvä pariutumiskumppani nainen on. No, ei tällaiseen tule suostua. Ja uhriutuminen/marttyyri "kukat salaatiksi" on viimeinen tikki.

Oon itse huomannut, että lahjojen, kukkien tms. osto on yleensä aina virhe. Siis treffailuvaiheessa. (Itsehän en ole ollut markkinoilla vuosiin, kivasti aviossa, mutta olin minäkin joskus sinkku, löysin vaimoni vasta pitkälti 30v+ iässä.) Siis kukilla tai lahjoilla hyvitellään sitä omaa heikkoa itsetuntoa ja alempaa sosiaalista statusta. Ei näin. Korkeintaan, jos lahja osoittaa korkeampaa statusta eli asemaa, eli vaikka "sain duunista ilmaiset liput viiniteistinkiin, käytetäänkö pois vai annanko duunin penalle", jossa ilmaistaan, että hyvää on tarjolla, ja sitä on aseman vuoksi tarjolla luultavasti myöhemminkin, eivätkä liput ole kovin kummoinen juttu, niin tällaisessa tilanteessa poikkeuksellisesti voi tuollaisen lahjan tarjota. Eli tavallinen ihminen ei juuri koskaan. (Vakiintuneessa parisuhteessa asia on eri, vaimot tykkäävät lahjoista, mutta silloin niillä on eri merkitys, mies ei osta lahjaa paikatakseen heikompaa statustaan, vaan siksi koska se ilahduttaa ihanaa vaimoa: Sinkkumiehet luulevat ostavansa kukkia sinkkunaisille samasta syystä, mutta luulevat väärin.)

Naiset määrittävät miehen sosiaalista statusta (ja siten pariutumiskelpoisuutta) monin keinoin, ja yksi niistä on miehen suosio muiden naisten kanssa. Yksi jos toinenkin sinkku voi kokemuksesta sanoa, että on ollut ensin puoli vuotta ilman, sitten käy flaksi, heti perään flaksi toistamiseen ja sitten vielä kolmaskin nainen on pyrkimässä liiveihin, kunnes jotenkin taas päädytään lähtöruutuun ja ollaan taas puoli vuotta pimeydessä. Naisilla on siis hyvä vaisto siihen, kuka on hot ja kuka not. Tämän tähden kaverikortin saaneet miehet saattavat saada mustasukkaisuuskohtauksia kaverinaisiltaan, jos jotain vipinää ilmenee (jos se kaveri olisi sittenkin hot?). No, tämähän on lääke: jatkakaa samaan malliin, ja kertokaa lisää kuinka naiset hinkuavat liiveihin. Jos se kaverikortin antanut nainen huomaa, että teillä on flaksia muuallakin, voi se vielä muuttaa mieltään, jos se nainen nyt enää kiinnostaa (luultavasti kiinnostaa, kun olette jääneet siihen lähelle pyörimään). Ongelmahan tässä on se, että kaverikortin hyväksyvät yleensä vain sellaiset miehet, joilla se flaksi ei käy, jolloin kaverimiehen ainoaksi tehtäväksi jää kynnysmaton rooli, jossa pönkitetään naisen itsetuntoa.

Toi saa myös välillä sangen sairaita ilmenemismuotoja. Joitakin vuosia sitten yksi minusta kiinnostunut nainen pyyteli käymään ja kahville ym pidemmän aikaa, mutta koska itseä ei kiinnostanut, niin sanoin aina kohteliaasti ei tai en ehdi. Kerran sitten passasin tämän naisihmisen kanssa jonkin after workin tai vastaavan, koska menin sairaalaan katsomaan tuolloin vakavasti sairaana ollutta kaveriani. Asiassahan ei kai muuten olisi ollut kenenkään mielestä mitään erikoista, ellei tämä potilaana virunut henkilö olisi ollut nainen myös. Ja tähän väliin myös aiheellisena selvennyksenä, että mitään romanttista saati seksuaalista ei tämän henkilön kanssa koskaan ole ollut, ei silloin eikä jälkikäteenkään. Mutta siis voi jumalauta minkä kohtauksen tämä sitkeä kahville pyytäjä tästä nostikaan... minulla oli kuulemma joku perverssi fiksaatio sairaisiin naisiin ja luusereihin, kun ei hänen menestystä ja tekorusketusta hohkava glamourinsa kiinnostanut. Huutomerkkejä viesteissä toki myös paljon. Anteeksi ei pyytänyt koskaan, mutta loppuipahan ne ulos pyytämiset sentään. Me miehet sentään niellään ne kaverikortit suht asiallisesta ja ehkä dramaattisimmat tekee kukista salaattia. :D
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Täällähän on saanut ihan hyviä ja viisaista vastauksia. Kiitos niistä. Ehkä tämä kukkasalaatti läppä kuvasti sitäkin, että kyllä mua jonkinverran asia harmitti. Kyllä mä mielestäni ihan asiallisen vastauksen sille laitoin ja hommat sitten ehkä joskus jatkuu jos jatkuu. Kyllä meressä kaloja riittää.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Koko kaverikortti juttu on vain ruma kupla. Kortin antaja ei oikeasti halua olla kaveri tai edes missään tekemisissä. Kortin saaja ei halua uskoa, että nyt napsahti paskat kortit. "kyllä se oikeasti tykkää minusta vaikka ei vastaa viesteihin"
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Miksi pitää pommittaa siihen asti, että saa "kaverikortin"? Kyllähän terveellä maalaisjärjellä pystyy päättelemään, kiinnostaako toista vai ei. Jos seuralainen vetoaa joihinkin muihin menoihin eikä ehdota korvaavaa tapaamista, peli on kaput. Vaikka itse olisin kuinka ihastunut, tajuan koko ajan kyllä missä mennään. Ainahan se kirpasee jos ei saa vastakaikua, mutta turha alkaa kynnysmatoksi.

Itse ollut siinä onnellisessa asemassa, että naiset tehnyt enemmän alotteita meikäläiselle, kun minä heille. Yllättävän moni kärkikorin nainenkin. Kun niiden kanssa jaksaa jauhaa ja viestitellä, helpolla pääsee.
 
Miksi pitää pommittaa siihen asti, että saa "kaverikortin"? Kyllähän terveellä maalaisjärjellä pystyy päättelemään, kiinnostaako toista vai ei. Jos seuralainen vetoaa joihinkin muihin menoihin eikä ehdota korvaavaa tapaamista, peli on kaput. Vaikka itse olisin kuinka ihastunut, tajuan koko ajan kyllä missä mennään. Ainahan se kirpasee jos ei saa vastakaikua, mutta turha alkaa kynnysmatoksi.

Itse ollut siinä onnellisessa asemassa, että naiset tehnyt enemmän alotteita meikäläiselle, kun minä heille. Yllättävän moni kärkikorin nainenkin. Kun niiden kanssa jaksaa jauhaa ja viestitellä, helpolla pääsee.

Nimenomaan paino sanalla jaksaa. Onhan se kivaa päästä panemaan toisinaan, mutta jos sen eteen on pitänyt viestitellä loputtomasti, esittää kiinnostunutta ja muka kuunnella naisen suusta/näppikseltä tulevaa diipadaapaa, niin en oikein enää nykyään tiedä,että jääkö siinä edes voitolle? Iso määrä elämää ja aikaa menee kyllä totaalisen hukkaan siinä jahtaamisessa ja kun tulee vähän näin vanhemmaksi, niin se nuorena innostanut thrill of the chasekin puuttuu täysin. Nykyään jos muistan esim sunnuntaina, että alkavalle viikolla on treffit tullut sovittua, niin päälimmäinen tunne on mallia kevyt vitutus. Ohareita en viitsi ainakaan selvin päin nykyään tehdä, eli aina sitä tulee sitten käytyä muka tutustumassa tai vaihtoehtoisesti menee vaikka "hammaslääkäriin" eikä tiedä millon ehkä kävis seuraavan kerran muttanytpitäälopettaamoi... tavallaan kaverikortti kai tuokin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi pitää pommittaa siihen asti, että saa "kaverikortin"? Kyllähän terveellä maalaisjärjellä pystyy päättelemään, kiinnostaako toista vai ei. Jos seuralainen vetoaa joihinkin muihin menoihin eikä ehdota korvaavaa tapaamista, peli on kaput. Vaikka itse olisin kuinka ihastunut, tajuan koko ajan kyllä missä mennään. Ainahan se kirpasee jos ei saa vastakaikua, mutta turha alkaa kynnysmatoksi.

Itse ollut siinä onnellisessa asemassa, että naiset tehnyt enemmän alotteita meikäläiselle, kun minä heille. Yllättävän moni kärkikorin nainenkin. Kun niiden kanssa jaksaa jauhaa ja viestitellä, helpolla pääsee.
Joku tykkää tehdä jotain ja toinen taas toista ja kolmas sitten taas jotain ihan muuta. Mä en ole koskaan viitsinyt ruveta tohon että jauhaisi turhanpäiväistä skeidaa viesteissä tai livenäkään. Se jotenkin ei tunnu sen arvoiselta. Ennemmin on oma itsensä ja rehellinen itselleen. Ei esitä mitään.

Mutta tosta kaverikortista oon samaa mieltä. Sitähän pitää oikein hakemalla hakea että saa sellaisen. Ei se yleensä luonnollisesti tule.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tosta kaverikortista oon samaa mieltä. Sitähän pitää oikein hakemalla hakea että saa sellaisen. Ei se yleensä luonnollisesti tule.
Tarkoitatko että naiset sanovat että "ei, en halua enää koskaan olla missään tekemisissä kanssasi"? Ja lähestymiskielto päälle?
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Täällä kun tuosta kaverikortista puhutaan, niin itse otin sellaisen vastaan pari päivää sitten opiskelututultani, josta olen ollut kiinnostunut noin vuoden.

Kumpikaan meistä ei ollut tehnyt kunnollista aloitetta ennen viime viikkoa, kunnes (hivenen humaltuneena) päädyin hänen luokseen. Me ei tunneta toisiamme hirveän hyvin. Olemme lähinnä tutustuneet tiedekuntamme sekafutisjoukkueessa. Humalassa hän kertoi, että on ollut pidempään musta kiinnostunut, mutta venannut aloitettani, jota ei omaan tyypilliseen tapaani ole kuitenkaan suunnaltani tullut. Kerroin, että fiilis on ollut molemminpuoleista, mutta en vain ole kyennyt tekemään kunnon aloitetta aikaisemmin. Aamulla olin melko valmis leimaamaan koko jutun ja kaiken puheen vain kännijutuksi, mutta myös krapulassa juttelimme tuntikaupalla ja olimme lähekkäin. Lähtiessäni himaan ilmassa oli, ainakin omasta mielestäni, melko selkeät signaalit, mikä homman nimi oikein oli. Sovittiin, että nähdään tänä viikonloppuna, mutta jouduin perumaan tapaamisen, kun mun piti lähteä käymään ulkopaikkakunnalla. Pistin viestiä ja tiedustelin, miten ensi viikko sopisi. Hän ilmoitti, että voidaan nähdä myöhemminkin, mutta hänestä tuntuu ikävältä sanoa, ettei hän näe meitä muuna kuin kavereina. Just. Kuitenkin hän haluaisi kovasti nähdä, mutta mä totesin, että mun tarvitsee hieman sulatella tätä juttua.

Nyt on aika höynäytetty olo ja olen yrittänyt järkeillä tuota kuviota jotenkin itselleni. Näen häntä varmaan ensi viikolla, ihan vaan kaveripohjalla sitten. Vähän oudolta vaan tuntuu, että miksi hän haluaa silti kovasti nähdä mua, jos olen hänelle "vain" kaveri? Turhaa analysointia, varmaankin? Vähän ottaa vain pannuun se, että itse näkisin meidän jutussa paljon enemmän potentiaalia, mutta kuten lontooksi sanotaan "it takes two to tango".
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olemme lähinnä tutustuneet tiedekuntamme sekafutisjoukkueessa.
---
Hän ilmoitti, että voidaan nähdä myöhemminkin, mutta hänestä tuntuu ikävältä sanoa, ettei hän näe meitä muuna kuin kavereina.
---
Näen häntä varmaan ensi viikolla, ihan vaan kaveripohjalla sitten.
Näet... siis miksi? Eikö sulla ole kavereita? Ei näin. Sanot, että nähdään futistreeneissä, ja no hard fiilings, kaikkea hyvää sulle... (Sitä paitsi naapurin Pirjo kyseli kans ulos, eikä se puhunut mitään kaveripohjista). :) Itseäsi tuossa vaan kiusaat. :(
 

Jeffrey

Jäsen
Lähtiessäni himaan ilmassa oli, ainakin omasta mielestäni, melko selkeät signaalit, mikä homman nimi oikein oli. Sovittiin, että nähdään tänä viikonloppuna,

Ensimmäinen sääntö on se, että sovi se tapaaminen mahdollisimman nopeasti, jos sellaisesta on ollut puhetta. Ei mitään seuraavaa viikonloppua vaan päivä kaksi. Naisilla on se sisäänrakennettu excel kaavio, joka hitaamassakin Pentiumissa kerkeää raksuttamaan sinulle miinusmerkkisen arvosanan jos liian kauan odotat. Toinen on ihan sekin, että nyky yhteiskunnassa tilanteet tulee ja menee kokoajan vain nopeammin ja jokaisen nurkan takana on sen kilpailevan firman toimipiste.

Kaukana on ne ajat, jolloin tekstiviestiin ei saanut vastata samana päivänä, jottei vaikuttaisi liian innostuneelta, tai jolloin naisen kanssa piti/pystyi leikkiä kuukausitolkulla sitä kissa-hiiri-leikkiä.

Täältä myös sama neuvo, jonka @Dynamo jo sinulle antoi, jatka matkaa. Ilmoita tosiaan sille "nähdään futistreeneissä, ja no hard fiilings". Se on ainoa tapa jolla sä mahdollistat jotain tulevaisuudessa. Jos sä lähdet sen eteen jotain nöyristelemään, se korkeintaan käyttää sua hetken hyväkseen ja jättää "kun ei tunnu siltä". Nöyristelemällä voit saada sen hetken pillua, mutta siitä hyvästä pitkän vitutuksen, eikä välttämättä se sekajoukkuekkaan enää maistuisi.
 
Toinen on ihan sekin, että nyky yhteiskunnassa tilanteet tulee ja menee kokoajan vain nopeammin ja jokaisen nurkan takana on sen kilpailevan firman toimipiste.

Kaukana on ne ajat, jolloin tekstiviestiin ei saanut vastata samana päivänä, jottei vaikuttaisi liian innostuneelta, tai jolloin naisen kanssa piti/pystyi leikkiä kuukausitolkulla sitä kissa-hiiri-leikkiä.

Jos etsisin seurustelusuhdetta, niin kokisin kyllä tuon vitun stressaavana. Oon asiaa joskus pohtinut ja en millään tajua, että mihin ihmisillä on niin saakelin kiire ja hätä. Kyllä mä ainakin haluaisin saada ihmisestä jotain selvää pienen ajan kanssa ilman, että pitää kimpoilla jonkun fiiliksen tai hätiköinnin kanssa.

Elämän tämäkin osa-alue tuntuu olevan tolkutonta kilpailua ellei jopa kilpavarustelua nykyään. Ei siis kaikkien kohdalla tietenkään, mutta aika monille kyse on investoinneista ja vaihtokaupoista.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jos etsisin seurustelusuhdetta, niin kokisin kyllä tuon vitun stressaavana. Oon asiaa joskus pohtinut ja en millään tajua, että mihin ihmisillä on niin saakelin kiire ja hätä. Kyllä mä ainakin haluaisin saada ihmisestä jotain selvää pienen ajan kanssa ilman, että pitää kimpoilla jonkun fiiliksen tai hätiköinnin kanssa.

Elämän tämäkin osa-alue tuntuu olevan tolkutonta kilpailua ellei jopa kilpavarustelua nykyään. Ei siis kaikkien kohdalla tietenkään, mutta aika monille kyse on investoinneista ja vaihtokaupoista.

Parisuhteessahan on kyse investoinnista - etenkin, jos halutaan lapsia. Investoidaan tulevaisuuteen lasten kautta (pojasta/tytöstä polvi paranee). Mutta pohjimmiltaan olet oikeassa. Nykyään ei välttämättä haluta edes tutustua toiseen kunnolla. Halutaan vaan seksiä ja vaihdetaan seuraavaan (ajatellaan, että parempaa on luvassa). Toki riippuu ihmisestä. Jotkut haluavat nähdä sinut toistekin, toiset antavat suoraan kaverikortin käteen.
 
Parisuhteessahan on kyse investoinnista - etenkin, jos halutaan lapsia. Investoidaan tulevaisuuteen lasten kautta (pojasta/tytöstä polvi paranee). Mutta pohjimmiltaan olet oikeassa. Nykyään ei välttämättä haluta edes tutustua toiseen kunnolla. Halutaan vaan seksiä ja vaihdetaan seuraavaan (ajatellaan, että parempaa on luvassa). Toki riippuu ihmisestä. Jotkut haluavat nähdä sinut toistekin, toiset antavat suoraan kaverikortin käteen.

No itse osaan pitää kersoja vain lopun elämää pilaavana tapaturmana, mutta voin ymmärtää tuon investointinäkökulman siinä. Vitusti rahaa, resursseja ja vitutustahan siitä seuraa.

Mun mielestä siinä ei ole mitään vikaa, että haluaa vain paneskella menemään. Mikäs sen mukavampaa. Sitä en vain ymmärrä, että monet naiset tutustuessa kuitenkaan eivät tätä myönnä, vaan vastoin totuutta kertovat etsivänsä suhdetta. Ääni kellossa kuitenkin muuttuu tai asenne lievenee, kun itse sanoo ettei halua mitään vakavaa. Onko tämä joku säälittävä imagojuttu? Haluaa vain kyytiä takaapäin tms, mutta ei pysty asiaa kertomaan heti kärkeen.

Mutta itse tosiaan kun kasvoi siihen, että jos joku vakavammin kiinnostaa, niin sit edetään ajan kanssa jos edetään. Nykyään jos et tee päätöstä saman tien, niin joku Guido tinderistä otetaan tilalle.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mutta itse tosiaan kun kasvoi siihen, että jos joku vakavammin kiinnostaa, niin sit edetään ajan kanssa jos edetään. Nykyään jos et tee päätöstä saman tien, niin joku Guido tinderistä otetaan tilalle.

Tämän takia pitäisi molemmilla osapuolilla olla pokkaa kertoa heti alussa, mitä kaipaavat. Kaikki kun eivät heti halua sänkyyn hyppiä, eivätkään toisaalta käydä aina kahvillakaan. Jossei nainen/mies tiedä heti alussa, mitä etsii, niin sitten on jotain vialla. Jos toista kiinnostaa enemmän älypuhelin kun sun lärvis, niin siitäkin voi jotain johtopäätöksiä vetää. Tosin en liene mikään asiantuntija, koska en ole seurustellut ikinä.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Nimenomaan paino sanalla jaksaa. Onhan se kivaa päästä panemaan toisinaan, mutta jos sen eteen on pitänyt viestitellä loputtomasti, esittää kiinnostunutta ja muka kuunnella naisen suusta/näppikseltä tulevaa diipadaapaa, niin en oikein enää nykyään tiedä,että jääkö siinä edes voitolle? Iso määrä elämää ja aikaa menee kyllä totaalisen hukkaan siinä jahtaamisessa

Ei tarvitse tahallaan ymmärtää väärin, tai sitten ilmaisin asian epäselvästi. En tarkoittanut, että pitäisi esittää kiinnostunutta ja lässyttää asioita, mitä ei itse allekirjoita, päästäkseen pukille. Jauhamisella tarkoitin lähinnä sitä, että kun kohteena on sellainen henkilö, joka olisi lopulta vaikka sitä parisuhde kamaa, on mukava jutella niiitä näitä, tutustua toiseen, kiirehtimättä niin kuin tuossa yllä toteat itsekkin. Itsellä kohteena vain sellaiset naiset, kenestä olen kiinnostunut 100%, pelkän panemisen jätän muille. Nykyaikahan tehnyt tämän helpoksi. Itsellä monta kokemusta siitä kun päästään asteelle "syvälliset keskustelut", nainen alkaa vaatimaan tapaamisia ja "miten tuollainen mies voi olla sinkkuna" jne. Toki onhan tuo ajanhaaskausta siinä mielessä, että jos livenä homma ei natsaakkaan. Siksi en ymmärrä tyyppejä jotka juoksevat treffeiltä treffeille. Näkeehän siinä seuralaisia huomattavasti enemmän ja jonkun kanssa voi natsatakkin, mutta itse tykkään mennä pidemmän kaavan kautta. Sillä kaverikorttien määrä minimoituu kun signaalit ovat vahvoja.

Älytöntä ajatella, että pillun perässä pitäisi alkaa valehtelemaan ja esittämään. Jos mun mukaan baarista joku lähtee, se on juuri sellainen henkilö jonka kanssa voisi seurustella, kärkikorin nainen. Toinen juttu sitten tuleeko toista kertaa, jos nainen paljastuu idiootiksi tai nainen ajattelee minusta yhden illan perusteella samaa.

Hyvä esimerkki tinderin kautta eräs saatanan hyvännäköinen neitonen, jonka kanssa nähtiin meikäläisen mittakaavalla yllättävänkin nopeasti. Kroppa mallia täydellinen. Siinä muutamia kertoja nähtiin ja touhuiltiin. Mitä enemmän nähtiin, sen vajaammaksi nainen osoittautui. Tappoi halut kyllä minimiin. Nainen olisi halunnut enemmänkin, mutta ei niin ei. Ehdotti lopulta jopa pelkkää panosuhdetta. Sillä liputan henkisen yhteyden puolesta myös seksissä, mistä täällä onkin aiemmin keskusteltu.
 
Jossei nainen/mies tiedä heti alussa, mitä etsii, niin sitten on jotain vialla. Jos toista kiinnostaa enemmän älypuhelin kun sun lärvis, niin siitäkin voi jotain johtopäätöksiä vetää. Tosin en liene mikään asiantuntija, koska en ole seurustellut ikinä.

Enkä oikeastaan suosittele edes kokeilemaan, ei se mitään elämää suurempaa valaistumista tarjoa.

Mutta tavallaan totta tuo, että pitäisi tietää mitä on muista etsimässä. En kuitenkaan heti dumaisi jotain olevan "vialla", jos ei tiedä, koska se tuntuu olevan tämän päivän yleinen ilmiö. Kun parisuhde elintärkeänä instituutiona on menettämässä asemansa tässä yhteiskunnassa, niin ei se ihme ole, että moni nuori ainakaan ei tiedä mitä haluaa samaan aikaan, kun vastakkainen sukupuoli kuitenkin kiinnostaa. Sitten vain katsellaan ja mietitään, että onko mun markkina-arvo just ideaalissa balanssissa sen toisen kanssa ja päädytään ettei ole, kun se on duunari sekä pitää rumia kenkiä. Meille pelkkää seksiä haluaville tämä aika loputtomine vaihtoehtoineen on aikamoinen jackpot, mutta parisuhdetta haluaville sama ilmiö tuntuu olevan jopa jollain tapaa kirous. Tai mikä mä olen sanomaan, mutta tuntuu sille, että koska kaikki mahdollisuudet on kännykän kautta saatavissa, niin mihinkään tai kehenkään ei olla tyytyväisiä kuukautta pidempään. Tai jos joku suhde alkaa, niin jossain vessan oven takana tai kaverien saunailloissa tinderi laulaa entiseen malliin ihan vain siltä varalta, että pääsis vaihtamaan vaikka vielä pikkaisen parempaan. Koko hommassa on niin paljon muuttujia nykyään, että melkoinen stressinsietokyky pitää olla olemassa jaksaakseen ryhtyä mihinkään vakavampaan, olipa sitten mies tai nainen. Ei käy nuorisoa kateeksi, mutta tuskinpa nuo mitään samaa elämysmaailmaa mun ikäluokan kanssa jakavat muutenkaan.

Ei tarvitse tahallaan ymmärtää väärin, tai sitten ilmaisin asian epäselvästi. En tarkoittanut, että pitäisi esittää kiinnostunutta ja lässyttää asioita, mitä ei itse allekirjoita, päästäkseen pukille. Jauhamisella tarkoitin lähinnä sitä, että kun kohteena on sellainen henkilö, joka olisi lopulta vaikka sitä parisuhde kamaa, on mukava jutella niiitä näitä, tutustua toiseen, kiirehtimättä niin kuin tuossa yllä toteat itsekkin. Itsellä kohteena vain sellaiset naiset, kenestä olen kiinnostunut 100%, pelkän panemisen jätän muille. Nykyaikahan tehnyt tämän helpoksi. Itsellä monta kokemusta siitä kun päästään asteelle "syvälliset keskustelut", nainen alkaa vaatimaan tapaamisia ja "miten tuollainen mies voi olla sinkkuna" jne. Toki onhan tuo ajanhaaskausta siinä mielessä, että jos livenä homma ei natsaakkaan. Siksi en ymmärrä tyyppejä jotka juoksevat treffeiltä treffeille. Näkeehän siinä seuralaisia huomattavasti enemmän ja jonkun kanssa voi natsatakkin, mutta itse tykkään mennä pidemmän kaavan kautta. Sillä kaverikorttien määrä minimoituu kun signaalit ovat vahvoja.

Älytöntä ajatella, että pillun perässä pitäisi alkaa valehtelemaan ja esittämään. Jos mun mukaan baarista joku lähtee, se on juuri sellainen henkilö jonka kanssa voisi seurustella, kärkikorin nainen. Toinen juttu sitten tuleeko toista kertaa, jos nainen paljastuu idiootiksi tai nainen ajattelee minusta yhden illan perusteella samaa.

Hyvä esimerkki tinderin kautta eräs saatanan hyvännäköinen neitonen, jonka kanssa nähtiin meikäläisen mittakaavalla yllättävänkin nopeasti. Kroppa mallia täydellinen. Siinä muutamia kertoja nähtiin ja touhuiltiin. Mitä enemmän nähtiin, sen vajaammaksi nainen osoittautui. Tappoi halut kyllä minimiin. Nainen olisi halunnut enemmänkin, mutta ei niin ei. Ehdotti lopulta jopa pelkkää panosuhdetta. Sillä liputan henkisen yhteyden puolesta myös seksissä, mistä täällä onkin aiemmin keskusteltu.

Mä en vain edelleenkään osaa nähdä mitään "henkistä" seksissä. Olen pahoillani, mutta paneminen on panemista, fyysisten tarpeiden purkamista ja kivaa ajanvietettä. Jopa terveellistä sellaista, piristää kummasti, kunhan ei ole joutunut tekemään asian eteen liikaa itseään tykö tai tutustumaan. Ei siinä silloin ole mitään merkitystä luonteenpiirteillä, kunhan nyt ei sentään mihinkään ihan retardiin mene yhtymään.

Yleensä tuollaisista henkisyyksistä ja syvemmistä yhteyksistä kokevat harhoja naiset. Sitä ajattelee itse, että tämä oli tässä ja sanoo moi, niin eikö ala tulemaan jotain viestejä perään. Näin siis vaikka ei olisi todellakaan ollut sanallakaan siihen suuntaan, että tapailu, tutustuminen tai jokin muu kiinnostaisi yhtään. Mulle nämä yhden yön jutut pysyvät sellaisina, selkeä linja siis. En mä niille edes moikkaa enää jälkikäteen ta0i vastaa baarissa katseisiin saati viitsi höpöttää jossain röökikopissa. Sitä on saanut mitä halusikin, eikä sen jälkeen enää olla mitään läsnäoloa velkaa. Matka jatkuu. Liekö kyse siitä, että jossain perus nussimisessakin halutaan nähdä jotain erikoista ja sitten häkellytään, kun se toiselle yllättäen olikin vain sitä seksiä. Yhyy, luulin merkinneeni jotakin, laitoin ihan biletopin päälle.

Siis ihan oikeasti. Jos kaksi ihmistä panee humalassa yhteisestä sopimuksesta, niin miten helvetissä niin mitättömästä asiasta voi saada draaman aikaan? Ja etenkään, jos mitään aiempaa historiaa ei edes ole. Elämä jatkuu ja seuraavalla kierroksella sitten uudelle pesälle tai vehkeelle.
 
Viimeksi muokattu:

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Olen pahoillani, mutta paneminen on panemista, fyysisten tarpeiden purkamista ja kivaa ajanvietettä. Jopa terveellistä sellaista, piristää kummasti, kunhan ei ole joutunut tekemään asian eteen liikaa itseään tykö tai tutustumaan. Ei siinä silloin ole mitään merkitystä luonteenpiirteillä, kunhan nyt ei sentään mihinkään ihan retardiin mene yhtymään.

Heh, mitä tarkalleen ottaen tässä pahoittelet? En minä mieltäni pahoita, jos joku haluaa panna kaikkea mikä liikkuu, ilman tunteita, vaikka itse en niin tee. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tuskin samoista naisista tullaan koskaan tappelemaan.

Kaverikorteista tuli vielä jännä tapaus mieleen. Joskus tuossa kuutisen vuotta sitten kun edellisen kerran olin sinkkuna, tapasin kaupunki-illan jälkeen naisen, joka vei jalat alta totaalisesti. Nähtiin siinä kesän aikana joitakin kertoja, naitiin ja pidettiin hauskaa. Nuorena miehenä olisin ehdottomasti halunnut jotain enemmänkin, mutta aavistelin jo silloin kyseessä olevan vähän menevämpi tapaus. Ajattelin, että jos alan jotain suhde juttuja hänellä höpöttämään, heilahtaa se kuuluisa kaverikortti ja tuskin tullaan olemaan missään tekemisissä. Noh, homma hiipui sitten hiljalleen ja tapasinkin lyhyen ajan päästä avokkini jonka kanssa oltiin nelisen vuotta. Kun erosin avokista, kesä oli aika tapahtumarikas ja tuli kierrettyä kaikenmoisia festareita ja tapahtumia. Sattumalta sitten taas nähtiin tämän menevän mimmin kanssa. Ei itse ollut seurustellut tässä välissä, joten aiemmat speksit menevyydestä oli osunut täysin. Noh, juttu luisti niin kuin aikanaan ja hommat eskaloitui aina petipuuhiin asti. Kesän aikana törmättiin useasti ja yleensä sattumalta ja sitten jatkettiin iltaa yhdessä tai isommalla porukalla. Tiedostan, että kyseisen daamin kanssa en tule ikinä yhdessä olemaan, mutta viihdyn aivan helvetin hyvin hänen seurassa. Kesän jälkeen homma taas hiipui eikä mulla ole edes mitään haluja tälle daamille viestiä laittaa. Tiedän, että taas tulevana kesänä tullaan törmäämään, ja jos molemmat on sinkkuina, hauskaa pitämään. Tämä onkin niitä harvoja tapauksia, kun tulee uiteltua meisseliä ilman haihattelua suhteesta.

Mitä tällä haen takaa, on se että, kyllähän rivien välistä pystyy lukemaan niin helvetin paljon. Siksi en ymmärrä, että pitää alkaa tapailu vaiheessa väkisin tenttaamaan missä mennään tai pommittamaan sairaalloisesti, että heilahtaa se kaverikortti. Itse tykkään jättää asioita avoimeksi, jonka jälkeen, vuosienki päästä, kivoja asioita voi tapahtua.
 
Heh, mitä tarkalleen ottaen tässä pahoittelet? En minä mieltäni pahoita, jos joku haluaa panna kaikkea mikä liikkuu, ilman tunteita, vaikka itse en niin tee. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tuskin samoista naisista tullaan koskaan tappelemaan.

Pahoittelin, etten ymmärtänyt aiemman viestin pointtiasi. Mutta siinä oot oikeassa, että tuskin samoista naisista ikinä tapellaan, kun en tasan ala yhdestäkään niistä kilpailemaan. Jos joku ihan oikeasti haluaa jotain hoitoa enemmän kuin minä, niin kaikin mokomin, siitä vain. Vähän sama, kuin joku tulisi kaupassa vastaan ja haluaisi jauhelihapaketin tms välttämättä minun ostoskoristani. Ei siitä jaksa riidellä, vaan käy hakemassa itselleen uuden.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Pahoittelin, etten ymmärtänyt aiemman viestin pointtiasi. Mutta siinä oot oikeassa, että tuskin samoista naisista ikinä tapellaan, kun en tasan ala yhdestäkään niistä kilpailemaan. Jos joku ihan oikeasti haluaa jotain hoitoa enemmän kuin minä, niin kaikin mokomin, siitä vain. Vähän sama, kuin joku tulisi kaupassa vastaan ja haluaisi jauhelihapaketin tms välttämättä minun ostoskoristani. Ei siitä jaksa riidellä, vaan käy hakemassa itselleen uuden.

Et ymmärrä, että joku tykkää eri asioista kuin sinä? Toinen tykkää jauhelihasta ja toinen karjalanpiirakoista. Ei tää oo niin vaikeeta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös