Naisasiat

  • 7 490 762
  • 26 542

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On varmaan totta, että nainen haluaa suojella minua entisen elämänsä ongelmilta. Tarkoitus on siis hyvä. Silti minua häiritsee, että hän haluaa kärsiä yksin. Haluaisin jotenkin auttaa häntä ja tukea häntä nykyistä enemmän.

Otappa ihan rauhallisesti. Itseasiassa tuo tilanne antaa teille mahdollisuuden simuloida sitä perinteistä seukkaamista, jota paitsi jää helposti aikuisten uusissa parisuhdekoukeroissa. Ihan arvokas asia tuo on. Ihan samoin sitä nuorena mentiin ja bailattiin sen parin kanssa, ennen kuin perhe ja "aikuiselämä" suhteet sitten muokkaa omanlaisikseen. Yksi vinkki on siis, että älä ole turhaan kärsimätön. Ymmärrän, että tuossa toisessa lauseessa koet juuri niin kuin kirjoitat, mutta joskus elämässä tulee tilanteita, joissa pitää käydä ne ns. omat "taistelut" eikä nille mitään voi tehdä ulkopuoliset, vaikka kuinka on lähipiirissä. Tähän myös, otappa rauhallisesti, parhaiten sotket ja vaikeutat asioita tulemalla kolmantena osapuolena kahakkaan mukaan, sillä ei voi muuta kuin pahentua, parhaiten autat, kun annat kumppanisi ymmärtää, että olet valmiina, jos hän pyytää, mutta et sotkeennu, etkä ala valmentaa häntä oman elämänsä ongelmien kohtaamisessa. Saat varmasti pointsit, jos osaat oikeassa paikassa antaa sen tilan mitä toinen tarvitsee.

Muutoinkin, mainitset tekstissäsi hänen erilaisuudestaan hänen kotiseutuvillaan, epäilen, että hänellä on siihen ihan erinomaiset syyt. Mikäli kyseessä on pieni paikka juoruelämä on aivan oma lukunsa tuollaisissa paikoissa. Mikäli vielä hänen eksällään on sosiaalista statusta tuossa pikkupaikassa, voi pelissä olla panoksena lapsen huoltajuusriidat, jotka, vaikka onnellisesti hänen kannaltaan päättyisivätkin, ovat todella raskaita ja uuvuttavia, jos toinen osapuoli sattuu olemaan ns. tyypillinen suomalainen jääräpää, joka välitä tuon taivaallista, vaika lapset olisi rikki ja palasina ja tanner ympärillä tuhkana, kunhan saa kuviitteellisen "voiton" lopulta itselleen. Näitä tyyppejä on ikävä kyllä suomenniemi täynnänsä, niin kuin täälläkin olet saanut näitä ecxel -, markkina arvo-, ynnä muita seurustelusopimus pellejä saanut lukea viestistä toiseen. Häiriintynyt, tai olematon tunne - elämä narsistisine piirteineen tuntuu joskus suomalaisten kansantaudilta ja juuri nämäiset sankarit sukupuolesta riippumatta saa aikaan valtaosan näistä ns. perhehelveteistä, vielä sen perheen hajoamisenkin jälkeen.

Tuet häntä parhaiten olemalla se, jota hän elämäänsä kaipaa, samalla autat omaakin asiaasi suhteen tulevaisuuden suhteen. Voit tietenkin tunnustella olisiko mahdoton ajatus, että sopivalla hetkellä, he muuttaisivat sinun luoksesi, tai että perustaisitte perheenne johonkin muualle, kuin tuolle ahdistavan kuuloiselle juorukylälle. Tästä vielä neuvo: älä koskaan kärtä ja hingu lasten tapaamista, Hän kyllä tietää koska se hetki on, ole vain valmiina silloin. Ennenkaikkea, luota, luota ja luota, sellaista rakkaus on ja sen päälle parisuhde rakentuu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tähän myös, otappa rauhallisesti, parhaiten sotket ja vaikeutat asioita tulemalla kolmantena osapuolena kahakkaan mukaan, sillä ei voi muuta kuin pahentua, parhaiten autat, kun annat kumppanisi ymmärtää, että olet valmiina, jos hän pyytää, mutta et sotkeennu, etkä ala valmentaa häntä oman elämänsä ongelmien kohtaamisessa. Saat varmasti pointsit, jos osaat oikeassa paikassa antaa sen tilan mitä toinen tarvitsee.

Kiitos, tämä on varmaankin ihan fiksu neuvo. Olen sanonut naiselle, että mitä tahansa apua hän tarvitseekin, niin autan häntä tai ainakin yritän auttaa. Se lienee totta, että jos lähtisin kolmantena pyöränä kovin aktiivisesti riitoihin mukaan, niin se ei ainakaan naista hyödyttäisi. Siitä voisi pikemminkin tulla lyömäase ex-ukolle, joka voisi vaikka alkaa pelata lapsia omalle puolelleen tämän avulla. Joten kai tätä täytyy vain jaksaa katsella sivusta, vaikka pahaa tekee toisen puolesta.

Muutoinkin, mainitset tekstissäsi hänen erilaisuudestaan hänen kotiseutuvillaan, epäilen, että hänellä on siihen ihan erinomaiset syyt. Mikäli kyseessä on pieni paikka juoruelämä on aivan oma lukunsa tuollaisissa paikoissa. Mikäli vielä hänen eksällään on sosiaalista statusta tuossa pikkupaikassa, voi pelissä olla panoksena lapsen huoltajuusriidat…

Hyvin tarkkanäköisesti huomasit asiat rivien välistä. Kyllä, ex-mies on johtajatason ihmisiä, joten hänellä on ainakin jonkin verran sosiaalista statusta paikkakunnalla. Tosin nainenkin tunnetaan, koska tekee työtä omalla persoonallaan. Ex-miehen taloutta ero ei horjuta tippaakaan, sen sijaan naisen elintaso suunnilleen romahti eron myötä, kun joutuu omalla (pienellä) palkallaan tulemaan toimeen. Kaiken lisäksi ex-ukko ostaa lapsille uudenkarheita iPhoneja sun muita kalliita lahjoja ja yrittää kupata naiselta aina puolet rahoista ihan vittuillakseen, koska tietää, ettei naisella ole varaa.

Ja kuten aiemmin sanoin, erossa ex-mies aikoo viedä tuhkatkin pesästä, eikä nainen jaksa tapella, koska haluaa vain ukosta eroon ja lasten kärsivän mahdollisimman vähän. Huoltajuusriitoihin en kuitenkaan usko, sillä nainen on säilyttänyt ex-ukon vihaviestit juuri sen varalta. Äijä on ollut onneksi sen verran torspo, että on antanut naiselle tämän aseen kuin hopealautasella. Mutta toisaalta miehen aseman takia nainen ei myöskään uskalla viedä viestejä poliisin lueskeltavaksi. Ja pienellä paikkakunnalla olisi varmaan kammottavaa, jos tuttu poliisimies lueskelisi tuollaisia viestejä.

Voit tietenkin tunnustella olisiko mahdoton ajatus, että sopivalla hetkellä, he muuttaisivat sinun luoksesi, tai että perustaisitte perheenne johonkin muualle, kuin tuolle ahdistavan kuuloiselle juorukylälle.

Tämä olisi tietenkin hyvä ratkaisu, sitten kun asiat olisivat tarpeeksi pitkällä, mutta ex-miehelläkin on valitettavasti sanansa sanottavana siihen, missä lapset asuvat. Nainen inhoaa koko paikkakuntaa ja on sanonut, että ilman lapsia hän muuttaisi heti Helsinkiin, mutta toisaalta lapsillakin on paikkakunnalla kaverit. Nainenkaan ei siis halua lasten elämään liikaa muutoksia ainakaan tässä vaiheessa, ero on jo tarpeeksi iso muutos.

Tästä vielä neuvo: älä koskaan kärtä ja hingu lasten tapaamista, Hän kyllä tietää koska se hetki on, ole vain valmiina silloin.

Joo, en ole ajatellutkaan häntä tässä asiassa painostaa. Sehän on täysin hänen päätöksensä, koska hän haluaa esitellä minut lapsilleen. Lapset kuulemma epäilevät jotain, mutta eipä tuossa voi hoputtaa. Siitäkin huolimatta, että joku voisi pitää tätä asiaa myös suhteen vakavuuden mittarina. Mutta ehkä näin vaikeassa tilanteessa sitä ei kannata ajatella.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eikö teillä runkkareilla ja muilla homoilla ole muka joulun tienoilla naisasioita? Olette vissiin toivoneet joulupukilta pumpattavaa kuminaista, ettei sitten enää ole tähän ketjuun asiaa.

Joo, hyvää joulua vaan kaikille, en minä sillä.

No sen verran juonipaljastan, että tämä orastava kohteeni ei pidä yhtään koirista. Silleen puoliarasti jossain kohtaa kysyi, että mitäpä mieltä olen koirista. Ja sitten selvisi, että senkin vanhemmat olivat hankkineet vanhoilla päivillään koiran - vieläpä ihan samanlaisen kuin minun äitini hankki. Sanoin, että nyt hän kysyi koiratykkäämisasiaa harvinaisen oikealta ihmiseltä. Ei nyt tartte koirafanien suuttua, ei me teidän fifiä tulla potkimaan. Mutta aika vapauttavaa, että tässä asiassa on sama linjaus. Ja sitten on muitakin hämmentäviä samanlaisia arvoja. Tässä onkin nyt vähän vaikeampi miettiä, että mihin saatanaan se tämä suhde sitten kaatuu, kun tämä tuntuu nyt siltä, että ottelumade taivaassa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lapsiin. Next.
Tuon jätin syötiksi, mutta en usko. Hän on minua vuoden nuorempi eli lastentekoa ajatellen jo meleko vanaha akka. Ja varsinkin kun ei ole yhtään mikään lapsifani. Ei tartte sanoa, että on se kohta. Ei ole. Siskonsa lapsille kutoi sukat, että siinä saa olla lahjansa. Sitten kun lapset oppivat lukemaan, niin saavat vuosittain jonkun kirjan. "olen se täti, jolta saa aina paskan lahjan, haha". Kaunista. Minähän menin eilen kauppaan ostamaan veljeni 2- ja 3-vuotiaille lapsille joululahjoja. Kiertelin lentsussani tuskaisena aikani marketia ja keksin parhaan lahjan, jonka he voivat saada: en osta heille mitään. Viime vuonna ne saivat säkkitolkulla lahjoja. Katsoin jo, että onpa tolkuton läjä lahjoja, niin sen jälkeen vielä tuotiin kaksi säkkiä lisää lahjoja. Arviolta 40-50 lahjaa per lapsi. Paras lahja siis on, etteivät saa enää yhtään enempiä lahjoja ja olen heille joulupukkina. Vielä parempi lahja olisi, jos veisin esim. 2/3 niiden lahjoista Pelastusarmeijan Joulupataan ja olisin Joulupukkina. No, pääsinpä nokittamaan naiselle, että minun lahjani on ikään kuin vielä paskempi.

Joo, ei meille lapsia. Muutenkin kuollaan kohta kaikki, tai lähes kaikki.
 

Jeffrey

Jäsen
Vielä parempi lahja olisi, jos veisin esim. 2/3 niiden lahjoista Pelastusarmeijan Joulupataan ja olisin Joulupukkina.

Millonkas susta on tullut tollanen hinttari takatuuppari homppeli? Sähän olit takavuosina jatkoajan suurin panomies, nykyään tollanen heinähattu hissukka hiippari?

Häpeäisit noita sun laitteita lässytyksiäsi. Mutta hyvää joulua nyt kuitenkin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Häpeäisit noita sun laitteita lässytyksiäsi. Mutta hyvää joulua nyt kuitenkin.
Ehkä olen jo liian lässy, etten edes älyä hävetä. Toivo on mennyttä.

Mitä nyt tuohon varsinaiseen asian tulee, niin tämä vuosi on ollut liian raisu ikään kuin raportoitavaksi. Kahdeksat festarit kesällä, Tinder syksyllä käyttöön ja muut peruskuviot päälle, niin ihmeen paljon sitä ehtii harrastaa. Ikähaarukkana 21-52. Tuo 52 oli kyllä paljon parempi kuin 21. Sitten nuo mun toiset treffit kestää 12 päivää tuon yhden antikoiratyypin kanssa. Enempää en tohdi sanoa, ettei polteta roviolla.
 

Carlos

Jäsen
Tässä onkin nyt vähän vaikeampi miettiä, että mihin saatanaan se tämä suhde sitten kaatuu, kun tämä tuntuu nyt siltä, että ottelumade taivaassa.

Älä huoli, meille kaikille on käsikirjoitettu kasakaupalla sitä itseään tähän elämään, kyllä sitä riittää ilman että yrittää edes arvuutella. Jos ei sen naisen taholta, niin sitten kaikki muu ympärillä. Eli jos elämääsi sattuu joku mukava päivä jonkun naisen kanssa, niin nauti siitä. Shit will hit the fan ihan pian sen jälkeen joka tapauksessa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Älä huoli, meille kaikille on käsikirjoitettu kasakaupalla sitä itseään tähän elämään, kyllä sitä riittää ilman että yrittää edes arvuutella. Jos ei sen naisen taholta, niin sitten kaikki muu ympärillä. Eli jos elämääsi sattuu joku mukava päivä jonkun naisen kanssa, niin nauti siitä. Shit will hit the fan ihan pian sen jälkeen joka tapauksessa.
No ei minulla kyllä ole hirveänä ollut ongelmia varsinkaan viimeisimpien naisten kanssa. Edellisen kanssa olin kuitenkin lähes 2,5 vuotta. No, ok, ei se ole mikään 20 vuotta, mutta silti. Olen siis sitä mieltä, että muistinikin mukaan (mitä olen palstalta lukenut) Carloksen nainen on hankalahko nainen, eivätkä kaikki naiset ole läheskään niin hankalia. Mutta myös sitä mieltä, että hyvähän teillä voi olla ja voitte sopia toisillenne. Mutta ei me kaikki olla niin paljon ongelmien parissa. No eipä silläkään, etteikö jotain aina tule. Sillä loppujen lopuksihan mikään ei tunnu olevan naisilla pysyvästi riittävän hyvin. Jos on käynytkin niin, että asiat ovat miehen ja naisen välillä sattumoisin sattuneet olemaan hyvin, liian pitkään, niin naiset pitkästyvät ja tekevät jonkun tempauksen, jolloinka asiat eivät enää olekaan hyvin. Kun asiat ovat välillä päin helvettiä, vasta silloin asiat ovat oikeasti hyvin. Jään nyt sitten seuraamaan, että millä tavalla tämän naisen kanssa asiat menevät päin helvettiä. Kerron sitten joskus täällä, ettei tartte jäädä epätietoisuuteen.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämän kirjoituksen idea ei ole varsinaisesti kuulla neuvoja tai kenenkään mielipidettä asiasta, mutta välillä on ihan terapeuttista vaan kirjoittaa asioista. Olen tähän ketjuun joskus avautunut pidempiäkin pätkiä tilanteesta lapseni äidin kanssa, joka nyt on tässä viimeiset pari vuotta (sen verran taitaa edellisestä kerrasta jo lähes olla aikaa) elänyt ja liikkunut edes takas pysähtymättä kuitenkaan ikinä mihinkään. On ollut ylä- ja alamäkiä, mutta koskaan emme ole asioita saaneet kunnolla sovittua, vaan olemme olleet semmoisessa oudossa välitilassa. Tähän tuli tänään nyt sitten muutos, kun sain viimeinkin rohkeutta sanoa asian mitä olen ajatellut jo pitkään, mutta pelännyt sen aiheuttamaa kipua ja näin ollen jättänyt sen aina sanomatta. Huomenna kun päivä valkenee näemme paremmin mitä on tapahtunut, mutta juuri nyt olen henkisesti jo ulkona ovesta. Tuleva viikko lienee henkisesti aivan kauhea, mutta tämä päätös oli pakko tehdä jossain välissä, vaikka se pahalta tuntuukin, sillä tätä nykyistä kuviota ei kestä kenenkään psyyke pitkään.

Emme siis ole yhdessä, mutta autan paljon lapsen kanssa ja vietämme näin ollen aikaa yhdessä useita päiviä viikossa. Seksi ei ole osana samalla tavalla, kun yhdessäolo aikana, mutta sitäkin on ollut. Nainen on käynyt joillain treffeillä, mutta ei ole mitään sen enempää tehnyt. Itselläni on ollut jo pidemmän aikaa tapailukumppani, josta myös nainen on tietoinen. Tämä kuvio vaan on ihan helvetin raskas henkisesti molemmille ja ainakin omalta osaltani voin sanoa, että se estää täysin elämässä eteenpäin menon. En vaan pysty tuntemaan mitään ketään muita kohtaan, koska olen henkisesti vielä kiinni tässä kyseisessä naisessa. Tiedostaen omat rajani näissä asioissa, tiedän etten pääse tästä henkisestä "riippuvuudesta" eroon ilman ihan konkreettistsa pidempää pätkää jolloin emme näe lainkaan. Tämä taas ei ole mahdollista lapsen takia, koska en tahdo häntä hylätä ja muutamasta muusta tekijästä johtuen hän tarvitsee apua lasten (lapsellani on myös sisko) kanssa.

Kimmoke tämän kirjoitukseen tuli, kun tajusin ettei tämä todennäköisesti tule ratkaisemaan yhtään mitään, vaan pelkästään lisää tämän hetken suhteen paskoja puolia vieden kaikki hyvät kokonaan pois. Ahdistus on melkoinen ja tämä tuleva yö tulee menemään hyvin varmasti aika nolla unilla.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En myöskään usko ollenkaan siihen, etteikö sillä hullulla ex-miehellä olisi jotain tekemistä sen ex-vaimonkin kanssa.

Jos minä jotain olen tässä elämäni aikana oppinut parisuhteista, niin sen ettei kannata KOSKAAN uskoa sokeasti mitä ihmiset kertovat existään. Siitä entisestä hyvin helposti maalataan kuva jonain hulluna, mutta jätetään ne omat virheet ja sekoilut kertomatta, jotka ovat olleet häntä ajamassa siihen tilaan, että tekee jotain "hullua". On hyvin luonnollista, että ihminen koittaa uuden ihastuksen edessä korostaa puolia, jotka toista viehättävät ja samalla peitellä mahdollisia huonoja. Tämän takia ei tietenkään myöskään kerrota välttämättä asioista, kun se oma puoli, koska kertomalla kaikki paljastettaisiin samalla itsestään asioita mitkä tahdotaan pitää salassa.

Olen seurannut sen uuden miehen asemassa miten satutettu nainen on kohdellut exäänsä ja kuunnellut ne lukuisat tarinat tämän huonoistsa puolistaan. Vasta jälkikäteen olen alkanut miettimään noita juttuja ja hänen reagointiaan jokaiseen exän viestiin, kun olen nähnyt ns. koko kuvan ja tunnistan nämä naisen omat tavat. On olemassa henkisesti sairaita ihmisiä, mutta useimmiten se toisen "hulluksi" tuleminen johtuu myös vastapuolen tekosista. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Olen seurannut sen uuden miehen asemassa miten satutettu nainen on kohdellut exäänsä ja kuunnellut ne lukuisat tarinat tämän huonoistsa puolistaan. Vasta jälkikäteen olen alkanut miettimään noita juttuja ja hänen reagointiaan jokaiseen exän viestiin, kun olen nähnyt ns. koko kuvan ja tunnistan nämä naisen omat tavat. On olemassa henkisesti sairaita ihmisiä, mutta useimmiten se toisen "hulluksi" tuleminen johtuu myös vastapuolen tekosista. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Tähän aika vahva komppaan. Jokainen meistä jotka ovat joskus tehneet hölmöjä asioita, pelkäävät niiden asioiden nousua pinnalle myöhemmissä elämänvaiheissa. Helposti näillä eksillä voi olla tapana suolata se toinen osapuoli, jotta sen toisen osapuolen kertomaa ei enää uskottaisiin. Lapset käyttäytyy ihan samalla tavalla vaikka rikkoessaan lautasen kotonaan, juoksevat äidille kertomaan, että veli sen teki.

Oma eksäni esimerkiksi valehteli hänen eksänsä pettäneen häntä. Samaan aikaan kuulin varoituksia tästä naisesta minun ja tämän eksän yhteisiltä tutuilta, mutta enhän minä niitä uskonut. Sangen yllättävää sitten kuitenkin oli jälkikäteen saada tietää se, että se olikin juuri minun eksäni, joka oli omaansa pettänyt. Eksäni samat toimintamallit olivat kuuleman mukaan toistuneet myös hänen edellisessä suhteessaan, sekä sitten omien kokemuksien mukaan omassa suhteessaamme ja hänen seuraavassaan.

Oma eksäni oli ihan läpimätä. Sillä asteella, että edes parhaat kaverini eivät uskoneet minua hänestä avautuessani, ennenkuin kuulivat samoja juttuja myös muualta. Nyt olen ottanut ihan tietoisesti sen linjan, että en enää näistä asioista puhu uusille naistuttavuuksille. Niistä puhuminen tuskin nostaisi minun pisteitä, eivätkä he välttämättä edes minua uskoisi, enkä minä voi heitä siitä syyttää koska enhän minäkään uskonut näitä useammasta suunnasta tulleita vihjailuja hänestä meidän tapailuvaiseessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos minä jotain olen tässä elämäni aikana oppinut parisuhteista, niin sen ettei kannata KOSKAAN uskoa sokeasti mitä ihmiset kertovat existään.

Noinhan se on, asioilla tapaa olla aina vähintään kaksi puolta, eivätkä ne useinkaan muistuta toisiaan. Olen tehnyt sellaisen havainnon, että helvetin iso osa tuttavapiirini naisten existä on paljastunut narsistiksi. Joo joo, siis ihan selvä narsisti, ltalehden testikin sanoi niin!
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noinhan se on, asioilla tapaa olla aina vähintään kaksi puolta, eivätkä ne useinkaan muistuta toisiaan. Olen tehnyt sellaisen havainnon, että helvetin iso osa tuttavapiirini naisten existä on paljastunut narsistiksi. Joo joo, siis ihan selvä narsisti, ltalehden testikin sanoi niin!

Riita-asioissa on yleensä aina kaksi puolta, joiden näkemykset poikkeavat toisistaan, oli sitten kyseessä murha tai peruskotiriita. Näitä sitten selvitellään eri oikeusasteissa ja eikä sieltäkään aina sitä oikeaa ratkaisua tule, kuten Auerin tapauksessa lopuksi todettiin.

Omalla kohdallani jouduin jonkin aikaa sietämään häiriintyneen ex-äijän häröilyä, mutta onneks tilanne päättyi kaikkien kannalta onnellisesti. Eihän tää vaimo aina mikään maailman helpoin oo ja aika kovia hänkin on joskus joutunut kokemaan, mutta luulisin, että ei ne kaikki hänen kertomansa ihan paskaa oo. Aika kovia juttuja ovat, jos poliisit tulevat hakemaan veitsellä uhoavan jätkän kotoa ja pientä lasta roikotellaan parvekkeella.

Ihana vaimo mulla on ja väkivaltaisten ihmisten kanssa me molemmat töissä ollaan päivittäin.

Mitä vittua mä tänne kirjoittelen, kun aika hyvin meillä menee? Radiossa soi just Alphavillen Forever Young ja ens syksynä 15 vuotta naimisissa (toivottavasti)ja lähdetään johonkin tosi lämpimään juhlistamaan sitä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän tää vaimo aina mikään maailman helpoin oo ja aika kovia hänkin on joskus joutunut kokemaan, mutta luulisin, että ei ne kaikki hänen kertomansa ihan paskaa oo.

Ei varmasti olekaan. Vaan onhan se niin kuten kirjoitit; riita-asioissa on yleensä aina kaksi puolta, joiden näkemykset eroavat toisistaan. Vielä jos tunteet sattuvat olemaan ns. isollaan tulee helposti sanottua asioita, joita ei ehkä ole miettinyt loppuun saakka. Tämä johtaa kärjistettynä siihen, että jokainen ex-äijä on narsistinen psykopaatti ja jokainen ex-muija pettävä huora, kun ex-puolisoistaan pahaa puhuvat pääsevät ääneen.

Tällä tarkoitukseni ei ole mitenkään vähätellä vaikkapa niitä narsistien uhrien kokemuksia. Tuntuu, että monelle draamakuningattarelle (ja -kuninkaalle) tekisi hyvää nähdä mitä se ihan oikeasti on, kun kumppanilla isosta pyörästä luistaa hihna. Uhriutujat pitäisivät varmasti pienempää ääntä, kun ymmärtäisivät draamallaan asettavansa itsenä samalle viivalle sen oikeasti narsismia/pettämistä/väkivaltaa tjsp. kokeneen kanssa. Vähän kuin hetken mielijohteesta ja/tai kostonhimosta tehty tekaistu rikosilmoitus raiskauksesta. Saahan sillä aiheutettua toiselle pientä tai vähän isompaakin kiusaa, mutta lopulta se kaatuu kuitenkin niiden oikeasti raiskauksen uhriksi joutuneiden niskaan.

Vielä kerran, tarkoitukseni ei ole vähätellä esim. narsistin uhrin kokemuksia, vaan dissata niitä draamakuningattaria ja -kuninkaita, jotka keräävät sääliä ja ymmärrystä keksityillä jutuilla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vielä kerran, tarkoitukseni ei ole vähätellä esim. narsistin uhrin kokemuksia, vaan dissata niitä draamakuningattaria ja -kuninkaita, jotka keräävät sääliä ja ymmärrystä keksityillä jutuilla.

I see your point. En todellakaan väitä olevani mikään asiantuntija missään psykoterapiassa, mutta väittäisin tunnistavani narsistin aika nopeasti. Tai en halua nyt mitään diagnooseja tehdä ilman mitään asiaan kuuluvaa koulutusta, mutta vähänkin pidempään tuollaisen ihmisen kanssa duunailesssa sen huomaa melko helposti.
 
Tuli tuossa pyhien välillä juotuu vähän kaljaa yhden nuoremman kaverin kanssa, joka on siis kolmekymppinen, eli about 5 v mua nuorempi. Kyllä mä itsekin tiedän, että tyttöystävän löytäminen on hankalaa, mutta noilla vähän nuoremmilla se tuntuu olevan jo mahdotonta. Ei jotenkin uskoisi, miten eri tavoin asioihin siellä ikäluokassa suhtaudutaan.

En mä muuten, mutta miekkosta oikeesti käy sääliksi. On tavannut tinderien, suoli24n yms kautta varmaan lähemmäs 40 eri naisihmistä, mutta kertaakaan ei ole päässyt viimeisen kolmen vuoden aikana edes toisille treffeille kenenkään kanssa. Ainoa hyvä puoli tuossa saldossa lienee se, ettei ole päätynyt jonkun sosiopaatin pyöritettäväksi epätoivoissaan. Ja kun jannu ei ole edes ruma tai sosiaalisesti kömpelö, vaan esim mua pidempi ja urheilullisempi yms. Olisi kivaa antaa jotain neuvoja "vanhempana valtiomiehenä" näissä naisasioissa, mutta ei oikeesti osaa sanoo tuohonkaan yhtälöön mitään. Irtosuhteet ei kuulemma ole hetkeen kiinnostaneet enää, niin ei voi helppoja panojakaan suositella. Neuvoin mahdollisesti laittamaan deittihommat jäähylle joksikin aikaa, koska tuskin sinne valmiiksi lannistuneena kannattaa kenenkään lähteä. Aika vaikeaa on varmaan pitää motivaatiota yllä johonkin parinhakuun, kun pienikin "kauneusvirhe" tai puute riittää.Tai sitten jos vikaa ei ole, niin aina on joku parempi tarjolla, voi se kai mennä niinkin.

Tuosta tyypistä kun voisi tulla todella hyvä family man, mutta ilmeisesti se ei nykyään ole muotia. Jokunen vuosi sitten muistan kyllä itse, että useimmat nimenomaan etsi sitä kumppania, mutta ehkä siellä nyt on ne kolmekymppiset jo pariutuneet ja toisella kierroksella olevat niin tarkkoja uusien suhteen, ettei tollaisella tavallisella duunarihepulla oikein ole ottajia. Lajissaanhan hän ei ole edes ainoa, jonka tunnen tuossa tilanteessa ja osa on lyönyt hanskat suosiolla tiskiin. Tai varmasti on, mutta toivon todella, että ne jo mainitut narsistit tai muuten vaan maksumiestä etsivät yht kiertäis tuon tyypin kaukaa.
 
En mä muuten, mutta miekkosta oikeesti käy sääliksi. On tavannut tinderien, suoli24n yms kautta varmaan lähemmäs 40 eri naisihmistä, mutta kertaakaan ei ole päässyt viimeisen kolmen vuoden aikana edes toisille treffeille kenenkään kanssa. Ainoa hyvä puoli tuossa saldossa lienee se, ettei ole päätynyt jonkun sosiopaatin pyöritettäväksi epätoivoissaan. Ja kun jannu ei ole edes ruma tai sosiaalisesti kömpelö, vaan esim mua pidempi ja urheilullisempi yms.

Onhan tossa jotain mikä karkottaa. Toisekseen jos ei ole ruma tai sosiaalisesti kömpelö miksi penkoo alelaaria?
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tuli tuossa pyhien välillä juotuu vähän kaljaa yhden nuoremman kaverin kanssa, joka on siis kolmekymppinen, eli about 5 v mua nuorempi. Kyllä mä itsekin tiedän, että tyttöystävän löytäminen on hankalaa, mutta noilla vähän nuoremmilla se tuntuu olevan jo mahdotonta. Ei jotenkin uskoisi, miten eri tavoin asioihin siellä ikäluokassa suhtaudutaan.

En mä muuten, mutta miekkosta oikeesti käy sääliksi. On tavannut tinderien, suoli24n yms kautta varmaan lähemmäs 40 eri naisihmistä, mutta kertaakaan ei ole päässyt viimeisen kolmen vuoden aikana edes toisille treffeille kenenkään kanssa. Ainoa hyvä puoli tuossa saldossa lienee se, ettei ole päätynyt jonkun sosiopaatin pyöritettäväksi epätoivoissaan. Ja kun jannu ei ole edes ruma tai sosiaalisesti kömpelö, vaan esim mua pidempi ja urheilullisempi yms. Olisi kivaa antaa jotain neuvoja "vanhempana valtiomiehenä" näissä naisasioissa, mutta ei oikeesti osaa sanoo tuohonkaan yhtälöön mitään. Irtosuhteet ei kuulemma ole hetkeen kiinnostaneet enää, niin ei voi helppoja panojakaan suositella. Neuvoin mahdollisesti laittamaan deittihommat jäähylle joksikin aikaa, koska tuskin sinne valmiiksi lannistuneena kannattaa kenenkään lähteä. Aika vaikeaa on varmaan pitää motivaatiota yllä johonkin parinhakuun, kun pienikin "kauneusvirhe" tai puute riittää.Tai sitten jos vikaa ei ole, niin aina on joku parempi tarjolla, voi se kai mennä niinkin.

Tuosta tyypistä kun voisi tulla todella hyvä family man, mutta ilmeisesti se ei nykyään ole muotia. Jokunen vuosi sitten muistan kyllä itse, että useimmat nimenomaan etsi sitä kumppania, mutta ehkä siellä nyt on ne kolmekymppiset jo pariutuneet ja toisella kierroksella olevat niin tarkkoja uusien suhteen, ettei tollaisella tavallisella duunarihepulla oikein ole ottajia. Lajissaanhan hän ei ole edes ainoa, jonka tunnen tuossa tilanteessa ja osa on lyönyt hanskat suosiolla tiskiin. Tai varmasti on, mutta toivon todella, että ne jo mainitut narsistit tai muuten vaan maksumiestä etsivät yht kiertäis tuon tyypin kaukaa.

Jos 40:nen eri naisen kanssa käy deitillä ja ei pääse edes toisille niin kyllähän siinä on peiliin katsomisen paikka (enkä tarkoita ulkonäköä).
 
Onhan tossa jotain mikä karkottaa. Toisekseen jos ei ole ruma tai sosiaalisesti kömpelö miksi penkoo alelaaria?

Mitä tarkoitat? Jos noita netti tms juttuja niin varmaan siksi, että siellä ne sinkut tänä päivänä on. Ulkonäköön ja ammattiin katsomatta. Ei kuulemma ole omassa tuttavapiirissä kuin varattuja naisia, eli kavereiden avovaimoja yms. Kai sitä "alelaarille" on nöyrryttävä komeemmankin, jos ei muutakaan ole tarjolla. Vaikka kuulemma vituttaakin, että oma naama siellä näkyy kaikella kansalle.

Jos 40:nen eri naisen kanssa käy deitillä ja ei pääse edes toisille niin kyllähän siinä on peiliin katsomisen paikka (enkä tarkoita ulkonäköä).

No en tiedä oliko tuo lukema just neljäkymmentä, mutta jotain sinne päin. Paljon joka tapauksessa. Hankala tosiaan sanoa, että mitä tekee väärin vai tekeekö mitään.
 
Mitä tarkoitat? Jos noita netti tms juttuja niin varmaan siksi, että siellä ne sinkut tänä päivänä on. Ulkonäköön ja ammattiin katsomatta. Ei kuulemma ole omassa tuttavapiirissä kuin varattuja naisia, eli kavereiden avovaimoja yms. Kai sitä "alelaarille" on nöyrryttävä komeemmankin, jos ei muutakaan ole tarjolla. Vaikka kuulemma vituttaakin, että oma naama siellä näkyy kaikella kansalle.

Sitä vaan että kai jokainen tahvo pääsee kerran neljästäkymmenestä toisille treffeille jos ei jotain tee todella väärin.

Kai ne sinkut sielläkin on mutta ihan virtuaalittomasta maailmastakin niitä löytää. Ihan omalla painollaan ilman väkisin yrittämistä. Eipä sillä, on sitä muutaman tinderin kanssa tullut harrastettua haureutta mutta lähtökohta on jo sellainen että eipä sieltä taida kukaan onnea löytää. Tai en ainakaan tunne.
 
Sitä vaan että kai jokainen tahvo pääsee kerran neljästäkymmenestä toisille treffeille jos ei jotain tee todella väärin.

Kai ne sinkut sielläkin on mutta ihan virtuaalittomasta maailmastakin niitä löytää. Ihan omalla painollaan ilman väkisin yrittämistä. Eipä sillä, on sitä muutaman tinderin kanssa tullut harrastettua haureutta mutta lähtökohta on jo sellainen että eipä sieltä taida kukaan onnea löytää. Tai en ainakaan tunne.

No kerrotko vielä mistä, kun ei tää jätkä missään lihatiskeillä käy. Tosin nehän on loppuunsa vaan tinderiä, mutta livenä ja kännissä. Tyyppi on lisäksi klassisesti miesvaltaisella alalla, joten eipä siellä mitään kontakteja saa ainakaan. Samaa mieltä mäkin olen tinderistä siinä mielessä, ettei sieltä mitään vakavasti otettavaa kumppania melko suurella varmuudella löydä (olen tästä vihjaissutkin).

Ja sanotaanko näin, että kyllä munkin mielestä tossa kaverin lukemassa on liioittelun makua. Faktaa kuitenkin on se, että sinnikkäästi on jaksanut yrittää, mutta ilman mitään ihmeempää vastakaikua. Liian vanha, liian nuori, liian köyhä (rivien välistä ilmaistuna), liian jotakin. Vittumainen tilanne, kun ei voi itseensä syyttää tekemisen puutteesta, mutta ei oikein voi muutakaan, kuin alistua tilanteeseen. Kunhan nyt ei itseään alkais rikkomaan, vaikka ajatus siitä, ettei kaikille koskaan käy hyvin lieneekin hankala niellä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Hyman Roth eikö ystävälläsi ole ystäviä/kavereita/tuttuja reaalimaailmassa? Mutulla väitän, että suuri osa ihmissuhteista ja parisuhteista solmitaan jollakin tavalla tuttujen "välityksellä". Vaikea kuvitella, että tuttavapiirissä ei hengailisi naisia lainkaan. Näiden naistuttujen ystävät ovat sitten se kohderyhmä, mistä kumppani todenäköisimmin löytyisi.
 
@Hyman Roth eikö ystävälläsi ole ystäviä/kavereita/tuttuja reaalimaailmassa? Mutulla väitän, että suuri osa ihmissuhteista ja parisuhteista solmitaan jollakin tavalla tuttujen "välityksellä". Vaikea kuvitella, että tuttavapiirissä ei hengailisi naisia lainkaan. Näiden naistuttujen ystävät ovat sitten se kohderyhmä, mistä kumppani todenäköisimmin löytyisi.

Totta, tuttujen kautta joskus kivikaudella tuli ne omatkin seurustelukumppanit tavattua.

On toki frendejä, mutta väittäisin että loppuunsa aika harvalla kaverillakaan on gf ja eipä ne yhteisissä riennoissa mukana ole. Tai ainakaan silloin kun itse olen heihin törmännyt. On siis töissä rakennuksilla ja harrastuksenakin kestävyysjuoksu minkä kautta me tunnetaan.

Ja siis ei tää jäbä mikään neitsyt tod ole, vaan pari pidempääkin suhdetta on ollut. Eikä ikinä ole ollut ongelmia naisten kanssa sinänsä. Ongelman ydin mun mielestä on ehkä se, että erosi mahd huonoon aikaan. Tarjonta edes lähelle oman ikäisissään näteissä ja täysjärkisissä on romahtanut ja jossain tindereissä sitten intressit ei kohtaa kai vähää alusta. Eipä mulla ainakaan ole tuohon oikein mitään ratkaisua antaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös