Olen vahvasti tulossa siihen tulokseen, että sinkkumarkkinoilla sattuma, onni ja oma asenne sekä luulot ovat ne tärkeimmät asiat.
Kaikki meistä on yksilöitä, jotka tarvitsevat tietynlaisen kumppanin, mutta olemmeko aina varmoja siitä, että se meidän unelmien kumppani on sitä jota me oikeasti tarvittaisiin. Karrikoidusti voidaan ottaa esimerkiksi nainen, joka tykkää pahoista pojista, mutta sitten valittavat kun tällainen ei halua sitoutua ja asettua aloilleen.
Olen aina kuvitellut tuntevani itseni hyvin, paremmin kuin ihmiset yleisesti. Aikanaan minulla oli hyvin tiukat kriteerit naiselle, sellaista harvoin löytyi, tai jos löytyi niin näiden minun kriteerieni kylkiäisenä tulleet luonteenpiirteet lauloivat minut suohon.
Nämä kriteerit ovat ajanmyötä löystyneet, kun ei ole sopivaa löytynyt, mutta tietyt asiat ovat pysyneet edelleen mukana. Näistä esimerkiksi se, että koen tarvitsevani itseäni nuoremman naisen. Vielä perjantaina naureskelin kaverille, joka oli löytänyt vanhemman yksilön, että siinähän sätkit sitten perässä.
Nyt tuli kuitenkin aika kyseenalaistaa itseni ja luuloni myös tässä asiassa. Muutama päivä sitten Tinderissä viestittelin pillumielessä neitosen kanssa. Eilen sitten lätkän jälkeen ehdotin neidille tapaamista kun ei siinä muutakaan tekemistä ollut, neiti suostui ja lähdin verkkarit jalassa häntä tapaamaan.
Eihän tämän pitänyt sopia minulle ollenkaan! Itseäni kaksi vuotta vanhempi, tumma nainen. Ainoa hänessä jotka olen aikaisemmin mieltynyt positiivisiksi kriteereiksi ovat välimerellinen veri, korkea koulutus ja urheilullisuus. Monta hyvää naista kuitenkin aikaisemmin käännyttänyt tämän ikäasian takia. No miten se eilinen sitten meni? Istuttiin pikkuisessa kuppilassa ensin kaljalla, sitten kahvilla. Tämän jälkeen mentiin merenrantaan kävelemään, kylmän tullen oltiin kotiin lähdössä. Niin vain siinä sitten kävikin, että webaston lämmittämänä keskusteltiin autossa seuraavat neljä tuntia kaikenlaisista asioista, kunnes todettiin että pakko mennä nukkumaan. Ja huomenna ollaan nyt näkemässä uudestaan.
Eli mikä se opetus on? Ensiksi se, että jos sopivaa naisia ei tunnu löytyvän niiden omien kriteereiden sisältä, laajenna niitä. Toinen on se, että laita itsesi likoon, lähde eri tilanteisiin. Kolmas neuvo on se, että älä yritä liikaa, mene vaikka verkkareissa ja ole itsesi. Eroitut näin joukosta niiden kiusallisen illallisten seasta, ja sen naisen pitää tykätä sinusta itsestäsi, ei siitä joka yrität olla. Naiset tykkää keskustelusta, ja siitä että heitä kuunnellaan. Muista siis kuunnella ja esittää myös omia mielipiteitäsi, mutta ole valmis perustelemaan omat mielipiteesi.
Lopulta usko onneen ja sattumaan! En mitenkään voi sanoa, että tästä jutusta mitään tulisi, mutta eipä ole vuosiin ollut tällaisia fiiliksiä ensimmäisten treffien jälkeen. Ja ainakin tämä tuttavuus lähti liikkeelle hieman onnekkaasti, sartumanomaisesti ja laittamalla itseni likoon.