Voi helvetti mihin kaikkeen ihminen alentuu pillun vuoksi.
Tämä on nyt varmaan provohassuttelua, mutta vastataan silti. Tässä naisessa on aika paljon muutakin mielenkiintoista kuin se yksi ruumiinosa, vaikka toki hän on siltäkin osin hyvin miellyttävä. Pelkän pillun takia tällaiseen suhteeseen ei nimenomaan kannattaisikaan ryhtyä. Jos pelkkä pillu riittäisi, niin sitä saisi helpommin ja lähempääkin. Ainakin minun korvaani särähtää aina ikävästi, kun parisuhteista puhuttaessa alkaa tulla näitä karkeita ajatuksia, joissa nainen on sama asia kuin pillu. Elämä olisi paljon yksinkertaisempaa, jos naisesta ei muuta kaipaisikaan. Satunnainen baaripano silloin tällöin, ja asia olisi hoidettu.
Yritä nyt olla kärsivällinen jos suhde on mielestäsi sen kaiken arvoinen ja näet sillä tulevaisuutta. Hankalan ja mustasukkaisen ex-miehen metkut hyvin tuntien, luulen että nainen vain haluaa suojella sinua siltä kaikelta. Häntä varmasti repii ja raastaa tilanne yhtä lailla. Varsinkin jos taustalla on väkivallan pelkoa. Tiedät itsekin, että kyllä se joskus loppuu ja ex:n liekasta pääsette, mutta aikaa se vie. Muutenkin uuden miesystävän esitteleminen lapsille on iso juttu, ilman kahelia ex-miestäkin. Jos todella olet löytänyt sen mahdollisen suuren rakkauden niin kannattaa nähdä vähän vaivaa. Edellisiä viestejä ketjussa lukeneena huomaan, ettei "se oikea" ihan hevillä nykypäivänä tunnu löytyvän..
Kiitos kannustavista sanoista. Jotenkin ei yllätä, että tässä asiassa täyspäisimmät kommentit tulevat naiselta. On varmaan totta, että nainen haluaa suojella minua entisen elämänsä ongelmilta. Tarkoitus on siis hyvä. Silti minua häiritsee, että hän haluaa kärsiä yksin. Haluaisin jotenkin auttaa häntä ja tukea häntä nykyistä enemmän. Voi olla, että tuen häntä jo sillä, että hän voi tulla luokseni ja unohtaa entisen elämänsä edes hetkeksi, ja voi olla, että hänen on helpompi käydä itse nuo taistelunsa ilman minun väliintuloani, mutta kun olen niin huolestunut hänestä. Jos olemme hänen kotipaikkakunnallaan, hän on aivan eri ihminen. Häntä pelottaa lähes kaikki, hän on hirmu pessimistinen, itkuinen jne. Lisäksi häntä tuntuu hieman häiritsevän läsnäoloni. Helsingissä kaikki on sitten toisin, eli hyvin. Tälle asialle haluaisin tehdä jotain. Naisella on kyllä puhelimessaan kymmeniä, ellei satoja vihamielisiä viestejä ex-äijältä, ja olen sanonut, että poliisinkin kannattaisi antaa lukea ne. Mutta nainen ei ainakaan vielä ole halunnut tuota tehdä, koska haluaa pitää tilanteen siedettävänä lasten kannalta.
Parisuhteiden grand old illusion. Voisiko se normaali tässä ollakin yllättävän lähellä nykyistä.
Minusta on aivan hassua, miten Suomessa parisuhteita ajatellaan itsestä, siis yksilö(i)stä käsin. En myöskään usko ollenkaan siihen, etteikö sillä hullulla ex-miehellä olisi jotain tekemistä sen ex-vaimonkin kanssa. Ellei sitten aivan väkisin halua uskoa totaalisen sattuman voimaan. Vanha sanonta vakka kantensa valitsee on yhä käyttökelpoinen.
Joo, tiedän kyllä että parisuhteiden ongelmat ovat harvoin vain toisen osapuolen aiheuttamia. Mutta jos ukko pettää ja valehtelee vuosia, ja heittää välillä naista seinään, ja nainen pysyy liitossa lasten takia ja uskaltaa lähteä vasta vuosien harkinnan jälkeen, niin en naista tässä hirveästi syyllistäisi. Lisäksi nainen tuntuu olevan luonteeltaan aika pehmeä ja kiltti, joten kyllä tässä syyttävä sormi osoittaa enemmän ex-miehen suuntaan.
Olen tätä mieltä tietenkin vain sen perusteella, mitä nainen on itse minulle kertonut ja mitä olen hänestä aistinut. Toisen osapuolen versiota tarinasta en tiedä. Ex-miehen sikailut alkoivat ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, joten voihan tässä olla takana myös jotain sellaista, että mies ei ole mielestään saanut tarpeeksi huomiota – noin esimerkiksi. Mutta turha sitä on kelailla, kun ei tiedä. Ja jos nainen on sietänyt tilannetta kymmenen vuotta, niin se on todella pitkä aika. Lisäksi ex-ukko tuntuu kynivän naisen erossa oikein huolella, eikä nainen jaksa tapella, koska haluaa vain pois ja haluaa etteivät lapset kärsi enempää. Mistä tämä kertoo? Minusta lähinnä uhrautumisesta ja epäitsekkyydestä. Kenties jopa liiallisesta pehmeydestä.
Miten uskot tilanteen normalisoituvan? No jaa aika helppoa. Käyt kuristamassa sen exän ja kaikki hyvin?
Jos luet tuosta edeltä, mitä exä on tehnyt ja millaisen olon hän naiselle aiheuttaa, niin kuristaminen ei enää tunnukaan huonolta idealta. Vaikka en minä sitä lähde tekemään, koska en halua linnaa siitä, että laitan jonkun ihmissaastan kylmäksi.
Tuossa missä naisen lapset ovat vuoroviikot miehellä ja vuoroviikot naisella, niin siinä nainen elää tasan tarkkaan kahta elämää jotka eivät risteä toisiaan vahingossakaan. Lapsettomat viikot ovat niitä ns. "lomaviikkoja", jolloin pääsee irti arjesta ja nainen on saanut vieläpä viihdyttäjän ja kyntäjän niille viikoille. Kaiken kaikkiaan win-win-win -tilanne eronneelle sinkkuäidille. En usko, että tuo tilanne on ihan heti muuttumassa, koska naarasleijona kyllä suojelee pentujaan kaikilta mahdollisilta muutoksilta.
Elämä voi olla huikea kivaa tämän naisen kanssa, koska tämä vetää aivan toisenlaisella asenteella "vapaaviikoillaan" eikä sitä arkea koskaan näy. Mutta se, että onko siitä tulossa mitään pysyvämpää riippuu ihan muista tekijöistä kuin miehen "markkina-arvosta".
Hieman kyyninen asenne, mutta kaikkeen pitää toisaalta varautua. Nainen on kuitenkin itse sanonut haluavansa oikean parisuhteen, ja olen siihen halunnut myös uskoa. Tytärkin kuulemma toivoo, että äiti löytäisi miehen, jotta äiti olisi onnellisempi. Tietenkin nämä ovat pelkkiä puheita, eikä niille löydy vielä hirveästi katetta, mutta jotenkin haluan vain uskoa tämän naisen vilpittömyyteen.
Ja tuo, että onko suhteesta tulossa mitään pysyvämpää. Mistä se sitten riippuu, jos ei miehen markkina-arvosta naisen silmissä? Kysyn tätä ihan mielenkiinnosta. Se varmasti ainakin vaikuttaa, miten lasten kanssa tulee toimeen, jos siis siihen vaiheeseen aikanaan päästään. Tuosta en jaksa olla edes mitenkään huolissani, sillä jos lasten äiti oikeasti kiinnostaa, niin kyllä lasten kanssa yrittää varmaan kaikin keinoin tulla toimeen. Tietenkin kaikki olisi helpompaa ilman lapsia, mutta tilanne on nyt tämä.